" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ازدواج و طلاق در ثبت نام، اعلام نتایج و بعد از مصاحبه لاتاری

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

یکی از پرتکرارترین سوالات شرکت کنندگان در لاتاری و برندگان آن، وضعیت ازدواج و طلاق در لاتاری است. سوال عده‌ای درباره وضعیت ازدواج در لاتاری و نحوه بیان کردن آن در فرم ثبت نام لاتاری یا فرم برندگان لاتاری است و سوال عده‌ای دیگر درباره طلاق بعد از ثبت نام لاتاری یا طلاق بعد از برنده شدن در لاتاری است.

در این مقاله درباره تمام حالت‌های ازدواج و طلاق در لاتاری صحبت خواهد شد. اگر شما هم سوالی در این زمینه دارید، مطمئن باشید در این مطلب جواب سوال خود را پیدا خواهید کرد، بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای مقاله با لایزرو همراه باشید.

سایت لایزرو یک دانشنامه مهاجرتی رایگان است که هدف از ایجاد آن، افزایش دانش و آگاهی مهاجرتی شما مخاطب عزیز است. کارشناسان سایت ما افتخار این را دارند که در مقالات پاسخگوی سوالات شما باشند و در تصمیم‌گیری بهتر شما را راهنمایی کنند.

شرایط ازدواج در لاتاری
شرایط ازدواج در لاتاری
مقاله های مرتبط

ازدواج و طلاق در لاتاری

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، امکان این وجود دارد که چندین وضعیت مختلف برای ازدواج و طلاق در لاتاری به وجود بیاید و همین وضعیت‌ها باعث ایجاد سوال و مشکل برای ثبت نام کنندگان لاتاری یا برندگان آن شود. در ادامه قصد داریم که تمام حالات را به صورت موردی بررسی کنیم و راه حل‌های مناسب با هر وضعیت را ارائه کنیم.

 وضعیت ازدواج در لاتاری

شرکت کنندگان برای انتخاب گزینه تاهل در لاتاری، در چند مورد دچار شک و تردید شده و سوالات زیادی برای آن‌ها به وجود می‌آید، این چند حالت عبارتند از :

ازدواج پس از ثبت نام لاتاری

اگر در زمان ثبت نام لاتاری مجرد هستید، باید در فرم ثبت نام لاتاری به صورت مجرد ثبت نام کنید. چنانچه بعد از ثبت نام در لاتاری ازدواج کردید، مشکلی وجود ندارد و بعد از برنده شدن در لاتاری می‌توانید آن را اصلاح کنید.

حتی اگر به زودی قصد ازدواج دارید، تا زمانی که به صورت رسمی ازدواج نکرده‌اید، گزینه تاهل در لاتاری را انتخاب نکنید. تا زمانی که نام همسر در شناسنامه شما ثبت نشده است، به صورت رسمی مجرد محسوب می‌شوید و نباید در فرم ثبت نام گزینه مربوط به تاهل را انتخاب کنید.

صیغه یا ازدواج سفید در هنگام ثبت نام لاتاری

برای انتخاب گزینه تاهل در لاتاری، باید حتما به صورت رسمی ازدواج کرده باشید و نام همسر در شناسنامه شما ثبت شده باشد. در صورتی که به هر دلیلی همچون صیغه و...، ازدواج شما به صورت رسمی ثبت نشده باشد، شما از لحاظ مدارک مجرد محسوب می‌شوید و در فرم ثبت نام لاتاری باید گزینه مجرد را انتخاب کنید.

انتخاب وضعیت مجرد برای فرد متاهل در هنگام ثبت نام لاتاری

که به لحاظ رسمی متاهل است (یعنی اسم همسر در شناسنامه او وجود دارد)، نباید به هیچ وجه در هنگام ثبت نام لاتاری، گزینه مجرد یا گزینه طلاق در لاتاری را انتخاب کند. شما حتی اگر با همسر خود زندگی نمی‌کنید، تا زمانی که به طور رسمی جدا نشده‌اید، نمی‌توانید گزینه مجرد را انتخاب کنید و باید حتما به صورت متاهل ثبت نام کنید.

فرد متاهل اگر به هر صورتی، چه به صورت اشتباهی یا به صورت عمدی، اطلاعات خود را در فرم ثبت نام لاتاری به شکل مجرد وارد کند، پس از برنده شدن در لاتاری امکان دریافت ویزا را نخواهد داشت و در مصاحبه ویزای لاتاری رد خواهد شد.

ازدواج بعد از برنده شدن در لاتاری

بعد از برنده شدن در لاتاری، امکان ازدواج و همراه بردن همسر وجود دارد، اما اگر تاریخ ازدواج شما بعد از اعلام نتایج لاتاری باشد، افسر سفارت به این موضوع شک می‌کند که شاید ازدواج شما به صورت ساختگی است و همسر شما فقط برای گرفتن گرین کارت آمریکا با شما ازدواج کرده است.

اگر قصد دارید که بعد از برنده شدن در لاتاری ازدواج کنید، باید در هنگام مصاحبه لاتاری مدارک کافی به همراه داشته باشید و افسر پرونده را قانع کنید که ازدواج شما با برنامه قبلی بوده و به شکل ساختگی نیست.

مکالمات و چت هایی که قبل از برنده شدن در لاتاری با همسر خود داشته‌اید، یکی از مدارکی است که می‌توانید برای قانع کردن افسر پرونده در مصاحبه لاتاری از آن استفاده کنید. در ضمن احتمالا افسر سوالاتی از شما خواهد پرسید که با نحوه آشنایی و ازدواج شما آشنا شود. بنابراین بعد از برنده شدن در لاتاری به هیچ وجه ازدواج ساختگی نکنید، چرا که اگر این موضوع روشن شود، شانس خود را از دست خواهید داد.

ازدواج پس از گرفتن ویزای لاتاری

در صورتی که بعد از مصاحبه سفارت ازدواج کنید، نمی‌توانید همسر خود را از طریق لاتاری به آمریکا ببرید. بلکه ابتدا باید ویزای لاتاری خود به آمریکا وارد شوید و پس از گرفتن گرین کارت (اقامت دائم) می‌توانید از طریق ویزاهای خانوادگی آمریکا برای آوردن همسر خود اقدام کنید.

توجه کنید که گرفتن ویزای خانوادگی مدت زمان بیشتری نسبت به ویزای لاتاری طول می‌کشد، بنابرای اگر قصد ازدواج دارید، سعی کنید قبل از تکمیل فرم برندگان لاتاری و قبل از مصاحبه لاتاری آن را انجام دهید تا بتوانید همسرتان را نیز از طریق ویزای لاتاری به آمریکا ببرید. در غیر اینصورت باید درگیر پروسه ویزای خانوادگی آمریکا شوید که شاید مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد.

وضعیت طلاق در لاتاری

بعضی از شرکت کنندگان در لاتاری بیان می‌کنند که مدتی است جدا از همسر خود زندگی می‌کنند و در حال انجام کارهای طلاق از همسر خود هستند. آیا این افراد می‌توانند از گزینه طلاق در لاتاری استفاده کنند؟

پاسخ این سوال خیر است. اگر در هنگام ثبت نام لاتاری به صورت رسمی طلاق نگرفته‌اید (یعنی این طلاق در شناسنامه شما ثبت نشده است)، اجازه استفاده گزینه طلاق در لاتاری را ندارید و باید به صورت متاهل در لاتاری ثبت نام کنید. حتی اگر عکس همسر خود را ندارید، باید به نحوی آن را پیدا کرده و تکمیل کنید.

حتی اگر همسر شما مدتی است که شما را ترک کرده، ولی هنوز به صورت رسمی جدا نشده‌اید، هنگام ثبت نام نباید گزینه مجرد را انتخاب کنید و ابتدا باید وضعیت طلاق خود را مشخص کنید! در غیر این صورت شما از لحاظ رسمی متاهل محسوب خواهید شد.

شرایط طلاق در لاتاری

طلاق بعد از برنده شدن در لاتاری

اگر طلاق بعد از برنده شدن در لاتاری اتفاق بیافتد، می‌توانید در هنگام تکمیل فرم DS260، وضعیت جدید خود را مشخص کنید و طلاق رسمی خود را اطلاع دهید. توجه کنید که هنگام مراجعه به سفارت حتما باید مدارک مربوط به طلاق رسمی خود را به سفارت ببرید و افسر سفارت باید آن‌ها را مشاهده کند. در صورتی که این کار را انجام ندهید، افسر تصور می‌کند که بدون همسر خود به سفارت آمده‌اید و به احتمال زیاد درخواست ویزای شما را رد خواهد رد.

طلاق بعد از گرفتن ویزای لاتاری

در صورتی که شما برنده لاتاری هستید و قبل از رفتن به آمریکا از همسر خود طلاق بگیرید، همسر شما امکان استفاده از ویزای لاتاری را نخواهد داشت. چرا که ویزای لاتاری زیر مجموعه‌ها وابسته به برنده لاتاری است. زیرمجموعه‌ها باید حتما همراه یا بعد از برنده لاتاری وارد آمریکا شوند.

اگر زیرمجموعه همسرتان هستید، قبل از ورود به آمریکا نباید از همسر خود (برنده لاتاری) طلاق بگیرید. چرا که در این صورت ویزای شما با مشکل مواجه می‌شود و امکان دارد که شانس ورود به آمریکا را از دست بدهید.

طلاق بعد از ورود به آمریکا

افرادی که با ویزای لاتاری وارد آمریکا می‌شوند، به محض ورود به آمریکا گرین کارت یا کارت اقامت دائم آمریکا را دریافت می‌کنند. اگر بعد از ورود به آمریکا از همسر خود طلاق بگیرید، مشکلی برای اقامت شما پیش نمی‌آید. شما زندگی جدیدی را در آمریکا شروع کرده‌اید و مقیم دائم این کشور هستید. بنابراین در صورت لزوم می‌توانید از همسر خود جدا شوید و حتی اگر همسر شما برنده لاتاری باشد، برای گرین کارت شما مشکلی پیش نمی‌آید و مجوز شما مستقل از همسرتان است.

سخن پایانی

همانطور که دیدید در این مقاله تمام شرایط ازدواج و طلاق در لاتاری در هنگام ثبت نام، بعد از برنده شدن، بعد از گرفتن ویزا و بعد از ورود به آمریکا بررسی شد. چنانچه در طول فرآیند لاتاری، اقدام به ازدواج یا طلاق کرده‌اید، می‌توانید با خواندن اطلاعات این مقاله به جواب سوالات خود برسید.

در صورتی که شرایط شما متفاوت است و نتوانستید پاسخ سوال خود را در این مقاله پیدا کنید، آن را در قسمت نظرات همین مقاله بپرسید. کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود

دیگر مقالات مرتبط
نظرات