" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

نمونه جواب قبولی، عدم قبولی و ریجکتی در لاتاری

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

در مقاله‌های قبلی سایت لایزرو، زمان اعلام جواب لاتاری و نحوه بررسی نتیجه لاتاری را توضیح دادیم. سوالی که در هنگام استعلام نتایج لاتاری برای اکثر افراد پیش می‌آید، این است که در صورت برنده شدن در لاتاری با چه پیغام یا صفحه‌ای روبرو خواهند شد و نمونه جواب انتخاب شدن در لاتاری آمریکا (نمونه جواب قبولی لاتاری) به چه شکل است یا اگر لاتاری برنده شویم چی مینویسه.
نحوه چك كردن قبولي لاتاری چیزی فراتر از بررسی نتیجه لاتاری نیست، تنها تفاوت در جوابی است که میگیرید; تمام این موارد را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد.

در این مطلب قصد داریم انواع پیغام‌هایی که در حین بررسی نتیجه لاتاری با آن مواجه می‌شوید، به صورت تصویری توضیح دهیم. با خواندن این مقاله می‌توانید با عکس برنده شدن لاتاری، انواع نمونه جواب قبولی لاتاری و نمونه فرم عدم قبولی یا نمونه جواب منفی لاتاری در لاتاری آشنا شوید. در انتهای مقاله همچنین توضیح می‌دهیم که در صورت مشاهده صفحه برنده شدن در لاتاری چه کاری باید انجام دهید و مراحل بعد از آن چیست.

لایزرو یک مرجع رایگان و کامل برای ارائه اطلاعات مهاجرتی است. هدف ما بالا بردن سطح آگاهی و آشنا کردن شما با مسائل مهاجرتی است. برای کسب اطلاعات مورد نیاز تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود را در قسمت نظرات مقاله از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم!

نمونه جواب قبولی، عدم قبولی و ریجکتی در لاتاری + مراحل بعد قبل از اینکه به دنبال جواب لاتاری باشید، بهتر است بدانید هر کدام از جواب های لاتاری چه معنایی در پی دارد. در این مقاله نمونه هایی از جواب های مثبت و منفی لاتاری را بررسی می‌کنیم.
قبل از اینکه به دنبال جواب لاتاری باشید، بهتر است بدانید هر کدام از جواب های لاتاری چه معنایی در پی دارد. در این مقاله نمونه هایی از جواب های مثبت و منفی لاتاری را بررسی می‌کنیم.
مقاله های مرتبط

نمونه جواب قبولی لاتاری

اگر در هنگام استعلام نتیجه لاتاری خود، با تصویر زیر روبرو شدید، به شما تبریک می‌گوییم. شما جز برندگان خوش شانس لاتاری هستید. اولین چیزی که یک برنده لاتاری در جواب قبولی لاتاری خود می‌بیند، نشان عقاب معروف آمریکاست. تصویر زیر عکس برنده شدن لاتاری است.

نمونه صفحه برنده شدن در لاتاری مانند این عکس (عکس برنده شدن لاتاری) است، در این عکس نشان عقاب معروف کشور آمریکا مشاهده می شود این یعنی شما برنده لاتاری شده اید.

همانطور که در نمونه جواب برندگان لاتاری مشاهده می‌کنید، در زیر نماد عقاب، نام و نام خانوادگی برنده لاتاری نوشته شده است. در زیر نام برنده لاتاری نیز، آدرسی نوشته شده است که متقاضی در حین ثبت نام لاتاری آن را وارد کرده است.

ما به دلیل حفظ حریم شخصی، نام خانوادگی و آدرس را در عکس بالا مات کرده‌ایم، ولی اگر شما از برندگان خوش‌شانس لاتاری باشید، نام و نام خانوادگی خود و آدرسی را که در حین ثبت نام وارد کرده‌اید، در زیر نماد عقاب مشاهده خواهید کرد.

به این ترتیب با مشاهده نام و آدرس خود، می‌توانید مطمئن باشید که جواب قبولی لاتاری شما صحیح است و هیچگونه کلاهبرداری یا سودجویی در کار نیست. چرا که در نزدیکی روزهای اعلام نتایج لاتاری، عده‌ای سودجو به افراد بسیار زیادی ایمیل ارسال می‌کنند. در این ایمیل نوشته شده است که شما برنده لاتاری هستید، ولی هیچ اسم یا آدرسی از شما وجود ندارد.

حالا که شما در این مقاله نمونه جواب قبولی لاتاری یا پیغام برنده شدن در لاتاری را مشاهده کردید و متوجه شدید چه چیزهایی در صفحه قبولی لاتاری وجود دارد. دیگر هیچگاه فریب ایمیل قبولی در لاتاری را نخواهید خورد.

اطلاعات موجود در نامه قبولی لاتاری

عکسی که در بالا به عنوان نمونه جواب برنده لاتاری مشاهده کردید، یک برش از صفحه قبولی لاتاری بود. در واقع صفحه اصلی که برنده لاتاری مشاهده می‌کند، همچون یک نامه است و اطلاعات مختلفی در آن وجود دارد.

قسمت آغازین صفحه قبولی در لاتاری را در قسمت قبل مشاهده کردید. بعد از آدرس برنده لاتاری، نوشته‌ای وجود دارد که به شما اعلام می‌کند به صورت تصادفی در لاتاری گرین کارت آمریکا انتخاب شده‌اید و برای دریافت ویزای تنوع نژادی خود (ویزای لاتاری) تا پایان سال مالی برنامه لاتاری مهلت دارید.

تاریخ سال مالی آن برنامه لاتاری نیز در پرانتز نوشته شده است و به طور مثال نوشته شده است که برنده لاتاری از یک اکتبر 2022 تا سی سپتامبر 2023 مهلت دارد تا ویزای خود را دریافت کند.

همچنین توضیحات دیگری در نامه قبولی لاتاری نوشته شده است و بیان می‌کند که برنده شدن در لاتاری به معنای دریافت ویزای لاتاری نیست و به منظور دریافت ویزا باید مراحل دریافت ویزای لاتاری را انجام دهید.

بعد از این خطوط نیز، به قسمتی می‌رسیم که نحوه ارتباط با مرکز کنسولی کنتاکی (مرجع برگزار کننده لاتاری) نوشته شده است، که راه‌های ارتباطی موجود در این قسمت چندان برای ایرانیان کاربردی نیست. بعد از این خطوط و در انتهای صفحه قبولی لاتاری اطلاعات بسیار مهمی برای برنده لاتاری وجود دارد که کیس نامبر برنده لاتاری نام دارد.

کیس نامبر برنده لاتاری

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در انتهای نامه قبولی لاتاری، چند خط وجود دارد که در خط ابتدایی آن کیس نامبر برنده لاتاری نوشته شده است. کیس نامبر یا شماره پرونده مهم‌ترین اطلاعاتی است که یک برنده لاتاری در جواب قبولی خود مشاهده می‌کند و باید حتما آن را یادداشت کنید.

عکس برنده شدن لاتاری به این شکل است در نمونه جواب قبولی لاتاری می‌توانید اطلاعات خودتان را مشاهده کنید.

پس از برنده شدن در لاتاری بایستی به سرعت اقدام به جمع آوری و ترجمه مدارک خود جهت انجام امور اداری سفارت کنید. برندگان لاتاری در اولین قدم اقدام به تکمیل فرم DS-260 می‌کنند، این فرم تقریبا بیشتر اطلاعات برنده لاتاری را گرفته و در زمان مصاحبه سفارت ممکن سوالاتی از داخل فرم DS-260 پرسیده شود پس بهتر است با صداقت کامل به تمام سوالات افسر کنسولی پاسخ دهید زیرا در صورت مشاهده دروغ در مصاحبه امکان اینکه به پرونده شما AP بخورد یا ریجکت شوید نیز وجود دارد. در این حالت کار شما بسیار سخت خواهد شد.

پس از اینکه صفحه برنده شدن در لاتاری نمایش داده شد، این صفحه را ذخیره کنید زیرا این صفحه حاوی اطلاعات با اهمیتی از قبیل کیس نامبر است. ساختار کیس نامبر برنده لاتاری نیز مانند مثال زیر است :

ساختار کیس نامبر لاتادی گرین کارت پس از برنده  شدن در لاتاری

عدد 2023 که در ابتدای کیس نامبر بالا وجود دارد، نشان دهنده این است که کیس نامبر مربوط به برنده لاتاری 2023 است. دو حرف AS نشان‌دهنده این است که برنده لاتاری از آسیا انتخاب شده است و ارقام پایانی کیس نامبر برنده لاتاری، نشان‌دهنده این است که فرد برنده چندمین انتخاب شده از آسیاست.

به طور مثال ارقام پایانی کیس نامبر بالا، 3410 است. یعنی این برنده لاتاری، 3410 امین فرد انتخاب شده از قاره آسیاست. برندگان لاتاری به ترتیب این ارقام به سفارت آمریکا دعوت می‌شوند. پس هرچه این عدد کمتر باشد، سریع‌تر به سفارت دعوت می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کیس نامبر برنده لاتاری چیست؟ را بخوانید.

نمونه جواب قبولی لاتاری 2024

با توجه به اینکه هنوز زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 فرا نرسیده است. هیچ عکسی از نمونه جواب قبولی لاتاری 2024 وجود دارد. ولی چیزی که باید از آن مطلع باشید این است که صفحه قبولی لاتاری در تمام سال‌ها شبیه به هم است و شکل آن در سال‌های اخیر عوض نشده است.

تنها چیزی که بین نمونه جواب قبولی لاتاری سال‌های مختلف متفاوت است، تاریخی است که در زیر نماد عقاب وجود دارد و در عکس زیر مشخص شده است. تاریخ ثبت شده مربوط به زمان مشاهده نتیجه لاتاری است. بنابراین از آنجا که نتایج لاتاری 2024 در ماه می 2023 اعلام می‌شود، تاریخ نوشته شده در نمونه جواب قبولی لاتاری 2024، به صورت May 2023 خواهد بود.

نمونه صفحه برنده شدن در لاتاری مانند این عکس است، در این عکس نشان عقاب معروف کشور آمریکا مشاهده می شود این یعنی شما برنده لاتاری شده اید.

همراهان لایزرو مطلع باشند که همواره آخرین اطلاعات را از طریق سایت دریافت خواهند کرد، بنابراین به محض اعلام نتایج لاتاری، عکسی از نمونه جواب قبولی لاتاری 2024 در همین قسمت گذاشته خواهد شد.

قیمت فروش امتیاز لاتاری چقدر است؟

اگر با دیدن نامه قبولی لاتاری خود، وسوسه شده‌اید که امتیاز لاتاری را بفروشید و به دنبال قیمت فروش آن هستید، باید بدانید که فروش امتیاز لاتاری امکان‌پذیر نیست. لاتاری یک برنامه مهاجرتی است و فقط فرد ثبت نام شده در لاتاری به همراه همسر و فرزندان او، می‌توانند از امتیاز برنده شدن در لاتاری استفاده کنند.

نمونه جواب عدم قبولی لاتاری

اگر در هنگام استعلام نتیجه لاتاری با صفحه زیر روبرو شدید، متاسفانه باید بگوییم که در لاتاری امسال انتخاب نشده‌اید. تصویر زیر صفحه عدم قبولی لاتاری یا جواب منفی لاتاری را نشان می‌دهد.

متن کوتاهی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پیام عدم قبولی در لاتاری است. در آن نوشته شده است که بر اساس اطلاعاتی که وارد کردید، متقاضی در قرعه کشی ویزای برنامه تنوع نژادی (همان لاتاری) انتخاب نشده است.

نمونه جواب عدم قبولی در لاتاری مانند این صفحه است، همانطور که در این عکس مشاهده می‌کنید متن با عنوان HAS NOT BEEN SELECTED نمایش داده می‌شود.

همانطور که در این نمونه جواب رد شدن در لاتاری یا نمونه جواب منفی لاتاری مشاهده کردید، عبارت HAS NOT BEEN SELECTED (به معنای: انتخاب نشده‌اید) با حروف بزرگ و به صورت درشت در پیام عدم قبولی در لاتاری نوشته شده است تا در همان نگاه اول نشان دهد که متقاضی در لاتاری انتخاب نشده است.

توجه کنید که صفحه عدم قبولی لاتاری برای همه افراد به همین شکل است. در پیام عدم قبولی در لاتاری هیچ نام، آدرس یا مشخصاتی از فرد متقاضی وجود ندارد و فقط همین پیام ساده موجود در عکس بالا را مشاهده خواهید کرد. تمام کسانی که در لاتاری انتخاب نشده‌اند با همین صفحه روبرو خواهند شد.

ایمیل برنده شدن لاتاری

در لاتاری آمریکا برنده شوید یا خیر، هیچگونه ایمیل، SMS یا نامه پستی مبنی بر اطلاع رسانی برای شما ارسال نمی‌شود. ایمیل برنده شدن در لاتاری به هیچ وجه وجود ندارد، در صورتی که با چنین مواردی یعنی ایمیل یا SMS برنده شدن در لاتاری دریافت کردید بدانید پای افراد سودچو و کلاهبردار در میان است که قصد فریب شما را دارند.

با توجه به مطالبی که گفته شد پس باید متوجه این شده باشید که نمونه ایمیل برنده شدن لاتاری کذب محض است زیرا هیچ اطلاع رسانی ایمیل مبنی بر قبولی یا برنده شدن در لاتاری وجود ندارد.

مراحل بعد از قبولی لاتاری

اگر هنگام استعلام نتایج، با صفحه برندگان لاتاری روبرو شدید، باید بدانید که با برنده شدن در لاتاری، فقط قسمتی از مسیر مهاجرت به آمریکا را طی کرده‌اید که نیاز به شانس دارد. برای دریافت ویزای لاتاری و زندگی همیشگی در آمریکا باید مراحلی را طی کنید.

قبل از هر چیز، کیس نامبر و کانفرمیشن نامبر خود را یادداشت کنید. چرا که برای ادامه مراحل به آن‌ها نیاز خواهید داشت. سپس خود را برای انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آماده کنید که شامل موارد زیر خواهد شد:

در این بخش فقط به صورت موردی به بیان مراحل بعد از قبولی لاتاری پرداختیم. برای مطالعه مطالب بیشتر و کامل‌تر به مقاله مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری مراجعه کنید.

سوالات متداول در زمینه نمونه جواب های لاتاری آمریکا

سوال: از کجا بدانیم برای چه در لاتاری ریجکت شدیم؟

پاسخ: اگر در لاتاری انتخاب نشدید و با صفحه عدم قبولی در لاتاری روبرو شدید، باید بگوییم که هیچ راهی برای فهمیدن علت انتخاب نشدن در لاتاری وجود ندارد. امکان دارد که شانس با شما یار نبوده است و یا امکان دارد که به علت دوبار ثبت نام کردن، از قرعه کشی لاتاری حذف شده باشید و ... . در هر صورت هیچ راهی برای بررسی علت رد شدن یا قبول نشدن در لاتاری وجود ندارد.

سوال: تاریخ تولد اشتباه در لاتاری باعث ریجکتی می شود؟

پاسخ: ثبت تاریخ تولد اشتباه در هنگام ثبت نام لاتاری، باعث حذف شما از قرعه کشی لاتاری نمی‌شود. ولی بعد از برنده شدن در لاتاری برای شما دردسر ایجاد خواهد کرد و باید افسر پرونده را در رابطه با این موضوع قانع کنید. همه چیز به افسر پرونده ارتباط دارد که این موضوع را از شما بپذیرد یا خیر.

سوال: قبولی لاتاری چند نفر است؟

پاسخ: موضوع آمار رسمی در مورد تعداد برنده‌های لاتاری وجود ندارد، معمولا آمار رسمی فقط مربوط به تعداد ویزاهای صادر شده برای برندگان لاتاری است که تناسب خاصی با تعداد برندگان لاتاری ندارد. اما طبق آمار غیر رسمی، هر سال آماری قبولی لاتاری از ایران حدود 6 الی 7 هزار نفر است.

سخن پایانی

نتیجه لاتاری از دو حالت خارج نیست، یا در آن قبول شده اید یا قبول نشده اید. کسانی که قبول نشده اند تکلیف شان مشخص است، اما کسانی که در لاتاری قبول شده اند تازه ابتدای راه مهاجرت به آمریکا هستند. لازم است بدانید پس از قبولی و مهاجرت به آمریکا، دولت این کشور هیچ حمایتی از نظر هزینه، کار و مسکن نخواهد داشت و همه اینها را می‌بایست خودتان فراهم کنید.

همیشه به ویزا بولتن باشد زیرا در ویزا بولتن‌ها کیس نامبر های کارنت شده اطلاع رسانی می‌شود اگر ویزا بولتن را از دست بدهید ویزا را از دست داده اید. سعی می‌کنیم ویزا بولتن هایی که منتشر می‌شود را در وب سایت لایزرو قرار بدهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات