" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

فرم DS-260: جامع و دقیق‌ترین راهنما تکمیل فرم برندگان لاتاری

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار جمعه 28 بهمن 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 08:16
مقاله های مرتبط

اولین کاری که یک برنده لاتاری بعد از دیدن جواب لاتاری باید انجام دهد، تکمیل فرم DS 260 است که به آن فرم برندگان لاتاری هم گفته می‌شود. DS-260 یک فرم آنلاین و طولانی است که در آن باید تمام اطلاعات مربوط به برنده لاتاری و افراد زیر مجموعه او تکمیل شود.

فرم دی اس 260 یک فرم رسمی برای مهاجرت است. همه برندگان لاتاری برای گرفتن ویزا باید آن را در زمان مناسب تکمیل کنند. نحوه تکمیل اطلاعات در فرم DS 260، بسیار مهم است و در صورت اشتباه در تکمیل فرم برندگان لاتاری، امکان ریجکتی برنده لاتاری و از دست رفتن شانس او وجود دارد.

یک هشدار مهم! در تمام برنامه های لاتاری، تعداد ویزا کمتر از تعداد برندگان است. در نتیجه باید بدانید که برنده شدن در لاتاری تضمین ورود به آمریکا نیست و قرار نیست همه برندگان لاتاری ویزا دریافت کنند. هر سال تعدادی از برندگان لاتاری وجود دارند که نمی‌توانند ویزا بگیرند.

یکی از مهم ترین عوامل ریجکتی برندگان لاتاری، اشتباه در تکمیل فرم DS-260 است. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که این فرم در مهاجرت با لاتاری دارد، بنابراین در این مقاله قصد داریم راهنمای کامل تکمیل فرم DS 260 لاتاری را ارائه کنیم.

در این مطلب علاوه بر اینکه بخش های مختلف فرم DS260 به صورت جداگانه توضیح داده می‌شود. تصاویری از نمونه فرم پر شده DS 260 نیز وجود دارد. اما قبل از شروع خواندن این مقاله، نکته بسیار مهم زیر را بخوانید.

یک نکته بسیار حیاتی : درست است که در این مقاله آموزش تکمیل فرم DS-260 برای برندگان لاتاری وجود دارد. اما پاسخ به سوالات فرم DS 260 ، بسته به شرایط شخصی شما کاملا متفاوت است و اطلاعات وارد شده در این فرم برای شما مسئولیت حقوقی به دنبال دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که از آموزش های این مقاله فقط جهت کسب آگاهی استفاده کنید و برای تکمیل صحیح فرم DS 260 ، حتما این کار را زیر نظر کارشناسان مجرب انجام دهید.

لایزرو یک مرجع رایگان و کامل برای ارائه اطلاعات مهاجرتی است. هدف ما بالا بردن سطح آگاهی و آشنا کردن شما با مسائل مهاجرتی است. برای کسب اطلاعات مورد نیاز تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود را در قسمت نظرات مقاله از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم!

فرم DS-260: جامع و دقیق‌ترین راهنما تکمیل فرم برندگان لاتاری | لایزرو اولین کاری که یک برنده لاتاری بعد از دیدن جواب لاتاری باید انجام دهد، تکمیل فرم DS 260 است که به آن فرم برندگان لاتاری هم گفته می‌شود.
اولین کاری که یک برنده لاتاری بعد از دیدن جواب لاتاری باید انجام دهد، تکمیل فرم DS 260 است که به آن فرم برندگان لاتاری هم گفته می‌شود.
مقاله های مرتبط

فرم DS-260 یا فرم برندگان لاتاری

DS260 فرم درخواست ویزای مهاجرتی آمریکاست. هر شخصی که متقاضی گرفتن ویزای مهاجرتی باشد، باید این فرم را تکمیل کند. از آنجا که ویزای تنوع نژادی (ویزای دایورسیتی یا همان لاتاری) جز ویزاهای مهاجرتی آمریکا محسوب می‌شود. بنابراین برندگان لاتاری برای گرفتن ویزا و ورود به آمریکا حتما باید فرم DS-260 را تکمیل کنند.

فرم DS 260 دارای بخش های مختلفی است و اطلاعات هویتی، آدرس های محل زندگی، سابقه کاری، سابقه تحصیلی، سوابق سفر و مشخصات حساب‌های شبکه اجتماعی برنده لاتاری و خانواده همراه او را به طور کامل دریافت می‌کند.

بله! درست فکر می‌کنید، در این فرم اطلاعات بسیار زیادی را باید وارد کنید و در آخر نیز باید به تعداد زیادی سوال امنیتی پاسخ دهید. به همین دلیل است که در ابتدا هم گفتیم، تکمیل فرم DS 260 بسیار حساس است. ارائه هرگونه اطلاعات اشتباه یا اضافه در فرم برندگان لاتاری، می‌تواند شما را به دردسر بیندازد و حتی باعث سوختن شانس برنده شدن در لاتاری شود.

آیا همه قسمت های فرم DS 260 را باید تکمیل کنیم؟

تکمیل برخی از اطلاعات خواسته شده در فرم DS-260 اجباری است و بدون تکمیل آن‌ها نمی‌توانید فرم را ارسال کنید؛ ولی تکمیل برخی از اطلاعات درخواست شده در فرم اختیاری است و می‌توانید آن‌ها را تکمیل نکنید. البته ما همواره به برندگان لاتاری توصیه می‌کنیم که تمام اطلاعات درخواست شده در فرم DS 260 را به طور کامل تکمیل نمایید.

با این کار، افسر پرونده راحت‌تر می‌تواند در مورد ویزای برنده لاتاری تصمیم‌گیری کند و فرآیند رسیدگی به درخواست او، سریع‌تر پیش خواهد رفت. اما این موضوع به آن معنی نیست که اطلاعات اضافه و غیر ضروری ارائه کنید. چرا که برخی برخی از این اطلاعات اضافه ممکن است بر طبق قوانین آمریکا برای شما دردسرساز شوند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که برای تکمیل بهینه فرم DS 260 ، حتما این کار را زیر نظر کارشناس باتجربه انجام دهید. ارائه همه اطلاعات برای شما سودی ندارد.

امکان دانلود فرم لاتاری DS 260 وجود دارد؟

DS260 یک فرم آنلاین است و تکمیل آن هم باید به صورت آنلاین انجام شود. طراحی فرم DS 260 به شکلی است که امکان دارد با توجه به جواب‌های شما، سوالات جدیدی برای شما نمایش داده شود. بنابراین دانلود فرم کاغذی DS 260 یا تکمیل آفلاین DS 260 برای شما کاربردی نیست. چرا که امکان دارد هنگام تکمیل فرم آنلاین، با سوالات جدیدی روبرو شوید.

عواقب اشتباه در فرم DS 260

برخی برندگان لاتاری تصور می‌کنند که اطلاعات وارد شده در فرم های آنلاین اهمیت زیادی ندارد. به همین دلیل تکمیل فرم برندگان لاتاری را بسیار ساده و بی اهمیت در نظر می‌گیرند. اما این تصور کاملا اشتباه است.

تمام فرم های مهاجرتی آمریکا، کاملا رسمی هستند و پاسخی که به سوالات آن می‌دهید، برای شما مسئولیت حقوقی به دنبال دارد. در صورت تکمیل اشتباه فرم DS 260، اولین و ساده‌ترین عواقبش، این است که شانس دریافت ویزای لاتاری را از دست می‌دهید و نمی‌توانید به آمریکا مهاجرت کنید.

اما عواقب بدتری هم وجود دارد، اگر اشتباهات شما بسیار بزرگ باشد، امکان دارد که برای همیشه نتوانید وارد آمریکا شوید یا در صورت ورود به آمریکا دستگیر و زندانی شوید. بنابراین هیچگاه درباره فرم مهاجرتی سهل انگاری نکنید و اگر تجربه کافی ندارید، حتما با افراد مجرب مشورت کنید.

در صورتی تکمیل اشتباه فرم DS 260 و ارسال آن به وزارت خارجه آمریکا، امکان ویرایش و تصحیح اطلاعات فرم DS 260 وجود دارد. به این کار آنلاک کردن فرم DS 260 می‌گویند. اما توجه کنید که بعد از ویرایش اطلاعات، افسر می‌تواند اطلاعات قبلی شما را نیز مشاهده کند.

با آنلاک کردن فرم، افسر مهاجرتی بر روی اطلاعات تغییر یافته حساسیت بیشتری به خرج می‌دهد. بنابراین کارشناسان معمولا به برندگان لاتاری توصیه می‌کنند که فرآیند تکمیل فرم DS-260 را با دقت زیادی انجام دهند تا بعدا مجبور به آنلاک کردن و ویرایش اطلاعات درون فرم برندگان لاتاری نشوند.

راهنمای تکمیل فرم DS-260 برندگان لاتاری

حال به اصلی ترین بخش این مقاله می‌‌رسیم. هدف از بیان تمام مطالب قبلی این بود که نکات مهم درباره تکمیل فرمDS 260  را بدانید و در این بخش می‌خواهیم یک نگاه تخصصی به بخش های مختلف فرم DS 260 و نحوه تکمیل آن‌ها داشته باشیم.

توجه کنید، توضیحاتی که در این بخش نوشته شده است، صرفا جهت افزایش آگاهی شماست. باز هم توصیه می‌کنیم که جهت تکمیل صحیح و بدون نقص فرم DS 260 برندگان لاتاری، حتما این کار تحت نظارت کارشناسان مجرب انجام دهید و بر روی شانس برنده شدن در لاتاری ریسک نکنید.

مطالبی که در ادامه گفته می‌شود، حالت عمومی دارد و در هنگام تکمیل فرم  DS 260، شرایط شخصی برنده لاتاری باید حتما در نظر گرفته شود. برخی عبارت به کار رفته در این فرم، تعریف حقوقی خاص خود را دارند. بنابراین استفاده از نمونه فرم های تکمیل شده لاتاری 2024  یا دیدن ویدئو آموزش تکمیل فرم DS 260، نمی‌تواند تضمینی برای تکمیل صحیح فرم برندگان لاتاری باشد و این کار امکان خطا و اشتباه را بالا می‌برد. استثناهای زیادی در این فرم وجود دارد و هر برنده لاتاری با توجه به شرایط شخصی خود، امکان دارد دچار ابهام ها و تردیدهای زیادی شود، در ادامه متن بیشتر درباره ابهام ها و خطاهای رایج در تکمیل فرم DS 260 صحبت خواهیم کرد و به صورت واضح نشان می‌دهیم که تکمیل فرم برندگان لاتاری تا چه حد می‌تواند چالش برانگیز باشد.

اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم DS 260

فرم DS 260 برای عموم مردم قابل دسترسی نیست. تنها در صورتی که برنده لاتاری باشید، با ورود اطلاعات خود می‌توانید وارد این فرم شوید و روند تکمیل آن را شروع کنید. بنابراین اگر برنده لاتاری هستید، باید حتما دقت کنید که اطلاعات اصلی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید. چرا که با این کار، عملا به آن‌ها اجازه خواهید داد که وارد فرم مهاجرتی شما شوند.

برای ورود به فرم برندگان لاتاری، داشتن اطلاعات زیر ضروری است :

  • کیس نامبر برنده لاتاری : کیس نامبر یک رشته از اعداد و حروف است که فقط برای برنده لاتاری صادر می‌شود و می‌توانید آن را در صفحه برنده شدن در لاتاری مشاهده کنید. (2024AS00014727 نمونه ای از یک کیس نامبر است.)
  • نام خانوادگی : منظور همان نام خانوادگی است که در فرم ثبت نام لاتاری و به زبان انگلیسی نوشته‌اید. دقت کنید که نام خانوادگی خود را دقیقا باید به همان شکل زمان ثبت نام بنویسید.
  • تاریخ تولد : تاریخ تولد باید به شکل میلادی وارد شود.
  • کانفرمیشن نامبر : توجه کنید که کانفرمیشن نامبر را با کیس نامبر اشتباه نکنید. کانفرمیشن نامبر همان کدی است که بعد از ثبت نام لاتاری آن را دریافت کرده و برای بررسی جواب لاتاری هم از آن استفاده کرده‌اید. در واقع تمام اشخاصی که در لاتاری ثبت نام می‌کنند، کانفرمیشن نامبر دریافت کرده‌اند، ولی کیس نامبر فقط مخصوص برندگان لاتاری است. اگر این کد را گم کرده‌اید، وارد صفحه بازیابی کانفرمیشن نامبر شوید.

قبل از تکمیل فرم DS-260 این کارها را انجام دهید

قبل از آنکه شروع به تکمیل فرم برندگان لاتاری کنید، توصیه می‌کنیم که در مورد مسائل زیر تصمیم‌گیری کنید و کارهای لازم را انجام دهید.

  • اگر اعتبار پاسپورت شما تمام شده است و یا اینکه مدت کمی به پایان اعتبار آن باقی مانده است، قبل از هر چیز، نسبت به تعویض پاسپورت اقدام کنید و با اطلاعات پاسپورت جدید شروع به تکمیل فرم DS 260 کنید. امکان این وجود دارد که مراحل بعد از برنده شدن و گرفتن ویزا، تا یکسال هم طول بکشد، بنابراین بهتر است که پاسپورت شما به اندازه کافی اعتبار داشته باشد.
  • قبل از تکمیل فرم DS 260، مدارک هویتی، تحصیلی، سربازی و کاری خود را ترجمه کنید. تکمیل اطلاعات شما در فرم برندگان لاتاری باید به زبان انگلیسی و مطابق با ترجمه مدارک شما باشد. چرا که افسر سفارتی اطلاعات وارد شده توسط شما را با ترجمه مدارک شما تطابق می‌دهد.
  • کشور ایران و آمریکا با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند، بنابراین برای انجام مرحله مدیکال ویزای لاتاری و مصاحبه لاتاری، باید به یکی از سفارت های آمریکا در کشورهای ترکیه، ارمنستان یا امارات مراجعه کنید. در ابتدای فرم DS 260  از شما درخواست می‌شود که سفارت پیشنهادی خود را تعیین کنید. بنابراین قبل از تکمیل فرم، درباره سفارت پیشنهادی خود فکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان را بخوانید.

بخش های فرم DS-260 برندگان لاتاری

1- قوانین فرم و تعیین محل سفارت برای مصاحبه

در ابتدای فرم DS 260 قوانین مربوط به تکمیل فرم نوشته شده است. خلاصه‌ای از این قوانین در ابتدای این مقاله بیان شد و نکات مهم آن نیز توضیح داده شده است. ولی باز هم می‌توانید این قوانین را بخوانید و در نهایت با زدن یک تیک، موافقت خود با این قوانین را اعلام خواهید کرد. باز هم تاکید می‌کنیم که فرم DS 260 یک فرم کاملا رسمی و حقوقی است و در قبال تکمیل صحیح آن مسئولیت خواهید داشت.

در این بخش همچنین باید سفارت پیشنهادی خود را برای انجام مصاحبه لاتاری تعیین کنید. معمولا برای ایرانیان به صورت پیش فرض سفارت آمریکا در آنکارا انتخاب شده است. ولی شما می‌توانید سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان یا سفارت آمریکا در ابوظبی امارات را نیز انتخاب کنید. در نهایت تصمیم گیری درباره محل سفارت و زمان مصاحبه لاتاری برعهده KCC آمریکاست.

2- بخش مربوط به اطلاعات هویتی برنده لاتاری

اطلاعات هویتی باید با زبان انگلیسی و مطابق با پاسپورت وارد شود. در مورد اطلاعاتی که درون پاسپورت شما وجود ندارد، نوشتار انگلیسی آن‌ها باید مطابق با ترجمه مدارک شما باشد. همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، افسر سفارتی در هنگام مصاحبه، اطلاعات ثبت شده توسط شما را با ترجمه مدارک تطابق خواهد داد.

در این قسمت از فرم DS-260 ، اطلاعاتی همچون شماره پاسپورت، تاریخ صدور و انقضای پاسپورت، ملیت فعلی یا ملیت های دیگر شما و تاریخ تولد و ... ، از شما درخواست می‌شود. دقت کنید که تمام تاریخ‌ها باید به صورت میلادی وارد شود.

با اینکه این بخش مربوط به اطلاعات هویتی شماست، ولی در برخی قسمت ها با عبارت های حقوقی نیز مواجه هستید. مثلا اگر از همسر خود جدا شده‌اید، در قسمت وضعیت تاهل، با دو گزینه Divorced و Legally seprated مواجه هستید، که از لحاظ معنای زبانی هر دو به معنای طلاق گرفتن و جدا شدن هستند، ولی از لحاظ حقوقی معنای این دو با یکدیگر متفاوت است.

یکی دیگر از مشکلات رایج برخی برندگان لاتاری نیز این است که قبلا نام یا نام خانوادگی خود را عوض کرده‌اند و شناسنامه آن‌ها دارای بخش توضیحات است. این افراد معمولا نمی‌دانند که در کدام بخش باید این موضوع را توضیح دهند.

اگر با چنین مشکلاتی مواجه هستید، توصیه می‌کنیم که حتما فرم خود را زیر نظر افراد مجرب تکمیل کنید و دچار خطا و اشتباه نشوید.

3- آدرس، اطلاعات تماس و اطلاعات شبکه های اجتماعی

اگر در طی سال‌های گذشته، چندین بار محل زندگی خود را عوض کرده‌اید، یا اینکه تعداد زیادی حساب کاربری در شبکه مجازی دارید؛ سنگین ترین بخش تکمیل فرم DS260 برای شما، همین قسمت خواهد بود.

در این بخش باید آدرس تمام محل های زندگی خود از 16 سالگی تا به امروز را وارد کنید و به دقت تعیین کنید که از چه سال تا چه سالی در آن خانه زندگی کرده‌اید. در وارد کردن اطلاعات دقت کنید که هر محلی که شما در آن اقامت داشتید حتی برای یک ماه باید ذکر شود. البته نیازی به نوشتن اقامت های بسیار کوتاه، مثل اقامت در یک هتل، خوابگاه دانشگاه، محل خدمت سربازی و... نیست.

در این قسمت اطلاعات دیگری همچون شماره تلفن شخصی و شماره محل کار و آدرس ایمیل نیز پرسیده می‌شود و باید اطلاعات کاربری خود در شبکه های اجتماعی که در پنج سال اخیر از آنها استفاده نموده‌اید، وارد کنید. البته این اطلاعات کاربری فقط شامل نام شبکه اجتماعی و نام کاربری شما در آن شبکه است و نیازی به ورود رمز کاربری نیست.

در این بخش، همچنین از شما آدرسی در ایالت متحده آمریکا درخواست می‌شود که پس از ورود شما به امریکا، گرین کارت به آن آدرس ارسال خواهد شد. البته نگران این موضوع نباشید! به این معنا نیست که باید حتما آشنا یا فامیل در آمریکا داشته باشید.

اگر هیچ آشنایی در آمریکا ندارید، در هنگام تکمیل این بخش، می‌توانید آدرس یک هتل یا خوابگاه را وارد کنید. بعد از گرفتن ویزا و در لحظه ورود به خاک آمریکا می‌توانید، آدرس خود را عوض کنید. بنابراین هیچ استرس یا نگرانی راجع به این موضوع نداشته باشید.

4- اطلاعات مربوط به خانواده برنده لاتاری

در تکمیل فرم  DS 260اطلاعات اعضای خانوادتان را نیز باید وارد کنید. در این بخش باید اطلاعات هویتی و آدرس تمام اعضای خانواده از جمله پدر، مادر، همسر فعلی، همسر سابق، فرزندان (شامل تمامی فرزندان بیولوژیکی، فرزند خوانده و فرزندان همسر) را وارد کنید.

در وارد کردن این اطلاعات بسیار دقت کنید و آن را ساده نگیرید. درست بودن اطلاعات اعضای خانواده به اندازه اطلاعات خودتان حساس است. بی احتیاطی یا حدس و گمان ممکن است در آینده برای شما دردسر ایجاد کند.

در این بخش از فرم DS 260 باید وضعیت حیات پدر و مادر خود را مشخص کنید و در صورتی که در قید حیات نیستند باید تاریخ فوت آن ها را بنویسید. همچنین در قسمت فرزندان باید تعیین کنید که فرزندتان همراه شما به آمریکا خواهد آمد یا خیر و در صورتی که جواب شما خیر است، سوال دیگری از شما پرسیده می‌شود که آیا فرزند شما قرار است بعدا به شما ملحق شود یا خیر.

سوالات این بخش مهم هستند و اگر فرزندان شما هم در آینده قصد مهاجرت به آمریکا دارند، باید پاسخ مناسبی به این سوالات داده شود. در مورد پاسخ به این سوالات حتما از تجربه کارشناسان مجرب کمک بگیرید تا در آینده مهاجرتی شما و فرزندانتان مشکلی به وجود نیاید.

5- اطلاعات سفرهای قبلی به آمریکا

اگر در گذشته به آمریکا سفر کرده‌اید یا برای گرفتن ویزای آمریکا درخواست داده‌اید، باید این بخش را تکمیل کنید. توجه کنید که مهم نیست که ویزای آمریکا دریافت کرده‌اید یا خیر. حتی اگر قبلا برای ویزای آمریکا درخواست داده‌اید، باید سوالات این بخش را با دقت پاسخ دهید.

سوالات این بخش از فرم DS 260 مربوط به سابقه اقدام برای انواع ویزاهای آمریکا، دلیل رد شدن تقاضای ویزا و مسائل مشابه دیگر است. در صورتی که قبلا تقاضای ویزای آمریکا را داشته‌اید و درخواست شما رد شده است، باید علت را به صورت واضح توضیح دهید.

در صورتی که قبلا در آمریکا اقامت داشته اید نیز، باید زمان ورود به کشور آمریکا و مدت زمان اقامت در آمریکا را مشخص کنید و تعیین کنید که قبلا برای شما شماره مهاجرت صادر شده است یا خیر. اگر قبلا سابقه ریفیوزی ویزای آمریکا را دارید، برای پاسخ به سوالات این بخش حتما با کارشناس مجرب مشورت کنید.

6- اطلاعات تحصیلی، شغلی، خدمت سربازی و سوابق سفر برنده لاتاری

در این قسمت از فرم DS260 باید اطلاعات شغل فعلی خود و اطلاعات شغل های قبلی خود را تکمیل کنید. در بخش اطلاعات شغلی بسیار دقت کنید. در بخش شغل های سابق خود باید تعیین کنید که از چه سال تا چه سالی مشغول فعالیت بوده اید.

اگر دارای شغل‌های حساس و دولتی هستید، قبل از تکمیل این بخش حتما با کارشناسان مشورت کنید. در صورتی که مدرک تحصیلی شما پایین تر از دیپلم است و قصد دارید از دو سال سابقه کار استفاده کنید، باز هم باید این کار تحت نظارت یک کارشناس مجرب انجام دهید.

در این بخش همچنین باید مدارک تحصیلی خود را مشخص کنید. همه مدارکی که تاکنون گرفته‌اید و یا در گرفتن آن ناموفق بوده‌اید، باید ذکر شوند و موسسه آموزشی هر مقطع و بازه زمانی که در هر کدام تحصیل کرده‌اید، باید به طور کامل ذکر شوند.

برندگان لاتاری در هنگام تعیین مدرک تحصیلی خود با عنوان هایی همچون Vocational School ، Advanced degree ، University degree برخورد می‌کنند که باز هم نشان می‌دهد، تکمیل فرم DS-260 نیاز به دانش بیشتری دارد و فقط با تسلط بر زبان انگلیسی و مراجعه به نمونه فرم پر شده لاتاری ۲۰۲3 ممکن نیست.

در این بخش همچنین درباره خدمت سربازی و سوابق سفرهای خارجی شما نیز سوال می‌شود. که سوالات بسیار حساسی هستند و جوابگویی نامناسب به برخی از آن‌ها، امکان دارد بعدا شما را به دردسر بیندازد.

برنده لاتاری باید دقت کند که چگونه سوالات مربوط به خدمت سربازی خود را پاسخ می‌دهد. در این بخش از شما سوال می‌شود که آیا تاکنون در نیروهای نظامی خدمت کرده‌اید یا خیر؟ و درجه، نوع فعالیت، میزان خدمت شما و سازمانی که برای آن خدمت کرده‌اید نیز سوال می‌شود. جواب این سوالات بسیار حساس است، بنابراین حتما برای تکمیل این بخش با کارشناسان مشورت کنید.

در قسمت پایانی این بخش نیز، در مورد سفرهای خارجی پنج سال گذشته شما و زبان‌هایی که به آن مسلط هستید، سوالاتی پرسیده می‌شود. اطلاعات مربوط به سوابق سفر خود را نیز با دقت تکمیل کنید.

7- سوالات امنیتی و حفاظتی فرم DS 260

حساس ترین قسمت فرم DS-260 بخش Security and Background است. این قسمت مربوط به سوالاتی است که مستقیما به امنیت ملی آمریکا مربوط است و حساسیت بسیار زیادی بر روی پاسخ این سوالات وجود دارد.

جواب اشتباه در پاسخ به این سوالات می‌تواند شما را به دردسر بیندازد و حتی باعث ریجکتی برندگان لاتاری و از دست دادن شانس برنده شدن در لاتاری شود. سوالات این قسمت به شکل دو گزینه‌ای هستند، ولی در برخی موارد می‌توانید توضیحات بیشتری را نیز درمورد جواب سوال بنویسید.

این سوالات در چند دسته سوالات مربوط به وضعیت پزشکی، اطلاعات جنایی، اطلاعات امنیتی، جرایم مهاجرتی و سوالات متفرقه دسته‌بندی می‌شوند و بیشتر سوالات مربوط به مسائل تروریستی، آدم ربایی، پول شویی و ... است.

به طور مثال یکی از سوال‌ها این است که آیا طبق قوانین ایالت متحده واکسیناسیون کرده‌اید یا خیر؟ اینگونه سوالات جنبه تخصصی فرم DS260  را بیش از پیش آشکار می‌کنند. این سوالات باید با اطلاع از قوانین حقوقی و مهاجرتی آمریکا پاسخ داده شوند و صرفا نمی‌توانید با ترجمه یا استفاده از فرم تکمیل شده لاتاری به آن‌ها پاسخ دهید. چون شرایط شخصی برنده لاتاری نیز باید در نظر گرفته شود.

8- بخش مربوط به شماره تامین اجتماعی آمریکا (Social Security Number)

شماره تامین اجتماعی آمریکا (Social Security Number) که به سوشیال نیز معروف است، مهم ترین چیزی است که برنده لاتاری پس از ورود به خاک آمریکا باید آن را دریافت نماید. بدون گرفتن شماره تامین اجتماعی، اجازه کار، باز کردن حساب بانکی و تحصیل در آمریکا را نخواهید داشت.

بنابراین بسیار مهم است که به سه سوال مطرح شده در این بخش، پاسخ صحیح و مناسب بدهید. دو سوال اول این بخش، مربوط به شماره تامین اجتماعی آمریکا (Social Security Number) و سومی مربوط به ارسال اطلاعات شما به سازمان امنیت ملی داخلی ایالات متحده آمریکاست.

پس از پاسخ دادن به سوالات این بخش، تکمیل فرم DS 260 به اتمام می‌رسد و وارد بخش بازبینی می‌شوید. در این بخش تمام اطلاعات وارد شده را مشاهده می‌کنید. یک بار به دقت همه اطلاعات را بخوانید و در صورتی که از درست بودن همه آن‌ها مطمئن هستید، فرم را امضای الکترونیکی کنید و اصطلاحا آن را لاک کنید.

این مطلب هم برای شما کاربردی است : کارهای اولیه برندگان لاتاری در آمریکا

امضای دیجیتالی و لاک کردن فرم DS 260

بعد از آنکه همه بخش‌های فرم DS 260 را تکمیل کردید و یک بار هم اطلاعات وارد شده در فرم را بازبینی کردید، نوبت امضای دیجیتالی فرم و ارسال آن به KCC می‌رسد. توجه کنید! تا زمانی که امضای دیجیتالی فرم را انجام ندهید، اطلاعات شما برای KCC ارسال نمی‌شود و بنابراین نباید انتظار داشته باشید که برای مصاحبه دعوت شوید.

به منظور امضای دیجیتال و لاک کردن فرم DS 260، نیاز به وارد کردن کیس نامبر و شماره پاسپورت خود دارید. بعد از اینکه این کار را انجام دهید، فرم شما قفل خواهد و اطلاعات شما به KCC (مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا) ارسال خواهد شد.
البته اگر بعدا متوجه خطا در تکمیل فرم شوید، امکان آنلاک کردن فرم DS 260 یا باز کردن قفل آن وجود دارد که در بخش بعدی نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد. البته توصیه می‌کنیم که جز در مواقع ضروری این کار را انجام ندهید، چرا که احتمال دارد این کار عواقبی برای شما داشته باشد. 

اشتباه در تکمیل فرم  DS-260 و چگونگی آنلاک آن

اگر بعد از تکمیل و لاک کردن فرم DS 260 متوجه اشتباه خود شدید، امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد، اما برای انجام این کار نیاز به آنلاک کردن فرم DS 260 دارد. برای آنلاک کردن یا باز کردن قفل فرم DS 260 باید با KCC (مرکز کنسولی کنتاکی) مکاتبه کنید و درخواست آنلاک کردن فرم خود را بدهید.

توصیه ما همیشه بر این است که در هنگام تکمیل فرم DS 260 به اندازه کافی دقت کرده و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید تا نیازی به آنلاک کردن فرم نباشد. با آنلاک کردن فرم برندگان لاتاری، صرفا می‌توانید اطلاعات را ویرایش کنید، ولی افسر پرونده باز هم می‌تواند اطلاعات قبلی را مشاهده کند.

ویرایش برخی اطلاعات، می‌تواند حساسیت افسر را بر روی پرونده شما افزایش دهد. گاهی اوقات نیز، آنلاک کردن فرم DS260 باعث عقب افتادن زمان مصاحبه خواهد شد. که این موضوع برای یک برنده لاتاری اصلا مناسب نیست.

سوالات متداول

سوال: برای تکمیل فرم DS 260 چقدر زمان داریم؟

پاسخ: همیشه به برندگان لاتاری توصیه می‌شود که قبل از کارنتی کیس نامبر، فرم DS 260 خود را تکمیل کنند. بنابراین برندگانی که ردیف کیس نامبر آن‌ها پایین است، باید سریع‌تر فرم خود را تکمیل کنند. برای اینکه بدانید کارنتی چیست، توصیه می‌کنیم مقاله کارنت شدن کیس برندگان لاتاری و زمان آن را مطالعه کنید.

سوال: آیا به محض برنده شدن در لاتاری باید فرم  DS 260را تکمیل کنیم؟

پاسخ: همانطور که در سوال قبلی توضیح دادیم، برندگان لاتاری تا زمان کارنت شدن کیس نامبر خود مهلت دارند که فرم DS 260 را تکمیل کنند. بنابراین حداقل 6 ماه برای تکمیل فرم DS 260 مهلت دارید. ولی بهتر است که زمان را از دست ندهید و کارهای تکمیل این فرم را هرچه سریع تر انجام دهید. اما توجه داشته باشید که سرعت در تکمیل فرم DS-260 به معنای عجله کردن و سهل انگاری در تکمیل این فرم نیست.

سوال: فرم DS 260 کجاست؟

پاسخ: این فرم بر روی سامانه تشکیل پرونده الکترونیک کنسولی آمریکا قرار دارد و برای تکمیل DS 260 باید به آنجا مراجعه کنید.

سوال: آیا با دانلود نمونه تکمیل شده فرم لاتاری، می‌توانیم خودمان فرم DS260 را تکمیل کنیم؟

پاسخ: شرایط هر شخص در پرونده لاتاری با شخص دیگر متفاوت است و فرم DS-260 باید با توجه به شرایط شخصی برنده لاتاری تکمیل گردد. بنابراین استفاده از نمونه تکمیل شده فرم برندگان لاتاری به هیچ وجه کار درستی نیست و امکان دارد برنده لاتاری را به دردسر بیندازد.

سوال: دانلود فرم لاتاری Ds-260 ، از چه سایتی امکان پذیر است؟

پاسخ: فرم DS-260 یک فرم هوشمند و آنلاین است. بنا به جواب‌هایی که در این فرم می‌دهید، سوالات جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود. بنابراین تکمیل آفلاین و دانلود فرم DS260 امکانپذیر نیست.

سوال: اشتباهات هنگام ثبت نام، بعد از برنده شدن در لاتاری قابل جبران است؟

پاسخ: برخی از اشتباهات هنگام ثبت نام لاتاری، مثل اشتباه وارد کردن نام و نام خانوادگی یا اشتباه در تاریخ تولد، بعد از برنده شدن در لاتاری قابل جبران هستند. اما برخی اشتباهات زمان ثبت نام لاتاری، به هیچ وجه بعد از برنده شدن لاتاری قابل جبران نیست. برای خواندن مطالب بیشتر، مقاله اشتباهات زمان ثبت نام لاتاری و نحوه ویرایش آن‌ها بعد از برنده شدن در لاتاری را بخوانید.

سوال: امکان باز کردن قفل DS260 (آنلاک کردن) و تصحیح اطلاعات نادرست وجود دارد؟

پاسخ: بله. این امکان وجود دارد، ولی به منظور آنلاک کردن فرم DS260 باید با KCC مکاتبه کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در هنگام تکمیل فرم DS 260 حتما دقت لازم را داشته باشید و این کار را تحت نظارت کارشناسان مجرب انجام دهید، تا نیازی به آنلاک کردن فرم DS 260 نداشته باشید.

سخن پایانی

تکمیل فرم مهاجرتی DS 260، اولین قدم یک برنده لاتاری برای شروع مراحل دریافت ویزا به حساب می‌آید. تکمیل این فرم اگرچه به ظاهر ساده به نظر می‌رسد، نداشتن دانش کافی و عدم دقت هنگام تکمیل این فرم، می‌تواند باعث از دست رفتن شانس ارزشمند برندگان لاتاری شود.

در این مقاله سعی کردیم، تمام اطلاعات مربوط به فرم DS 260 و نحوه تکمیل آن را توضیح دهیم. اگر از برندگان لاتاری امسال هستید، توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی این مقاله و مقاله مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را بخوانید.

در آخر توصیه می‌کنیم که مراقب شانس طلایی خود باشید. احتمال اینکه برای دوم برنده لاتاری باشید، بسیار کم است. بنابراین روی شانس خود ریسک نکنید و از آنجا که زمان محدودی برای گرفتن ویزای لاتاری دارید، سعی کنید تمام مراحل را بدون اتلاف وقت و به صحیح ترین شکل ممکن انجام دهید.

در صورت نیاز می‌توانید فرم DS 260 خود را تحت نظارت کارشناسان سایت ما تکمیل کنید. در نهایت برای تمام شما برندگان لاتاری، آرزوی بهترین ها و گرفتن ویزای لاتاری را داریم.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات