" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

آموزش نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار چهارشنبه 17 اسفند 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 07:34
مقاله های مرتبط

برای ثبت نام در لاتاری لازم است شرایط ثبت نام لاتاری را نیز داشته باشید، شرایط لاتاری گرین کارت آمریکا چندان هم سختگیرانه نیست و تقریباً بیشتر افراد این شرایط را دارند. یکی از شرایطی که در این مقاله می‌خواهیم آن را بررسی کنیم شرط تحصیل است، برای شرکت در لاتاری باید دیپلم که معادل ۱۲ سال تحصیل است را داشته باشید. در نظام آموزشی آمریکا برای اخذ دیپلم می‌بایست ۱۲ سال درس خوانده باشید، همین موضوع باعث می‌شود کسانی که دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش دارند در شرط تحصیل لاتاری به مشکل بخورند زیرا این افراد در ۱۱ سال دیپلم می‌گیرند. بر همین اساس یک راه حل جهت رفع این شرط وجود دارد و آن هم استفاده از ۲ سال سابقه کار قابل اثبات و قابل پذیرش است.

برای استفاده از سابقه کار برای لاتاری، باید شغل شما مورد پذیرش وزارت کار آمریکا باشد. نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری روند خاص خود را دارد که در ادامه این مقاله آن را توضیح خواهیم داد. نمونه سابقه کار برای لاتاری نیاز نیست بلکه باید در سایت وزارت کار آمریکا عدد SVP شغل خود را بررسی و مشاهد کنید. تا انتهای این مقاله با وب سایت لایزرو همراه باشید تا شما را با نحوه جایگزینی سابقه کار در لاتاری آشنا سازیم. در صورت داشتن هرگونه سوال آن را از طریق بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

آموزش نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری | لایزرو نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری با اشتغال به کار و ارائه لیست بیمه امکان پذیر نیست، استفاده از شرط سابقه کار برای جایگزینی شرط دیپلم صورت می‌گیرد اما بایستی به روشی که در این مقاله توضیح می‌دهیم انجام شود.
نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری با اشتغال به کار و ارائه لیست بیمه امکان پذیر نیست، استفاده از شرط سابقه کار برای جایگزینی شرط دیپلم صورت می‌گیرد اما بایستی به روشی که در این مقاله توضیح می‌دهیم انجام شود.
مقاله های مرتبط

نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد اگر تحصیلات ندارید و یا دیپلم ندارید و اگر دیپلم فنی دارید، می‌توانید از شرط سابقه کار استفاده کنید. اگر در ۵ سال گذشته حداقل 2 سال سابقه کاری داشته باشید و می‌توانید آن را نیز اثبات کنید مجاز به استفاده از این قانون هستید. شغل شما بایستی به شکلی باشد که آن شغل نیاز به دو سال آموزش یا تجربه کار داشته باشد در غیر این صورت شغل شما مورد تایید برای جایگزینی شرط تحصیل نخواهد بود.

بررسی سابقه کار برای لاتاری

سابقه کار در لاتاری و نحوه جایگزین کردن آن با شرط تحصیل کمی متفاوت است. در صورتی که حداقل در ۵ سال گذشته ۲ سال سابقه کار دارید لازم است امتیاز SVP شغل خود که مخففSpecific Vocational Preparation را بررسی کنید تا ببینید عددSVP  شغل شما برابر با عدد ۷ است یا از عدد ۷ کوچکتر یا بزرگتر است.

SVP چیست؟

SVP خلاصه شده عبارت Specific Vocational Preparation است که به معنای آمادگی لازم جهت متخصص یا حرفه ای شدن در کار است. این شاخص بیانگر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا فرد برای انجام آن کار آماده یا به نوعی تربیت یا حرفه ای‌ شود.

بررسی امتیاز SVP شغل

برای اینکه SVP شغل خودتان را مشاهده کنید لازم است وارد پایگاه اطلاعاتی وزارت کار آمریکا به نام ONet OnLine بشوید، آدرس سایت ONet OnLine به نشانی https://www.onetonline.org است.

مرحله اول - پس از آن که وارد این سایت شدید کافیست مراحلی که در ادامه مقاله مرور می‌کنیم را طی کنید تا امتیاز SVP شغل خودتان را مشاهده کنید، در نهایت می‌توانید ببینید که شغل شما مورد تایید برای جایگزینی شرط تحصیل و دریافت ویزا لاتاری هست یا خیر.

مرحله دوم - بعد از آنکه وارد سایت شدید از قسمت منو سایت روی گزینه یافتن مشاغل که با عبارت “Find Occupations” مشخص شده است کلیک کنید و از منو باز شده روی گزینه خانواده شغلی که به عبارت “Job Family” مشخص شده کلیک کنید.

مرحله سوم - در قسمت “Job Family”  خانواده شغلی خود را جستجو کنید و سپس روی آن کلیک کرده و در نهایت دکمه “GO” را بزنید. در صورتی که در خانواده های شغلی پیش فرض، خانواده شغلی خودتان را مشاهده نکردید روی گزینه “All Job Families” کلیک کنید تا تمام خانواده های شغلی را مشاهد کنید و در آن لیست خانواده شغلی مدنظرتان را پیدا کنید.

مرحله چهارم – پس از اینکه خانواده شغلی خود را پیدا کردید روی لینک آن کلیک کرده، تا وارد صفحه جدید شوید.

مرحله پنجم - در صفحه جدید به بخش “Job Zone” که به معنی گروه شغلی است بروید و عدد SVP  شغل خود را مشاهده کنید. در بخش “Job Zone” عدد SVP با عبارت SVP Range مشخص شده است. در این بخش عدد SVP شغل شما به همراه تعداد سال تجربه کاری مشخص شده است.

* نکته خیلی مهم:‌ حداقل امتیاز SVP شغل شما باید 5-4 باشد تا مورد قبول واقع شود.

سوالات متداول

سوال: ۱۷ سال دارم و دیپلم ام را نگرفته ام می‌توانم در لاتاری ثبت نام کنم؟

پاسخ:‌ اگر ۲ سال سابقه کار مورد تایید و قابل اثبات دارید می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید در غیر این صورت باید زیر مجموعه پدر یا مادر اقدام به ثبت نام کنید.

سوال: همسر من دیپلم ندارد اما چندین سال هست که شاغل است می‌توانیم در لاتاری ثبت نام کنیم؟

پاسخ:‌ در صورتی که شغل وی عدد SVP بالای ۴ را دریافت کند می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید.

سوال: من و همسر دیپلم نداریم آیا هر دو ما می‌توانیم از شرط سابقه کار برای لاتاری استفاده کنیم؟

پاسخ:‌ اگر امتیاز SVP شغل هر دو شما ۴ و بالاتر باشد می‌توانید ثبت نام کنید و همچنین از ثبت دوشانسه جهت افزایش شانس برنده شدن در لاتاری استفاده کنید.

سوال: نمونه سابقه کار برای لاتاری را کجا مشاهد کنم؟

پاسخ: برای جایگزینی سابقه کار در لاتاری نیازی به نمونه سابقه کار برای لاتاری نیست فقط عدد SVP شغل شما مهم است که آن را می‌توانید از روشی که گفته شد بررسی کنید.

سخن پایانی

فقط افرادی که دیپلم کاردانش یا فنی حرفه ای دارند مشکل شرط دیپلم لاتاری را ندارند، علاوه بر این افراد کسانی هستند که اصلاً تحصیلات زیادی ندارد، خصوصاً کسانی که تنها تا کلاس پنجم ابتدایی خوانده اند، برخی نیز اصلاً درس نخوانده اند. بنابراین شرط سابقه کاری در این مورد به کمک این افراد آمده و باعث می‌شود بتوانند در لاتاری ثبت نام کنند.

طبق روندی که در این مقاله گفته شد عمل کنید تا امتیاز SVP شغل تان را مشاهد کنید. ممکن است این عدد توسط موسسه های مهاجرتی نادیده گرفته شود اما لایزرو تمام مسائل را صادقانه و شفاف بیان می‌کند به همین دلیل به تمام شرکت کنندگان و برندگان لاتاری پیشنهاد می‌کنیم امتیاز SVP شغل خودشان را بررسی کنند تا در مصاحبه لاتاری به مشکل نخورند.

در صورتی داشتن هرگونه سوال از بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات