" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

مراحل بعد از قبولی در لاتاری (برنده شدن) به صورت گام به گام

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

مراحل بعد از قبولی در لاتاری چیست؟ حالا که در لاتاری قبول شدم، تکلیف چیست؟ بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر زمان داریم؟

اگر در زمان اعلام نتایج لاتاری، با صفحه برندگان لاتاری روبرو شوید، به احتمال زیاد بسیار خوشحال خواهید شد، اما تقریبا تمام برنده های لاتاری، بعد از چند دقیقه خوشحالی به این سوال فکر می‌کنند که مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری چیست و حالا چه کارهایی باید انجام دهند؟

حقیقت تلخ اول این است که تعداد ویزای لاتاری، کمتر از تعداد برندگان است. در نتیجه تمام برندگان لاتاری نمی‌توانند وارد آمریکا شوند. حقیقت تلخ دوم هم این است که شما مدت زمان محدودی برای گرفتن ویزای لاتاری زمان دارید.

 بنابراین اگر ندانید بعد از برنده شدن در لاتاری چه کارهایی باید انجام داد، زمانتان را تلف خواهید کرد و در رقابت با سایر برندگان لاتاری شکست می‌خورید. در این صورت شانس بزرگ خود را به سادگی از دست می‌دهید.

شاید با خواندن این جملات استرس شما زیاد شده باشد، اما نگران نباشید. سایت لایزرو برای افزایش دانش مهاجرتی شما ایجاد شده است. در این مقاله تمام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را به همراه جزییات کامل توضیح خواهیم داد.

اگر از برندگان لاتاری هستید، با خواندن این مقاله تمام نکات مربوط به بعد از برنده شدن لاتاری تا گرفتن ویزا را خواهید دانست و با آگاهی کامل و به صورت حرفه‌ای می‌توانید در مسیر گرفتن ویزا قدم بردارید و در رقابت با سایر برندگان موفق باشید. پس حتما تا انتهای مقاله همراه لایزرو باشید.

مراحل بعد از قبولی در لاتاری (برنده شدن) به صورت گام به گام قبولی و برنده شدن در لاتاری ۵۰ درصد راه مهاجرت به آمریکا از روش لاتاری گرین کارت است، مهم ترین بخش لاتاری مراحل پس از برنده شدن در لاتاری است که به طور کامل در این مقاله توضیح می‌دهیم.
قبولی و برنده شدن در لاتاری ۵۰ درصد راه مهاجرت به آمریکا از روش لاتاری گرین کارت است، مهم ترین بخش لاتاری مراحل پس از برنده شدن در لاتاری است که به طور کامل در این مقاله توضیح می‌دهیم.
مقاله های مرتبط

بعد از برنده شدن در لاتاری

یک برنده لاتاری معمولا هیچ برنامه‌ریزی قبلی برای مهاجرت خود ندارد. چرا که هیچکس مطمئن نیست که در قرعه کشی لاتاری انتخاب می‌شود یا خیر. بنابراین برندگان لاتاری بعد از یک حس خوشحالی زیادی، دچار یک حس سردرگمی و استرس می‌شوند و نمی‌دانند برای استفاده از این شانس بزرگ، باید چه کارهایی را برای ورود به آمریکا انجام دهند.

این یک حس کاملا طبیعی است. هیچکس قادر به پیش گویی آینده نیست. بنابراین هیچکدام از برندگان لاتاری از قبل نمی‌دانند که در لاتاری انتخاب می‌شوند، در نتیجه هیچکدام هم آمادگی قبلی برای انجام کارهای مهاجرتی خود ندارند.

در چنین شرایطی چندین خطر تمام برندگان لاتاری را تهدید می‌کند. یک برنده لاتاری قبل از هر چیز باید این خطرها را بداند و مراقب باشد که در دام آن‌ها نیافتد. در ادامه باید فرآیند گرفتن ویزای لاتاری را به صورت کامل بداند و آن را به صورت اصولی و دقیق انجام دهد. در ادامه به هر دو این موضوعات خواهیم پرداخت.

بزرگترین اشتباهات برندگان لاتاری و خطرات پیش روی آن‌ها

یک برنده لاتاری قبل از آنکه بداند چه کارهایی باید انجام دهد، باید این موضوع را بداند که چه کارهایی را نباید انجام دهد. همانطور که در اول مقاله گفتیم، برندگان لاتاری مدت زمان محدودی برای دریافت ویزا و ورود به آمریکا زمان دارند، بنابراین در این فرآیند جای هیچ اشتباه یا اتلاف وقت وجود ندارد.

از جمله اشتباهات بزرگ برندگان لاتاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاهبرداری یا سواستفاده از برندگان لاتاری توسط سودجوها

شما ناگهان متوجه شده‌اید که در لاتاری انتخاب شده‌اید. برنامه ریزی قبلی برای آن نداشته‌اید و در نتیجه اطلاعات کافی در این زمینه ندارید. همین باعث می‌شود که کلاهبرداران زیادی از وضعیت شما سواستفاده کنند.

سودجوها می‌دانند که یک برنده لاتاری سردرگم است و نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد. سودجوها می‌دانند که برنده لاتاری وقت کمی برای انجام کارهای خود دارد. به همین خاطر از وضعیت او سو استفاده می‌کنند و هزینه‌های غیرضروری دریافت می‌کنند.

برای اینکه به دام افراد سودجو و کلاهبردار نیافتید. باید قبل از هرگونه اقدام یا اعتماد به دیگران، آگاهی کاملی از مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری داشته باشید. باید بدانید چه چیزهایی روبروی شماست و چه کارهایی را باید انجام دهید. نگران نباشید، در این مقاله تمام کارهایی که یک برنده لاتاری باید انجام دهد، به شما معرفی خواهد شد.

بیشتر بدانید: ازدواج و طلاق در ثبت نام، اعلام نتایج و بعد از مصاحبه لاتاری

اعتماد به ایرانیان خارج از کشور یا برندگان قبلی لاتاری

یک چیز را همیشه به یاد داشته باشید، وضعیت برندگان لاتاری هر سال با برنده سال دیگر متفاوت است. قانون‌ها و چالش‌های جدید و متفاوتی نسبت به سال های قبل روبروی شماست.

وضعیت شما نه تنها نسبت به برندگان لاتاری سال قبل متفاوت است، بلکه شرایط ویزا گرفتن هر برنده با برنده دیگر نیز فرق دارد. در نتیجه نمی‌توان یک نسخه یکسان برای تمام برندگان لاتاری صادر کرد.

متاسفانه برخی برندگان لاتاری تصور می‌کنند که تنها با دانستن تجربیات برندگان دیگر یا اعتماد به ایرانیانی که قبل از آن‌ها به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند پرونده خود را پیش ببرند. اما این تصور خطرناک است و می‌تواند مشکلات زیادی را برای برندگان لاتاری ایجاد کند.

اگر قصد استفاده از تجربیات و کمک دیگران را دارید، حتما به اشخاص معتبر و متخصص مراجعه کنید که از قوانین مهاجرتی آمریکا آگاه هستند و می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند.

اگر به ایرانیان خارج از کشور اعتماد کنید و پرونده شما با مشکل مواجه شود، هیچکس جوابگوی شما نیست و هیچ راه پیگیری و یا شکایتی نیز وجود ندارد. یک راهنمایی اشتباه می‌تواند شانس طلایی شما را از بین ببرد.

شاید فقط یکبار چنین شانسی داشته باشید، پس ارزش آن را بدانید و برای مشاوره با افراد معتبر و متخصص، هزینه کنید. چنین شانس بزرگی ارزش ریسک نکردن و هزینه را دارد.

اتلاف وقت در انجام مراحل ویزای لاتاری

بر خلاف دیگر روش‌های مهاجرتی به آمریکا، لاتاری یک پرونده دارای سال مالی است. به این معنا که یک برنده لاتاری، یک مدت محدود (تا پایان سال مالی پرونده) زمان دارد تا ویزای خود را دریافت کند و وارد آمریکا شود.

اگر برنده لاتاری به هر دلیلی نتواند ویزای خود را در این مدت زمان دریافت کند، شانس او از بین خواهد رفت و هیچ تمدیدی نیز در کار نخواهد بود. بنابراین برندگان لاتاری زمانی برای از دست دادن ندارند.

تمام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری باید در بهینه ترین زمان ممکن انجام شود. اگر وقت خود را برای انجام کارهای غیرضروری تلف کنید، در رقابت با سایر برندگان شکست خواهید خورد و دیگران سهمیه ویزای شما را استفاده خواهند کرد. در ادامه این مقاله نحوه زمانبندی صحیح برای انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری، توضیح داده خواهد شد.

اتلاف پول و انجام هزینه های غیرضروری

لاتاری ارزان‌ ترین روش مهاجرت به آمریکاست، اما این به معنای بدون هزینه بودن یا رایگان بودن آن نیست. مسلما یک برنده لاتاری باید هزینه هایی را به منظور دریافت ویزا و ورود به آمریکا انجام دهد.

اما این هزینه ها هم حساب و کتاب دارند و نباید هزینه های غیرضروری انجام دهید. طبق دستورالعمل‌های قانونی، کاملا مشخص است که یک برنده لاتاری باید چه مدارکی را با خود به سفارت ببرد. ولی باز هم افراد سودجویی پیدا می‌شوند که از ناآگاهی شما استفاده می‌کنند و هزینه های غیرضرور به شما تحمیل می‌کنند.

برخی از اتلاف هزینه های برندگان لاتاری شامل موارد زیر است:

  • ترجمه مدارک غیرضروری (سند ملک و...)
  • انجام ترجمه مدارک در خارج از کشور
  • گرفتن تاییدیه‌های غیرضروری برای مدارک تحصیلی (مثل تاییدیه WES)
  • کپی برابر اصل کردن مدارک غیرضروری
  • گرفتن تاییدیه از وزارت امورخارجه

بیشتر بدانید: هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری  تا زمان هزینه رسیدن به آمریکا

یک برنده لاتاری برای دریافت ویزا چقدر وقت دارد؟

همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم، برندگان لاتاری تا پایان سال مالی مهلت دارند که ویزای تنوع نژادی (ویزای لاتاری) را دریافت کنند و وارد آمریکا شوند. نتایج لاتاری در ماه می اعلام می‌شود و برنده لاتاری تا 30 سپتامبر سال بعد مهلت دارد که ویزای خود را دریافت کند.

به طور مثال اگر شخصی در ماه می 2023 متوجه شود که در لاتاری برنده شده است، تا 30 سپتامبر 2024 مهلت دارد که ویزای خود را دریافت کند. سال مالی برنامه لاتاری به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

در نتیجه برندگان لاتاری از لحظه ای که نتیجه خود را مشاهده می‌کنند، حداکثر 16 ماه زمان دارند که پرونده مهاجرتی خود را به نتیجه برسانند و ویزای لاتاری را دریافت کنند.

برندگان لاتاری چه کارهایی باید انجام دهند؟

در این بخش به اصلی‌ترین قسمت مقاله می‌پردازیم و به صورت کامل توضیح می‌دهیم که یک برنده لاتاری برای گرفتن ویزا باید چه مراحلی را پشت سر بگذارد. این مراحل به صورت خلاصه و تیتروار عبارتند از :

  • تکمیل فرم برندگان لاتاری (یا فرم مهاجرتی DS260)
  • تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا
  • منتظر ماندن برای دریافت نامه دعوت به مصاحبه
  • انجام آزمایشات پزشکی برای ویزای آمریکا (مرحله مدیکال)
  • مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا

در ادامه هر بخش را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

تکمیل فرم DS260 (فرم مهاجرتی برندگان لاتاری)

اولین کاری که برنده لاتاری باید برای آن برنامه ریزی کند، تکمیل فرم مهاجرتی DS260 است. برنده لاتاری از طریق تکمیل این فرم، تمام اطلاعات لازم خود و افراد زیر مجموعه‌اش را به وزارت امورخارجه آمریکا ارسال می‌کند. برای تکمیل فرم DS260 مهلتی تعیین نشده است اما بهتر است پس از اطلاع از قبولی در لاتاری این فرم را تکمیل کنید.

فرم DS260 یک فرم آنلاین و به زبان انگلیسی است و شامل بخش‌های زیاد و متفاوتی است. در یک بخش اطلاعات هویتی شما و خانواده‌تان سوال می‌شود، در بخش دیگر اطلاعات مربوط به سابقه کاری و شغل شما سوال می‌شود و همچنین بخش‌هایی برای دریافت سوابق سفر به کشورهای خارجی و سوالات امنیتی نیز وجود دارد.

تکمیل فرم DS260 علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، به اطلاعات حقوقی هم نیاز دارد. باید بدانید که بیان چه اطلاعاتی در این فرم به ضرر شماست و همچنین باید بدانید به سوالات مهم و امنیتی فرم DS260 چه جوابی بدهید.

در مقاله فرم برندگان لاتاری (فرم DS260) چیست؟ به صورت کامل در مورد بخش‌های مختلف این فرم و نحوه تکمیل DS260 توضیح داده‌ایم. ولی با این حال توصیه می‌کنیم که این فرم را زیر نظر کارشناسان مهاجرتی تکمیل کنید و از تجربه آن‌ها بهره‌مند شوید. چرا که تکمیل اشتباه این فرم، مشکلات بسیار زیادی برای برنده لاتاری ایجاد می‌کند.

تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری

بعد از تکمیل فرم DS260، باید منتظر باشید که وزارت خارجه آمریکا آن را پردازش کند و اطلاعات شما در اختیار یکی از سفارت های آمریکا قرار دهد تا شما را به مصاحبه دعوت کنند.

در این فاصله شما باید تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و نسبت به ترجمه آن‌ها اقدام کنید. مسلما تهیه و ترجمه مدارکی همچون مدارک هویتی، کارت پایان خدمت و... راحت است.

اما امکان دارد تهیه برخی از مدارک، مثل اصل مدرک تحصیلی زمان بر باشد. چرا که مراحلی برای آزادسازی و صدور اصل مدرک تحصیلی وجود دارد که باید آن‌ها را طی کنید.

علاوه بر تکمیل این مدارک، شما باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود نیز اقدام کنید. باید به انیستیتو پاستور ایران مراجعه کنید و کارت واکسیناسیون بین المللی خود را برای مهاجرت دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل در این زمینه، می‌توانید مقاله مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری را بخوانید.

منتظر ماندن برای دریافت نامه دعوت به مصاحبه

نکته مهمی که باید آن را بدانید این است که برندگان لاتاری برحسب کیس نامبر (شماره پرونده) به مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا دعوت می‌شوند. بنابراین برندگان لاتاری نیاز ندارند که خودشان وقت سفارت دریافت کنند.

بلکه باید منتظر بمانند تا سفارت برای آن‌ها نامه بفرستد و ساعت و زمان مصاحبه را مشخص کند. به این نامه، نامه دوم برندگان لاتاری نیز گفته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محتویات این نامه، توصیه می‌کنیم که مقاله نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری را بخوانید.

برای دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری چقدر باید منتظر بمانیم؟

هیچ اعلام زمان رسمی یا پیش بینی دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. تنها مشخص است که برندگان لاتاری به ترتیب کیس نامبر برای مصاحبه ویزا دعوت می‌شوند. یعنی افرادی که کیس نامبر پایین تری دارند، زودتر به مصاحبه دعوت می‌شوند.

اینکه چند ماه طول می‌کشد تا به مصاحبه دعوت شوید، اصلا مشخص نیست. گاها برخی از سایت‌ها پیش بینی هایی را در مورد این موضوع انجام می‌دهند و به طور مثال می‌گویند که تاریخ دعوت به مصاحبه کیس نامبرهای بالا 10 هزار در فلان تاریخ است.

ولی هیچکدام از این پیش بینی‌ها، رسمی نیست. چرا که هیچکس از برنامه کاری سفارت‌های آمریکا خبر ندارد. گاهی امکان دارد که در عرض یک ماه دعوت به مصاحبه شوید و حتی امکان دارد که بعد از گذشت 6 یا 7 ماه، دعوت به مصاحبه نشوید. حتی این امکان وجود دارد که اصلا به مصاحبه دعوت نشوید.

توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و کاربردی تر در مورد این موضوع، مقاله زمان دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری را بخوانید.

انجام آزمایشات پزشکی برای ویزای آمریکا (مرحله مدیکال)

ویزای لاتاری یک ویزا مهاجرتی است. طبق قوانین آمریکا هر شخصی که قصد دریافت ویزای مهاجرتی را دارد، باید مرحله مدیکال ویزای آمریکا را انجام دهد. فرآیند مدیکال به این شکل است که افراد متقاضی ویزا به پزشک معتمد سفارت آمریکا مراجعه می‌کنند و در آنجا مورد معاینه قرار گرفته و چند آزمایش پزشکی نیز انجام می‌دهند.

مراحل مدیکال ویزای لاتاری شامل موارد زیر است :

  • معاینه پزشکی
  • بررسی سوابق پزشکی
  • پرسش و پاسخ با پزشک
  • گرفتن آزمایش خون
  • گرفتن عکس رادیولوژی از قفسه سینه

البته مراحلی که در بالا به آن اشاره شد، مراحل عمومی مدیکال آمریکا هستند. در صورت صلاحدید پزشک، امکان دارد که مراحل دیگری نیز به آن اضافه شود.

نکته مهم درباره مرحله مدیکال آمریکا این است که در ایران پزشک معتمد سفارت آمریکا وجود ندارد. بنابراین متقاضیان دریافت ویزای لاتاری برای انجام مراحل مدیکال باید به یکی از کشورهای خارجی ارمنستان، امارات یا ترکیه مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله مدیکال ویزای آمریکا چیست؟ را مطالعه کنید تا با تمام جزییات و فرآیند مدیکال آمریکا آشنا شوید.

مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا

مهم‌ترین مرحله برای گرفتن ویزای لاتاری، مصاحبه حضوری در سفارت آمریکاست. شما باید به همراه افراد زیرمجموعه خود (همسر و فرزندان) به سفارت آمریکا بروید و یک مصاحبه با افسر پرونده داشته باشید.

پس از این مصاحبه، افسر تصمیم می‌گیرد که برای شما ویزا صادر کند یا خیر. بدون انجام مصاحبه لاتاری، امکان صدور ویزا وجود ندارد و حتما باید به همراه تمام افراد زیر مجموعه (حتی نوزاد یک روزه) در مصاحبه ویزای آمریکا شرکت کنید.

متاسفانه سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد، بنابراین برندگان لاتاری باید به یکی از سفارت های آمریکا در کشورهای ترکیه، امارات یا ارمنستان مراجعه کنند. مراجعه به یک کشور غریب برای انجام کارهای اداری و سفارتی، استرس زیادتری برای برندگان لاتاری به همراه دارد.

اما اگر درباره همه مراحل مصاحبه در سفارت آمریکا آشنایی داشته باشید و دقیقا بدانید که چه مدارکی را باید با خود به سفارت ببرید، همه چیز بسیار آسان پیش خواهد رفت.

برای اینکه بدانید افسر سفارت در مصاحبه لاتاری چه سوالاتی از شما می‌پرسد و مصاحبه در سفارت آمریکا چه مراحلی دارد، توصیه می‌کنیم که مقاله راهنمای کامل مصاحبه در سفارت آمریکا را بخوانید.

بیشتر بدانید: تمکن مالی برای لاتاری چقدر است؟

بهترین سفارت آمریکا برای مصاحبه ویزای لاتاری

همانطور که گفتیم برندگان لاتاری باید به یکی از سفارت های آمریکا در کشورهای ترکیه، امارات یا ارمنستان مراجعه کنند. چرا که افسران کنسولی این سفارت‌ها آشنایی زیادی با نحوه زندگی ایرانیان دارند و می‌توانند به زبان فارسی با برندگان لاتاری مصاحبه کنند. بنابراین نگرانی بابت زبان مصاحبه ویزا وجود ندارد.

 در هنگام تکمیل فرم DS260 می‌توانید یکی از این سه سفارت را برای انجام مصاحبه پیشنهاد کنید. مثلا می‌توانید در فرم DS260 انتخاب کنید که تمایل دارید در سفارت آمریکا در آنکارای ترکیه مصاحبه کنید.

اما در نهایت وزارت امور خارجه آمریکا تعیین می‌کند که مصاحبه شما چه زمان و در چه سفارتی برگزار می‌شود. مثلا امکان دارد که شما سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان را انتخاب کنید، ولی هنگامی که نامه دعوت به مصاحبه را دریافت کردید، متوجه شوید که مصاحبه شما در سفارت آمریکا در ابوظبی امارات، برنامه ریزی شده است.

سفارت آمریکا در ابوظبی امارات و آنکارا ترکیه، بزرگ هستند و توانایی پردازش پرونده‌های بیشتری را دارند. از طرف دیگر سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان به ایران نزدیک است و سفر به این کشور ارزان‌تر تمام می‌شود.

انتخاب بهترین سفارت آمریکا برای مصاحبه، بستگی به شرایط زمانی و شرایط شخصی شما دارد. در سال‌های قبل بارها اتفاق افتاد که برخی سفارت های آمریکا به دلایل سیاسی تعطیل شدند و برنامه های آن‌ها به صورت مداوم تغییر کرد.

بنابراین نمی‌توان در یک کلمه بهترین سفارت آمریکا را معرفی کرد. باید مشخصات و نقاط قوت و ضعف هر سفارت را بدانید. از سوابق کاری هر کدام آگاه باشید و در نهایت با توجه به شرایط خودتان تصمیم گیری مناسبی داشته باشید.

برای خواندن مطالب کامل در مورد سفارت های آمریکا و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، توصیه می‌کنیم که مقاله بهترین سفارت آمریکا برای مصاحبه ویزا را بخوانید.

سوالات متداول

سوال: هنگام ثبت نام لاتاری اشتباه داشتم، آیا بعد از برنده شدن به مشکل می‌خورم؟

پاسخ: همه چیز بستگی به نوع اشتباه شما دارد. برخی از اشتباهات در هنگام ثبت نام لاتاری جبران ناپذیر هستند. مثلا اگر متاهل هستید و به صورت مجرد در لاتاری ثبت نام کرده‌اید، بعد از برنده شدن شانس خود را از دست خواهید داد. ولی برخی اشتباهات همچون اشتباه در حروف نام و نام خانوادگی قابل جبران هستند.

سوال: آیا تمام برندگان لاتاری می‌توانند ویزا دریافت کنند؟

پاسخ: متاسفانه خیر. در تمام برنامه های لاتاری، تعداد ویزا کمتر از تعداد برندگان لاتاری است. در نتیجه همه برندگان لاتاری موفق به دریافت ویزا و مهاجرت به آمریکا نمی‌شوند. اگر از برندگان لاتاری هستید، باید دقت کنید که همه مراحل را بدون اشتباه و اتلاف وقت انجام دهید و از شانس خود محافظت کنید.

سوال: هزینه برندگان لاتاری چقدر است؟

پاسخ: لاتاری ارزان ترین روش مهاجرت به آمریکا است. یک برنده لاتاری با صرف هزینه‌ای کمتر از 1500 دلار می‌تواند ویزا دریافت کند و به آمریکا برود. برای آنکه دقیقا بدانید چه هزینه هایی پیش رو برندگان لاتاری قرار دارد، توصیه می‌کنیم که مقاله هزینه برنده لاتاری از برنده شدن تا رسیدن به آمریکا را بخوانید.

سوال: سهمیه ایرانیان از ویزای لاتاری چقدر است؟

پاسخ: خبر خوب این است که ایرانیان بالاترین سهمیه ویزای لاتاری را نسبت به سایر کشورهای جهان دارند. اینکه آمار و ارقام دریافت ویزای لاتاری ایرانی ها در هر سال چقدر است، در جواب این سوال نمی‌گنجد و توصیه می‌کنیم که مقاله سهمیه ایرانیان در لاتاری را بخوانید.

سوال: امکان فروش امتیاز لاتاری وجود دارد؟

پاسخ: امتیاز برنده شدن در لاتاری قابل خرید و فروش نیست. فقط برنده لاتاری و افراد زیرمجموعه او می‌توانند از شانس برنده شدن در لاتاری استفاده کنند.

سوال:‌ برندگان لاتاری باید چه مدارکی را آماده کنند؟

پاسح: مدارکی که یک برنده لاتاری برای دریافت ویزا باید آماده کند، نسبت به شرایط شخصی او متفاوت است و نمی‌توانیم همه آن‌ها را در یک جواب کوتاه بیان کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که مقاله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری را بخوانید.

سوال: آیا برندگان لاتاری می‌توانند در هر شهری از آمریکا زندگی کنند؟

پاسخ: برنده لاتاری بعد از دریافت ویزا و ورود به آمریکا، گرین کارت دریافت می‌کند و می‌تواند در هر شهری از آمریکا زندگی کند. هیچ محدودیتی برای انتخاب شهر وجود ندارد.

سوال: برنده لاتاری حاضر به مهاجرت نیست، آیا افراد زیرمجموعه می‌توانند بدون او به آمریکا بروند؟

پاسخ: خیر. اگر برنده لاتاری ویزا دریافت نکند، برای زیر مجموعه های او (همسر و فرزندان) ویزا صادر نمی‌شود.

سوال: اگر سربازی رفته باشیم، ویزای لاتاری دریافت نمی‌کنیم؟

پاسخ:‌ افرادی که خدمت سربازی رفته باشند، می‌توانند ویزای لاتاری دریافت کنند. توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله خدمت سربازی و ویزای آمریکا را بخوانید.

سوال: برنده لاتاری چه کسانی را می‌تواند همراه خود به آمریکا ببرد؟

پاسخ:‌ برندگان لاتاری تنها می‌توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را به آمریکا ببرند و نمی‌توانند پدر، مادر یا خواهر و برادر خود را به آمریکا ببرند.

سوال: بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر پول لازم است؟

پاسخ: بعد از برنده شدن در لاتاری حدودا ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برای مهاجرت لازم است. البته این هزینه حداقل پولی است که برای بعد از قبولی در لاتاری لازم است و ممکن کمی بیشتر شود.

سخن پایانی

اگر از برندگان خوش شانس لاتاری هستید، این مقاله یک راهنمای کامل و جامع برای شماست. یک نقشه راه که به وسیله آن می‌توانید از تمام مراحل پیش رو آگاه شوید و خودتان را برای آن آماده کنید.

لایزرو یک دانش نامه رایگان برای افزایش دانش مهاجرتی است. تمام سعی ما بر این است که با افزایش آگاهی مردم عادی درباره مهاجرت، مسیر درستی را به آن‌ها نشان دهیم تا بدون مشکل به هدف خود برسند.

برندگان لاتاری از جمله افرادی هستند که به ناگهان متوجه می‌شوند شانس بزرگی برای مهاجرت به آمریکا دارند و از قبل خود را برای این موقعیت آماده نکرده‌اند. به همین دلیل دچار نگرانی و سردرگمی می‌شوند.

در نتیجه در این مقاله و مقاله‌های مرتبط با آن سعی شده است که تمام اطلاعاتی که یک برنده لاتاری نیاز دارد، در اختیار او قرار گیرد. در ضمن اگر سوالی دارید، خوشحال می‌شویم که به آن پاسخ دهیم. لطفا آن را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات