" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت امکان پذیر است؟ (آموزش و نحوه ثبت نام)

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت به راحتی قابل انجام است، در سه دوره قبلی لاتاری گرین کارت آمریکا یعنی ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ داشتن پاسپورت الزامی بود اما از لاتاری ۲۰۲۴ دیگر الزامی به داشتن پاسپورت برای ثبت نام در لاتاری نیست. بدیهی است که پس از برنده شدن در لاتاری در مدارکی که به سفارت ارائه می کنید پاسپورت الزامی است. بنابر اطلاعات، در دوره های قبلی برای ثبت نام در لاتاری نیاز به پاسپورت نبود اما با روی کار آمدن پرزیدنت ترامپ و مخالفت های وی با برخی قوانین مهاجرتی آمریکا، داشتن پاسپورت را در ثبت نام لاتاری الزامی کرد. البته پرزیدنت ترامپ به طور کلی با برنامه لاتاری مخالف بود و ادعا داشت که افراد باید از طریق نظامی بر اساس شایستگی های خود به این کشور بیایند. مخالفت دونالد ترامپ از آنجایی شدید تر شد که برخی از کسانی که به آمریکا مهاجرت کرده بودند باعث ایجاد نا امنی و حراس در آمریکا شدند، به همین دلیل ترامپ نیز بیشتر از قبل به قوانین مهاجرتی آمریکا حمله کرد و تمام سعی خود را به کار گرفت تا بتواند محدودیت هایی را در قوانین اعمال یا برخی از آنها را لغو کند.

کسانی که اخبار مهاجرتی را دنبال می کردند شاید به خاطر داشته باشند که ترامپ بن های مختلفی را اعمال کرد که به سبب آن از ورود مهاجران کشور های ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن جلوگیری می‌شد و تمام پرونده های ویزا شهروندان این ۶ کشور لغو شد.

پس از روی کار آمدن جو بایدن تمام این قوانین در روز اول لغو شد. در حال حاضر هیچ مانعی برای ورود برندگان لاتاری به آمریکا وجود ندارد و با خیالی راحت می توانند در لاتاری ثبت نام کنند.

در ادامه با پایگاه دانش مهاجرتی لایزرو همراه باشید تا نحوه ثبت نام در لاتاری بدون پاسپورت را به شما بگوییم.

ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت امکانی را در اختیار کسانی که مشکل در دریافت پاسپورت برای ثبت نام لاتاری دارند قرار می دهد تا بتوانند بدون داشتن پاسپورت در لاتاری ثبت نام کنند.
نداشتن پاسپورت برای ایرانیانی که می خواهند در لاتاری ثبت نام کنند مشکلی ایجاد نمی کند، بدون لاتاری می توانید در لاتاری ثبت نام کنید.
مقاله های مرتبط

ثبت نام در لاتاری بدون پاسپورت

بر اساس خبرهای واصله، یک قاضی فدرال در ایالت متحده آمریکا به نام قاضی Timothy James Kelly بعد از برگزاری یک دعوی حقوقی، حکمی به دولت آمریکا داده است که براساس آن دولت آمریکا اجازه اجبار در داشتن پاسپورت در داشتن ثبت نام لاتاری را ندارد. دولت آمریکا اجازه ندارد اطلاعات پاسپورت متقاضیان ثبت نام را دریافت کند و این خلاف روال قانونی معمول برای پرونده‌های دارای سال مالی است. بر این أساس در ثبت نام لاتاری 2024 متقاضیان می توانند بدون داشتن پاسپورت ثبت نام خود را انجام می‌شود.

نحوه ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت

نحوه ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت تفاوتی با قبل ندارد، صرفا اطلاعات پاسپورت در فرم لاتاری ۲۰۲۴ از شما دریافت نخواهد شد. لازم به ذکر است که در لاتاری ۱۴۰۱ شرط داشتن پاسپورت برداشته شده است ولی باقی شروط مانند داشتن دیپلم، عکس لاتاری، کشور محل تولد، سن لازم برای ثبت نام لاتاری پابرجاست.

ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت برای کسانی که مشکلاتی اعم از خدمت سربازی، نرسیدن به سن قانونی (یعنی ۱۸ سال) و ممنوع خروج بودن را داشته اند فرصت مناسبی است تا ثبت نام خود را انجام داده و پس از آن اقدام به گرفتن پاسپورت کنند.

شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید اکثر کسانی که از قرعه کشی لاتاری حذف می شوند به دلیل استفاده از عکس نامناسب است و به همین خاطر از برنامه قرعه کشی لاتاری کنار گذاشته یا به اصطلاح ریجکت می شوند. برای اطلاع بیشتر و دقیق‌تر از شرایط ثبت نام در لاتاری پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بدانید: شرایط لازم برای ثبت نام در لاتاری + مدارک بعد از برنده شدن

سوالات متداول

سوال:‌ دختر یا پسری که پاسپورت ندارند چگونه در لاتاری ثبت نام کنند؟

پاسخ: در صورتی که زیر ۲۱ سال باشند می توانند به عنوان زیر مجموعه پدر یا مادر خود در لاتاری ثبت نام کنند و اگر دیپلم دارند می توانند بدون داشتن پاسپورت در لاتاری ثبت نام کنند.

سوال: ‌فرزندی که پدر یا مادر او طلاق گرفته است و پاسپورت ندارد چگونه در لاتاری ثبت نام کند؟

پاسخ: می توانند به عنوان زیر مجوعه پدر یا مادر در لاتاری ثبت نام کنند.

سوال: آموزش ثبت نام لاتاری بدون داشتن پاسپورت

پاسخ: در مقاله های بعدی آموزش کاملی در مورد مراحل ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت ارائه خواهیم داد.

سوال: آیا شغل خود و تحصیلات عالیه در افزایش شانس برنده شدن در لاتاری تاثیر گذار است؟

پاسخ: خیر، قرعه‌کشی لاتاری توسط سیستم انجام می‌شود و برنده شدن در لاتاری کاملا بستگی به شانس شما دارد.

سوال: کسانی که سرباز هستند و در زمان ثبت نام لاتاری پاسپورت ندارند اما پس از چند ماه می توانند پاسپورت بگیرند می توانند در لاتاری ثبت نام کنند؟

پاسخ: بله، به طور مثال ممکن است فردی در بهمن ماه خدمت سربازی خود را به اتمام برساند سپس اقدام به گرفتن پاسپورت کند، در صورت پس از برنده شدن در لاتاری می تواند به آمریکا مهاجرت کند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه قانون الزام داشتن پاسپورت در ثبت نام لاتاری در لاتاری ۲۰۲۴ برداشته شده است به احتمال زیاد در دوره های بعدی لاتاری نیز این قانون اجرا شود یعنی برای ثبت نام لاتاری به پاسپورت نیاز نداشته باشید. با این کار تعداد ثبت نامی های لاتاری افزایش پیدا می کند، الزام به داشتن پاسپورت محدودیتی بود که از تعداد ثبت نامی های لاتاری کم می کرد.

پیشنهاد ما برای کسانی که مشکل در گرفتن پاسپورت دارند این است که تا زمان اعلام نتایج لاتاری مشکل خود را حل کنند و پاسپورت خود را بگیرند چون در صورت برنده شدن، داشتن پاسپورت یکی از و ارائه آن در سفارت ضروری است. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از طریق نظرات این پست آن را با ما مطرح کنید; کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات