" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

کیس نامبر لاتاری (Case Number) و کارنت شدن یعنی چی؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

اصطلاحاتی وجود دارد که ثبت نام کنندگان و برندگان لاتاری بایستی بدانید، یکی از آنها که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت کیس نامبر لاتاری است. معنی کیس نامبر در لاتاری یعنی شماره پرونده برنده لاتاری، به هر یک از برنده های لاتاری یک عدد ۱۴ رقمی اختصاص داده می‌شود، این رقم به این شکل است  " 2023AS00003410 " . چهار رقم ابتدایی آن دوره برنامه لاتاری است که در آن ثبت کرده اید، دو حرف بعدی یعنی AS مخفف قاره محل تولد است و باقی رقم ها شماره یا نوبت در پرونده و مصاحبه برندگان لاتاری است. بعد از برنده شدن در لاتاری و دریافت کیس نامبر بایستی منتظر کارنت شدن باشید، کارنت شدن برنده لاتاری به این معناست که پرونده وی به جربان افتاده و به زودی زمان مصاحبه لاتاری او خواهد رسید.

در این مقاله کیس نامبر های کارنت شده، کیس نامبر ۱۰۰۰۰، معنی کیس نامبر بالا و کیس نامبر پایین به همراه بررسی کامل اینکه کیس نامبر بالا بهتر است یا کیس نامبر پایین را خواهیم داشت. در صورت داشتن هرگونه سوالی می‌توانید از قسمت دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید، کارشناسان لایزرو در اسرع وقت پاسخ سوال شما را خواهند داد.

در تصویر بالا نمونه کیس نامبر لاتاری برنده لاتاری را مشاهده می‌کنید. کیس نامبر بالا مربوط به برنامه لاتاری گرین کارت 2023 می‌باشد و کیس نامبر این برنده 3410 است یعنی 3410 امین نفری که در قاره آسیا انتخاب شده است.
در تصویر بالا نمونه کیس نامبر لاتاری برنده لاتاری را مشاهده می‌کنید. کیس نامبر بالا مربوط به برنامه لاتاری گرین کارت 2023 می‌باشد و کیس نامبر این برنده 3410 است یعنی 3410 امین نفری که در قاره آسیا انتخاب شده است.
مقاله های مرتبط

از کجا متوجه کارنت شدن بشویم؟

برای اینکه بدانید کیس نامبر شما کارنت شده است یا خیر بایستی ویزا بولتن را دنبال کنید، در واقع ویزا بولتن مقالات یا مجله های کنسولگری وزارت امورخارجه آمریکا است که این مجلات در هر ماه با نام ویزا بولتن منتشر می‌شود. این مجلات به صورت فایل PDF و رایگان در هر ماه از طریق سایت رسمی وزارت امورخارجه آمریکا قابل دانلود می‌باشد. برنده های لاتاری بایستی به طور مرتب ویزا بولتن ها را دنبال کنند چون اگر ویزا بولتن ها را از دست بدهید می‌توان گفت ویزا یا نوبت ویزای خود را از دست داده اید. ما در لایزرو سعی می‌کنیم اخبار ویزا بولتن وزارت امور خارجه آمریکا را منتشر کنیم تا تمام کارنتی کیس های لاتاری شانس دریافت ویزا خود را از دست ندهند.

همچنین ما لینک صفحه ویزا بولتن را در ادامه قرار داده ایم تا بتوانید ویزا بولتن های ماه های گذشته را مشاهده کنید.

https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/visa-law0/visa-bulletin.html

کیس نامبر لاتاری 2024، 2023 و ...

اینکه برخی از عبارت کیس نامبر لاتاری 2024، کیس نامبر لاتاری 2023 و غیره استفاده می‌کنند منظور از 2023 یا 2024 برنامه لاتاری است، زمانی که گفته می‌شود کیس نامبر لاتاری 2023 یعنی کیس نامبر برنده، در برنامه لاتاری 2023; وگرنه تفاوتی در فرمت کیس نامبر که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، ایجاد نمی‌شود.

کیس نامبر های کارنت شده

کارنت شدن یعنی به جریان افتادن یا وارد پروسه کاری شدن. کیس نامبر های پایین بایستی به سرعت اقدام به جمع آوری و ترجمه مدارک کنند، زیرا کسانی پرونده این افراد زودتر به جریان خواهد افتاد.

در سال مالی ۲۰۲۳ تا زمان نگارش این مقاله، ویزا بولتن January ماه منتشر شده است. لینک ویزا بولتن 2023 را خط زیر قرار داده ایم. تمام ویزا بولتن ماه های آینده را می‌توانید از طریق سایت وزارت امور خارجه آمریکا دنبال کنید.

ویزا بولتن 2023

در سال مالی ۲۰۲۳ تا زمان نگارش این مقاله، ویزا بولتن January ماه منتشر شده است. لینک ویزا بولتن 2023 را خط زیر قرار داده ایم. تمام ویزا بولتن ماه های آینده را می‌توانید از طریق سایت وزارت امور خارجه آمریکا دنبال کنید.

https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/visa-law0/visa-bulletin/2023/visa-bulletin-for-january-2023.html

اغلب برای برندگان لاتاری این سوال مطرح است که کدام کیس نامبر بالا و کدام پایین است؟ در ادامه مقاله به توضیح این سوال خواهیم پرداخت.

کیس نامبر بالا

همانطور که در چند مثال قبلی توضیح دادیم، تمام ارقامی که بعد از مخفف قاره محل تولد می‌آید کیس نامبر برنده لاتاری محسوب می‌شود. هرچه این عدد کوچکتر باشد بهتر است و هرچه این عدد بزرگتر باشد کیس نامبر بالا محسوب ‌می‌شود. کیس نامبر بالا در لاتاری ممکن شانس کمتری در کارنت شدن داشته باشند اما این Fact یا قانون کلی نیست. همه برندگان لاتاری شانس کارنت شدن و گرفتن ویزا را دارند.

کیس نامبر پایین

کیس نامبر پایین خیلی شانسی است، مشخص است که هرقدر عدد کیس نامبر پایین تر باشد بهتر است. بین کسی که کیس نامبراش 2100 است و کسی که 3316 است تفاوت چندانی نیست و هر دو این کیس نامبرها جزء کیس‌هایی هستند که به زودی زمان مصاحبه آنها فراخواهد رسد. در مقابل کیس نامبر 15000 کیس بالایی محسوب می‌شود زیرا ممکن است تعداد ویزاها تا رسیدن نوبت به این کیس نامبر به اتمام ظرفیت برسد. پیشنهاد ما به همه برندگان این است که با هر کیس نامبری کارهای خود را انجام دهند و از قبل داوری نکنند.

سوالات متداول

سوال: کیس نامبر بالا خوب است یا کیس نامبر پایین؟

پاسخ: قطعا کیس نامبر هرچقدر پایین تر باشد بهتر است. اگر کیس نامبر شما "2023AS00001010" باشد نوبت پرونده شما 1010 می‌باشد. به طبع اگر این عدد پایین تر باشد زودتر به پرونده شما رسیدگی خواهد شد.

سوال: منظور از کیس نامبر پایین چه عددی هست؟ از چه عددی تا چه عددی را کیس نامبر پایین می‌گویند؟

پاسخ: هر رقمی که بعد از مخفف قاره محل تولد باشد، کیس نامبر شما تلقی خواهد شد. هر قدر این عدد پایین تر باشد کیس نامبر شما پایین محسوب می‌شود.

سوال: دعوت به مصاحبه لاتاری چه زمانی اتفاق می افتد؟

پاسخ: بعد از تکمیل فرم DS-260 و کارنت شدن کیس نامبر، نامه دوم برندگان لاتاری ایمیل می‌شود، در این نامه دوم اطلاعات زمان و محل مصاحبه، اطلاعات کیس اصلی یعنی برنده لاتاری و اطلاعات زیر مجموعه کیس اصلی یعنی همسر و فرزند قرار دارد.

سوال:‌ معنی کارنت چیست؟

پاسخ: کارنت شدن یعنی به جریان افتادن. زمانی که در ویزا بولتن اعلام می‌شود از عدد 1 تا 1000 کارنت شدند، یعنی کسانی که کیس نامبر آنها بین 1 تا 1000 است پرونده آنها به جریان افتاده است.

سوال: آخرین اخبار ویزا بولتن را از کجا دریافت کنیم؟

پاسخ: آخرین اخبار ویزا بولتن را از طریق آدرس https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/visa-law0/visa-bulletin.html می‌توانید مشاهده کنید. سعی داریم در وب سایت لایزرو تمام اخبار ویزا بولتن را منتشر کنید.

سوال: کیس نامبر ۱۰۰۰۰ چیست؟

پاسخ: طبق توضیحی که در رابطه با کیس نامبر داده شده یک عدد 14 رقمی است. فرمت این عدد به شکل " 2023AS00003410 " می باشد. وقتی گقته می‌شود کیس نامبر 10000 یعنی کیس نامبر به شکل رو به رو است " 2023AS00010000 ". اعداد بعد از دو حرف AS بیانگر کیس نامبر یا شماره پرونده برنده لاتاری است.

سخن پایانی

برای اطلاع از کارنت شدن لازم است اخبار ویزا بولتن را چک کنید با بررسی ویزا بولتن می‌توانید پیش بینی کنید که چه زمانی گرین کارت خود را دریافت خواهید کرد. با هر کیس نامبری که دارید هیچ وقت شانس خود را نسوزانید افرادی بوده اند که با کیس نامبر ۱۲ هزار هم وارد خاک آمریکا شده اند.

در صورت داشتن هر سوالی از طریق بخش نظرات آن را با ما درمیان بگذارید، کارشناسان لایزرو در پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات