" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزای توریستی کانادا: شرایط مدارک، هزینه، با و بدون دعوتنامه

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 | آخرین بروز رسانی در ساعت 14:00

ایرانیان برای ورود و اقامت در کشور کانادا نیاز به اخذ ویزا دارند. در سال گذشته، گرفتن ویزای توریستی کانادا (ویزیتور ویزا) بهترین راه برای مهاجرت ایرانیان به کانادا بوده است. با توجه به قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا، ایرانیانی که ویزای توریستی کانادا را دریافت می‌کنند، اجازه کار در کانادا را دارند و می‌توانند اقامت خود در این کشور را بدون نوبت و به صورت رایگان تمدید کنند.

این قانون جدید باعث شده است شرایط ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان جذاب‌تر شود و به ایرانی‌های زیادی این فرصت را داده است که با گرفتن ویزای توریستی به کانادا مهاجرت کنند و زندگی خود در این کشور را شروع کنند. در نتیجه اخذ ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان، فقط برای بازدید از آشنایان یا گردش در کانادا نیست و در حال حاضر عده زیادی به دنبال این هستند که با گرفتن این ویزا، زندگی جدیدی را در کانادا شروع کنند.

در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که ویزای توریستی کانادا چیست، مدت اعتبار آن چقدر است، مراحل دریافت و شرایط ویزای توریستی کانادا را توضیح خواهیم داد و در آخر نحوه تمدید و تبدیل ویزای توریستی کانادا برای اقامت و کار در این کشور را توضیح خواهیم داد. توصیه می‌کنیم برای دریافت یک راهنمایی کامل، تا انتهای این مقاله با لایزرو همراه باشید.

لایزرو یک دانش نامه مهاجرتی رایگان است. مطالب این سایت توسط کارشناسان مهاجرتی نوشته شده است و هدف از نوشتن آن‌ها، این است که تمام افراد به دور از هرگونه بزرگ‌نمایی، به اطلاعات صحیح و دقیق مهاجرتی دسترسی داشته باشند. تمام تلاش ما بر این است که صادقانه تمام حقایق دریافت ویزا و مهاجرت به کشورهای دیگر را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهیم.

ابتدا توضیح می‌دهیم که ویزای توریستی کانادا چیست، مدت اعتبار آن چقدر است، مراحل دریافت و شرایط ویزای توریستی کانادا را توضیح خواهیم داد و در آخر نحوه تمدید و تبدیل ویزای توریستی کانادا برای اقامت و کار در این کشور را توضیح خواهیم داد.
ابتدا توضیح می‌دهیم که ویزای توریستی کانادا چیست، مدت اعتبار آن چقدر است، مراحل دریافت و شرایط ویزای توریستی کانادا را توضیح خواهیم داد و در آخر نحوه تمدید و تبدیل ویزای توریستی کانادا برای اقامت و کار در این کشور را توضیح خواهیم داد.

ویزای توریستی کانادا

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، ایرانیان برای ورود به کانادا نیاز به گرفتن ویزا دارند. ویزای توریستی کانادا (Visitor visa) مجوزی است که به شما اجازه می‌دهد که برای اهدافی همچون گردشگری، شرکت در جلسات کاری، دیدار با آشنایان، دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت و... وارد کانادا شوید و در این کشور اقامت داشته باشید.

با داشتن ویزای توریستی کانادا، اجازه اقامت موقت در این کشور را دارید و این ویزا به معنای داشتن اقامت دائم کانادا نیست. در قسمت های بعدی در مورد مدت زمان اعتبار این ویزا و میزان اقامت مجاز با آن صحبت خواهیم کرد.

عکس نمونه ویزای توریستی کانادا (به همراه توضیحات)

تصویر زیر یک نمونه ویزای توریستی کانادا را نشان می‌دهد. اولین چیزی که احتمالا توجه شما را جلب کرده است، این موضوع است که چرا این ویزا عکس ندارد و به جای عکس هولوگرام قرار گرفته است. این یک ویژگی جالب از ویزای کاناداست که آن را از سایر ویزاها متفاوت می‌کند.

بر روی ویزای توریستی کانادا (یا سایر ویزاهای کانادا) عکس دارنده ویزا چاپ نمی‌شود. ویزاهای کانادا کلا بدون عکس هستند. پس روی این ویزا به دنبال عکس پرسنلی نباشید. جای عکس یک هولوگرام وجود دارد که نشان‌دهنده اصالت ویزاست.

از آنجا که بخشی از مردم کانادا به زبان انگلیسی و بخش دیگری به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، تمام عنوان‌ها و سرتیترهای موجود بر روی ویزا کانادا به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نوشته شده است و می‌توانید این موضوع را در نمونه ویزای توریستی کانادا مشاهده کنید.

همانطور که در عکس می‌بینید، در بخش ابتدایی ویزا، کلمه کانادا نوشته شده است و در کنار آن نماد این کشور را مشاهده می‌کنید. خط بعدی مربوط به اطلاعات مرکز صادر کننده ویزاست، معمولا بیشتر ویزاهای توریستی کانادا را مرکز CPC اوتاوا صادر می‌کند، اما بعضی اوقات نیز مرکز کنسولی آنکارا این کار را انجام می‌دهد.

در کنار بخش مربوط به مرکز صادرکننده ویزا، دو تاریخ مشاهده می‌شود. اولی مربوط به تاریخ صدور ویزاست و دومی هم مربوط به تاریخ پایان اعتبار ویزاست. تاریخ اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه مدت اعتبار پاسپورت صادر می‌شود. بنابراین روی پاسپورت‌های متقاضیان مختلف، مدت اعتبارهای متفاوتی را مشاهده خواهید کرد.

بخش بعدی مربوط به تعداد ورود ویزا است. همانطور که می‌بینید، ویزای توریستی کانادا از نوع چند بار ورود یا Multiple است. در کنار قسمت تعداد ورود ویزا، شماره پرونده متقاضی نوشته شده است. خط بعدی مربوط به نوع ویزاست. همانطور که می‌بینید، ویزای توریستی کانادا از نوع Visitor است و در کلاس V-1 قرار دارد. بخش‌های بعدی نیز به نام و خانوادگی دارنده ویزا و شماره پاسپورت او اختصاص دارد.

عکس نمونه ویزای توریستی کانادا

در تصویر بالا یک نمونه از ویزای توریستی کانادا را قرارداده ایم، برخی از قسمت های تصویر به دلیل حفظ حریم خصوصی افراد که مربوط به اطلاعات شخصی صاحب ویزا است، پوشانده شده است. 

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

یک خبر بسیار خوب این است که مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه مدت اعتبار پاسپورت شماست. پاسپورت ایرانی حداکثر 5 سال اعتبار دارد. در نتیجه حداکثر اعتبار ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان 5 ساله است.

دقت کنید که اگر زمان اعتبار پاسپورت شما تمام شود، پاسپورتتان منقضی می‌شود و ویزاهای موجود در آن نیز اعتبار ندارد. به همین دلیل همیشه به متقاضیان ویزای توریستی کانادا توصیه می‌شود که قبل از ارسال پاسپورت خود برای چسبانده شدن ویزا، نسبت به جدید کردن پاسپورت خود اقدام کنند تا ویزای آن‌ها مدت زمان بیشتری اعتبار داشته باشد.

مدت زمان  اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه مدت اعتبار پاسپورت متقاضی است. یعنی پاسپورت شما به هر اندازه که اعتبار داشته باشد ویزای توریستی کانادا شما نیز به همان میزان اعتبار خواهد داشت. پاسپورت ایرانی حداکثر 5 سال اعتبار دارد. در نتیجه حداکثر اعتبار ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان 5 ساله است.

مدت زمان  اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه مدت اعتبار پاسپورت متقاضی است. یعنی پاسپورت شما به هر اندازه که اعتبار داشته باشد ویزای توریستی کانادا شما نیز به همان میزان اعتبار خواهد داشت. پاسپورت ایرانی حداکثر 5 سال اعتبار دارد. در نتیجه حداکثر اعتبار ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان 5 ساله است.

مدت زمان اقامت با ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

یکی از سوال‌های پرتکرار این است که با داشتن ویزای توریستی کانادا، چقدر می‌توانیم در این کشور اقامت داشته باشیم؟ در جواب باید یادآوری کنیم که ویزای توریستی کانادا برای اقامت موقت در این کشور طراحی شده است. در نتیجه باید بدانید که با این ویزا فقط می‌توانید مدت زمان محدودی را در کانادا زندگی کنید.

همانطور که در بخش قبل گفتیم، مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا به اندازه اعتبار پاسپورت شماست، ولی این به آن معنا نیست که می‌توانید به همان اندازه در کشور کانادا اقامت داشته باشید! افسر مرزی، مدت زمان مجاز برای اقامت در کانادا را برای شما مشخص می‌کند.

هنگامی که وارد فرودگاه‌های کانادا می‌شوید، افسر مرزی از شما سوالاتی خواهد پرسید و با توجه با هدف سفر شما، مدت اقامت مجاز در کانادا را برای شما تعیین می‌کند. معمولا افسر مرزی حداکثر شش ماه را برای اقامت شما در کانادا تعیین می‌کند.

درست است که ویزای شما 5 سال اعتبار دارد، ولی با ویزای توریستی کانادا حداکثر شش ماه می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید. بعد از اتمام این مدت زمان یا باید از کانادا خارج شوید و مجددا به آن وارد شوید یا اینکه قبل از تمام شدن مدت مجاز اقامت، مجوزی به نام ویزیتور رکورد درخواست کنید. اداره مهاجرت کانادا، درخواست ویزیتور رکورد شما را بررسی می‌کند و در صورت موافقت با آن، به شما اجازه داده می‌شود که به اندازه یک مدت زمان مشخص در کانادا اقامت داشته باشید.

اگر مدت زمان مجاز اقامت شما در کانادا به پایان رسیده باشد و ویزیتور رکورد هم نداشته باشید. اقامت شما در این کشور غیر قانونی است. حتی اگر ویزای توریستی شما چند سال هم اعتبار داشته باشد. چنین رفتاری می‌تواند باعث مجازات شما و اخراج از کانادا شود. حتی شاید اجازه ورود مجدد به کانادا نیز از شما گرفته شود.

بنابراین با توجه به حساسیت موضوع، اگر ویزای توریستی کانادا دارید،همیشه مدت زمان مجاز اقامت خود در کانادا را بدانید و قبل از آنکه این مدت زمان تمام شود، به درخواست ویزیتور رکورد خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ویزیتور رکورد کانادا و نحوه درخواست آن را بخوانید.

شرایط جدید ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان

در ابتدای مقاله گفتیم که دولت کانادا قوانین و شرایط جدیدی را برای ایرانیان به وجود آورده است و همین موضوع باعث شده که ایرانیان زیادی با گرفتن ویزای توریستی به کانادا بروند و زندگی جدیدی را در این کشور شروع کنند. احتمالا کنجکاو هستید که بدانید شرایط جدید ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان چیست که باعث شده است، افراد زیادی به دنبال گرفتن این ویزا باشند.

قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا، برای ایرانیان امتیازات ویژه‌ای را برای صدور ویزیتور رکورد در نظر گرفته است. طبق این قوانین درخواست و صدور ویزیتور رکورد برای ایرانیان دارای ویزای توریستی، به رایگان، با سرعت و بدون نوبت انجام می‌شود. بنابراین ایرانیانی که با ویزای توریستی در کانادا اقامت دارند، می‌توانند با استفاده از این قانون مدت زمان بسیار بیشتری را در کانادا اقامت داشته باشند و اقامت توریستی آن‌ها در این کشور می‌تواند طولانی‌تر باشد.

از طرف دیگر قوانین جدید به ایرانیان اجازه می‌دهد که با داشتن ویزای توریستی، مجوز کار آزاد در کانادا را دریافت کنند. به این ترتیب ایرانیانی که با ویزای توریستی وارد این کشور می‌شوند، می‌توانند مجوز کار دریافت کرده و مشغول به کار شوند.

با کار کردن در کانادا علاوه بر اینکه می‌توانید هزینه زندگی خود را تامین کنید، فرصت این را خواهید داشت که ویزای توریستی خود را به یک نوع دیگر تبدیل کنید و از امتیازات آن استفاده کنید. این قوانین جدید باعث شده است، عده زیادی معتقد باشند که در حال حاضر، گرفتن ویزای توریستی کانادا یک راه مناسب برای مهاجرت ایرانیان به کاناداست.

برای خواندن مطالب جدیدتر و اطلاع از زمان به پایان رسیدن قوانین جدید، توصیه می‌کنیم که مقاله قوانین جدید ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان را بخوانید.

تعداد دفعات ورود به کانادا با ویزای توریستی

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب ویزای توریستی کانادا، چندبار ورود بودن یا مولتیپل بودن آن است. یعنی تا زمانی که ویزای توریستی شما اعتبار دارد، می‌توانید از کانادا خارج شوید و مجددا وارد آن شوید. این در حالی است که ویزاهای شینگن یا ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان به صورت یک بار ورود یا سینگل صادر می‌شود، یعنی اگر از این کشورها خارج شوید، حتی اگر ویزای شما اعتبار داشته باشد، نمی‌توانید دوباره وارد این کشورها شوید و باید دوباره درخواست ویزا بدهید.

ولی کشور کانادا از این لحاظ میان ایرانیان و اتباع سایر کشورها تفاوتی قائل نیست. یعنی ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در هر حالت به صورت مولتیپل (چند بار ورود) صادر می‌شود. بنابراین تا مدتی که ویزای شما اعتبار دارد، می‌توانید هر چند دفعه که نیاز دارید به کانادا سفر کنید و سپس به کشور خود بازگردید.

لایزرو: پایگاه، دانش کشور ها و مهاجرت: تعداد دفعات ورود با ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

ویزای توریستی کانادا امکان چند بار ورود و خروج را به شما می‌دهد، تا زمانی که ویزای توریستی کانادا شما، اعتبار دارد می‌توانید وارد کانادا شوید و یا از آن خارج شوید.

انواع ویزای توریستی کانادا

برخلاف تصور عموم افراد، فقط یک نوع ویزای توریستی کانادا وجود دارد که با نام Visitor visa صادر می‌شود و نشانه آن در ویزا حرف V است. دلیل اینکه بیشتر افراد تصور می‌کنند انواع گوناگونی از ویزای توریستی کانادا وجود دارد، به تبلیغات موسسات مهاجرتی برمی‌گردد.

یک آژانس برای آنکه مشتریان خود را جذب کند، به آن‌ها قول می‌دهد که برای شما ویزای توریستی مولتیپل 5 ساله خواهیم گرفت و مشتری تصور می‌کند که انواع دیگری از ویزای توریستی کانادا نیز وجود دارد. در صورتی که باید بدانید اعتبار تمام ویزاهای توریستی کانادا به اندازه مدت اعتبار پاسپورت شماست و همه آن‌ها به صورت مولتیپل (چند بار ورود) صادر می‌شوند.

تفاوتی بین ویزاهای توریستی کانادا نیست. بنابراین فریب تبلیغات آژانس‌های مسافرتی را نخورید. آن‌ها صرفا به شما کمک می‌کنند که راحت‌تر ویزای خود را دریافت کنید و قرار نیست نوع بهتری از ویزای توریستی کانادا را برای شما دریافت کنند.

مراحل ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا چند مرحله اصلی و مهم وجود دارد :

تشکیل پرونده ویزای توریستی کانادا به صورت آنلاین

برای درخواست ویزای توریستی کانادا باید همه چیز را به صورت آنلاین برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. تمام مدارک مورد نیاز، توضیحات و حتی پرداخت هزینه صدور ویزا باید به صورت آنلاین و از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا انجام شود.

برای درخواست آنلاین ویزای توریستی کانادا، باید فرم‌های مختلفی را به زبان انگلیسی تکمیل کنید و تصویر مدارک مورد نیاز را به همراه ترجمه در سایت بارگزاری کنید. آموزش نحوه درخواست آنلاین ویزای توریستی کانادا در سایت لایزرو وجود دارد و می‌توانید از آن برای آشنایی بیشتر با فرآیند درخواست ویزا استفاده کنید.

حضور در دفاتر VAC کانادا و ثبت اطلاعات بیومتریک

بعد از اینکه درخواست ویزا را به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت کانادا ثبت کرده و هزینه‌های تشکیل پرونده را پرداخت کردید، باید منتظر دریافت نامه حضور در دفاتر VAC کانادا باشید. تمام ایرانیانی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارند، بعد از ثبت آنلاین اطلاعات خود، باید به همراه تمام افراد زیرمجموعه به دفاتر VAC کانادا مراجعه کنند و اطلاعات بیومتریک خود شامل اثرانگشت و عکس را در این دفاتر ثبت کنند.

به این مرحله، بیومتریک ویزای کانادا یا انگشت نگاری نیز گفته می‌شود. در دفاتر وک (VAC) کانادا انگشت نگاری خواهید شد و از شما عکس پرسنلی نیز گرفته خواهد شد. در نهایت برای شما یک گواهی صادر می‌شود که مراحل بیومتریک ویزا را در این دفاتر انجام داده‌اید. این گواهی تا ده سال اعتبار دارد.

توجه کنید که انجام مرحله بیومتریک ویزای کانادا، به معنای دریافت ویزا نیست. شما فقط یکی از مراحل اصلی برای شروع پرونده را انجام داده‌اید. تا مرحله بیومتریک را انجام ندهید، پرونده شما بررسی نخواهد شد و با انجام این مرحله، پرونده شما در مسیر بررسی و اعلام نتیجه قرار خواهد گرفت.

توجه کنید که دفتر VAC کانادا، یک کارگزار خصوصی است که صرفا مورد اعتماد سفارت کاناداست. تنها وظیفه این دفاتر جمع آوری اطلاعات از متقاضیان و ارائه آن‌ها به سفارت کاناداست. در نتیجه دفاتر VAC و کارکنان آن هیچ نقش مهمی در صدور ویزای کانادا ندارند و نمی‌توانند به شما تضمین دهند که ویزای شما صادر می‌شود. تنها شخصی که مسئول رسیدگی به پرونده شماست، افسر سفارتی است که به صورت آنلاین اطلاعات شما را دریافت می‌کند.

نکته مهم این است که به دلیل نبود روابط دیپلماتیک بین ایران و کانادا، هیچ دفتر VAC یا سفارت کانادا در ایران وجود ندارد. بنابراین برای مراجعه به دفاتر VAC باید به یکی از کشورهای خارجی همچون ترکیه، ارمنستان، امارات و... مراجعه کنید.

برای آشنایی بیشتر با دفاتر VAC کانادا و پروسه ثبت اطلاعات بیومتریک ویزا، توصیه می‌کنیم که مقاله همه چیز درباره بیومتریک ویزای کانادا را بخوانید.

لایزرو: پایگاه، دانش کشور ها و مهاجرت: انگشت نگاری ویزای توریستی کانادا چگونه است؟

مراکز VAC یا Visa Application Center کانادا

در نقشه زیر تمام مراکز فعال VAC کانادا یا همان Visa Application Center کانادا را مشخص کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید متاسفانه هیچ مراکزی در کشور ایران قرار ندارد و برای انجام مراحل انگشت نگاری ویزای توریستی کانادا به کشور هایی همچون ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه کنید.

بررسی پرونده ویزای توریستی و پیگیری‌های بعدی

چنانچه افسر سفارتی، پرونده شما را بررسی کند و صلاحیت شما را برای اخذ ویزای توریستی کانادا تایید کند. یک نامه برای شما ارسال می‌شود و از شما تقاضا می‌شود که پاسپورت خود را به دفتر VAC تحویل دهید. این نامه پاس ریکوئست نام دارد. متقاضیان می‌توانند خودشان به دفاتر VAC کانادا در خارج از کشور مراجعه کنند، یا با استفاده از خدمات پیکاپ پاسپورت این کار را انجام دهند. معمولا استفاده از خدمت پیکاپ پاسپورت باعث کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود.

اگر افسر سفارتی، پرونده شما را بررسی کند و ابهام‌هایی در مورد پرونده شما داشته باشد، می‌تواند سوالاتی را از شما بپرسد. به این مرحله اسک گفته می‌شود. اگر افسر از شما سوالاتی بپرسد، شما باید وارد پرونده خود شوید و به صورت آنلاین به تمامی سوالات پاسخ مناسب و کامل دهید.

شاید افسر سفارتی از شما مدارک دیگری را نیز بخواهد، به این کار وبفرم می‌گویند و شما در مرحله وبفرم می‌توانید مدارک جدید را برای افسر پرونده ارسال کنید. البته می‌توانید بدون تقاضای افسر نیز از وبفرم استفاده کنید و مدارک جدیدی را برای او ارسال کنید، اما این کار توصیه نمی‌شود.

مرحله اسک یا وبفرم همیشه جز فرآیند صدور ویزای توریستی کانادا نیست. بعضی اوقات نیز افسر از توضیحات و مدارک شما قانع نمی‌شود و با یک نامه و دلیل کوتاه به شما اعلام می‌کند که برای شما ویزا صادر نمی‌کند. به این وضعیت ریفیوزی ویزای کانادا می‌گویند.

اگر در طی دریافت ویزای کانادا ریفیوز شدید، می‌توانید مجددا برای دریافت ویزای کانادا درخواست دهید و با برطرف کردن موانع موجود، ویزای خود را دریافت کنید. در چنین حالتی نیاز نیست که دوباره برای ثبت اطلاعات بیومتریک به دفتر VAC مراجعه کنید. چرا که گواهی بیومتریک شما تا ده سال اعتبار دارد و می‌توانید از همان برای درخواست های جدید خود استفاده کنید.

برای اطلاع از دلایل ریفیوزی ویزای کانادا و نحوه رفع ریجکتی ویزا، این مقاله را بخوانید.

شرایط ویزای توریستی کانادا

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا باید افسر پرونده را قانع کنید که شرایط مالی کافی را دارید و فرد موثری هستید. افسر پرونده باید قانع شود که شما قصد سربار شدن و استفاده از کمک‌های دولتی را ندارید. بنابراین باید مدارکی ارائه کنید که نشان از تمکن مالی کافی، شغل مناسب و یا حمایت از شما توسط اقوام و آشنایان کانادایی دارد.

باید هدف سفر شما به کانادا کاملا مشخص باشد. بنابراین نگارش یک کاورلتر حرفه‌ای که اهداف و انگیزه سفر شما را به خوبی مشخص می‌کند. نگارش کاورلتر تاثیر زیادی بر روی نظر افسر پرونده دارد، در پرونده ویزای کانادا نمی‌توانید به صورت حضوری با افسر مصاحبه کنید. بنابراین نوشته‌های شما بسیار مهم هستند و وظیفه قانع کردن افسر را برعهده خواهند داشت.

اینکه چه مدارکی برای ویزای توریستی کانادا نیاز داریم؟ یا اینکه شغل ما چه تاثیری بر روی پرونده ویزای توریستی دارد؟ با توجه به هر شخص متفاوت است. ما هر سال پرونده‌های زیادی برای ویزای توریستی کانادا اجرا می‌کنیم. نمی‌توان به صورت صددرصد به شخصی قول ویزای تضمینی داد و همینطور نمی‌توان به شخصی گفت که اصلا شانسی برای دریافت ویزا ندارد.

اگر تمکن مالی کافی برای سفر به کانادا و شروع زندگی در این کشور را دارید یا اگر آشنایانی در این کشور دارند که می‌توانند شما را حمایت مالی کنند، شانس دریافت ویزای توریستی کانادا را دارید و باید با توجه به شرایط شخصی خود، نسبت به آماده سازی مدارک اقدام کنید.

در مقاله مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا، شرایط و مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا برای افراد مختلف توضیح داده شده است. با خواندن آن مقاله می‌توانید شانس خود را به صورت حدودی ارزیابی کنید و بدانید که آیا شرایط کافی برای گرفتن ویزای توریستی کانادا را دارید یا خیر.

لایزرو: پایگاه، دانش کشور ها و مهاجرت: شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

داشتن تمکن مالی و قانع کردن شدن افسر پرونده در کاورلتر یکی از شرایط مهم در اخذ ویزای توریستی کانادا است. سعی کنید برای نگارش کاورلتر از مشاوران مجرب و با تجربه کمک بگیرید.

هزینه ویزای توریستی کانادا

از جمله هزینه‌های دریافت ویزای توریستی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تشکیل پرونده که به صورت آنلاین و به دلار کانادا پرداخت می‌شود.
  • هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک در دفاتر VAC کانادا
  • هزینه ترجمه و نگارش مدارک مورد نیاز
  • هزینه سفر به یک کشور خارجی برای مراجعه به دفاتر VAC کانادا (چون در ایران وجود ندارد.)
  • هزینه پیکاپ پاسپورت یا مراجعه مجدد به یک کشور خارجی (در صورت صدور ویزا)

این هزینه‌ها هر ماه متغیر است. بنابراین اگر قصد دارید به صورت جزیی تمام هزینه‌ها را بدانید. توصیه می‌کنیم که مقاله بررسی جز به جز هزینه اخذ ویزای کانادا را بخوانید.

تمدید و تبدیل ویزای توریستی کانادا

در صورتی که مدت زمان اعتبار پاسپورت شما تمام شود، ویزای توریستی کانادا نیز باطل می‌شود و باید مجددا برای دریافت ویزای توریستی کانادا درخواست دهید و همه مراحل را انجام دهید. البته اگر گواهی بیومتریک شما هنوز اعتبار دارد، نیازی به انجام مراحل بیومتریک نیست.

در نتیجه اگر اعتبار ویزای توریستی شما تمام شده است، لفظ تمدید ویزای توریستی کانادا برای آن مناسب نیست. چرا که باید یک ویزای جدید بگیرید. ولی اگر ویزای توریستی شما هنوز اعتبار دارد و فقط مدت مجاز اقامت شما در کانادا تمام شده است، می‌توانید به اداره مهاجرت کانادا درخواست ویزیتور رکورد دهید. اگر ویزیتور رکورد برای شما صادر شود، مدت زمان اقامت شما در کانادا تمدید می‌شود و می‌توانید مدت بیشتری را در کانادا زندگی کنید.

در صورتی که با ویزای توریستی وارد کانادا شده‌اید و با استفاده از قوانین جدید، شروع به کار یا تحصیل در کانادا کرده‌اید. می‌توانید ویزای توریستی خود را به ویزای کاری یا تحصیلی تغییر دهید و به این ترتیب نوع اقامت شما نیز عوض می‌شود. اما برای این کار لازم است که ابتدا مشغول به تحصیل یا کار شوید و توانایی‌های خود را نشان دهید.

تاثیر دعوتنامه در ویزای توریستی کانادا

اگر از دوستان و آشنایان خود در کانادا دعوتنامه داشته باشید، امتیاز مثبتی برای دریافت ویزای توریستی کانادا دارید، اما این به آن معنا نیست که به صورت تضمینی می‌توانید ویزا دریافت کنید. ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه هم کاملا امکان پذیر است و هر سال تعداد زیادی از متقاضیان بدون داشتن دعوتنامه ویزا دریافت می‌کنند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که در فرآیند گرفتن ویزای توریستی کانادا، فقط به دنبال دعوتنامه نباشید و سعی کنید به روش‌های مختلف پرونده خود را قوی کنید تا بتوانید افسر پرونده را قانع کنید. داشتن دعوتنامه فقط می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد و دلیل اصلی برای صدور ویزا، شرایط شخصی شماست.

برای گرفتن دعوتنامه در ویزای توریستی کانادا، حتما فرمت رسمی آن را رعایت کنید. اگر نتوانید به خوبی آن را نگارش کنید و یا از فرمت رسمی برای این کار استفاده نکنید، دعوتنامه شما تاثیری نخواهد داشت. همچنین توصیه می‌شود، فریب بزرگنمایی‌ها در تاثیر دعوتنامه ویزای توریستی کانادا را نخورید. دعوتنامه جعلی نه تنها باعث گرفتن ویزا نمی‌شود، بلکه امکان دارد که شانس شما برای دریافت این ویزا را از بین ببرد.

سوالات متداول

سوال: شرایط ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان چیست؟

پاسخ: برای دریافت ویزای توریستی کانادا، باید با ارائه مدارک کافی به افسر پرونده ثابت کنید که تمکن مالی کافی دارید و شایستگی لازم برای زندگی در کانادا را دارید. افسر باید قانع شود که شما قصد استفاده از کمک‌های دولتی را ندارید و سربار دولت کانادا نخواهید شد.

سوال: آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا از کجا قابل دسترس است؟

پاسخ: برای اطلاع از جدیدترین اخبار ویزای توریستی کانادا، قسمت اخبار سایت را ببینید.

سوال: شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا برای افغان‌ها چگونه است؟

پاسخ: همانطور که در مقاله گفتیم، ایران و کانادا با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند و قسمتی از مراحل ویزای توریستی کانادا در خارج از ایران انجام می‌شود. بنابراین افغان‌هایی که قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارند، ابتدا باید ویزای توریستی ترکیه را دریافت کنند، سپس مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا را شروع کنند.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم که چطور قوانین جدید مهاجرتی کانادا باعث شده است که ایرانیان زیادی به دنبال گرفتن ویزای توریستی کانادا باشند و این ویزا را روش بسیار خوبی برای مهاجرت به کانادا بدانند. به همین دلیل در بخش‌های مختلف این مقاله درباره ویزای توریستی کانادا، شرایط و مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا و همچنین هزینه آن صحبت کردیم.

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌شود این ویزا را گرفت، حتما بخش مراحل گرفتن ویزای توریستی کانادا را بخوانید. در این بخش تمام مراحل به همراه کارهایی که باید انجام دهید، توضیح داده شده است. امیدواریم که با این مطلب توانسته باشیم آگاهی شما را در این زمینه افزایش دهیم و بتوانید به کمک آن بهترین تصمیم را بگیرید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات