" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزای توریستی اسپانیا: شرایط، مدارک، هزینه، با و بدون دعوتنامه

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

در صورتی که هدفتان این است که از کشور اسپانیا وارد منطقه شینگن شوید و بیشترین مدت اقامت شما نیز در این کشور است، باید به دنبال ویزای شینگن اسپانیا باشید. باید ویزای توریستی اسپانیا یا همان شینگن اسپانیا را دریافت کنید.

دریافت این ویزای کوتاه مدت، آسان است و نیازی به انجام مراحل طولانی یا پیچیده نیست. در همین مقاله توضیح می‌دهیم که ویزای توریستی اسپانیا چیست و نمونه ویزای شینگن اسپانیا را بررسی خواهیم کرد. در بخش‌های بعدی مقاله هم، شرایط و مدارک لازم برای ویزای توریستی اسپانیا را بیان می‌کنیم و مراحل ویزای توریستی اسپانیا را از لحظه تکمیل فرم درخواست ویزا تا گرفتن وقت سفارت اسپانیا و در نهایت گرفتن ویزا توضیح خواهیم داد.

در انتهای مقاله، تمام بخش‌های هزینه ویزای توریستی اسپانیا را بررسی می‌کنیم و با استفاده از جدول هزینه های ویزای اسپانیا، شما را با هزینه‌های اجباری و اختیاری این ویزا آشنا خواهیم کرد. در تمام قسمت‌های این مقاله، اطلاعات کاملی را خواهید خواند که شاید در هیچکدام از سایت‌های گردشگری و مهاجرتی دیگر، آن‌ها را ندیده باشید و این اطلاعات را فقط از سایت لایزرو دریافت خواهید کرد.

لایزرو، موسسه مهاجرتی یا آژانس گردشگری نیست. سایت ما یک دانش‌نامه مهاجرتی و مسافرتی رایگان است که تمام اطلاعات مربوط به مهاجرت یا مسافرت به خارج از کشور را به صادقانه‌ترین شکل ممکن و بدون بزرگنمایی در اختیار شما قرار می‌دهد. مقالات سایت توسط کارشناسان باتجربه و برای بالابردن آگاهی شما نوشته شده‌اند. امیدواریم بتوانید به مفیدترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید و قبل از هر اقدامی آگاهی خود را در آن زمینه بالاتر ببرید.

اگر با هدف اقامت کوتاه (کمتر از 90 روز)، قصد ورود به اسپانیا را دارید، باید به دنبال گرفتن ویزای توریستی اسپانیا باشید. منظور از این اقامت کوتاه می‌تواند سفر توریستی، دیدار با خانواده و آشنایان، شرکت در کنفرانس‌های کاری و اهدافی مانند این باشد.
اگر با هدف اقامت کوتاه (کمتر از 90 روز)، قصد ورود به اسپانیا را دارید، باید به دنبال گرفتن ویزای توریستی اسپانیا باشید. منظور از این اقامت کوتاه می‌تواند سفر توریستی، دیدار با خانواده و آشنایان، شرکت در کنفرانس‌های کاری و اهدافی مانند این باشد.

ویزای توریستی اسپانیا

اگر با هدف اقامت کوتاه (کمتر از 90 روز)، قصد ورود به اسپانیا را دارید، باید به دنبال گرفتن ویزای توریستی اسپانیا باشید. منظور از این اقامت کوتاه می‌تواند سفر توریستی، دیدار با خانواده و آشنایان، شرکت در کنفرانس‌های کاری و اهدافی مانند این باشد.

ویزای توریستی اسپانیا از نوع شینگن است، به همین دلیل به آن، ویزای شینگن نوع C  اسپانیا نیز گفته می‌شود. با گرفتن ویزای شنگن اسپانیا می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی عضو منطقه شینگن نیز سفر کنید، اما توجه کنید که اگر ویزای شینگن را از سفارت اسپانیا دریافت کرده‌اید، باید اولین ورود شما به منطقه شینگن از کشور اسپانیا انجام شود و بیشتر زمان مدت اقامت شما در منطقه شینگن نیز باید در کشور اسپانیا باشد.

نمونه ویزای شینگن اسپانیا (ویزای جدید)

عکس زیر، یک نمونه از ویزای توریستی اسپانیا است. همانطور که می‌بینید، اطلاعات موجود در تمام بخش‌های این ویزا، به زبان انگلیسی و اسپانیایی نوشته شده است و سه حرف ESP در بالای ویزا، نشان‌دهنده این است که این ویزای شینگن برای کشور اسپانیا است.

در بخش بعدی این ویزا، حروف اختصاری ESTADOS را مشاهده می‌کنید. این حروف نشان‌دهنده این است که دارنده ویزا حق ورود به کدام کشورهای عضو شینگن را دارد. در خط بعدی این ویزا، دو تاریخ قابل مشاهده است، تاریخ اول (سمت چپ) مربوط به تاریخ شروع اعتبار ویزاست و تاریخ دوم (سمت راست) مربوط به تاریخ اتمام اعتبار ویزا (تاریخ انقضای ویزا) است. همانطور که می‌بینید ویزای این شخص یک ماه اعتبار دارد.

عددی که کنار این دو تاریخ نوشته شده، میزان روزهای مجاز برای اقامت در اسپانیا و سایر کشورهای حوزه شینگن است که برای این شخص 17 روز است. یعنی درست است که ویزا یک ماه اعتبار دارد، ولی این شخص فقط می‌تواند 17 روز در اسپانیا یا سایر کشورهای حوزه شینگن باشد.

بخش بعدی مربوط به اطلاعات ویزاست. همانطور که می‌بینید، این ویزای شینگن از نوع C (توریستی) است، شماره پاسپورت نیز در کنار آن نوشته شده است که برای حفظ حریم شخصی در عکس زیر مات شده است. در انتهای این بخش نیز تعداد ورودهای مجاز به منطقه شینگن نوشته شده است. این ویزا از نوع سینگل یا یکبار ورود است، به همین دلیل عدد 1 را در آن مشاهده می‌کنید. یعنی اگر دارنده این ویزا از منطقه شینگن خارج شوید، اجازه ورود مجدد به آن را نخواهد داشت. اما اگر به جای عدد 1، حروف MULT نوشته شده بود، دارنده آن می‌توانست در مدت اعتبار ویزا از منطقه شینگن خارج شود و دوباره وارد آن شود.

بخش بعدی نیز مربوط به شهر سفارت صادرکننده ویزاست که ویزای این شخص توسط سفارت اسپانیا در تهران صادر شده است. در کنار آن نیز تاریخ صدور ویزا نوشته شده است. همانطور که می‌بینید تاریخ صدور ویزا مربوط به یک ماه قبل از تاریخ شروع اعتبار ویزاست. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که مراحل اخذ ویزای توریستی اسپانیا را چند ماه قبل از تاریخ سفر شروع کنید و نگران از دست رفتن اعتبار ویزا نباشید.

بخش‌های دیگر ویزا نیز مربوط به عکس و نام و نام خانوادگی دارنده ویزا، هولوگرام و مهر اعتبار ویزاست. حتما این نمونه ویزای شینگن اسپانیا را به خوبی مشاهده کنید تا در هنگام خواندن اطلاعات آن دچار اشتباه نشوید و با ویزای اصلی شینگن آشنا شوید.

نمونه ویزای توریستی اسپانیا برای ایرانیان

شرایط ویزای توریستی اسپانیا

شرایط ویزای توریستی اسپانیا را می‌توان در چند عبارت ساده خلاصه کرد:

  • باید نشان دهید که تمکن مالی کافی برای سفر به اسپانیا را دارید.
  • باید یک برنامه سفر کامل داشته باشید و نشان دهید قصد دارید سفر خود از کجا شروع کنید، به کدام کشورهای شینگن بروید و در نهایت سفر شما به کجا ختم خواهد شد.
  • باید افسر سفارتی را قانع کنید که بعد از پایان سفر به کشور خود بازخواهید گشت.

این سه موضوع از اصلی‌ترین شرایط ویزای توریستی اسپانیا هستند. اگر افسر پرونده متوجه شود که تمکن مالی کافی برای سفر به اسپانیا را ندارید و اگر احتمال دهد که سربار دولت این کشور خواهید شد، برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط ویزای توریستی اسپانیا این است که ثابت کنید به اندازه کافی به وطن خود وابستگی دارید و حتما به کشور خود بازخواهید گشت. اگر افسر پرونده متوجه شود که قصد اقامت بلند مدت در اسپانیا را دارید و هدف شما اقامت کوتاه نیست، به هیچ وجه برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

مدارک لازم برای ویزای توریستی اسپانیا

در این بخش چک لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی اسپانیا در اختیار شما مخاطب عزیز قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که این لیست صرفا مدارک عمومی است. اگر نیاز به جزییات بیشتری دارید، توصیه می‌کنیم مقاله مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن اسپانیا را بخوانید.

فرم تکمیل شده درخواست ویزا اسپانیا

این فرم را باید از وبسایت رسمی مرکز درخواست ویزای اسپانیا دانلود کنید. تکمیل این فرم برای تمام متقاضیان ویزا الزامی است. می‌توانید این فرم را با خودکار آبی بصورت خوانا یا به صورت تایپ شده تحویل دهید. (توجه کنید که این فرم حتما باید با خودکار آبی تکمیل شود.)

زبان فرم می‌تواند انگلیسی یا اسپانیایی باشد. امضای فرم در صفحه آخر الزامی بوده و باید با امضای شما در صفحه شماره 3 پاسپورت یکسان باشد. پاسپورت افراد زیر 18 سال نیازی به امضا ندارد؛ با این حال، پدر و مادر (هر دو) و یا سرپرست های قانونی، باید صفحه آخر فرم را امضا کنند. در ضمن یک قطعه عکس جدید که شرایط ویزای اسپانیا را دارد، باید به فرم درخواست ویزا بچسبانید.

درصورت تمایل می‌توانید جهت اطمینان از تکمیل درست اطلاعات در فرم ویزای اسپانیا، این کار را به مشاوران لایزرو بسپارید یا اینکه روز مراجعه به مرکز درخواست ویزای اسپانیا، این کار را به کارمندان دفتر بسپارید. (که البته هزینه زیادتری برای این کار دریافت خواهند کرد.)

پرینت وقت سفارت اسپانیا

برای ویزای توریستی اسپانیا، نیازی به دریافت وقت از سفارت اسپانیا ندارید. فقط کافی است که از مرکز درخواست ویزای اسپانیا (که یک شرکت خصوصی است)، وقت آنلاین دریافت کنید و پرینت زمان ملاقات را به همراه داشته باشید.

لطفا وقت خود را به صورت جداگانه برای هرشخص پرینت نمایید. گرفتن وقت برای کودکان نیز الزامی است. در صورتی که به هر دلیل نتوانستید از وقت خود استفاده کنید، باید وقت فعلی خود را لغو یا کنسل کنید تا جهت رزرو وقت بعدی دچار مشکل و محدودیت نشوید.

مدارک هویتی برای ویزای توریستی اسپانیا

  • پاسپورت شما باید دارای حداقل دو صفحه خالی ( غیر از صفحه 4 ) بوده و از زمان بازگشت به کشور حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد. در ضمن کپی پاسپورت پذیرفته نخواهد شد. در صورت نیاز، باید اصل پاسپورت‌های قبلی را همراه پاسپورت فعلی خود،تحویل کارگزاری سفارت اسپانیا دهید.
  • جهت درخواست ویزای چند بار ورود از تعداد کافی صفحات خالی پاسپورت خود اطمینان حاصل نمایید.
  • افرادی که ملیت ایرانی ندارند، در صورتیکه اقامت معتبر ایران را داشته باشند، می‌توانند درخواست ویزای خود را ثبت نمایند. لطفا توجه داشته باشد اقامت از ویزا متفاوت بوده و باید از تاریخ بازگشت، سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • ترجمه تمام صفحات شناسنامه الزامی است. درصورتی که شناسنامه شما مفقود شده است لطفا نامه مربوط به مفقودی آن را ترجمه نمایید.
  • ترجمه ی کارت ملی اجباری نیست.

چه مدارکی برای ویزای توریستی اسپانیا لازم دارم؟

مدارک مربوط به برنامه سفر برای ویزای توریستی اسپانیا

  • رزرو هتل یا هر مدرک دیگری که برنامه سفر شما را توضیح می‌دهد. توجه داشته باشید تاریخ ورود و خروج پرواز به منطقه ی شنگن باید دقیقا با تاریخ ورود و خروج هتل یا هتل های شما یکسان باشد.
  • لطفا توجه داشته باشید که تمام اطلاعات هتل و پرواز شما باید به زبان انگلیسی صادر شده باشد.
  • مدت زمان اقامت شما در اسپانیا باید مساوی و یا بیشتر از مدت اقامت در سایر کشورهای محدوده شنگن باشد.
  • بیمه مسافرتی که شامل جدول و جزئیات پوشش تمام هزینه‌ها به زبان انگلیسی باشد. در صورتی که بیمه اسپانیایی دارید، لطفا جزئیات و پوشش آن را به همراه داشته باشید، ارائه کارت بیمه به تنهایی کافی نیست.
  • مدت زمان بیمه مسافرتی نباید از مدت زمان اقامت شما در حوزه شنگن کمتر باشد. لطفا از تحریم نبودن بیمه مسافرتی خود اطمینان کامل حاصل کنید. لیست شرکت‌های بیمه مورد قبول سفارت اسپانیا در این مقاله وجود دارد.
  • ارائه کاورلتر یا نامه برنامه سفر (به زبان انگلیسی یا اسپانیایی) یک مدرک اختیاری است که تاثیر بسیار زیادی در شانس گرفتن ویزای توریستی اسپانیا دارد و می‌تواند منظور شما از سفر را به خوبی به افسر نشان دهد.

ویزای توریستی اسپانیا با دعوتنامه

در صورتی که دعوتنامه دیدار با خانواده دارید نیازی به رزرو هتل نخواهید داشت و می‌توانید از امکان دریافت ویزای توریستی اسپانیا با دعوتنامه استفاده کنید. می‌توانید علاوه بر دعوتنامه و کارت اقامت شخص دعوت کننده، به دلخواه خود هرگونه مدارک مرتبط به ایشان را در پرونده خود قرار دهید.

در صورتی که به هر دلیل قادر به ارائه دعوتنامه نیستید می‌توانید هرگونه مدرک قابل ارائه از قبیل ملک ایشان را به عنوان محل اقامت، به پرونده خود اضافه نمایید.

 در صورت داشتن دعوتنامه کنفرانس/ کاری/ورزشی/تحصیلی زیر 3 ماه:

می‌توانید با نسخه کپی دعوتنامه خود برای تشکیل پرونده ویزا اقدام کنید.

درصورتی که برای ثبت نام در کنفرانس مبلغی را پرداخت نموده‌اید آن را ضمیمه پرونده خود کنید.

درصورتی که رزرو هتل ندارید و اسکان شما توسط شرکت دعوت‌کننده تامین می‌شود، نوشتن آدرس دقیق محل اسکان شما در دعوتنامه یا نامه مجزا از آن شرکت الزامی است.

تیم‌های ورزشی باید نامه‌ای از وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون، فدراسیون المپیک و وزارت امور خارجه نیز ارائه نمایند.

مدارک شغلی برای ویزای توریستی اسپانیا

مدارک بازنشستگی: حکم بازنشستگی یا کارت بازنشستگی به همراه فیش حقوقی

برای کارمندان : حکم یا قرارداد به همراه نامه اشتغال به کار و برگه ی مرخصی به علاوه فیش حقوقی سه ماه اخیر و لیست بیمه سه ماه اخیر یا سابقه ی بیمه

صاحبان شرکت و کسب و کار : روزنامه های شرکت: آگهی تاسیس و تغییرات + لیست بیمه پرسنلی که تحت پوشش شرکت شما هستند+ پرداخت های مالیاتی+ و هرگونه جواز یا مدارکی که مربوط به شغل شما است.

توجه داشته باشید در صورتی که نوع درخواست ویزای شما، ویزای کاری است می‌توانید نمونه‌هایی از فاکتورها و مراودات کاری خود با شرکت دعوت کننده را به پرونده اضافه نمایید. در صورتی که شرکت شما هزینه‌های سفر را به عهده دارد، می‌توانید حساب بانکی شرکت را در کنار حساب شخصی خود ارائه دهید.

پزشکان: کارت نظام پزشکی+ پروانه پزشکی+ کارت های تخصص+ پروانه مطب. در صورتی که در بیمارستان یا دانشگاه هم مشغول کار هستید لطفا مدارک مربوط (حکم یا نامه ی اشتغال + فیش حقوقی و لیست بیمه) را هم در کنار مدارک پزشکی خود ارائه نمایید.

خانه دار یا افراد بدون شغل: در صورت تمایل می‌توانید مدارک شغلی و بانکی سرپرست خانواده و یا شخصی که مخارج سفر شما را بر عهده می‌گیرد، ارائه دهید.

مشاغل آزاد یا سایر مشاغل:

سعی کنید هرگونه مدارک مربوط به شغل خود را ارائه نمایید. مانند : پروانه ساختمان و یا نامه اشتغال از هرگونه صنف یا اتحادیه مربوطه و...

مشغول به تحصیل :

کارت دانشجویی معتبر + نامه اشتغال به تحصیل (ارائه این مدرک برای دانش آموزان اختیاری است.)

تمام مدارک شغلی که تحویل می‌دهید، باید توسط مترجم رسمی به زبان انگلیسی یا اسپانیایی ترجمه شده باشد.

مدارک اثبات تمکن مالی برای ویزای توریستی اسپانیا

مدارکی که نشان می‌دهد شما تمکن مالی کافی را دارید و می‌توانید از عهده هزینه‌های اقامت خود در اسپانیا برآیید :

  • نامه تمکن مالی به علاوه ریز گردش 6 ماه همان حساب که همه به زبان انگلیسی صادر شده باشد.
  • درصورتی که حساب شما سپرده است، لطفا گردش 6 ماهه حسابی را که سود سپرده شما به آن واریز می‌شود، به همراه داشته باشید.
  • محدودیت خاصی برای تعداد مدارک بانکی وجود ندارد. مبلغ دقیقی هم برای موجودی حساب شما درنظر گرفته نشده است.
  • ارائه ضمانت نامه بانکی به هیچ وجه اجباری نبوده و تضمینی برای دریافت ویزا ایجاد نمی‌کند.
  • اعتبار مدارک بانکی از تاریخ صدور فقط یک ماه است.
  • در صورتی که که شرکت، نهاد و یا سازمان خاصی مخارج سفر شما را تقبل می‌نماید، باید مدارک مالی آن مجموعه ارائه شود.
  • ارائه مدارک ملکی اختیاری است.

مراحل ویزای توریستی اسپانیا

برای گرفتن ویزای توریستی اسپانیا نباید به سفارت اسپانیا مراجعه کنید و برای شروع مراحل باید به مرکز درخواست ویزای اسپانیا در ایران مراجعه کنید. در ادامه سعی کرده‌ایم که به صورت خلاصه و دقیق مراحل ویزای توریستی اسپانیا را برای شما روشن کنیم.

مرحله اول، گرفتن وقت سفارت اسپانیا

سفارت اسپانیا کارهای جمع آوری اطلاعات و مدارک متقاضیان ویزا و انگشت نگاری آن‌ها را به یک شرکت خصوصی سپرده است. در واقع متقاضیان ویزای اسپانیا برای شروع مراحل گرفتن ویزا باید از این شرکت‌ها نوبت آنلاین دریافت کنند و سپس همراه با مدارک لازم به دفتر آن‌ها مراجعه کنند.

این شرکت‌ها مدارک لازم را از متقاضیان ویزای توریستی اسپانیا دریافت می‌کنند، اطلاعات بیومتریک آن‌ها (انگشت نگاری و گرفتن عکس پرسنلی) را انجام می‌دهند و سپس این مدارک و اطلاعات در اختیار سفارت اسپانیا قرار داده می‌شود. نظر نهایی در مورد ویزا توسط افسر سفارت اسپانیا داده می‌شود و شرکت خصوصی واسطه هیچ دخالتی در صدور ویزا ندارد.

مرکز درخواست ویزای اسپانیا، کارگزار سفارت اسپانیا در ایران است و برای گرفتن نوبت انگشت نگاری ویزای اسپانیا و همچنین تحویل مدارک باید از طریق این شرکت اقدام کنید. از آنجا که برای گرفتن ویزای توریستی اسپانیا نیازی به حضور در سفارت نیست، پس لفظ گرفتن وقت سفارت اسپانیا درست نیست. شما فقط باید از مرکز درخواست ویزای اسپانیا (شرکت خصوصی) وقت انگشت نگاری و تحویل مدارک دریافت کنید که در اصطلاح غلط به آن وقت سفارت اسپانیا گفته می‌شود.

رزرو نوبت از طریق سایت مرکز درخواست ویزای اسپانیا به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

مرحله دوم، مراجعه به مرکز درخواست ویزای اسپانیا

عکسی از مجتمع نگین ظفر، مرکز درخواست ویزای اسپانیا (کارگزار رسمی سفارت اسپانیا در ایران)

مرحله سوم، مراجعه به مرکز درخواست ویزای اسپانیا و انجام انگشت نگاری شینگن اسپانیا

بعد از دریافت وقت مرکز درخواست ویزای اسپانیا، باید مدارک خود را آماده کنید و در زمان تعیین شده به همراه افراد زیر مجموعه به دفتر آن‌ها در تهران مراجعه کنید. آدرس، شماره تماس و ساعت کاری این دفتر، در بخش بعدی مقاله وجود دارد.

حضور در مرکز درخواست ویزا برای ثبت درخواست الزامی است. باید جهت ثبت درخواست ویزای خود، شخصا در مرکز درخواست ویزای اسپانیا حضور داشته باشید. درخواست‌های ارسال شده توسط پست پذیرفته نمی‌شود و بدون بررسی، بازگردانده خواهند شد.اگر ساکن تهران هستید و قبلا انگشت نگاری شده‌اید، باید برای گرفتن یک عکس جدید در مرکز درخواست ویزای اسپانیا، حضور پیدا کنید.

متقاضیان می‌توانند برای هر روز کاری در مرکز درخواست در زمان‌های تعیین شده جهت ثبت درخواست، وقت مصاحبه بگیرند. از متقاضیان خواسته می‌شود تا در هنگام ورود، از قسمت پذیرش یک شماره نوبت دریافت نموده و در سالن انتظار قرار گیرند (هنگامی‌که شماره نوبت شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید به پیشخوان‌ها مراجعه کنید ).

متصدیان پیشخوان ها، فرم درخواست ویزای شما را برای بررسی مدارک کامل و عکس با مشخصات تعیین شده، جمع آوری می‌کنند. گذرنامه شما برای کنترل تاریخ انقضا، صفحات خالی و اطلاعات سفرهای قبلی بررسی خواهد شد. هزینه ها بر اساس نوع ویزای درخواستی، از شما دریافت می‌شود و مدارک شما به نحوی که در کنسولگری اسپانیا مورد نیاز است بررسی می‌گردد. یک رسید برای هزینه‌های پرداخت شده و یک رسید تأییدیه برای تحویل پاسپورت صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در این دفتر همچنین مرحله انگشت‌نگاری ویزای شینگن اسپانیا انجام می‌شود. توجه کنید که مرحله انگشت نگاری برای تمامی متقاضیان درخواست ویزای شنگن ضروری است و بدون انگشت نگاری، پرونده شما به جریان نخواهد افتاد.

نکاتی درباره انگشت نگاری ویزای توریستی اسپانیا

  • در صورتی که شما در 59 ماه گذشته یا چهار سال و یازده ماه قبل ویزای شنگن داشته‌اید، نیازی به انگشت نگاری نخواهید داشت. در صورتی که متقاضی از طریق ارائه کپی ویزاهای شنگن قبلی و یا اظهار در فرم درخواست ویزا نسبت به اثبات آن اقدام ننماید، پیشنهاد می‌گردد مرحله انگشت نگاری مجددا انجام گیرد .
  • انگشت نگاری الکترونیکی ویزای شینگن اسپانیا برای کشورهای خارج از حوزه شنگن معتبر نیست .
  • در صورت تغییر نام متقاضی مرحله انگشت نگاری مجددا باید انجام پذیرد .
  • کودکان تا 12 سال نیازی به انجام فرایند انگشت نگاری الکترونیکی ندارند.

مرحله سوم، دریافت نتیجه ویزای شینگن اسپانیا

بعد از اینکه کارهای شما در مرکز درخواست ویزای اسپانیا انجام شد، مدارک و اطلاعات شما از طریق این شرکت به سفارت اسپانیا ارسال می‌شود. افسر سفارتی مدارک و اطلاعات شما را بررسی می‌کند و حداکثر در مدت 21 روز کاری، جواب را صادر می‌کند.

هنگامی که جواب ویزای شما صادر شد، می‌توانید با یک مدرک شناسایی به مرکز درخواست ویزای اسپانیا مراجعه کنید و پاسپورت خود را دریافت کنید. در چنین زمانی امکان دارد که ویزای خود را دریافت کنید یا اینکه افسر صلاحیت شما را برای گرفتن ویزا تایید نکند و نتوانید ویزای توریستی اسپانیا را دریافت کنید.

برای دریافت گذرنامه، اگر قادر به حضور در مرکز نیستید، می‌توانید نماینده خود را برای دریافت ارسال نمایید. نماینده شما باید نامه رسمی معرفی با مجوز از طرف شما، مدارک شناسایی (کارت شناسایی عکس دار) و رسید تاییدیه اصلی را به همراه داشته باشد.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا (عدم صدور ویزا) را از اینجا بخوانید.

آدرس و ساعت کاری مرکز درخواست ویزای اسپانیا در ایران

آدرس مرکز درخواست ویزای اسپانیا

تهران، خیابان شریعتی، روبروی ظفر، مجتمع نگین ظفر، طبقه ۹ واحد 22

تلفن مرکز درخواست ویزای اسپانیا

                              09964454661

ایمیل مرکز درخواست ویزای اسپانیا

[email protected]

ساعات اداری مرکز درخواست ویزای اسپانیا

14:0۰ - ۰8:3۰ (یکشنبه تا پنجشنبه)

ساعات دریافت پاسپورت

16:0۰ - 14:00 (یکشنبه تا پنجشنبه)

زمان تعطیلات مرکز درخواست ویزای اسپانیا در ایران

تعطیلات سال 2024

آغاز سال نو میلادی

11 دی

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

22 بهمن

سالگرد ملی شدن صنعت نفت ایران

29 اسفند

نوروز

1 فروردین

عیدنوروز

2 فروردین

عید پاک

12 فروردین

روز طبیعت

13 فروردین

عید  فطر

23 فروردین

روز جهانی کار و کارگر

12 اردیبهشت

رحلت  امام خمینی

14خرداد

عاشورا

26 تیر

روز ملی اسپانیا

21 مهر

روز قانون اساسی اسپانیا

16 آذر

میلاد مسیح

5 دی

هزینه ویزای توریستی اسپانیا

به جز هزینه ترجمه مدارک و جمع آوری آن‌ها، هزینه‌هایی را برای خدمات مرکز درخواست ویزای اسپانیا و بررسی پرونده در سفارت اسپانیا بپردازید. این هزینه‌ها باید به شکل یورو به صورت نقد پرداخت شود.

برخی هزینه های ویزای توریستی اسپانیا نیز اختیاری هستند و در صورتی که نیاز به خدمات بیشتر و VIP دارید، می‌توانید هزینه اضافی را در دفتر بپردازید. توجه کنید که این هزینه‌های اضافی فقط جهت دریافت خدمات بیشتر و آسودگی شما هستند و هیچ تاثیری در نتیجه ویزای شما ندارند.

جدول هزینه ویزای توریستی اسپانیا (هرینه ویزا + کارمزد کارگزار سفارت اسپانیا)

هزینه‌های زیر به ازای هر نفر است. در نتیجه به ازای هر نفر می‌بایست مبالغ زیر پرداخت گردد:

هزینه ویزای توریستی اسپانیا (به صورت نقدی یورو)

0-6 سال

6 -12 سال

بالای 12 سال

شنگن

0 یورو

40 یورو

80 یورو

 

هزینه مربوط به خدمات کارگزار سفارت اسپانیا
(به یورو)

16.9 یورو

هزینه‌های متغیر ویزای توریستی اسپانیا

  • هزینه بیمه مسافرتی
  • هزینه رزرو هتل
  • هزینه رزرو بلیط هواپیما
  • هزینه ترجمه مدارک مورد نیاز

هزینه‌های اختیاری

هزینه

نوع هزینه اختیاری

3 یورو

سرویس‌های پیامکی

7 یورو

تحویل پاسپورت در تهران

13 یورو

تحویل پاسپورت در سایر شهرها

5 یورو

تکمیل فرم درخواست ویزا

0.5 یورو به ازای هر صفحه

کپی

3 یورو برای شش قطعه عکس

گرفتن عکس

85 یورو

خدمات سالن ویژه

داشتن سفر برای ویزای توریستی اسپانیا

سوالی بیشتر متقاضیان ویزای شینگن این است که آیا داشتن سفر برای ویزای توریستی اسپانیا ضروری است؟ اگر سابقه سفر به کشورهای خارجی و مخصوصا کشورهای شبه شنگن (مثل بلغارستان) یا کشورهای توریستی مثل تایلند، مالزی و... را داشته باشید، امتیاز مثبتی برای گرفتن ویزای شینگن دارید. به این نوع سابقه سفرها، سابقه سفر مفید گفته می‌شود و برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که برای بالا بردن شانس دریافت ویزای شینگن، حداقل یک سابقه سفر مفید داشته باشید.

اما بدون داشتن سفر برای ویزای توریستی اسپانیا، باز هم شانس دریافت این ویزا را خواهید داشت. داشتن سابقه سفر جز شرایط ضروری نیست و تجربه نشان داده است که متقاضیان زیادی بدون سابقه سفر خارجی هم ویزای شینگن اسپانیا دریافت کرده‌اند. اگر تمکن مالی کافی و سایر مدارک لازم را دارید، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.

سوالات متداول

سوال: آیا امکان تکمیل فرم درخواست ویزای اسپانیا به صورت آنلاین وجود دارد؟

پاسخ: خیر. فرم درخواست ویزای شینگن اسپانیا باید به صورت کاغذی تکمیل شود و به همراه مدارک دیگر تحویل شود.

سوال: ترجمه مدارک به زبان انگلیسی مورد قبول است؟

پاسخ: مدارکی از قبیل بیمه نامه مسافرتی، مدارک مالی، نامه اشتغال به کار و... که به زبان انگلیسی در سربرگ رسمی تایپ شوند و مهر رسمی داشته باشند نیازی به ترجمه ندارند، اما ترجمه سایر مدارک فقط به زبان اسپانیایی مورد قبول است.

سوال: امکان ترجمه مدارک مورد نیاز ویزای توریستی اسپانیا در هر دارالترجمه‌ای وجود دارد؟

پاسخ: خیر. لیست دارالترجمه‌های مورد تایید سفارت اسپانیا در سایت موجود است. لطفا از مراجعه به دارالترجمه های غیررسمی خودداری کنید.

سوال: پناهندگی با ویزای توریستی اسپانیا چگونه است؟

پاسخ: امکان پناهندگی با ویزای توریستی اسپانیا وجود ندارد. افسر پرونده بر روی این موضوع حساس است، اگر به هر دلیلی مطمئن شود که شما قصد بازگشت به کشور خود را ندارید، به شما ویزا نخواهد داد. در ضمن ویزای توریستی بگیرید و بعدا بخواهید پناهنده شوید، با شما برخورد خواهد شد، چرا که در فرم درخواست ویزا اطلاعات اشتباه تکمیل کرده‌اید.

سوال: نحوه گرفتن ویزای توریستی اسپانیا برای افغان‌ها چگونه است؟

پاسخ: در صورتی که بتوانند وقت VFSدریافت کنند و شرایط تمکن مالی بسیار خوبی داشته باشند، امکان دریافت ویزای توریستی اسپانیا برای افغان‌ها نیز وجود دارد. ولی توجه کنید که در حال حاضر افغان‌ها نمی‌توانند وابستگی به کشور خود را به خوبی ثابت کنند و به همین دلیل باید تلاش بیشتری داشته باشند.

سوال: ویزای توریستی اسپانیا چند روزه است؟

پاسخ: مدت اعتبار ویزای توریستی اسپانیا می‌تواند تا 180 روز هم باشد، ولی معمولا مدت مجاز اقامت در اسپانیا و کشورهای حوزه شینگن، بیشتر از 90 روز نمی‌شود. اعداد گفته شده حداکثر میزان اعتبار و اقامت است. امکان دارد بنا هدف سفر شما و نظر افسر، مدت زمان کمتری به شما ویزای شما اختصاص داده شود. به همین دلیل شما باید به خوبی برنامه سفر خود را در هنگام درخواست ویزا توضیح دهید و مدت زمان مورد نیاز را به خوبی شرح دهید.

سخن پایانی

در دوره‌ای که سفارت‌های حوزه شینگن، سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه صدور ویزا داشتند، اسپانیا جز کشورهایی بود که آمار بسیار خوبی در زمینه صدور ویزای شینگن برای ایرانیان داشت و این سفارت، در کنار سفارت‌های ایتالیا و فرانسه، هنوز هم جز برترین صادرکنندگان ویزای توریستی شنگن برای ایرانیان است.

اگر قصد اقامت کوتاه مدت یا ورود به اسپانیا را دارید، در این مقاله هر آنچه که در مورد ویزای توریستی اسپانیا مورد نیاز بود، به صورت کامل توضیح داده شد. از جمله اطلاعات کاربردی که در این نوشته به آن اشاره شد، چک لیست شرایط و مدارک لازم برای گرفتن ویزای شینگن اسپانیا به ترتیب اطلاعات هویتی، مدارک کاری، مدارک تمکن مالی و... بود که در ادامه آن، مراحل ویزای توریستی اسپانیا و کارهایی که در هر مرحله باید انجام دهید، نیز توضیح داده شد.

در انتهای مقاله هم لیست کاملی از هزینه ویزای توریستی اسپانیا مشاهده کردید و به طور کلی متوجه میزان هزینه این ویزا شدید. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را در این زمینه دریافت کرده باشید و بتوانید تصمیم مناسبی برای اخذ ویزا بگیرید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقالات مرتبط در سایت مراجعه کنید یا اینکه سوال خود را در قسمت نظرات این مقاله بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات