" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

برندگان لاتاری قبل از هر اقدامی این مقاله را بخوانند!

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

اگر جز برندگان لاتاری هستید و تصور می‌کنید که سال بعد حتما در آمریکا زندگی خواهید کرد، با عرض شرمندگی باید یک فاصله کوچک بین شما و رویای زندگی در آمریکا قرار دهیم و آن هم شرط گرفتن ویزای لاتاری است.

برنده لاتاری تا زمانی که نتواند ویزای خود را دریافت کند، نمی‌تواند وارد آمریکا شود و در نتیجه امکان زندگی در این کشور را هم نخواهد داشت. آیا می‌دانستید که همه برندگان لاتاری ویزا دریافت نمی‌کنند؟ بعضی از برندگان لاتاری این موضوع را نمی‌دانند، به همین دلیل با انجام اشتباهات بزرگ خود را به دردسر می‌اندازند و دچار زیان‌های مالی و خانوادگی شدیدی می‌شوند.

اگر در زمان اعلام نتایج لاتاری، متوجه شده‌اید که برنده لاتاری هستید، توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی، این مطلب را بخوانید. در این مقاله درباره چالش‌ها و خطرات روبروی برندگان لاتاری صحبت کرده‌ایم و این موارد چیزهایی هستند که قبل از شروع مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری باید آن‌ها را بدانید.

این مطلب برای ترساندن برندگان لاتاری نیست، بلکه هشداری است تا بیشتر مراقب باشند و در مسیر خود برای رسیدن به آمریکا دچار اشتباهات بزرگ نشوند. تا انتهای این مقاله با لایزرو همراه باشید.

برندگان لاتاری قبل از هر اقدامی این مقاله را بخوانند | لایزرو اگر در زمان اعلام نتایج لاتاری، متوجه شده‌اید که برنده لاتاری هستید، توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی، این مطلب را بخوانید. در این مقاله درباره چالش‌ها و خطرات روبروی برندگان لاتاری صحبت کرده‌ایم.
اگر در زمان اعلام نتایج لاتاری، متوجه شده‌اید که برنده لاتاری هستید، توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی، این مطلب را بخوانید. در این مقاله درباره چالش‌ها و خطرات روبروی برندگان لاتاری صحبت کرده‌ایم.
مقاله های مرتبط

بزرگترین اشتباهات برندگان لاتاری چیست؟

اگر بخواهیم چند سال تجربه مهاجرتی خودمان در مشاوره به برندگان لاتاری را خلاصه کنیم. رایج‌ترین و بزرگترین اشتباهات برنده های لاتاری شامل موارد زیر است :

در ادامه هر مورد را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم و بیان می‌کنیم که خطرات هر کدام چیست.

استعفا از کار بعد از برنده شدن در لاتاری

همانطور که در ابتدا گفتیم، هر سال تعداد برندگان لاتاری بیشتر از تعداد ویزاست و در نتیجه همه برندگان لاتاری موفق به اخذ ویزا نمی‌شوند. این روال هر سال است و باید حتما بدانید که برنده شدن در لاتاری به معنای دریافت ویزا و رفتن به آمریکا نیست. برخی از برندگان ویزا دریافت نمی‌کنند و شانس ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

یکی از بزرگترین اشتباهات برندگان لاتاری این است که قبل از گرفتن ویزا، کار خود را ترک می‌کنند. برخی برنده ها به بهانه تمرکز بیشتر بر روی مهاجرت، از موقعیت‌های خوب شغلی خود استعفا می‌دهند و در نهایت وقتی نمی‌توانند ویزا دریافت کنند، هم درآمد چندین ماه را از دست داده‌اند و هم اینکه امکان دارد نتوانند دوباره یک شغل مناسب پیدا کنند.

در نتیجه قبل از گرفتن ویزای لاتاری، روال عادی زندگی خود را طی کنید و از کار خود استعفا ندهید. بعد از دریافت ویزا، وقت کافی برای خارج شدن از کار خود و انجام مقدمات سفر را خواهید داشت.

فروختن دارایی ها قبل از گرفتن ویزای لاتاری

برخی از برندگان لاتاری هم بسیار برای آینده استرس دارند و مدام نگران هزینه مهاجرت و زندگی در آمریکا هستند. به همین دلیل بعد از برنده شدن شروع به فروش اموال و دارایی‌های خود می‌کنند. این کار نیز یک اشتباه بسیار بزرگ است.

تا زمانی که مهاجرت شما به آمریکا قطعی نشده است و ویزا دریافت نکرده‌اید، هیچکدام از دارایی‌های خود را نفروشید. در سال‌های قبل برندگانی وجود داشته‌اند که نه تنها موفق به مهاجرت نشده‌اند، بلکه خانه و ماشین خود را نیز فروخته‌ بودند و به علت تورم نتوانستند مجددا آن‌ها را خریداری کنند.

اشتباهات در هنگام ثبت نام لاتاری

فرم ثبت نام لاتاری شکل ساده‌ای دارد و همین باعث می‌شود که بسیاری از متقاضیان شرکت در لاتاری آن را ساده بگیرند و وقت کافی برای تکمیل آن صرف نکنند. این موضوع بعد از برنده شدن در لاتاری می‌تواند دردسرهای زیادی برای برندگان لاتاری ایجاد کند و حتی باعث ریجکتی برندگان لاتاری شود.

بر خلاف تصور عموم، فرم ثبت نام یک فرم حقوقی و مهاجرتی است و در مقابل اطلاعاتی که در آن وارد می‌کنید، مسئولیت خواهید داشت. یکی از عوامل اصلی ریجکتی برندگان لاتاری، تکمیل اشتباه فرم ثبت نام است.

برخی از اشتباهات در زمان ثبت نام لاتاری جبران ناپذیر هستند و اگر برنده لاتاری شوید، به دلیل همین اشتباهات نمی‌توانید ویزا دریافت کنید و شانس خود را از دست می‌دهید. به طور مثال اگر در هنگام ثبت نام متاهل باشید و به صورت مجرد در لاتاری ثبت نام کنید، دچار اشتباه جبران ناپذیر شده‌اید و بعد از برنده شدن در لاتاری نمی‌توانید ویزا دریافت کنید.

اگر تجربه پایینی در ثبت نام لاتاری دارید، توصیه می‌کنیم که برای ثبت نام صحیح در لاتاری، حتما از افراد با تجربه کمک بگیرید و به صورت مستقیم در لاتاری ثبت نام نکنید. چرا که هیچ چیز تلخ تر از این نیست که شانس به شما رو کند و به خاطر اشتباهات گذشته نتوانید از آن استفاده کنید.

عضویت در گروه تلگرام برندگان لاتاری

با وجود پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات زیادی در دسترس همه افراد قرار می‌گیرد. همین موضوع باعث شده است که به محض روبرو شدن با شرایطی که درباره آن اطلاعاتی نداریم، به دنبال گروه های تلگرام مرتبط باشیم تا از تجربیات و راهنمایی‌های افراد دیگر استفاده کنیم.

استفاده از اطلاعات گروه های تلگرامی، شاید در برخی مسائل عمومی همچون خانه داری، مسائل بهداشتی و... کار مناسبی باشد. اما برای یک موضوع تخصصی همچون مساله مهاجرت برندگان لاتاری، اصلا کار مناسبی نیست.

در گروه تلگرام برندگان لاتاری معمولا عده‌ای عضو هستند و تقریبا همه آن‌ها ادعا می‌کنند که برنده لاتاری هستند. هر سوالی که شما در این گروه بپرسید، از طرف یک برنده لاتاری دیگر جواب داده می‌شود و هر کس نظر شخصی خود را درباره وضعیت شما اعلام می‌کند. اما چگونه به حرف این اشخاص و ادعای آن‌ها اعتماد می‌کنید؟

همانطور که گفتیم، تعداد ویزای لاتاری از تعداد برندگان کمتر است. همه برندگان نمی‌توانند ویزا دریافت کنند. بنابراین بین برندگان لاتاری یک مسابقه برای گرفتن ویزا در جریان است. از کجا مشخص است که اعضای دیگر قصد راهنمایی شما را دارند؟ شاید افراد دیگر بخواهند با راهنمایی‌های اشتباه شانس شما را از بین ببرند و به این شکل شانس خود را افزایش دهند.

چطور به هر گروه و اشخاص مجازی اعتماد می‌کنید؟ مسلما اطلاعات ارائه شده در گروه های تلگرامی برندگان لاتاری، راه مناسبی برای پیش بردن پرونده مهاجرتی نیست. چرا که نمی‌توان به درستی آن‌ها اعتماد کرد و حتی امکان دارد که شما را به دردسر بیندازند.

وقتی که پای رقابت و مسابقه در میان باشد، گروه های اجتماعی دیگر محل خوبی برای دریافت راهنمایی و اطلاعات تخصصی نیستند. این یک واقعیت تلخ است. حتی اگر شما به صورت صادقانه اطلاعات تخصصی در اختیار دیگران قرار دهید، به ضرر خودتان رفتار کرده‌اید، چرا که باعث می‌شوید سایر برندگان از این اطلاعات استفاده کنند و ویزا دریافت کنند و شما به همین دلیل نتوانید ویزا بگیرید.

صرفه جویی بیش از حد در هزینه ها

همیشه به افرادی که قصد مهاجرت دارند، توصیه کرده‌ایم که مراقب افراد سودجو باشند و مراقب باشند که در جریان مهاجرت دچار هزینه های اضافی نشوند. اما این توصیه‌ها به این معنی نیست که هیچ هزینه‌ای در راه مهاجرت خود انجام ندهید و به هر قیمتی، به دنبال کاهش هزینه‌ها باشید.

یکی از اشتباهات برندگان لاتاری این است که همه چیز را رایگان می‌خواهند. توجه داشته باشید که برای انجام یک کار تخصصی، نیاز به مشاوره با افراد کارشناس و مجرب دارید. شغل مشاوره و کارشناسی برای همین منظور ایجاد شده است که بتوانید از تجربه افراد متخصص استفاده کنید و مسیر خود را مطمئن‌تر جلو ببرید.

برنده شدن در لاتاری، یک شانس طلایی است. چقدر امکان دارد که دوباره در لاتاری برنده شوید؟ بنابراین اصلا منطقی نیست که بر روی شانس خود ریسک کنید و بدون کمک دیگران وارد مسیر گرفتن ویزای لاتاری شوید.

یک برنده لاتاری فقط مدت محدودی برای دریافت ویزا مهلت دارد و نمی‌تواند تمام مسائل را آزمون و خطا کند. در پرونده لاتاری هیچ زمانی برای از دست دادن ندارید. بنابراین برخی هزینه‌ها برای انجام صحیح کارها و کاهش استرس شما ضروری است و توصیه می‌کنیم که شانس خود را برای مقداری هزینه بیشتر، به خطر نیندازید.

واگذاری پرونده لاتاری به ایرانیان خارج از کشور

شخصی که قبلا از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت کرده است، مشاور مناسبی برای برندگان لاتاری نیست. درست است که این شخص تجربه انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را دارد، اما توجه کنید که شرایط هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و شرایط برندگان لاتاری سال قبل کاملا با شرایط برندگان امسال تفاوت دارد.

شرایط برندگان لاتاری هر سال نسبت به سال گذشته متفاوت است. روال کار سفارت‌ها یکسان نیست، قوانین نیز گاهی اوقات تغییر می‌کنند. در نتیجه کارهایی که در یک زمان برای شخص دیگر جواب داده است، امکان دارد در وضعیت فعلی به ضررتان باشد و باعث از بین رفتن شانس طلایی شما شود.

ما همیشه توصیه کرده‌ایم که برای پیش بردن پرونده مهاجرتی خود، از تجربه دیگران استفاده کنید. ولی حتما دقت کنید که چه کسی را برای مشورت انتخاب می‌کنید. شما باید از افراد متخصصی کمک بگیرید که آشنایی کامل با قوانین دارند و اطلاعات آن‌ها کاملا به روز است.

شنیدن تجربیات ایرانیان خارج از کشور مشکلی ندارد، ولی نباید مبنای کارهای شما قرار گیرد. اگر پرونده خود را به ایرانیان خارج از کشور بسپارید و هزینه‌ای نیز به آن‌ها پرداخت کنید، در صورت به وجود آمدن مشکل امکان پیگیری حقوقی و برگشت وجه را نخواهید داشت. هیچوقت خود را در شرایطی قرار ندهید که دست شما برای پیگیری و گرفتن حق خود کوتاه باشد.

از بین بردن روابط خانوادگی

اشتباهاتی که تا اینجا به آن اشاره کردیم، بیشتر دارای ضررهای مادی و پولی بودند. اما یک سری از اشتباهات برندگان لاتاری دارای آسیب‌های روحی و عاطفی هستند و باید به شدت مراقب آن‌ها باشید! در طول این مقاله بارها اشاره کردیم که هیچ تضمینی نیست که برنده لاتاری ویزای خود را دریافت کند. بنابراین بعد از برنده شدن در لاتاری باید روال عادی زندگی خود را طی کنید.

هیچوقت روابط خانوادگی یا عاطفی خود را بر مبنای احتمالات قرار ندهید. یک برنده لاتاری به احتمال بسیار بالا ویزا دریافت می‌کند و به آمریکا می‌رود. بنابراین هیچ چیز قطعی و تضمینی نیست. در نتیجه با رویای رفتن به آمریکا با یک برنده لاتاری ازدواج نکنید.

روابط خانوادگی خود را بعد از برنده شدن در لاتاری به هم نزنید و سعی کنید تا زمان گرفتن ویزا، به دوستان و آشنایان خود چیزی درباره مهاجرت خود به آمریکا نگویید. برخی برندگان لاتاری، به دلیل خوشحالی زیاد اقدام به برپایی مهمانی‌های بزرگ می‌کنند. چنین افرادی اگر نتوانند ویزا دریافت کنند، دچار یک نوع پشیمانی می‌شوند و سعی می‌کنند روابط خانوادگی خود را کمتر کنند.

سخن پایانی

برنده شدن در لاتاری شانس بسیار بزرگی است، اما این شانس طلایی با انجام برخی اشتباهات، نه تنها باعث رسیدن به آمریکا نمی‌شود، بلکه تبدیل به عذابی خواهد شد که برنده لاتاری را تا سال‌ها اذیت خواهد کرد. در نتیجه به تمام برندگان لاتاری توصیه می‌کنیم که قبل از هرگونه تصمیم‌گیری این مقاله را بخوانند و اشتباهات رایج برندگان لاتاری را تکرار نکنند.

نکات مقاله بالا حاصل تجربه ما در طی سال‌ها اجرای پرونده لاتاری است. امیدواریم توانسته باشیم آگاهی شما در این بالا ببریم و برای انجام تصمیم‌های درست شما را کمک کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال، می‌توانید آن را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات