" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزای توریستی آمریکا: شرایط، مدارک، هزینه، با و بدون دعوتنامه

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار شنبه 18 آذر 1402 | آخرین بروز رسانی در ساعت 14:07

ویزای توریستی آمریکا که با کلاس ویزا B1/B2 نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکاست که هدف از گرفتن آن، اقامت کوتاه مدت در آمریکا است و کاربرد مهاجرتی ندارد. در این مقاله قصد داریم شرایط ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان و مدت اعتبار آن را توضیح دهیم و بیان کنیم که مراحل ویزای توریستی آمریکا چیست.

در انتهای مقاله نیز به بررسی هزینه ویزای توریستی آمریکا خواهیم پرداخت و به بررسی هزینه‌هایی خواهیم پرداخت که پیش روی تمام متقاضیان ویزای آمریکا وجود دارد. هدف از نوشتن این مقاله بیان تمام حقایق مربوط به ویزای توریستی آمریکا است. اگر به دنبال اطلاعاتی صادقانه و به دور از بزرگنمایی هستید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با لایزور همراه باشید.

لایزرو یک دانش نامه مهاجرتی رایگان است. مطالب این سایت توسط کارشناسان مهاجرتی نوشته شده است و هدف از نوشتن آن‌ها، این است که تمام افراد به دور از هرگونه تبلیغات موسسات سودجو، به اطلاعات صحیح و دقیق مهاجرتی دسترسی داشته باشند.

به بررسی هزینه ویزای توریستی آمریکا خواهیم پرداخت و به بررسی هزینه‌هایی خواهیم پرداخت که پیش روی تمام متقاضیان ویزای آمریکا وجود دارد.
به بررسی هزینه ویزای توریستی آمریکا خواهیم پرداخت و به بررسی هزینه‌هایی خواهیم پرداخت که پیش روی تمام متقاضیان ویزای آمریکا وجود دارد.

ویزای توریستی آمریکا

ایرانیان برای ورود به خاک آمریکا، باید مجوزی به نام ویزا دریافت کنند و بدون گرفتن ویزا امکان ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت. ویزای توریستی آمریکا (B1/B2) جز ویزاهای غیرمهاجرتی این کشور است و برای اقامت کوتاه مدت در آمریکا طراحی شده است.

چنانچه قصد بازدید از آمریکا، دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در جلسات کاری و کنفرانس، استفاده از خدمات درمانی کوتاه مدت، شرکت در دوره‌های تحصیلی کمتر از 6 ماه و کارهایی مشابه این را دارید، این ویزا مناسب شماست.

با داشتن ویزای توریستی آمریکا اجازه کار در آمریکا یا اقامت بلند مدت در این کشور را ندارید و بعد از این که هدف سفر خود را به انجام رساندید، باید حتما خاک آمریکا را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. بنابراین اخذ ویزای توریستی اصلا راه مناسبی برای مهاجرت به آمریکا محسوب نمی‌شود. بعدا در بخش مراحل گرفتن این نوع ویزا توضیح خواهیم داد که افسر سفارتی چگونه پرونده شما را بررسی می‌کند و برای او بسیار مهم است که حتما به کشور خود بازخواهید گشت.

چنانچه قصد مهاجرت دارید، توصیه می‌کنیم که مقاله راه‌های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان را بخوانید.

عکس نمونه ویزای توریستی آمریکا (به همراه توضیحات)

رنگ قرمز و آبی، نماد تمام ویزاهای کشور آمریکاست و همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، ویزای توریستی آمریکا نیز به رنگ قرمز و آبی است و کلمه VISA در قسمت بالا سمت راست آن کاملا قابل مشاهده است. در خط اول این ویزا، نام سفارت صادر کننده ویزا و شماره پرونده متقاضی را مشاهده می‌کنید.

در خطوط دیگر، نام و نام خانوادگی دارنده ویزا نوشته شده است و در مقابل نام دارنده ویزا، کلاس ویزا نوشته شده است. همانطور که می‌بینید کلاس ویزای توریستی آمریکا از نوع B1/B2 است. بخش بعدی این ویزا مربوط به اطلاعات هویتی دارنده ویزا (شماره پاسپورت، جنسیت، تاریخ تولد و ملیت دارنده ویزا) است.

ابتدای بخش آخر، مربوط به تعداد دفعات مجاز ورود با ویزاست. همانطور که می‌بینید در این قسمت عدد یک نوشته شده است و به این معنی است که دارنده این ویزا فقط یک بار حق ورود به آمریکا را دارد و اگر از آمریکا خارج شود، دیگر اجازه ورود به آمریکا را نخواهد داشت.

در کنار بخش مربوط به تعداد دفعات ورود، دو تاریخ قابل مشاهده است. تاریخ اول مربوط به تاریخ صدور ویزا و تاریخ دوم مربوط به تاریخ پایان اعتبار ویزاست. میزان اعتبار ویزا برای ایرانیان کمتر از 6 ماه است.

نمونه ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

انواع ویزای توریستی آمریکا

از لحاظ کلاس ویزا، فقط یک نوع ویزای توریستی آمریکا وجود دارد که درون ویزا با حروف B1/B2 مشخص می‌شود. اما ویزاهای توریستی آمریکا از لحاظ مدت اعتبار ویزا و تعداد دفعات ورود با یکدیگر متفاوت هستند و در واقع این افسر پرونده است که درباره مدت اعتبار و تعداد ورود ویزای توریستی شما تصمیم می‌گیرد.

ویزاهای توریستی آمریکا از لحاظ مدت اعتبار می‌توانند از 3 ماه تا 10 سال اعتبار داشته باشند و از لحاظ تعداد ورود هم به دو دسته کلی، یک بار ورود (سینگل) یا چند بار ورود (مولتیپل) تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا

برخلاف ویزای توریستی کانادا که مدت اعتبار آن به اندازه تاریخ پاسپورت شماست، ویزای توریستی آمریکا اصلا به این شکل نیست. افسر سفارتی ابتدا پرونده شما را بررسی می‌کند و سپس با توجه به اهداف سفر شما در مورد مدت اعتبار ویزای توریستی تصمیم می‌گیرد. این مدت اعتبار می‌تواند از 3 ماه تا 10 سال باشد.

البته متاسفانه افسر سفارت آمریکا، هیچگاه برای ایرانیان ویزای توریستی با اعتبار بیشتر از 6 ماه صادر نمی‌کند. حداکثر اعتبار ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان 6 ماه است و معمولا افسرهای پرونده مدت زمان‌های کوتاه‌تر (مانند 3 ماه یا 4 ماه) را انتخاب می‌کنند. در نتیجه اگر مشغول برنامه ریزی برای سفر به آمریکا هستید، حتما این مورد را برای سفر خود در نظر بگیرید.

تعداد دفعات ورود به آمریکا با ویزای توریستی

تعیین این مورد، باز هم در اختیار افسر سفارت است. از آنجا که مدت اعتبار ویزای توریستی برای ایرانیان حداکثر 6 ماه است، در نتیجه افسر سفارت آمریکا فقط ویزای توریستی سینگل (یک بار ورود) برای ایرانی‌ها صادر می‌کند و برای ایرانیان خبری از ویزای چند بار ورود توریستی آمریکا (مولتیپل) نیست.

حال آنکه اتباع سایر کشورها می‌توانند ویزای توریستی آمریکا با مدت اعتبار بیشتر و به صورت مولتیپل بگیرند. در این صورت تا زمانی که ویزای توریستی آمریکا معتبر باشد، این افراد می‌توانند وارد آمریکا شده و از آن خارج شوند.

تعداد دفعات ورود با ویزای توریستی آمریکا چقدر است؟

مدت زمان اقامت با ویزای توریستی آمریکا چقدر است؟

هنگامی که وارد خاک آمریکا می‌شوید، افسر مرزی که درون فرودگاه مستقر است، درباره مدت زمان اقامت شما با ویزای توریستی تصمیم‌گیری می‌کند. مدت زمان اقامت شما در آمریکا هیچ ارتباطی با مدت اعتبار ویزا ندارد و معمولا کمتر است.

افسر مرزی درون فرودگاه، سوالاتی را درباره هدف سفرتان می‌پرسد و سپس مدت مجاز اقامت شما در خاک آمریکا را تعیین می‌کند. شما فقط حق دارید به همان اندازه در آمریکا بمانید و وقتی مدت زمان اقامت شما تمام شد، باید خاک آمریکا را ترک کنید (حتی اگر مدت اعتبار ویزای شما تمام نشده باشد). رعایت این موضوع بسیار مهم است و اگر این کار را انجام ندهید، تبعات قانونی دارد و حتی امکان دارد که از ورود مجدد شما به آمریکا جلوگیری شود.

بیشتر بدانید: اقامت آمریکا: شرایط و روش های اقامت آمریکا برای ایرانیان

شرایط ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

با اینکه ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند، ولی ایرانیان نیز همانند شهروندان سایر کشورها می‌توانند ویزای توریستی آمریکا دریافت کنند. به این منظور باید اثبات کنید که تمکن مالی کافی برای سفر به آمریکا را دارید و همچنین افسر سفارتی را قانع کنید که بعد از پایان سفر به کشور خود بازخواهید گشت.

این دو موضوع از شرایط اصلی برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا هستند. اگر افسر پرونده متوجه شود که تمکن مالی کافی برای سفر به آمریکا را ندارید و اگر احتمال دهد که سربار دولت آمریکا خواهید شد، برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

پس شرایط ویزای توریستی آمریکا این است که ثابت کنید به اندازه کافی به وطن خود وابستگی دارید و پول کافی برای سفر به آمریکا و اقامت در این کشور را دارید. بنابراین عوامل مختلفی در نظر افسر تاثیر دارد و باید او را قانع کنید.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای ویزای توریستی آمریکا با توجه به شرایط شخصی هر فرد متفاوت است. برای اینکه از جزییات آن‌ها مطلع شوید، توصیه می‌کنیم که مقاله مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی آمریکا را بخوانید.

مراحل ویزای توریستی آمریکا

برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا، چند مرحله اصلی وجود دارد که در ادامه هر کدام را با جزییات توضیح خواهیم داد:

انتخاب بهترین سفارت برای ویزای آمریکا

آمریکا در ایران سفارت ندارد، شما برای انجام برخی از مراحل دریافت ویزا، باید حتما به سفارت آمریکا مراجعه کنید. بنابراین باید یکی از سفارت های آمریکا در کشورهای خارجی را برای این کار انتخاب کنید. مصاحبه ویزای آمریکا در کشورهای امارات، ترکیه و ارمنستان به زبان فارسی انجام می‌شود. اما اگر سفارت آمریکا در سایر کشورها را برای مصاحبه ویزا انتخاب کنید، باید به زبان انگلیسی یا زبان محلی آن کشور مسلط باشید.

در هنگام انتخاب سفارت آمریکا در سایر کشورها، علاوه بر زبان مصاحبه به این نکات نیز توجه کنید که آیا سفارت مورد نظر شما وقت خالی برای مصاحبه دارد یا خیر و همچنین توجه کنید که سفر به کشور مورد نظر شما چه شرایطی دارد و هزینه آن چقدر می‌شود.

از طرف دیگر افسران سفارتی آمریکا در برخی از کشورها، شناخت خوبی از ایرانیان ندارند و امکان دارد سخت‌گیری بیش از حد روی پرونده شما داشته باشند. بنابراین قبل از انتخاب سفارت، حتما مقاله بهترین سفارت برای مصاحبه ویزای آمریکا را بخوانید.

بهترین سفارت آمریکا برای گرفتن ویزای توریستی

تکمیل فرم Ds160 به صورت آنلاین

بعد از آنکه تصمیم خود برای سفارت محل مصاحبه را گرفتید، نوبت به شروع پرونده ویزای توریستی و تکمیل فرم DS160 است. این فرم به زبان انگلیسی است و به صورت آنلاین تکمیل می‌شود. اگر تجربه کافی برای تکمیل این فرم را ندارید، حتما مقاله نحوه تکمیل فرم DS160 آمریکا را بخوانید یا اینکه تکمیل این فرم را به افراد با تجربه بسپارید.

درون این فرم اطلاعات زیادی از شما خواسته می‌شود و در آن همچنین سوالات زیادی در مورد وضعیت شما وجود دارد. در نتیجه این فرم باید با دقت کافی تکمیل شود و به سوالات آن پاسخ مناسب داده شود. هرگونه اطلاعات اضافه یا پاسخ‌های نامناسب، می‌تواند بعدا شما را به دردسر بیاندازد و در روند صدور ویزا مشکل ایجاد کند.

گرفتن وقت سفارت برای مصاحبه ویزای توریستی آمریکا

بعد از تکمیل فرم DS160، باید از سفارت مورد نظر خود، وقت مصاحبه دریافت کنید. این کار به صورت آنلاین انجام می‌شود، شما باید نزدیکترین زمان را برای مصاحبه انتخاب کنید، گاهی اوقات اولین وقت مصاحبه خالی برای چند ماه یا حتی یکسال بعد است. شما باید قبل از تکمیل فرم DS160، تصمیم خود را در مورد سفارت بگیرید و سفارتی را انتخاب کنید که در تاریخ مد نظر شما، وقت‌های خالی داشته باشد.

برای گرفتن وقت سفارت برای مصاحبه ویزای توریستی، باید هزینه آن را به صورت آنلاین بپردازید که به آن هزینه مصاحبه در سفارت یا MRV Fee گفته می‌شود. امکان تغییر زمان مصاحبه وجود دارد، اما به دلیل پر شدن وقت‌ها، توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا را بخوانید.

مصاحبه ویزای توریستی در سفارت آمریکا

یکی از اصلی‌ترین مراحل گرفتن ویزای توریستی، انجام مصاحبه حضوری در سفارت آمریکاست. بعد از تکمیل فرم DS160 و گرفتن وقت سفارت، باید در زمان تعیین شده همراه تمام افراد زیر مجموعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنید.

در هنگام مصاحبه باید تمام مدارک لازم را همراه با ترجمه، به سفارت ببرید. در سفارت انگشت نگاری شده و از شما عکس پرسنلی گرفته می‌شود، همچنین باید با افسر سفارتی نیز مصاحبه کنید. اگر به کشورهای امارات، ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنید، مصاحبه شما به زبان فارسی انجام می‌شود.

شما باید به سوالات افسر با دقت و به صورت مناسب پاسخ دهید. در فرآیند مصاحبه حضوری فرصت این را دارید که افسر را برای صدور ویزا قانع کنید. بعد از اتمام مصاحبه افسر نظر خود را به شما اعلام می‌کند. 

نحوه مصاحبه ویزای توریستی در سفارت آمریکا

صدور ویزا

اگر افسر از مدارک و حرف‌های شما قانع شده باشد، اعلام می‌کند که برای شما ویزا صادر خواهد کرد و احتمال دارد که همان جا پاسپورت را از شما دریافت کند یا درخواست کند که از طریق پست، پاسپورت را به سفارت ارسال کنید.

اگر افسر قانع نشده باشد، اعلام می‌کند که برای شما ویزا صادر نمی‌کند و اصطلاحا شما ریفیوز شده‌اید. می‌توانید مجددا مراحل گرفتن ویزا را تکرار کنید و در همین سفارت یا یک سفارت دیگر برای مصاحبه اقدام کنید. توصیه می‌کنیم قبل از این کار، مقاله نحوه رفع ریجکتی ویزای آمریکا را بخوانید.

یک حالت دیگر هم وجود دارد که به آن مرحله Ap یا بررسی بیشتر گفته می‌شود. در این حالت، افسر به شما اعلام می‌کند که پرونده شما نیاز به استعلام‌ها و بررسی‌های بیشتر دارد. در چنین حالتی باید منتظر جواب استعلام‌ها بمانید و بعد از آن مشخص می‌شود که ویزا برای شما صادر می‌شود یا خیر. در چنین حالتی اصطلاحا باید منتظر باشید که کلیرنس شما بیاید، یعنی دستگاه‌های دولتی آمریکا جواب استعلام‌ها را بدهند و بگویند که هیچ مورد مشکوکی در مورد شما وجود ندارد و پرونده شما اصطلاحا کلیر یا پاک است.

اگر وارد پرونده شما وارد پروسه Ap شد، جای نگرانی نیست. باید به ایران بازگردید و منتظر اعلام نتیجه و آمدن کلیرنس باشید. این انتظار می‌تواند از چند روز تا چندین ماه به طول بیانجامد، هیچ زمان رسمی و دقیقی برای مدت زمان آمدن کلیرنس وجود ندارد. تقریبا هیچ راهی نیز برای پیگیری این موضوع وجود ندارد و تنها راه صبر کردن تا زمان اعلام نتیجه است.

پیکاپ ویزای آمریکا

اگر ویزای شما با تاخیر صادر شد، نیازی نیست که برای گرفتن ویزا دوباره به سفارت آمریکا در خارج از کشور بروید. می‌توانید از خدمات پیکاپ ویزای آمریکا استفاده کنید. در چنین شرایطی، کارگزار یک آژانس مسافرتی پاسپورت شما را به خارج از کشور می‌برد و پس از آنکه ویزا به آن چسبانده شد، پاسپورت را به شما تحویل می‌دهد. بنابراین در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد.

هزینه ویزای توریستی آمریکا

از جمله هزینه‌های دریافت ویزای توریستی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه مصاحبه در سفارت آمریکا
  • هزینه ترجمه و نگارش مدارک مورد نیاز
  • هزینه سفر به یک کشور خارجی برای مصاحبه در سفارت آمریکا (چون در ایران وجود ندارد.)
  • هزینه پیکاپ پاسپورت یا مراجعه مجدد به یک کشور خارجی (در صورت تاخیر در صدور ویزا)

این هزینه‌ها هر ماه متغیر است. بنابراین اگر قصد دارید به صورت جزیی تمام هزینه‌ها را بدانید. توصیه می‌کنیم که مقاله بررسی جز به جز هزینه اخذ ویزای آمریکا را بخوانید.

تمدید و تبدیل ویزای توریستی آمریکا

در کل مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان بسیار کم است و امکان تمدید آن نیز وجود ندارد. از آنجا که در هنگام مصاحبه اعلام کرده‌اید که هدفتان اقامت کوتاه مدت در آمریکا و بازگشت به کشور خود است، بنابراین در آمریکا نمی‌توانید ویزای خود را به ویزاهای مهاجرتی تبدیل کنید. اما امکان تبدیل ویزای توریستی آمریکا به ویزای تحصیلی یا سایر ویزاهای غیرمهاجرتی وجود دارد.

تاثیر دعوتنامه در ویزای توریستی آمریکا

متاسفانه برخی از موسسات، بزرگنمایی‌هایی زیادی برای تاثیر دعوتنامه در ویزای توریستی آمریکا انجام داده‌اند و وضعیت را به گونه‌ای نشان می‌دهند که اگر دعوتنامه نداشته باشید، شانسی برای ویزای توریستی آمریکا ندارید؛ که البته این موضوع اصلا صحیح نیست.

این موسسات با بزرگ جلوه دادن تاثیر دعوتنامه در ویزای توریستی آمریکا، به دنبال آن هستند، شما را مجبور کنند که در جستجوی دعوتنامه باشید و در آخر خودشان به شما می‌گویند که می‌توانند با گرفتن هزینه برای شما دعوتنامه آماده کنند. اما توجه کنید که این کار درست نیست و گرفتن ویزای توریستی آمریکا بدون دعوتنامه هم کاملا امکان‌پذیر است.

اگر از دوستان و آشنایان خود در آمریکا دعوتنامه داشته باشید، امتیاز مثبتی برای دریافت ویزای توریستی آمریکا دارید، اما این به آن معنا نیست که به صورت تضمینی می‌توانید ویزا دریافت کنید. ویزای توریستی آمریکا بدون دعوت نامه هم کاملا امکان پذیر است و هر سال تعداد زیادی از متقاضیان بدون داشتن دعوتنامه ویزا دریافت می‌کنند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که در فرآیند گرفتن ویزای توریستی آمریکا، فقط به دنبال دعوتنامه نباشید و سعی کنید به روش‌های مختلف پرونده خود را قوی کنید تا بتوانید افسر پرونده را قانع کنید. داشتن دعوتنامه فقط می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد و دلیل اصلی برای صدور ویزا، شرایط شخصی شما و نحوه مصاحبه با افسر است.

تجربه ما نشان داده است که افراد زیادی حتی با داشتن دعوتنامه، نتوانسته‌اند مصاحبه سفارت را به خوبی پشت سر بگذارند و در نتیجه ویزایی نیز دریافت نکرده‌اند. از طرف دیگر افرادی نیز بوده‌اند که بدون داشتن خویشاوند در آمریکا، با خوب ظاهر شدن در مصاحبه سفارت، توانسته‌اند ویزای توریستی آمریکا بدون دعوتنامه دریافت کنند. پس همه چیز به قانع کردن افسر برمی‌گردد. اگر بتوانید هدف سفر خود را به خوبی نشان دهید، ویزا را نیز دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول

سوال: آیا برای گرفتن ویزای توریستی آمریکا باید هزینه sevis پرداخت کنیم؟

پاسخ: خیر. پرداخت هزینه Sevis مختص ویزای تحصیلی آمریکا است و برای ویزای توریستی نیازی به پرداخت آن نیست.

سوال: آیا امکان مصاحبه مجدد در فرودگاه آمریکا وجود دارد؟

پاسخ: بله. امکان این وجود دارد که افسر مرزی درون فرودگاه مجددا با شما مصاحبه کند و دلایل شما برای سفر به آمریکا و اقامت در این کشور را بپرسد. بنابراین برای این مصاحبه نیز باید آماده باشید.

سوال: آیا با داشتن ویزا آمریکا، ورود ما به خاک این کشور تضمین شده است؟

پاسخ: خیر. افسر مرزی در فرودگاه می‌تواند اجازه ورود شما به آمریکا را صادر نکند. در چنین حالتی حتی با داشتن ویزا هم نمی‌توانید وارد آمریکا شوید. پس حتما سوالات افسر مرزی را به طور مناسب پاسخ دهید و تصور نکنید که با داشتن ویزا، حتما اجازه ورود به آمریکا را دارید.

سوال: آخرین اخبار ویزای توریستی آمریکا از کجا قابل دسترس است؟

پاسخ: برای اطلاع از جدیدترین اخبار ویزای توریستی آمریکا، قسمت اخبار سایت را ببینید.

سوال: شرایط اخذ ویزای توریستی آمریکا برای افغان‌ها چگونه است؟

پاسخ: همانطور که در مقاله گفتیم، ایران و آمریکا با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند و مرحله مصاحبه ویزای توریستی آمریکا در خارج از ایران انجام می‌شود. بنابراین افغان‌هایی که قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا را دارند، ابتدا باید ویزای توریستی ترکیه یا امارات را دریافت کنند، سپس مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا را شروع کنند.

سخن پایانی

افرادی که قصد بازدید از آمریکا یا دیدن اقوام خود را دارند، با گرفتن ویزای توریستی آمریکا می‌توانند وارد خاک این کشور شوند و در آمریکا اقامتی کوتاه مدت داشته باشند. همانطور که در مقاله گفتیم این ویزا برای اقامت بلند مدت و مهاجرت به آمریکا مناسب نیست.

اگر تا این قسمت از مقاله همراه ما بوده باشید، حتما آگاهی لازم از شرایط و مدارک ویزای توریستی آمریکا را به دست آورده و مراحل گرفتن ویزای توریستی آمریکا را می‌دانید. در این مقاله فقط به بیان مراحل نپرداختیم، در هر مرحله توضیحات کاربردی نیز ارائه کردیم و حتی نحوه مصاحبه ویزای توریستی در سفارت آمریکا را نیز بیان کردیم.

امیدوارم با اطلاعات خلاصه، کامل و صادقانه‌ای که در این مقاله در اختیار شما گذاشتیم، بتوانید آگاهی خود را در این زمینه بالاتر ببرید و بتوانید بهترین تصمیم را برای وضعیت خود بگیرید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات