" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

شرایط و قوانین ثبت نام لاتاری: این افراد با این شرایط در لاتاری ثبت نام کنند

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار | آخرین بروز رسانی در ساعت 06:55
مقاله های مرتبط

اگر مقاله لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟ را مطالعه کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که چرا لاتاری راحت‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا است و علاقه‌مند هستید بدانید که شرایط ثبت نام در لاتاری چیست و چه شرایطی می‌تواند شانس برنده شدن در لاتاری را افزایش دهد.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل توضیح دهیم که چه افرادی می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که آیا ثبت نام در لاتاری به پاسپورت نیاز دارد؟ آیا ثبت نام در لاتاری شرایط سنی دارد؟ شرط تحصیلات برای ثبت نام لاتاری چیست؟ آیا با هر دیپلمی می‌توان در لاتاری ثبت نام کرد؟ آیا برای ثبت نام لاتاری نیاز به کارت پایان خدمت داریم؟

هدف سایت لایزرو به عنوان یک پایگاه، دانش مهاجرتی، افزایش سطح آگاهی شما مخاطب عزیز و ارائه اطلاعات صحیح و بدون بزرگنمایی است. تمام سوالات شما درباره شرایط ثبت نام لاتاری اینجا پاسخ داده خواهد شد. پس اگر قصد دارید در لاتاری ثبت نام کنید. حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مقاله های مرتبط

شرایط ثبت نام در لاتاری

لاتاری برنامه‌ای است که برای حفظ تنوع نژادی کشور آمریکا ساخته شده است. بنابراین مهم‌ترین شرطی که برای آن وجود دارد، این است که متولد کشوری باشید که جمعیت مهاجران آن در آمریکا کم است.

بعد از این شرط مهم، شرایطی نیز در مورد حداقل میزان تحصیلات وجود دارد که می‌تواند برای ثبت نام لاتاری شرط سنی ایجاد کند. ولی به صورت خلاصه باید بگوییم که به جز این دو شرط مهم (یعنی شرط محل تولد و حداقل تحصیلات) هیچ شرایط دیگری برای ثبت نام لاتاری وجود ندارد و همین موضوع آن را به راحت ترین روش مهاجرت آمریکا تبدیل کرده است.

شرایط محل تولد برای ثبت نام در لاتاری

کشورهایی که مردم آن‌ها در طی 5 سال اخیر، بیش از 50 هزار ویزای مهاجرتی آمریکا دریافت کرده‌اند، مجاز به ثبت نام لاتاری نیستند. دلیل آن هم واضح است، چون لاتاری برای حفظ تنوع نژادی آمریکا برگزار می‌شود. به همین دلیل باید مردم کشورهایی در آن شرکت کنند که جمعیت مهاجر کمی در آمریکا دارند.

خوشبختانه کشور ایران از همان ابتدای ایجاد لاتاری، در لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده هم افراد متولد ایران مجاز به ثبت نام لاتاری باشند.

توجه کنید که برای ثبت نام لاتاری، محل تولد شما مهم است و تابعیت شما مهم نیست. یعنی به طور مثال اگر دو تابعیتی باشید و هم پاسپورت انگلیس و هم پاسپورت ایرانی داشته باشید، برای ثبت نام لاتاری محل تولد شما ملاک خواهد بود. اگر محل تولدتان ایران باشد، می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید.

بیشتر بدانید: ویزا بولتن: چطور و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

شرایط داشتن پاسپورت در لاتاری

در سال‌های قبل برای ثبت نام لاتاری باید حتما شماره و تاریخ انقضای پاسپورت خود را در فرم ثبت نام لاتاری تکمیل می‌کردید. به همین علت افرادی که پاسپورت نگرفته بودند یا به هر علتی مثل سربازی و ... شرایط دریافت پاسپورت را نداشتند. نمی‌توانستند در لاتاری ثبت نام کنند.

اما از ثبت نام لاتاری 2024 (یعنی لاتاری برگزار شده در سال 1401 شمسی) شرط پاسپورت حذف شد. بنابراین همه متقاضیان امکان ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت را دارند. در فرم ثبت نام لاتاری جدید، هیچ بخشی برای اطلاعات پاسپورت وجود ندارد. بنابراین دیگر مجبور نیستید که برای ثبت نام لاتاری گذرنامه خود را تمدید کنید یا اینکه برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.

شرایط داشتن دیپلم به عنوان حداقل مدرک تحصیل

اگر به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری ثبت نام می‌کنید، تنها شرط مهم برای شما این است که مدرک حداقلی دیپلم را داشته باشید. البته در صورتی که مدرک تحصیلی شما پایین‌تر از دیپلم است، با داشتن دو سال سابقه کار می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید که در ادامه مقاله آن را توضیح خواهیم داد.

توجه کنید که هنگام تکمیل فرم ثبت نام لاتاری، فقط از شما خواسته می‌شود که میزان تحصیلات خود را انتخاب کنید و هیچ اطلاعاتی از جمله شماره مدرک یا معدل نیز از شما درخواست نمی‌شود.  بنابراین در هنگام ثبت نام نیازی به اصل مدرک تحصیلی خود یا ریز نمرات ندارید.

درست است که هنگام ثبت نام لاتاری هیچ مدرکی از شما خواسته نمی‌شود، ولی توجه کنید که باید حتما اطلاعات صحیح وارد کنید. چرا که اگر در قرعه کشی لاتاری انتخاب شوید، برای انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری باید مدارک تحصیلی لازم را ارائه کنید. در صورتی که اطلاعات دروغین ثبت کنید و نتوانید مدرکی ارائه کنید، شانس رفتن به آمریکا را از دست خواهید داد.

ملاک داشتن یا نداشتن یک مدرک تحصیلی برای ثبت نام لاتاری، به فارغ التحصیلی شما از آن مقطع بستگی دارد و حتما لازم نیست که اصل مدرک را گرفته باشید. اگر تحصیل شما تمام شده است و تمام واحدهای لازم را گذرانده‌اید، شما دارای مدرک تحصیلی شناخته می‌شوید.

ولی اگر در زمان ثبت نام لاتاری، هنوز فارغ التحصیل نشده‌اید و به طور مثال ترم آخر کارشناسی هستید، باید در فرم ثبت نام لاتاری مدرک دیپلم را انتخاب کنید. همه چیز به زمان ثبت نام لاتاری بستگی دارد، نمی‌توانید بگویید که چند ماه دیگر و در زمان اعلام نتایج لاتاری مدرک کارشناسی خود را می‌گیرم و در فرم ثبت نام لاتاری هم مدرک کارشناسی انتخاب کنید.

دیپلم بزرگسالان، فنی حرفه‌ای و کار و دانش برای ثبت نام لاتاری

منظور از مدرک حداقلی دیپلم برای ثبت نام لاتاری، دیپلم 12 ساله است. یک دانش آموز آمریکایی برای دریافت مدرک دیپلم 12 سال تحصیل می‌کند، بنابراین از نظر دولت آمریکا دیپلمی مورد قبول است که برای گرفتن آن در 12 پایه تحصیلی، درس خوانده باشید.

بنابراین در کل دیپلم بزرگسالان برای ثبت نام لاتاری اصلا مورد قبول نیست و برخی از دیپلم‌های فنی حرفه‌ای یا کار و دانش که برای کسب آن کمتر از 12 سال تحصیل کرده‌اید، برای ثبت نام لاتاری مورد قبول نیستند.

البته راه‌هایی وجود دارد که متقاضیان دارای اینگونه دیپلم ها نیز در لاتاری ثبت نام کنند. در انتهای مقاله توضیح می‌دهیم که ثبت نام لاتاری بدون دیپلم چگونه امکان پذیر است.

بیشتر بدانید: KCC یا مرکز کنسولی کنتاکی کجاست و چه وظایفی دارد؟

تاثیر مدارج علمی و دانشگاهی در افزایش شانس

آیا افرادی که تحصیلات عالی دارند و یا دارای مدارج علمی بالا هستند، شانس بیشتری نسبت به افراد دارای مدرک دیپلم دارند؟ در مورد این سوال باید بگوییم که شانس برنده شدن در لاتاری برای همه ثبت نام کنندگان یکسان است.

هر کس که شرایط ثبت نام لاتاری را داشته باشد، می‌تواند در این برنامه شرکت کند و یک شانس برای برنده شدن داشته باشد. از نظر کلی هم فرد دارای دیپلم شرایط ثبت نام لاتاری را دارد و هم فردی که مدرک دکترا دارد می‌تواند در لاتاری ثبت نام کند. هر دو این افراد نیز از شانس یکسان برای برنده شدن در لاتاری برخوردار هستند.

شاید یکی از ویژگی‌های بسیار خوب لاتاری، همین عدالت در توزیع ویزا باشد. همه چیز بر اساس شانس یکسان است و کسانی ویزا دریافت می‌کنند که در قرعه کشی انتخاب شوند. هیچ عامل دیگری مثل سطح تحصیلات یا میزان تمکن مالی تاثیری در شانس برنده شدن در لاتاری ندارد.

شرایط ثبت نام لاتاری بدون دیپلم (جایگزینی سابقه کار به جای مدرک)

در صورتی که مدرک تحصیلی شما پایین‌تر از دیپلم است، باز هم شرایطی وجود دارد که ثبت نام لاتاری بدون دیپلم را انجام دهید. به این منظور باید دو سال سابقه کار داشته باشید. در هنگام ثبت نام لاتاری از شما هیچ مدرکی برای سابقه کار درخواست نمی‌شود.

بعد از برنده شدن در لاتاری، از راه‌های گوناگونی می‌توانید سابقه کار خود را اثبات کنید. توصیه می‌کنیم برای اطلاع از این روش‌ها مقاله نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری را بخوانید.

شرایط سن برای ثبت نام در لاتاری

در دستورالعمل های ثبت نام لاتاری هیچ شرایط سنی برای شرکت در این برنامه وجود ندارد. شما با هر سنی می‌توانید به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری ثبت نام کنید. ولی توجه کنید که برای ثبت نام لاتاری به عنوان متقاضی اصلی، حتما باید مدرک حداقلی دیپلم داشته باشید.

به دلیل شرط مدرک تحصیلی، عملا برخی از افراد با سنین پایین نمی‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند و باید زیرمجموعه پدر و مادر خود در لاتاری ثبت نام کنند. در مورد افراد با سن بالا محدودیتی به این شکل وجود ندارد و هر سال تعدادی فرد 80 تا 90 ساله در لاتاری برنده شده‌اند.

شرایط عکس برای ثبت نام لاتاری

مهم‌ترین مدرکی که در هنگام ثبت نام لاتاری نیاز دارید، فایل دیجیتالی یک عکس پرسنلی است. این عکس باید جدید و حداکثر مربوط به شش ماه قبل باشد و تمام شرایط عکس لاتاری در آن رعایت شده باشد.

چنانچه عکسی که در فرم ثبت نام لاتاری آپلود می‌کنید، فاقد شرایط لازم باشد، هیچ خطا یا هشداری به شما داده نمی‌شود و ثبت نام شما تکمیل می‌شود. اما عکس شما بعدا توسط هوش مصنوعی بررسی می‌شود و در صورت نداشتن شرایط لازم، بدون هیچ اطلاعی از قرعه کشی لاتاری کنار گذاشته خواهید شد و شانستان برای برنده شدن در لاتاری خواهد سوخت.

شرایط عکس لاتاری نه تنها برای عکس شما وجود دارد، بلکه برای زیرمجموعه های خود نیز باید عکس مناسب آپلود کنید، وگرنه دوباره همان شرایط قبلی پیش خواهد آمد. توصیه می‌کنیم قبل از انجام ثبت نام، حتما مقاله شرایط عکس لاتاری را بخوانید و در صورت نیاز به خدمات کارشناسی برای عکس لاتاری خود، می‌توانید به صفحه استعلام صحیح بودن عکس لاتاری مراجعه کنید.

شرایط تمکن مالی و اسپانسر

آیا برای ثبت نام لاتاری حتما باید اثبات کنیم که توانایی مالی زندگی در آمریکا را داریم؟ آیا برای ثبت نام لاتاری باید حتما فامیل یا آشنایی در آمریکا داشته باشیم که اسپانسر ما باشد و ما را تامین مالی کند؟

مفاهیم تمکن مالی و اسپانسر اصلا مربوط به دوره ثبت نام لاتاری نیستند و برخی افراد یا موسسات که آشنایی خاصی با برنامه لاتاری ندارند، این اشتباهات را در افراد عادی به وجود می‌آورند. متقاضیان ثبت نام لاتاری باید آگاه باشند که در هنگام ثبت نام لاتاری از آن‌ها هیچگونه صورتحساب یا گردش مالی درخواست نمی‌شود و اصلا درون فرم لاتاری هیچ پرسشی نیز درباره وضعیت مالی شما وجود ندارد.

بعد از برنده شدن در لاتاری هم نیازی به داشتن اسپانسر یا حامی مالی در آمریکا ندارید. هر سال تعداد زیادی برندگان لاتاری از ایران هستند که هیچ فامیل، دوست یا آشنایی در آمریکا ندارند، ولی به راحتی از طریق لاتاری به آمریکا می‌روند.

تنها زمانی به ارائه تمکن مالی نیاز دارید که برای انجام مراحل بعد از برنده شدن لاتاری، به مصاحبه در سفارت آمریکا می‌روید. در آنجا برای آنکه به افسر پرونده نشان دهید که توانایی مالی شما بالاتر از خط فقر آمریکاست، می‌توانید گواهی تمکن مالی ارائه دهید.

البته میزان تمکن مالی برای برندگان لاتاری بسیار پایین است و تقریبا تمام برندگان لاتاری آنقدر دارایی دارند که بتوانند افسر پرونده را قانع کنند. بنابراین مساله تمکن مالی در پروسه مهاجرت با لاتاری اصلا مساله مهم و اصلی نیست و نباید نگران آن باشید.

توصیه می‌کنیم مقاله مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را بخوانید تا اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره این موضوع کسب کنید.

شرط مدرک زبان برای ثبت نام لاتاری

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب شرایط مهاجرت با لاتاری این است که نه تنها هنگام ثبت نام لاتاری نیازی به مدرک زبان ندارید، بلکه بعد از برنده شدن در لاتاری هم از شما مدرک زبان درخواست نمی‌شود. حتی مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا نیز به زبان فارسی است.

توجه کنید که برای زندگی در آمریکا، نیاز به دانستن زبان انگلیسی خواهید داشت، ولی هیچکس شما را مجبور نمی‌کند که مدرک زبان بگیرید. شما می‌توانید با هر سطح از دانستن زبان انگلیسی به آمریکا بروید و برای همیشه آنجا زندگی کنید.

شرط کارت پایان خدمت سربازی برای ثبت نام لاتاری

یکی از شایعات رایج، الزام داشتن کارت پایان خدمت در هنگام ثبت نام لاتاری است که کاملا غلط است. آقایان در هنگام ثبت نام لاتاری هیچ نیازی به داشتن کارت پایان خدمت ندارند و در هیچ یک از قسمت‌های فرم ثبت نام لاتاری درباره کارت پایان خدمت از شما سوال نخواهد شد.

اگر دانشجو هستید یا مشغول انجام خدمت سربازی هستید، باز هم می‌توانید شانس خود را برای برنده شدن در لاتاری آمریکا امتحان کنید. فقط توجه کنید که برای انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری نیاز به پاسپورت دارید و باید از کشور خارج شوید. آقایان نیز برای دریافت پاسپورت یا باید معافیت تحصیلی داشته باشند یا آنکه کارت پایان خدمت را دریافت کرده باشند. وگرنه برنده شدن شما در لاتاری هیچ ارتباطی به داشتن یا نداشتن کارت پایان خدمت ندارد.

کارت معافیت پزشکی از سربازی برای لاتاری مشکلی ایجاد می‌کند؟

داشتن کارت معافیت پزشکی از سربازی نه تنها برای ثبت نام لاتاری مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه هیچ مشکلی نیز در فرآیند بعد از برنده شدن در لاتاری نیز ایجاد نمی‌کند. با کارت معافیت پزشکی به راحتی می‌توانید ویزای لاتاری را دریافت کنید و به آمریکا مهاجرت کنید. نگران این مساله نباشید.

شرط عدم سوپیشینه برای ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری هیچ نیازی به ارائه گواهی عدم سو پیشینه نیست. برندگان لاتاری از ایران نیز نیازی به ارائه گواهی عدم سو پیشینه ندارند. چرا که ایران و آمریکا با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند و به همین دلیل برندگان ایرانی از ارائه این مدرک معاف شده‌اند.

شرایط زیر مجموعه ها در ثبت نام لاتاری

متقاضیان ثبت نام لاتاری باید مشخصات همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز در فرم ثبت نام لاتاری خود وارد کنند و اگر برنده شوند، همراه با زیرمجموعه‌های خود به آمریکا مهاجرت خواهند کرد.

نکته مهم این است که شما نمی‌توانید مشخصات پدر، مادر، خواهر یا برادر خود را به عنوان زیرمجموعه خود وارد کنید. فقط همسر و فرزندان زیر 21 سال شما می‌توانند زیر مجموعه شما باشند و افراد زیر مجموعه شما نیز نیاز به شرایط خاصی ندارند. حتی اگر همسر شما مدرک تحصیلی زیر دیپلم دارد، باز هم می‌توانید مشخصات او را به عنوان زیرمجموعه در فرم ثبت نام لاتاری خود وارد کنید.

همانطور که در بخش‌های قبلی این مقاله نیز گفتیم، شما باید برای زیر مجموعه‌های خود نیز عکس مناسب لاتاری آپلود کنید. حتی اگر فرزند شما نوزاد یک روزه است، باید عکس او در فرم شما موجود باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه عکس، می‌توانید مقاله شرایط عکس لاتاری کودکان و نوزادان را بخوانید.

شرایط مختلف ازدواج و طلاق در هنگام ثبت نام لاتاری

گاهی برای ثبت مشخصات همسر در فرم ثبت نام لاتاری، شرایط ویژه‌ای پیش می‌آید که باعث ایجاد سوال و نگرانی برای متقاضی ثبت نام لاتاری می‌شود. در این بخش می‌خواهیم شرایط مختلف ازدواج و طلاق در هنگام ثبت نام لاتاری را بررسی کنیم تا به همه این ابهامات پاسخ داده شود.

سوال: به زودی ازدواج می‌کنم، اما در هنگام ثبت نام مجرد هستم

پاسخ: ملاک مجرد یا متاهل بودن، اطلاعات شناسنامه شما در زمان ثبت نام لاتاری است. اگر در زمان ثبت نام لاتاری، هنوز اطلاعات همسر در شناسنامه شما وارد نشده است، به صورت مجرد در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنید.

نگران نباشید! اگر در لاتاری برنده شوید، می‌توانید اطلاعات همسر خود را در فرم برندگان لاتاری وارد کنید و او را نیز همراه خود به آمریکا ببرید.

سوال: به صورت رسمی طلاق نگرفته‌ام، ولی کاملا جدا از همسرم زندگی می‌کنم.

پاسخ: اگر طلاق به صورت رسمی صورت نگرفته باشد و اطلاعات همسر در شناسنامه شما وجود داشته باشد، باید به صورت متاهل در لاتاری ثبت نام کنید و اطلاعات همسر را به همراه عکس او در قسمت زیرمجموعه‌ها تکمیل کنید.

اگر بعد از برنده شدن در لاتاری طلاق شما رسمی شد، می‌توانید در فرم برندگان لاتاری، طلاق خود را اعلام کنید. وگرنه باید همسر خود را نیز به مصاحبه سفارت آمریکا ببرید.

سوال: متاهل هستم، اما می‌خواهم به صورت مجرد در لاتاری ثبت نام کنم

پاسخ:‌ اگر متاهل هستید، به هیچ وجه نباید به صورت مجرد در لاتاری ثبت نام کنید. باید حتما اطلاعات همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را در فرم ثبت نام لاتاری خود تکمیل کنید. چنانچه برنده شوید و مشخص شود اطلاعات همسر یا فرزندان خود را وارد نکرده‌اید، در آن صورت شانس دریافت ویزا و رفتن به آمریکا را از دست خواهید داد.

سوال: چند همسری و ثبت نام لاتاری

پاسخ: در قوانین آمریکا چند همسری مجاز نیست. پس اگر چند همسر دارید، فقط می‌توانید اطلاعات یکی از همسرهای خود را در فرم ثبت نام لاتاری تکمیل کنید. هیچ راه دیگری برای این موضوع وجود ندارد، چون هیچ امکانی برای چند همسری در آمریکا در نظر گرفته نشده است.

شرایط فرزندان برای ثبت نام لاتاری

شما باید اطلاعات فرزندان زیر 21 سال و مجرد خود را نیز در فرم ثبت نام لاتاری تکمیل کنید و همانطور که در بخش‌های قبلی مقاله گفتیم، حتی اگر فرزند شما یک روزه نیز باشد، باید عکس او را در فرم ثبت نام آپلود کنید. در این بخش به شرایط ثبت نام فرزندان در فرم ثبت نام لاتاری خواهیم پرداخت.

سوال: اطلاعات فرزندان بالای 21 را باید در فرم ثبت نام لاتاری وارد کرد؟

پاسخ: خیر. نیازی نیست. در قسمتی از فرم ثبت نام لاتاری که مخصوص وارد کردن تعداد فرزندان است، فقط باید تعداد فرزندان زیر 21 سال و مجرد خود را وارد کنید و به همین ترتیب فقط قرار است عکس و مشخصات این فرزندان را در فرم تکمیل کنید. هیچ نیازی به وارد کردن اطلاعات فرزندان بالای 21 سال نیست.

به طور مثال اگر سه فرزند بالای 21 سال و یک فرزند زیر 21 سال دارید، باید برای تعداد فرزندان خود در فرم ثبت نام لاتاری، عدد یک را وارد کنید.

سوال: سن فرزندم چند روز بعد از ثبت نام لاتاری، بالای 21 سال می‌شود

پاسخ: مشکلی ندارد. ملاک محاسبه سن فرزند شما، زمان ثبت نام لاتاری است. اگر در هنگام ثبت نام سن فرزند شما زیر 21 است، باید مشخصات و عکس او را به عنوان زیر مجموعه در فرم ثبت نام لاتاری خود تکمیل کنید. در صورت برنده شدن در لاتاری هم می‌توانید این فرزند را همراه خود به آمریکا ببرید.

سوال: وارد کردن مشخصات فرزندان همسر در فرم ثبت نام لاتاری خود

پاسخ: اگر با شخصی ازدواج کرده‌اید که از ازدواج قبلی خود فرزند دارد، در صورتی که این فرزندان زیر 21 سال هستند، باید مشخصات آن‌ها را نیز در فرم ثبت نام لاتاری خود تکمیل کنید. توجه کنید که طبق دستورالعمل لاتاری، باید مشخصات و عکس تمام فرزندان زیر 21 سال (فرزندان خودتان، فرزندان همسر، فرزند خوانده‌ها) را در فرم ثبت نام لاتاری خود وارد کنید.

سوال: فرزند معلول و بالای 21 سال دارم

پاسخ: متاسفانه هیچ استثنایی در قانون برنامه لاتاری وجود ندارد. حتی اگر فرزند شما معلول و کاملا به شما وابسته باشد، باز هم شرایط سنی 21 سال برای او برقرار است و نمی‌توانید فرزند بالای 21 سال را به عنوان زیرمجموعه خود در لاتاری ثبت نام کنید. در نتیجه نمی‌توانید او را همراه خود به آمریکا ببرید و از راهی به غیر از لاتاری باید او را کنار خود بیاورید.

سوال: فرزندم یک ماه بعد از ثبت نام لاتاری به دنیا می‌آید

پاسخ: در زمان ثبت نام لاتاری شما این فرزند را ندارید، پس لزومی به وارد کردن اطلاعات او نیست. نگران نباشید! اگر در لاتاری برنده شوید، می‌توانید اطلاعات فرزند تازه متولد شده خود را در فرم برندگان لاتاری تکمیل کنید و او را نیز همراه خود به آمریکا ببرید.

راه حل ها در صورت نداشتن شرایط ثبت نام لاتاری

اگر به دلایل مختلف شرایط ثبت نام لاتاری را ندارید، می‌توانید از راه حل‌های زیر برای رفع مشکلات خود و ثبت نام در لاتاری استفاده کنید.

ثبت نام لاتاری بدون داشتن دیپلم

اگر دیپلم ندارید، به چند روش زیر می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید:

  • از شرط جایگزین مدرک تحصیلی، یعنی داشتن دو سال سابقه کار استفاده کنید.
  • اگر دیپلم و سابقه کار ندارید، ولی متاهل هستید، می‌توانید زیر مجموعه همسرتان در لاتاری ثبت نام کنید. (به شرطی که همسرتان مدرک حداقلی دیپلم را داشته باشد.)
  • اگر زیر 21 سال هستید، می‌توانید زیر مجموعه پدر و مادرتان در لاتاری ثبت نام کنید.

اگر شرایط محل تولد برای ثبت نام لاتاری را ندارید

در صورتی که محل تولد همسر یا پدر و مادرتان در کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری باشد، شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری را خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله تمام شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری بررسی شد. اگر تا انتهای مقاله همراه ما بوده باشید، احتمالا به این موضوع پی برده‌اید که چه افرادی حتما باید در لاتاری ثبت نام کنند.

افرادی که تمکن مالی بالا ندارند، افرادی که مدرک زبان ندارند یا فاقد شرایط تحصیل در آمریکا هستند، افرادی که هیچ فامیلی در کشور آمریکا ندارند، این‌ها مردم عادی هستند که برای مهاجرت به آمریکا هیچ شانس دیگری جز لاتاری ندارند. بنابراین به این افراد توصیه می‌کنیم که فرصت ثبت نام لاتاری را از دست ندهند و هر سال شانس خود را برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا امتحان کنند

دیگر مقالات مرتبط
نظرات