" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

خاطرات و تجربیات برندگان لاتاری از بیش از ۳۰۰ برنده

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

یکی از مواردی که باعث دلگرمی و کاهش نگرانی برندگان لاتاری می‌شود، خواندن خاطرات و تجربیات برندگان لاتاری سال های گذشته است. اگر مقاله مراحل بعد از برنده شدن لاتاری را در سایت ما خوانده باشید، متوجه می‌شوید که برنده لاتاری برای گرفتن ویزا باید تعدادی از مراحل اداری را در ایران و خارج از کشور انجام دهد.

بنابراین برندگان هر دوره از لاتاری، بسیار کنجکاو هستند تا نظرات سایر برندگان لاتاری را در مورد روند اجرای پرونده بدانند. به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند تا در گروه تلگرام برندگان لاتاری عضو شوند تا با دیگران صحبت کنند و حرف آن‌ها را بشنوند.

اما متاسفانه گروه های تلگرام لاتاری، راه درستی برای کسب اطلاعات و تجربه نیستند. چرا که هویت اعضای گروه معمولا مشخص نیست و افراد زیادی صرفا شنیده های خود را در گروه اعلام می‌کنند. همین می‌تواند باعث افزایش نگرانی و گمراهی شما شود. در ضمن نباید از برخی افراد سودجو نیز غافل شد که در قالب چنین گروه تلگرام برندگان لاتاری به دنبال کلاهبرداری و کسب سود از برنده لاتاری هستند.

از آنجا که کسب آگاهی و اطلاعات درست یکی از اهداف سایت ماست. تصمیم گرفتیم که تعدادی از تجربه های برندگان لاتاری را در این مقاله بنویسیم. نحوه انتخاب تجربه و خاطرات برندگان لاتاری نیز به شکلی بوده است که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد که مفید، کاربردی و جدید باشد و بتواند استرس و نگرانی شما را کاهش دهد. پس توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه لایزرو باشید.

خاطرات و تجربیات برندگان لاتاری از بیش از ۳۰۰ برنده | لایزرو خاطرات و تجربیات برندگان لاتاری که در این صفحه نگارش شده از بیش از ۳۰۰ برنده لاتاری در مراحل مختلف جمع آوری شده است و می‌توان ادعا داشت که این مقاله بسیار کامل است.
خاطرات و تجربیات برندگان لاتاری که در این صفحه نگارش شده از بیش از ۳۰۰ برنده لاتاری در مراحل مختلف جمع آوری شده است و می‌توان ادعا داشت که این مقاله بسیار کامل است.
مقاله های مرتبط

تجربیات برندگان لاتاری از تکمیل فرم DS260

اولین کاری که یک برنده لاتاری باید انجام دهد، تکمیل فرم مهاجرتی DS260 است. همواره توصیه کرده‌ایم که برای تکمیل این فرم با افراد مجرب مشورت کنید. در ادامه تعدادی از تجربیات برندگان لاتاری را درباره تکمیل فرم DS260 خواهید خواند. بعضی از این تجربه ها دارای نکاتی است که می‌تواند باعث جلوگیری از اشتباهات بزرگ شود.

عجله در تکمیل فرم DS260

از برندگان لاتاری سال قبل از تجربه جالبی درباره تکمیل فرم DS260 برای ما صحبت کرد. این شخص قبل از اقدام برای تکمیل فرم DS260 در یکی از گروه های تلگرام برندگان لاتاری عضو بود و درباره اثر بدی که اطلاعات این گروه بر روی تکمیل فرم گذاشته است، اینگونه توضیح می‌دهند که:

به محض اینکه متوجه شدم برنده لاتاری هستم، شروع به جستجو کردم و در چند گروه تلگرام برندگان لاتاری عضو شدم. در این گروه ها بحث درباره همه چیز داغ است. همه هم برای خود کارشناس هستند و نظریات مختلفی اعلام می‌کنند.

یکی از اعضای این گروه ها توصیه کرده بود که هر چه زودتر باید فرم DS260 را تکمیل کنید و معتقد بود هر کسی که زودتر این فرم را ارسال کند، زودتر به مصاحبه سفارت آمریکا دعوت می‌شود. من هم حس کردم که این موضوع می‌تواند درست باشد، به همین دلیل خیلی سریع به سراغ این فرم مهاجرتی رفتم و با استفاده از نرم افزارهای ترجمه آن را تکمیل کردم.

همین عجله در تکمیل فرم باعث شد که در هنگام مصاحبه با مشکل برخورد کنم. چرا که سوابق کاری خود را بدون توجه به قوانین آمریکا اعلام کرده بود و همین باعث شد که افسر مدارک بیشتری از من بخواهد. این موضوع باعث شد که فرآیند اجرای پرونده من طولانی شود و استرس های بسیار زیادی را تحمل کردم.

اگر برنده لاتاری هستید، باید توجه کنید که زمان ارسال فرم DS260 هیچ ارتباطی با زمان دعوت به مصاحبه ندارد. شما تا زمان کارنت شدن کیس نامبر مهلت دارید که فرم DS260 را تکمیل کنید. بنابراین با حوصله و مشورت از افراد با تجربه این کار را انجام دهید.

اول ترجمه مدارک بعد تکمیل فرم DS260  

در یکی دیگر از خاطرات برندگان لاتاری می‌شنویم که :
به محض اینکه متوجه شدم از برندگان لاتاری هستم، در اینترنت کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری را جستجو کردم. دانش زبانم در سطح خوبی بود، به همین دلیل تصمیم گرفتم که فرم DS260 را خودم تکمیل کنم.

بعد از تکمیل فرم DS260 ، به دنبال ترجمه مدارک مورد نیاز لاتاری رفتم. وقتی ترجمه مدارک را تحویل گرفتم، متوجه شدم که ترجمه برخی از مدارک من با اطلاعاتی که در فرم وارد کرده‌ام، مطابقت ندارد. در ترجمه فارسی به انگلیسی شاید برای یک واژه چندین معادل انگلیسی وجود داشته باشد و هر دارالترجمه به صورت سلیقه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کند، هیچ استاندارد ثابتی درباره ترجمه وجود ندارد.

وقتی با این مشکل روبرو شدم، با چند کارشناس مجرب صحبت کردم، آن‌ها توصیه کردند که اطلاعات وارد شده در فرم DS260 حتما باید با ترجمه مدارک لاتاری مطابقت داشته باشد. چرا که افسر ترجمه مدارک شما را با اطلاعات فرم DS260 چک می‌کند و اگر اختلافی بین کلمات وجود داشته باشد، امکان دارد که در هنگام مصاحبه دچار دردسر شوید.

به همین خاطر مجبور به آنلاک فرم DS260 شدم و اطلاعات درون فرم را ویرایش کردم. در حالت عادی همه کارشناسان توصیه می‌کنند که چنین کاری را انجام ندهید تا حساسیتی برای افسر به وجود نیاید. ولی خب متاسفانه بدون مشورت شروع به انجام کار کرده بودم و همین باعث شد که اشتباه کنم.

حتما قبل از تکمیل فرم DS260 ، مدارک مورد نیاز را ترجمه کنید و سپس از روی ترجمه مدارک اقدام به تکمیل فرم کنید. نگران تمام شدن تاریخ اعتبار ترجمه هم نباشید، اگر اعتبار ترجمه مدارک قبل از روز مصاحبه تمام شده باشد، می‌توانید دوباره به همان دارالترجمه مراجعه کنید و مدارکتان را با همان ترجمه قبلی دریافت کنید. به این ترتیب ترجمه مدارک شما با اطلاعات وارد شده در فرم DS260 مطابقت خواهد داشت.

پیشنهاد ما: ثبت نام لاتاری آمریکا: هزینه، شرایط، مدارک و زمان ثبت نام

مراقب سودجویی در ترجمه مدارک مورد نیاز لاتاری باشید

یکی دیگر از برندگان لاتاری به این شکل از تجربیات خود می‌گوید:

 من از همان ابتدا تصمیم گرفتم که کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری را زیر نظر افراد مجرب انجام دهم. ولی از طرف دیگر علاقه مند بودم که در گروه تلگرام برندگان لاتاری هم باشم و اطلاعاتی را نیز از طریق آن‌ها به دست آورم.

اما تجربه شخصی من این بود که نمی‌توان اطلاعات درستی از این گروه ها به دست آورد. بیشتر این گروه ها متاسفانه محلی برای سودجویی هستند. به طور مثال من در این گروه ها به دنبال بودم که یک دارالترجمه مناسب برای ترجمه مدارک مورد نیاز لاتاری پیدا کنم.

مدیران یکی از گروه های تلگرام برندگان لاتاری، خود را فردی با تجربه و کارشناس در زمینه پرونده لاتاری و ویزای آمریکا معرفی می‌کرد. این فرد ادعا می‌کرد که ترجمه مدرک برندگان لاتاری نیاز به مهر دادگستری دارد. در یک گروه تلگرام دیگر شخصی ادعا می‌کرد که اگر مدارک شما در کشور آمریکا ترجمه شود، اعتبار بالاتری خواهد داشت و این موضوع در مصاحبه امتیاز دارد.

اما وقتی تحقیقات بیشتری انجام دادم، متوجه شدم که همه این حرف ها برای سودجویی و گرفتن پول بیشتر برای ترجمه مدارک است. توجه کنید که ترجمه مدارک برندگان لاتاری نیاز به مهر دادگستری یا وزارت خارجه ندارد. ترجمه مدارک لاتاری شما با همان مهر مترجم کاملا معتبر است. در ضمن ترجمه مدارک شما در آمریکا هیچ امتیازی برای شما ندارد و فقط ترفندی برای گرفتن هزینه اضافه از شماست.

من نتوانستم از گروه های تلگرام برندگان لاتاری، اطلاعات معتبری را به دست بیاورم. معمولا خدماتی در این گروه ها ارائه می‌شود که حتی اگر کلاهبرداری هم نباشد، به قصد سودجویی و گرفتن هزینه اضافه از شماست. توصیه می‌کنم که برای گرفتن اطلاعات معتبر حتما با کارشناسان مجرب مشورت کنید.

خاطرات برندگان لاتاری از مدیکال لاتاری

مرحله مدیکال ویزا یا انجام آزمایشات پزشکی، یکی از مراحلی است که برندگان لاتاری برای دریافت ویزا باید انجام دهند. در این بخش تعدادی از تجربیات درباره مدیکال برندگان لاتاری را خواهید خواند. این بخش فقط به تجربیات جالب برندگان از انجام مرحله مدیکال اختصاص دارد. برای کسب اطلاعات کامل‌تر مقاله راهنمای مدیکال لاتاری را بخوانید.

تجربه برنده لاتاری از مدیکال لاتاری در ارمنستان

برای مصاحبه لاتاری به سفارت آمریکا در ارمنستان دعوت شدیم. احتیاط کردیم و ده روز قبل از مصاحبه از مرکز مدیکال ایروان نوبت دریافت کردیم. دکتر انوش پزشک معتمد سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان است، ما هم از ایشان وقت مدیکال لاتاری گرفتیم.

من، همسرم و دو فرزند 13 و 16 ساله مان صبح زود به مرکز مدیکال رفتیم و منشی ما را پذیرش کرد. منشی به راحتی به زبان فارسی ما را راهنمایی کرد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت. بعد از پذیرش منتظر ماندیم و سپس برای معاینه وارد اتاق پزشک شدیم.

درون اتاق پزشک سوالاتی در مورد سوابق بیماری ها از ما سوالاتی پرسید و بعد از آن تست های عصب سنجی و معاینه گوش و حلق و بینی انجام داد. بعد از آن برای انجام آزمایش خون و گرفتن عکس رادیولوژی از قفسه سینه رفتیم.

البته این را هم باید بگویم که برای مدیکال بچه ها نیازی به آزمایش خون و عکس از قفسه سینه نبود. فقط من و همسرم این آزمایشات را انجام دادیم. به همین دلیل هزینه مدیکال بچه ها کمتر شد و کل هزینه را به درام (واحد پولی ارمنستان) پرداخت کردیم. حتما قبل از مراجعه به مدیکال در ارمنستان، مقداری از پول خود را به درام تبدیل کنید تا بتوانید هزینه مدیکال را پرداخت کنید.

استرس به علت پاره بودن پاکت جواب مدیکال

من برای مصاحبه سفارت آمریکا به آنکارا دعوت شده بودم، به همین دلیل وقت مدیکال لاتاری را از دکتر اونگان گرفتم که پزشک معتمد سفارت آمریکا در آنکاراست. در روزی که نوبت مدیکال داشتم به این مرکز درمانی مراجعه کردم، همه مراحل معاینات پزشکی را انجام دادم. آزمایش خون دادم و عکس رادیولوژی از قفسه سینه من گرفتند.

در نهایت هم جواب مدیکالم را در داخل یک پاکت مهر و موم شده تحویل من دادند تا در روز مصاحبه آن را سفارت ببرم. وقتی به هتل رسیدم، متوجه شدم که گوشه پاکت جواب مدیکال، پاره است. خیلی ترسیدم و نگران شدم که این موضوع موجب رد شدن من در سفارت شود.

سریع به کارشناسان پرونده ام در ایران پیام دادم و عکس پاکت را برای آن‌ها فرستادم. آن‌ها گفتند که جای هیچ نگرانی نیست و این یک کار اصولی برای جلوگیری از جمع شدن هوا در پاکت است. به دلیل اینکه پاکت جواب مدیکال به صورت کامل مهر و موم می‌شود، گوشه پاکت را می‌برند تا هوا درون پاکت جمع نشود و موجب ترکیدن آن نگردد.

در مدیکال از بعضی افراد آزمایش اعتیاد گرفتند

در یکی دیگر از تجربیات برندگان لاتاری گفته شده است که: مدیکال من فقط شامل معاینه پزشکی، آزمایش خون و عکس از قفسه سینه بود، اما شاهد این قضیه بودم که از برخی مراجعین آزمایش ادرار و اعتیاد نیز گرفتند. متوجه نشدم که این قضیه به صورت تصادفی انجام می‌شد یا اینکه این کار بر اساس ظاهر افراد انجام می‌شد.

تجربه برندگان لاتاری از سفر خارجی و مراجعه به سفارت آمریکا

در این بخش خاطره جالب یک برنده لاتاری از سفر خارجی برای مصاحبه در سفارت آمریکا را خواهید خواند.

تجربه سفر به آنکارا برای مصاحبه لاتاری

برای مصاحبه لاتاری به سفارت آمریکا در آنکارا دعوت شده بودم. زمان دعوت به مصاحبه من در فصل زمستان بود. وقتی وارد آنکارا شدم برف می‌بارید و هوا بسیار سرد بود. به افرادی که برای مصاحبه لاتاری به این سفارت می‌روند، توصیه می‌کنم که در فصل سرما حتما لباس های ضخیم زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

در آنکارا از دستگاه های خودکار، یک کارت حمل و نقل عمومی خریدم و آن را شارژ کردم. برای این کار احتیاجی به کارت بانکی نیست. فقط اسکناس های لیر را داخل دستگاه قرار می‌دهید و کارت شارژ شده را تحویل می‌گیرید.

با استفاده از این کارت می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی آنکارا استفاده کنید. یک سیم کارت در ترکیه بخرید و برنامه Moovit را هم بر روی گوشی خود نصب کنید. به این ترتیب می‌توانید ساعت حرکت و مسیر تمام اتوبوس ها را بر روی این برنامه مشاهده کنید.

تمام مسیرهای رسیدن به هتل، مدیکال و سفارت را می‌توانید با حمل و نقل عمومی ترکیه طی کنید و به نظرم نیازی نبود که از خدمات ترنسفر یا تاکسی استفاده شود. اینطور در هزینه های من صرفه جویی بیشتری انجام شد.

برای بازگشت از ترکیه به ایران تصمیم گرفتم که برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها، سفر زمینی را انتخاب کنم. به همین دلیل از آنکارا تا شهر وان را با اتوبوس سفر کردم و از شهر وان هم سوار بر یک اتوبوس دیگر وارد ایران شدم.

سفر زمینی از آنکارا به ایران به شدت خسته کننده بود. مدت طولانی در سفر بودم، در مرز زمینی مدت بسیار زیادی معطل شدم و در نهایت هزینه سفر زمینی تفاوت چندانی با سفر هوایی نداشت. در کل سفر زمینی را اصلا توصیه نمی‌کنم و حتما به خاطر راحتی و آسایش خودتان به صورت هوایی سفر کنید.  

نظرات برندگان لاتاری درباره مصاحبه لاتاری

در این بخش تجربیات برندگان لاتاری درباره مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا را خواهید خواند. قبل از خواندن این تجربیات در نظر داشته باشید که شرایط شخصی برندگان لاتاری با یکدیگر متفاوت است و به همین ترتیب نحوه مصاحبه افسر با برندگان لاتاری نیز تفاوت دارد. آنچه در اینجا می‌خوانید صرفا یک خاطره است و توصیه می‌کنیم که اگر برنده لاتاری هستید، حتما قبل از مصاحبه با کارشناسان مجرب مشورت کنید.

اطلاعات اشتباه درباره تمکن مالی

مصاحبه من در آنکارا بود. قبل از آمدن به آنکارا، مدارک خودم را با یک مشاور مجرب چک کردم و مطمئن بودم که تمام مدارک من کامل و درست است، اما امان از حس کنجکاوی که باعث اشتباه و گرفتار شدن من در استرس شد.

مشکل من این است که روی یک کار خیلی حساس هستم و یک روز قبل از رفتن به سفارت وارد چند گروه برندگان لاتاری شدم تا ببینم بقیه برنده های لاتاری درباره مصاحبه سفارت چه می‌گویند. متاسفانه اعضای یک از این گروه ها اصرار داشتند که تمکن مالی مورد قبول سفارت باید گردش مالی 6 ماهه حساب بانکی باشد و گواهی تمکن مالی مانده حساب بانکی مورد قبول نیست.

گواهی تمکن مالی من فقط مانده حساب بانکی من را نشان می‌داد و مشاور به من گفته بود که همین گواهی برای سفارت آمریکا کافی است. با اینکه به حرف مشاور خودم اطمینان داشتم، اما این اطلاعات جدید باعث شد که استرس بگیرم و فکر کنم که مدارک من ناقص است.

فردا که برای مصاحبه به سفارت آمریکا رفتم، افسر پرونده حتی تمکن مالی من را نگاه هم نکرد و متوجه شدم که فقط خودم را اذیت کرده‌ام. به همه برندگان لاتاری توصیه می‌کنم که در گروه های لاتاری به دنبال اطلاعات نباشند.

در مصاحبه لاتاری، عقدنامه برایم دردسر شد

من و خانواده ام برای مصاحبه لاتاری به سفارت آمریکا در ارمنستان رفته بودیم. افسر پرونده مدارک را بررسی کرد و ناگهان به من گفت که چرا آخرین مدرک تحصیلی خود را لیسانس اعلام کرده‌اید، ولی در سند ازدواج نوشته شده است که مدرک تحصیلی شما دکتراست.

ناگهان متوجه اطلاعات درون عقدنامه شدم، چیزی که بعد از عقد به کل فراموش کرده بودم. برای اینکه در مراسم عقد کلاس بگذارم، به عاقد گفتم که مدرک تحصیلی من دکتراست. خب در دفترخانه ازدواج هم قرار نبود مدرک تحصیلی من را بررسی کنند، پس این موضوع در عقدنامه من ثبت شد و هیچوقت هم برای من اهمیتی نداشت.

ولی همین موضوع در سفارت برای من دردسر شد. افسر قبول نکرد که حرف من درست است. طبق یکی از مدارک رسمی من، آخرین مدرک تحصیلی‌ام دکترا بود و نمی‌توانستم ثابت کنم که این موضوع درست نیست. در نتیجه افسر حاضر نشد برای ما ویزا صادر کند.

پیشنهاد ما: فرم ثبت نام لاتاری: فارسی، اصلی، رسمی

افسران سفارت بر طبق یک دستورالعمل برخورد می‌کنند

چیزی که من به خوبی در مصاحبه سفارت تجربه کردم، این بود که تمام افسران سفارتی طبق یک دستورالعمل با متقاضیان برخورد می‌کنند. درست است که امکان دارد یک افسر خوش برخوردتر باشد، اما به این معنی نیست که بدون هیچ دلیلی شما را رد کند.

قبل از مراجعه به سفارت، گروه های تلگرام برندگان لاتاری را چک کردم. در این گروه ها می‌گفتند که فلان افسر سیاه پوست که در باجه فلان است به همه ویزا می‌دهد و فلان خانم مو سیاه که در باجه فلان است همه را رد می‌کند.

با این اطلاعات وارد اتاق انتظار برای مصاحبه شدم. مدام آرزو می‌کردم که مصاحبه من با آن افسری باشد که به همه ویزا می‌دهد، ولی در نهایت به باجه ای دعوت شدم که افسر مصاحبه همان خانم مو سیاه بود. در آن لحظه خیلی ناامید شدم و حس کردم همه شانسم از دست رفته است، ولی در کمال تعجب افسر با من مصاحبه کرد و خیلی سریع با ویزای من موافقت کرد. هیچ مشکلی هم وجود نداشت.

این تجربه من را به یاد داشته باشید که هیچکدام از افسران سفارت آمریکا خارج از دستورالعمل کار نمی‌کنند. بنابراین حساسیت خاصی رو افسر مصاحبه نداشته باشید و در گروه های لاتاری به دنبال این نباشید که کدام افسر بهتر است.

تجربیات برندگان لاتاری AP خورده

اگر در گذشته یا حال به هر ترتیب با دولت ایران در ارتباط بوده باشید، افسر سفارت بعد از مصاحبه با شما، پرونده شما را وارد پروسه AP یا بررسی بیشتر می‌کند. البته این موضوع جای نگرانی ندارد، فقط به این معناست که افسر باید چند استعلام درباره پرونده شما بگیرد و بعد از آنکه نتیجه این استعلام ها آمد و مشکلی وجود نداشت (اصطلاحا می‌گویند وقتی کلیرنس صادر شد) ، افسر ویزای شما را صادر می‌کند.

در ادامه تجربه چند تن از برندگان لاتاری درباره AP خوردن را مطالعه می‌کنید. در صورتی که به اطلاعات کامل‌تری در این مورد نیاز دارید، توصیه می‌کنیم مقاله فرآیند AP ویزای آمریکا و مدت زمان آن را بخوانید.

بعد از سه ماه نتیجه AP من آمد

قبل از اینکه برای مصاحبه لاتاری به سفارت آمریکا در ابوظبی بروم، می‌دانستم که پرونده من وارد پروسه AP خواهد شد. من خدمت سربازی رفته بودم و کارشناس به من گفته بود که پرونده هر شخصی که خدمت سربازی را گذرانده باشد، وارد پروسه AP می‌شود.

در نتیجه وقتی مصاحبه تمام شد و افسر اعلام کرد که پرونده شما وارد پروسه AP شده است، اصلا تعجب نکردم. بعد از مصاحبه سفارت به ایران برگشتم و از آن روز به بعد تقریبا هر روز وضعیت پرونده خودم را بررسی می‌کردم.

دوره انتظار سختی بود. بعد از سه ماه انتظار، ناگهان متوجه شدم که وضعیت پرونده من به صدور ویزا تغییر پیدا کرده است و از من درخواست شده که پاسپورت را به سفارت آمریکا ارسال کنم. آن لحظه که این پیام را دیدم، مثل این بود که دوباره نامه برنده شدن در لاتاری را دیده باشم و بسیار خوشحال شدم.

انتظار برای نتیجه AP و در نهایت از دست رفتن شانس

5 آگوست برای مصاحبه لاتاری دعوت شدیم. خانم من کیس برنده لاتاری بود، من و فرزندم هم زیرمجموعه ایشان بودیم. من خدمت سربازی رفته بودم و می‌دانستم که AP می‌خورم. همینطور هم شد و افسر در انتهای مصاحبه به ما گفت: چون همسرتان کیس برنده لاتاری است، می‌توانم برای خانم و فرزند شما ویزا صادر کنم. ولی ویزای خودتان وارد پروسه AP خواهد شد. نظرتان چیست؟

من در جواب گفتم برای همسر و فرزندم ویزا صادر کنید و من منتظر نتیجه AP خواهم ماند. وقتی به ایران برگشتیم تقریبا روزی چند بار نتیجه پرونده ام را بررسی می‌کردم و هر بار با صفحه‌ای برخورد می‌کردم که در آن نوشته بود: تا زمانی که نتیجه های بررسی مشخص نشود، وضعیت ویزای شما در حالت ریفیوز باقی خواهد ماند.

ما در تمام زمان اجرای پرونده خود با کارشناسان مجرب مشورت کرده بودیم، می‌دانستیم که لاتاری یک پرونده دارای سال مالی است و فقط تا 30 سپتامبر برای دریافت کلیرنس و تمام شدن پروسه AP مهلت دارم. به همین دلیل نگرانی بسیار زیادی داشتم. چون اگر نتیجه AP نیاید و سال مالی لاتاری تمام شود، دیگر شانس دریافت ویزای لاتاری از بین می‌رود.

وقتی ماه آگوست تمام شد و نتیجه AP نیامد. تقریبا هر چند روز یکبار به سفارت ایمیل می‌زدم و سوال می‌کردم وضعیت پرونده من چطور می‌شود؟ همه جواب ها به این شکل بود که باید منتظر بمانید و هنوز نتیجه بررسی‌های ما مشخص نشده است.

البته گفتن اینکه منتظر بمانید، ساده است. ولی وقتی همسر و فرزندت ویزا شده‌اند، مگر امکان صبر کردن وجود دارد؟ متاسفانه اوضاع برای من خوب پیش نرفت. نتیجه AP مشخص نشد و من نتوانستم ویزای لاتاری دریافت کنم.

 در حال حاضر همسر و فرزندم به آمریکا رفته‌اند و گرین کارت خودشان را دریافت کرده‌اند. من هم منتظر هستم تا از طریق ویزای خانوادگی به آمریکا بروم و گرین کارت خود را دریافت کنم. البته احتمالا این انتظار طولانی خواهد بود، ولی چاره ای دیگری نیست.

در لحظات آخر سال مالی لاتاری پیکاپ ویزا انجام ندهید

به نظرم تجربه من در AP خوردن و گرفتن ویزای لاتاری خیلی مهم است. توصیه می‌کنم همه برندگان لاتاری تجربه من را بخوانند تا با دردسرهایی که من تحمل کردم، روبرو نشوند.

پرونده من بعد از مصاحبه لاتاری وارد پروسه AP شد و من هم مثل بقیه افراد هر روز وضعیت پرونده‌ام را بررسی می‌کردم. آخر سال مالی بود و تقریبا از دریافت ویزا ناامید شده بودم، تا اینکه یک روز متوجه شدم ویزای من صادر شده است.

آن لحظه واقعا خوشحال شدم و خیلی اتفاق خوبی بود. با اینکه مدت زمان کمی به پایان سال مالی لاتاری باقی مانده بود، تصمیم گرفتم از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنم. این کار خیلی برای من دردسر درست کرد. در پست خارج از کشور مشکلی پیش آمد و پاسپورت مدت زیادی معطل بود. خطر این وجود داشت که پاسپورت من با تاخیر به سفارت برسد و سال مالی تمام شود.

خیلی لحظات سختی بود و هیچ کاری هم از من برنمی‌آمد. در مورد من همه چیز به خیر گذشت و توانستم ویزای خودم را بگیرم، ولی اگر ویزای شما در ماه های آخر سال مالی صادر شد، حتما خودتان به خارج از کشور مراجعه کنید و از خدمات پیکاپ ویزا استفاده نکنید. چرا که این کار در ماه های آخر ریسک بسیار بالایی دارد.

تجربیات برنده لاتاری از ورود به آمریکا

در بخش های قبل با تجربیات برندگان لاتاری در طی مراحل گرفتن ویزا آشنا شدید. در این بخش قصد داریم به خاطرات برندگان لاتاری از اولین ورود به آمریکا بپردازیم.

از پرواز تا فرود در آمریکا

برای سفر به آمریکا خط هوایی قطر را انتخاب کردم. هشت شب از تهران به سمت دوحه پرواز کردم و تقریبا دو ساعت بعد در فرودگاه دوحه فرود آمدم. این دو ساعت سفر در مقابل سفر مستقیم 21 ساعته که قرار بود از قطر به آمریکا انجام دهم، عملا هیچ چیز نبود.

سوار پرواز به مقصد آمریکا شدم. متاسفانه نتوانستم کلاس پروازی بهتری رزرو کنم و با توجه به هزینه ها تصمیم گرفتم کلاس اکونومی را برای پرواز انتخاب کنم. خب همانطور که می‌دانید صندلی‌ کلاس اکونومی حتی بدتر از صندلی های اتوبوس هستند. صندلی های کوچکی که در یک ردیف کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

به این مشکل تعداد بسیار زیادی از اتباع هندی و پاکستانی را نیز اضافه کنید. واقعا نمی‌خواهم نگاه بدی به کشورهای دیگر داشته باشم، ولی متاسفانه تعداد زیادی از این مسافران انگار با حمام غریبه بودند و تعداد زیادی بچه داشتند که مدام سر و صدا می‌کردند و بالا و پایین می‌پریدند.

تصور کنید که با این شرایط باید به صورت مستقیم 21 ساعت تا آمریکا پرواز کنید. واقعا شرایط زجرآوری بود، ولی خب مقصدی در انتظارم بود که بی صبرانه منتظرش بودم و همه این شرایط را تحمل کردم.

وقتی نزدیک به فرود در خاک آمریکا بودیم، مهمانداران هواپیما یک برگه آبی را میان مسافران توزیع کردند که مربوط به گمرک آمریکا بود و از مسافران درخواست شده بود که اطلاعات میزان پول و وسایلی را که با خود به همراه دارند در این فرم بنویسند.

فرم را تکمیل کردم، چیز اضافه ای نداشتم. هر چیزی که داشتم بر طبق قوانین گمرکی بود و نباید اظهارنامه خاصی درباره آن‌ها تکمیل می‌کردم. اگر میزان ارز، زیور آلات یا اشیای گرانبهای شما بیشتر از حد مجاز باشد، مشکلی پیش نمی‌آید، فقط باید در گمرک فرودگاه اظهارنامه تکمیل کنید و در صورت لزوم مالیات یا جریمه بپردازید.

سعی کنید با خودتان غذا یا گیاه نبرید. چون در فرودگاه آمریکا یک قرنطینه گیاهی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد، گیاهان غیربومی وارد آمریکا شود، این شامل میوه ها و سبزیجات همراه شما نیز می‌شود.

برندگان لاتاری پاکت زرد را در دست بگیرند

به عنوان تجربه شخصی که با ویزای لاتاری وارد آمریکا شده است، توصیه می‌کنم که بعد از پیاده شدن در فرودگاه، پاکت زرد را در دست بگیرید. این پاکت زرد را سفارت همراه با ویزا به شما می‌دهد و به هیچ وجه هم نباید آن را باز کنید.

وقتی در فرودگاه پاکت زرد دست شما باشد، مسئولین فرودگاه شما را به باجه درست هدایت می‌کنند و افسر فرودگاه هم متوجه می‌شود که ویزای لاتاری دارید. مراحل اداری درون فرودگاه اصلا سخت نیست. فقط کافی است پاکت زرد و پاسپورت خود را به افسر کنسولی تحویل دهید و منتظر بمانید.

افسر چند کار اداری انجام می‌دهد و شاید چند فرم در اختیار شما قرار دهد و از شما بخواهد که آن‌ها را تکمیل کنید. این فرم ها معمولا در مورد لوازم همراه شماست. بعد از اینکه همه چیز انجام شد، افسر بر روی ویزای شما مهر می‌زند و این مهر در حکم گرین کارت موقت شماست. از این به بعد شما می‌توانید وارد آمریکا شوید و زندگی جدید خود را شروع کنید.

 فقط لوازم مهم را به آمریکا ببرید

با خودتان خوراکی، سبزی خشک، ظرف و ظروف و لوازم خانگی نیاورید. همه این ها در آمریکا وجود دارد و حتی با قیمت ارزان تری می‌توانید آن‌ها را بخرید. در شهرهایی که ایرانیان زندگی می‌کنند، مغازه های وجود دارد که تمام غذاها و کالاهای مورد نیاز ایرانیان در آن‌ها وجود دارد.

لباس های گرم و یک جفت کفش اضافه با خود به همراه داشته باشید. چون این البسه مورد نیاز شماست و شاید در هنگام شروع زندگی در آمریکا تهیه آن‌ها برای شما سخت باشد. حتما تبدیل مناسب برای شارژهای خود بیاورید. چون پریزها و سیستم برق آمریکا از ایران متفاوت است.

من این قضیه را فراموش کرده بودم و وقتی برای اولین بار خواستم گوشی خودم را شارژ کنم، متوجه این موضوع شدم. به همین خاطر مجبور شدم یک شارژر جدید بخرم.

پیشنهاد ما: شرایط زندگی برندگان بعد از برنده شدن در لاتاری

سیگار و زعفران به آمریکا بردم

تعدادی از دوستان من در لس آنجلس زندگی می‌کردند و به من توصیه کردند که هنگام آمدن به آمریکا، مقادیر مجاز سیگار و زعفران به آمریکا بیاورم تا قسمتی از هزینه سفر من جبران شود. من هم به این توصیه عمل کردم، و با فروش این کالاها در فروشگاه ها توانستم مقداری از هزینه سفرم را جبران کنم.

 البته برای این کار باید بدانید که چقدر باید از این کالاها با خود به همراه داشته باشید و این موضوع را از ایرلاین خود بپرسید. هیچوقت بدون هماهنگی این کار را انجام ندهید تا به دردسر نیافتید.

سفر برنده لاتاری از آمریکا به ایران

بعضی از برنده های لاتاری نگران بازگشت خود به ایران هستند. این افراد باید توجه کنند که هیچگونه نگرانی بابت سفر برنده لاتاری از آمریکا به ایران وجود ندارد. حتی به محض آنکه وارد آمریکا شدید، می‌توانید دوباره به ایران بازگردید. البته توصیه می‌شود که ابتدا گرین کارت خود را بگیرید و سپس برای سفر به ایران اقدام کنید.

افرادی که گرین کارت دارند و مقیم دائم آمریکا هستند، محدودیتی برای زندگی خارج از آمریکا دارند و اگر بیشتر از یکسال مستمر خارج از آمریکا زندگی کنند، گرین کارت آن‌ها دچار مشکل می‌شود. شما می‌توانید به تعداد دلخواه از آمریکا خارج و به آن وارد شوید، ولی نباید بیشتر از یکسال مداوم خارج از آمریکا باشید.

اگر کار مهمی در ایران دارید، مثلا می‌خواهید سربازی بروید، می‌خواهید تحصیلات خود را به پایان برسانید و ... ، می‌توانید از دولت آمریکا مجوزی به نام Re-Entry Permit یا پاس سفید دریافت کنید. دارنده گرین کارت با داشتن این مجوز می‌تواند بیشتر از یکسال هم خارج آمریکا باشد و هیچ مشکلی برای گرین کارت او به وجود نمی‌آید.

سخن پایانی

مطالب نوشته شده در این مقاله گلچین تعداد زیادی از تجربیات و خاطرات برندگان لاتاری بود و این نظرات به گونه‌ای جمع آوری شده است که تمام مراحل گرفتن ویزای لاتاری و ورود به آمریکا را پوشش دهد. در ضمن این خاطرات از لحاظ اطلاعات درست و مفید نیز بررسی شده‌اند. چرا که به هر تجربه و نظری نمی‌توان اعتماد کرد.

در این مقاله سعی کردیم از آوردن تجربیات تکراری، غیرمفید و شخصی خودداری کنیم و مطالبی را منتشر کنیم که مطمئن هستیم برای سایر برندگان نیز کاربردی هستند و جنبه عمومی دارند. خوشحال می‌شویم که نظر شما را راجع به این خاطرات بدانیم و اگر شما هم خاطره یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات