" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

بهترین سفارت‌ها برای مصاحبه لاتاری کدامند؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار جمعه 30 دی 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 07:26
مقاله های مرتبط

بهترین سفارت برای مصاحبه لاتاری، به سفارت کشوری بستگی دارد که شما در آن کشور افامت دارید و قصد دارید ویزای لاتاری آمریکا را دریافت کنید. برای مثال اگر در ایران اقامت دارید، سفارت آمریکا در تهران بهترین سفارت برای مصاحبه لاتاری خواهد بود. از آنجایی که کشور آمریکا در ایران سفارتخانه ای ندارد و دو کشور ایران و آمریکا هیچ روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند، برندگان لاتاری برای انجام مصاحبه لاتاری مجبورند به سفارت آمریکا در کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه، ارمنستان، دبی و ابوظبی مراجعه کنند.

برای مصاحبه لاتاری کدام سفارت آمریکا را انتخاب کنم؟ این اولین سوالی است که برندگان لاتاری در زمان تکمیل فرم DS 260 با آن روبرو می‌شوند. کشور آمریکا در ایران سفارت ندارد، بنابراین در فرم DS 260 هیچ گزینه‌ای برای مصاحبه لاتاری در ایران وجود ندارد و باید یکی از سفارت های آمریکا در خارج را به این منظور انتخاب کنید.

همین موضوع باعث سردرگمی برنده لاتاری می‌شود و نمی‌داند که در هنگام پر کردن فرم DS 260 باید کدام سفارت آمریکا را برای مصاحبه انتخاب کند. در این مقاله همه چیز را درباره انتخاب سفارت برندگان لاتاری ایرانی توضیح خواهیم داد.

در این مطلب سفارت های مناسب برندگان لاتاری با یکدیگر مقایسه شده‌اند و با کمک آن می‌توانید بهترین تصمیم گیری را در زمینه انتخاب سفارت داشته باشید. همچنین مطالبی نیز در مورد نحوه تعیین سفارت برندگان لاتاری توضیح داده شده است که اطلاع از آن‌ها برای تمام برندگان لاتاری لازم است. پس توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای مقاله همراه لایزرو باشید.

بهترین سفارت‌ها برای مصاحبه لاتاری کدامند؟ + مقایسه | لایزرو بهترین سفارت برای مصاحبه لاتاری، به سفارت کشوری بستگی دارد که شما در آن کشور افامت دارید و قصد دارید ویزای لاتاری آمریکا را دریافت کنید. اما برای ایرانیان قضیه کاملا متفاوت است.
بهترین سفارت برای مصاحبه لاتاری، به سفارت کشوری بستگی دارد که شما در آن کشور افامت دارید و قصد دارید ویزای لاتاری آمریکا را دریافت کنید. اما برای ایرانیان قضیه کاملا متفاوت است.
مقاله های مرتبط

برندگان لاتاری ایرانی باید به کدام سفارت آمریکا بروند؟

اولین چیزی که در این رابطه باید بدانید این است که انتخاب سفارت برندگان لاتاری، توسط KCC (مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا) انجام می‌شود. در نتیجه برنده لاتاری نمی‌تواند زمان و محل مصاحبه خود را تعیین کند و فقط می‌تواند سفارت پیشنهادی خود را در فرم DS 260 اعلام کند.

معمولا همیشه روال کار KCC به این شکل است که یکی از سفارت های آمریکا در ترکیه، ارمنستان یا امارات را برای برندگان لاتاری ساکن ایران انتخاب می‌کند. بنابراین برندگان لاتاری که در ایران سکونت دارند، باید در هنگام تکمیل فرم DS 260 یکی از این سه سفارت را پیشنهاد کنند و نباید به سراغ سایر سفارت های آمریکا در منطقه بروند.

مصاحبه لاتاری در این سه سفارت (یعنی سفارت آمریکا در آنکارا ترکیه، سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان و سفارت آمریکا در ابوظبی امارات) به زبان فارسی انجام می‌شود و افسران کنسولی این سفارت ها، آشنایی بسیار خوبی با ایرانیان دارند. بنابراین کاملا مشخص است که چرا KCC (مرجع برگزار کننده لاتاری) ایرانیان را به یکی از این سه سفارت ارجاع می‌دهد.

به این سه سفارت آمریکا که در بالا معرفی کردیم، اصطلاحا سفارت های سفید گفته می‌شود و هر سال تعداد زیادی از برندگان لاتاری ایرانی به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

نحوه انتخاب سفارت برای مصاحبه لاتاری به چه شکل است؟  

اگر مقاله نحوه تکمیل فرم DS 260 را در سایت ما خوانده باشید، احتمالا می‌دانید که اولین چیزی که در فرم DS 260 از برنده لاتاری خواسته می‌شود، این است که سفارت مورد نظر خود را برای انجام مصاحبه لاتاری انتخاب کند.

البته این انتخاب سفارت برای ایرانیان، صرفا فقط یک پیشنهاد است و همانطور که گفتیم در نهایت KCC ، محل و زمان مصاحبه شما را مشخص خواهد کرد و این موضوع را از طریق نامه دعوت به مصاحبه لاتاری (نامه دوم) به شما اعلام خواهد کرد.

البته تجربه نشان داده است که اگر همه سفارت ها باز باشند و دچار فشار کار نباشند، KCC به پیشنهاد شما احترام می‌گذارد و مصاحبه در همان سفارت انتخابی شما انجام خواهد شد. ولی گاهی اوقات نیز وجود دارد که یک سفارت دیگر برای شما انتخاب می‌شود و این کاملا امکان پذیر است.

آیا راهی برای تعیین قطعی سفارت برای ویزای لاتاری وجود دارد؟

در بخش در رابطه با نحوه تعیین سفارت برای مصاحبه لاتاری و تغییر محل برگزاری مصاحبه لاتاری خواهیم گفت; در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر از طریق بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

اگر اقامت دائمی یک کشور دیگر را داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که مصاحبه شما در سفارت پیشنهادی شما انجام خواهد شد. مثلا اگر دارای اقامت دائم ترکیه باشید، می‌توانید مطمئن باشید که برای مصاحبه به سفارت آمریکا در آنکارا ترکیه خواهید رفت.

ولی برای افرادی که در ایران سکونت دارند، هیچ چیز قطعی نیست و باید احتمال دعوت شدن به هر سفارتی را در ذهن داشته باشید. معمولا در 90 درصد اوقات به یکی از سفارت های آمریکا در ترکیه، ارمنستان و امارات دعوت خواهید شد. ولی در سال های گذشته موردهایی از برندگان لاتاری ایرانی، وجود داشته اند که به کنسول گری آمریکا در هند یا عراق دعوت شده‌اند.

البته مطالب بالا به این معنا نیست که در هنگام پیشنهاد سفارت، سهل انگاری کنید. پس از دریافت نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری و تعیین شدن زمان و محل مصاحبه، تغییر محل برگزاری مصاحبه لاتاری بسیار کار پر ریسکی خواهد بود و احتمالا از دست رفتن شانس بزرگ شما وجود دارد.

پس حتما دقت کافی را در انتخاب سفارت داشته باشید، چرا که به احتمال زیاد همان سفارت پیشنهادی شما انتخاب خواهد شد و باید آمادگی مراجعه به آن را داشته باشید و آگاهانه آن را انتخاب کنید.

بهترین سفارت آمریکا برای برندگان لاتاری (کدام را پیشنهاد کنید؟)

نمی‌توان صرفا با یک کلمه جواب این سوال را دارد. افراد مختلف شرایط مالی، فرهنگی و خانوادگی متفاوتی دارند. امکان دارد مساله ای که برای یک برنده لاتاری مزیت به حساب می‌آید، برای شخص دیگر ارزشی نداشته باشد.

بنابراین در ادامه تصمیم داریم که چند نکته مهم برای انتخاب بهترین سفارت برندگان لاتاری را توضیح داده و بعد از آن به مقایسه سفارت های آمریکا بپردازیم. در نهایت این خود شما هستید که درباره انتخاب بهترین سفارت آمریکا تصمیم‌گیری خواهید کرد.

چند نکته مهم برای انتخاب سفارت برندگان لاتاری

برای تعیین بهترین سفارت برای مصاحبه ویزای لاتاری، ابتدا باید چند نکته مهم برای انتخاب بهترین سفارت را بدانید و میزان اهمیت هر کدام را برای خود در نظر بگیرید. این نکات مهم شامل موارد زیر هستند.

زبان مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا

بیشتر برندگان لاتاری قبل از برنده شدن، برنامه ریزی خاصی برای مهاجرت نداشته‌اند، بنابراین طبیعی است که بعضی از آن‌ها به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشند و تمایل دارند که مصاحبه آن‌ها به زبان فارسی انجام شود. بنابراین برای این دسته از برندگان، زبان مصاحبه در سفارت بسیار مهم است.

مصاحبه لاتاری سفارت های آمریکا در ترکیه، ارمنستان و امارات به زبان فارسی انجام می‌شود و افسران هر سه سفارت نیز آشنایی خوبی با ایرانیان دارند. بنابراین اگر قصد مصاحبه به زبان فارسی را دارید، حتما یکی از این سه سفارت را انتخاب کنید. چرا که سایر سفارت ها چنین امکانی را ندارند.

کدام سفارت سخت گیری کمتری برای صدور ویزای لاتاری دارد

درست است که روال کاری تمام سفارت های آمریکا در صدور ویزا به یک شکل است، اما طبق تجربه مشاهده شده است که سفارت های مختلف، رفتارهای متفاوتی را با برندگان لاتاری ایرانی دارند. مثلا برخی از این سفارت ها مدارک بیشتری را می‌خواهند یا سخت گیری زیادتری روی مسائل کاری برندگان لاتاری دارند.

همه برندگان لاتاری تمایل دارند به سفارتی مراجعه کنند که افسران آن سخت گیری کمتری برای صدور ویزای لاتاری داشته باشند و مدارک کمتری از آن‌ها بخواهند. به همین دلیل باید به سفارتی مراجعه کنید که روی شرایط شخصی شما سخت گیری کمتری داشته باشد. در ادامه مقاله و در بخش مقایسه سفارت ها، این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد.

دعوت به مصاحبه لاتاری در کدام سفارت آمریکا سریع تر است؟

برندگان لاتاری فرصت محدودی برای دریافت ویزا و مهاجرت به آمریکا دارند و انتظار کشیدن برای آن‌ها بسیار سخت است. یک بخش از فرآیند دعوت به مصاحبه لاتاری، به شماره کیس نامبر برمی‌گردد، هر چه شماره کیس شما پایین تر باشد، زودتر کارنت خواهید شد.

ولی بعد از کارنت شدن کیس نامبر برندگان لاتاری، همه چیز به سرعت عمل سفارت ها بستگی دارد. هر چه سفارت انتخابی شما سرعت بیشتری برای پردازش پرونده ها داشته باشد، سریع تر به مصاحبه لاتاری دعوت خواهید شد. معمولا سفارت هایی که بزرگ هستند و تعداد کارمندان بیشتری دارند، سریع تر پرونده ها را پردازش می‌کنند. گرچه این موضوع همیشه هم درست نیست و در قسمت مقایسه سفارت ها دلیلش را بیان خواهیم کرد.

هزینه مراجعه به کدام سفارت آمریکا کمتر است؟

مسلما هزینه سفر به کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات با یکدیگر متفاوت است. هزینه هایی مثل گرفتن ویزا، بلیط هواپیما، رزرو هتل و جابجایی در شهر برای برندگان لاتاری وجود دارد. برخی از برندگان لاتاری ترجیح می‌دهند برای سفر خارجی خود، هزینه کمتری انجام دهند و به کشور ارزان تر سفر کنند. بنابراین این موضوع هم در انتخاب سفارت بسیار مهم است.

کدام سفارت آمریکا دسترسی بهتری برای ایرانیان دارد؟

از آنجا که به منظور مراجعه به سفارت امریکا باید یک سفر خارجی انجام دهید. نزدیک بودن و راحتی سفر به آن کشور خارجی دارای اهمیت بسیار زیادی است و می‌تواند یکی از عوامل انتخاب سفارت باشد.

در هفته چند پرواز برای کشور مقصد شما وجود دارد؟ آیا امکان سفر زمینی به آن کشور وجود دارد؟ آیا سفر به آن کشور نیاز به اخذ ویزا دارد؟ با جواب به این سوال ها متوجه خواهید شد که کدام سفارت آمریکا دسترسی بهتری برای ایرانیان دارد. در بخش مقایسه سفارت ها این مساله را نیز بررسی کرده‌ایم.

تنش های سیاسی و امنیتی کدام کشور کمتر است؟

سفارت خانه ها محل‌های حساسی هستند و فعالیت آن‌ها به محض ایجاد تنش سیاسی یا امنیتی، متوقف می‌شود. بنابراین سعی کنید سفارتی را برای مصاحبه لاتاری انتخاب کنید که تنش سیاسی آن با آمریکا کم است و از لحاظ امنیتی نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

اهمیت این موضوع در سال های گذشته بسیار مشخص بود، برخی از سفارت های آمریکا در منطقه، بارها به دلایل مختلف بسته شدند و همین موضوع باعث به تاخیر افتادن رسیدگی به پرونده های لاتاری شد. البته پیش بینی این موضوع در برخی موارد خیلی سخت است، ولی با این حال در قسمت مقایسه سفارت ها درباره آن صحبت کرده‌ایم.

مقایسه سفارت های آمریکا (ارمنستان + ترکیه + امارات)

در بخش قبلی، نکات لازم برای انتخاب سفارت مناسب برندگان لاتاری را توضیح دادیم. حالا در این بخش قصد داریم مشخصات سفارت های آمریکا در ترکیه، ارمنستان و امارات را به همراه مزایا و معایب آن‌ها معرفی کرده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

از آنجا که بیشتر از 90 درصد برندگان لاتاری ساکن ایران، به یکی از سه سفارت آمریکا در ترکیه، ارمنستان یا امارات دعوت می‌شوند، در ادامه فقط به بررسی و مقایسه این سه سفارت خواهیم پرداخت. اگر ساکن ایران هستید، مصاحبه شما به احتمال زیاد در یکی از سفارت های زیر خواهد بود.

سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان

ارمنستان یک کشور کوچک در شمال شرقی ایران است و روابط خوبی با کشور آمریکا دارد. سفارت آمریکا در پایتخت این کشور، یعنی شهر ایروان قرار گرفته است. ارمنستان کشور کوچکی است، در نتیجه سفارت آمریکا در این کشور نیز کوچک است. و کیفیت خدمت‌رسانی آن متناسب با ظرفیتش است.

مشخصات سفارت آمریکا در ارمنستان

آدرس سفارت آمریکا در ارمنستان

1 American Avenue

Yerevan 0082, Republic of Armenia

شماره تلفن سفارت آمریکا در ارمنستان

(+37410) 464-700

فاصله سفارت از فرودگاه

هشت کیلومتر

ساعت کاری سفارت

یکشنبه تا جمعه – 09:00 تا 18:00     

مزایای مصاحبه لاتاری در ارمنستان

  • امکان مصاحبه به زبان فارسی وجود دارد.
  • طی سال های گذشته، سفارت آمریکا در ارمنستان سرعت بسیار خوبی در دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری داشته است.
  • ارمنستان روابط خوبی با کشور آمریکا دارد و تنش سیاسی آن با آمریکا کم است.
  • ایرانیان برای سفر به ارمنستان، نیازی به گرفتن ویزا ندارند.
  • هزینه‌های اقامت در ارمنستان به‌مراتب پایین‌تر از ترکیه یا امارات است.
  • شهر ایروان ارمنستان نسبت به آنکارا و ابوظبی به ایران نزدیک تر است و حتی امکان سفر زمینی به آن نیز وجود دارد. یعنی با کم کردن آسایش خود در سفر، می‌توانید هزینه کمتری نیز بپردازید.
  • سفارت این کشور امکانات رفاهی خوبی برای مراجعان دارد و صندوق اماناتی نیز برای تحویل وسایل کوچک (مثل گوشی تلفن همراه، کلید و...) دارد.

معایب مصاحبه لاتاری در ارمنستان

  • سفارت ارمنستان کوچک است و تعداد کارمندان کمتری دارد، به همین دلیل روند رسیدگی به پرونده های ویزای لاتاری در آن مناسب نیست و افسران سفارت اکثر برنده های لاتاری را وارد پروسه AP می‌کنند. همین باعث می‌شود تا بیشتر ویزاهای لاتاری با تاخیر چند ماه صادر شوند.
  • تجربه در برخی مواقع نشان داده است که افسران سفارت آمریکا در ایروان، مدارک بیشتری را از برندگان لاتاری درخواست می‌کنند. حتی در برخی مواقع مدارکی درخواست شده است که در چک لیست مدارک برندگان لاتاری وجود ندارد.
  • سفارت آمریکا در ارمنستان بر روی شغل برندگان لاتاری حساسیت بیشتری دارد و از آن‌ها درخواست می‌کند که هنگام مراجعه حتما رزومه یا CV نوشته شده به زبان انگلیسی همراه داشته باشند.
  • ارمنستان با آمریکا تنش سیاسی ندارد، اما اخیرا درگیری‌های این کشور با آذربایجان، چندین بار موجب بسته شدن سفارت آمریکا در ارمنستان شده است. همین موضوع می‌تواند یک تهدید برای آینده پرونده شما باشد.

سفارت آمریکا در آنکارا ترکیه

برخلاف تصور عموم مردم، سفارت آمریکا در شهر استانبول نیست. برندگان لاتاری برای مصاحبه باید به شهر آنکارا مراجعه کنند. آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و به اندازه استانبول توریستی نیست. بنابراین انتظار یک سفر تفریحی را نداشته باشید. 

سفارت آمریکا در آنکارا، اخیرا به ساختمان بزرگ و جدیدی منتقل شده و انتظار می‌رود با این جابجایی تعداد کارمندان این سفارت و روند پردازش پرونده ها بیشتر شود. البته در انتخاب این سفارت عجله نکنید و قبل از هر چیز مزایا و معایب آن برای برندگان لاتاری را نیز مطالعه کنید.

مشخصات سفارت آمریکا در آنکارا

آدرس سفارت آمریکا در آنکارا

1480 Sokak No. 1, Cukurambar Mahallesi, 06530 Cankaya, Ankara

شماره تلفن سفارت آمریکا در آنکارا

(90-312) 294-0000

فاصله سفارت از فرودگاه

سی‌ودو کیلومتر

ساعت کاری سفارت

همه‌روزه (به‌جز روزهای تعطیل ترکیه و آمریکا) - 8:30 الی 17:30

مزایای مصاحبه ویزای آمریکا در ترکیه

  • امکان مصاحبه به زبان فارسی وجود دارد.
  • ایرانیان برای سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارند.
  • سفر به آنکارا از طریق هواپیما، اتوبوس و قطار امکان پذیر است. (البته سفر زمینی طولانی و خسته کننده است.)
  • تجربه نشان داده است که سفارت آمریکا در ترکیه، مدارک نامتعارف از ایرانیان درخواست نکرده است.
  • پروازهای منظمی از ایران به مقصد استانبول یا آنکارا وجود دارد.
  • سفارت آمریکا در ترکیه، بزرگ و منظم است. بنابراین روال پرونده ها در این سفارت به خوبی طی می‌شود.
  • کشور ترکیه امنیت بسیار بالایی دارد و احتمال جنگ در این کشور پایین است.
  • سفارت این کشور امکانات رفاهی خوبی برای مراجعان دارد و صندوق اماناتی نیز برای تحویل وسایل کوچک (مثل گوشی تلفن همراه، کلید و...) دارد.

معایب مصاحبه ویزای آمریکا در ترکیه

  • در سال های گذشته تنش های سیاسی زیادی بین آمریکا و ترکیه به وجود آمد و موجب بسته شدن سفارت آمریکا در این کشور شد. همین تنش ها می‌تواند روند بررسی پرونده و دعوت به مصاحبه را با چالش روبرو کند.
  • سفارت آمریکا در آنکارا، برگه تمکن مالی را جز مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری می‌داند و آن را در چک لیست مدارک مورد نیاز خود قرار داده است.
  • آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه محسوب می‌شود. بنابراین با شهرهایی مانند استانبول تفاوت دارد و مقصد مناسبی برای گردشگری نیست.
  • آب و هوای شهر آنکارا در زمستان بسیار سرد است.

سفارت آمریکا در امارات (دبی و ابوظبی)

ابوظبی پایتخت سیاسی کشور امارات است. بنابراین برندگان لاتاری باید در شهر دبی اقامت کنند و برای مصاحبه به شهر ابوظبی بروند. برای این سفر نیز نیاز به رزرو اتوبوس یا وسیله نقلیه است. این موضوع شاید کمی تاثیر منفی بر روی برندگان لاتاری داشته باشد، ولی باز هم توصیه می‌کنیم، قبل از هر تصمیمی مزایای مصاحبه در سفارت ابوظبی را نیز بخوانید.

آدرس سفارت آمریکا در امارات

آدرس سفارت آمریکا در امارات (ابوظبی)

Airport Road at Rabdan (29th)

Street Embassies District,

Plot 38, Sector W59-02, Street No. 4

P.O. Box 4009

Abu Dhabi, UAE

آدرس کنسولگری آمریکا در امارات (دبی)

Corner of Al Seef Rd. and Sheikh Khalifa bin Zayed Rd

Dubai, U.A.E

شماره تلفن سفارت آمریکا در امارات (ابوظبی)

+971-2 414 2200

مزایای مصاحبه ویزای آمریکا در ابوظبی

  • امکان مصاحبه به زبان فارسی وجود دارد.
  • افسران سفارت آمریکا در ابوظبی حساسیت کمتری بر روی مدارک برندگان لاتاری دارند و روند صدور ویزای لاتاری در این سفارت بسیار مطلوب است.
  • سفارت آمریکا در ابوظبی معمولا از برندگان ایرانی لاتاری، گواهی تمکن مالی نمی‌خواهد. (البته امکان درخواست نیز وجود دارد و توصیه می‌کنیم با مدارک کامل به آنجا مراجعه کنید.)
  • امارات کشور امنی است و با آمریکا روابط خوبی دارد. بنابراین تنش خاصی پرونده شما را تهدید نخواهد کرد.
  • کیفیت اقامت در شهر دبی بسیار بالاست و می‌توانید در ضمن انجام کارهای اداری، به تفریح نیز بپردازید.
  • هم سفارت آمریکا در امارات و هم مرکز مدیکال این کشور، هر دو فضای بزرگی دارند. بنابراین کارها در این مراکز با سرعت زیادی پیش می‌رود.

معایب مصاحبه ویزای آمریکا در ابوظبی

  • سفر به کشور امارات، نیازمند اخذ ویزای توریستی دبی است که هزینه‌هایی را به‌دنبال دارد.
  • هزینه اقامت و سفر به امارات نسبت به ترکیه و ارمنستان گران تر است.
  • سفر به امارات فقط از طریق هوایی امکان پذیر است.
  • آب و هوای امارات در فصل تابستان بسیار گرم است.
  • چند سال گذشته درگیری کوچکی میان امارات و یمن پیش آمد که موجب بسته شدن سفارت آمریکا شد. البته امکان وقوع چنین اتفاقی در آینده بعید است، ولی بهتر است آن را بدانید.

سوالات متداول

سوال: مصاحبه برندگان لاتاری در استانبول یا دبی امکان پذیر است؟

پاسخ: ویزای لاتاری جز ویزاهای مهاجرتی آمریکاست. مصاحبه این‌گونه ویزاها، تنها در سفارت‌های ابوظبی، آنکارا و ایروان انجام می‌شود و نمی‌توانید برای این کار به کنسول گری دبی یا استانبول مراجعه کنید.

سوال: مصاحبه برندگان لاتاری در دبی بهتر است یا استانبول؟ مصاحبه لاتاری در دبی بهتر است یا استانبول؟

پاسخ: ویزای لاتاری جز ویزاهای مهاجرتی آمریکاست. مصاحبه این‌گونه ویزاها، تنها در سفارت‌های ابوظبی، آنکارا و ایروان انجام می‌شود و نمی‌توانید برای این کار به کنسول گری دبی یا استانبول مراجعه کنید.

سوال: هزینه مصاحبه در سفارت های آمریکا چقدر است؟

پاسخ: هزینه ای که در سفارت آمریکا برای مصاحبه لاتاری دریافت می‌شود، به ازای هر شخص 330 دلار است. این هزینه در تمام سفارت های آمریکا یکسان است و تفاوتی ندارد.

سوال: مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری در هنگام مراجعه به سفارت های آمریکا چیست؟

پاسخ: برای آنکه لیست کامل این مدارک را مطالعه کنید، توصیه می‌کنیم که مقاله چک لیست مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری را بخوانید.

سوال: نحوه دریافت وقت سفارت آمریکا برای برندگان لاتاری چگونه است؟

پاسخ: زمان و سفارت محل مصاحبه لاتاری، توسط KCC (مرجع برگزارکننده لاتاری) مشخص می‌شود و از طریق یک نامه به برندگان لاتاری ارسال خواهد شد. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، مقاله نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری را بخوانید.

سوال: مصاحبه لاتاری به چه زبانی است؟

پاسخ: انتخاب زبان مصاحبه لاتاری به انتخاب فرد است، یعنی افسر کنسولی قبل از شروع مصاحبه از شما سوال می پرسد که به چه زبانی راحت هستید صحبت کنید؟ در صورتی که بخواهید فارسی صحبت کنید افسرکنسولی با شما به زبان فارسی صحبت خواهد کرد. مصاحبه لاتاری به فارسی در بیشتر سفارت های اطراف ایران مانند سفارت های ترکیه، ارمنستان و دبی امکان پذیر است و شما می‌توانید به زبان دلخواه خودتان با افسر سفارت مصاحبه کنند.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله احتمالا متوجه شده‌اید که نمی‌توان در یک کلمه مشخص کرد که بهترین سفارت آمریکا برای مصاحبه لاتاری کدام است. هر کدام از برندگان لاتاری نگرانی خاص خود را دارند، برخی از آن‌ها نگران هزینه هستند و برخی دیگر شاید نگران سخت گیری سفارت باشند.

در این مطلب سعی کردیم تا ویژگی سفارت های مخصوص برندگان لاتاری از ایران را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم و آن ها را جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. مصاحبه در هرکدام از این سفارت‌ها ویژگی‌هایی دارد که ممکن است با موقعیت عده‌ای سازگار باشد و با شرایط گروهی دیگر سازگاری نداشته باشد.

در نتیجه بهترین سفارت آمریکا برای برندگان لاتاری، سفارتی خواهد بود بیشترین تطابق را با شرایط شخصی او داشته باشد. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید و باید انتخاب کنید که کدام سفارت برای محافظت از شانس بزرگ شما مناسب است.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد مصاحبه سفارت آمریکا نیاز دارید، می‌توانید مقاله راهنمای مصاحبه لاتاری را بخوانید یا سوال خود را قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات