" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزای توریستی فرانسه: شرایط، مدارک، هزینه + بررسی مراحل

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

برای گردشگری، دیدار با آشنایان، کارهای درمانی و اقامت کوتاه مدت در فرانسه، نیاز به اخذ ویزای توریستی فرانسه یا همان شینگن فرانسه دارید. برخلاف تصورتان برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه، نباید به سفارت این کشور مراجعه کنید و روند آن با ویزای توریستی آمریکا تفاوت دارد. اگر قصد سفر به فرانسه یا گرفتن ویزای شینگن را دارید، حتما تا آخر مقاله همراه ما باشید.

در بخش اول توضیح خواهیم داد که ویزای توریستی فرانسه چیست و نمونه ویزای شینگن فرانسه را بررسی خواهیم کرد. در بخش‌های بعدی مقاله، شرایط و مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه را بیان می‌کنیم و مراحل ویزای توریستی فرانسه را از لحظه تکمیل فرم درخواست ویزا تا گرفتن وقت سفارت فرانسه و در نهایت گرفتن ویزا توضیح خواهیم داد.

در انتهای مقاله، بخش ویژه‌ای برای بررسی هزینه ویزای توریستی فرانسه داریم و جدول هزینه های ویزای فرانسه در این بخش وجود دارد. این قسمت از مقاله اطلاعات بسیار خاص و ویژه‌ای دارد که هیچکدام از آژانس‌های گردشگری و مهاجرتی در اختیار شما قرار نخواهند داد و آن‌ها را فقط در سایت لایزرو خواهید دید.

لایزرو، موسسه مهاجرتی یا آژانس گردشگری نیست. سایت ما یک دانش‌نامه مهاجرتی و مسافرتی رایگان است که تمام اطلاعات مربوط به مهاجرت یا مسافرت به خارج از کشور را به صادقانه‌ترین شکل ممکن و بدون بزرگنمایی در اختیار شما قرار می‌دهد. مقالات سایت توسط کارشناسان باتجربه و برای بالابردن آگاهی شما نوشته شده‌اند. امیدواریم بتوانید به مفیدترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید و قبل از هر اقدامی آگاهی خود را در آن زمینه بالاتر ببرید.

اخذ ویزای توریستی فرانسه یا همان شینگن فرانسه دارید. برخلاف تصورتان برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه، نباید به سفارت این کشور مراجعه کنید و روند آن با ویزای توریستی آمریکا تفاوت دارد.
اخذ ویزای توریستی فرانسه یا همان شینگن فرانسه دارید. برخلاف تصورتان برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه، نباید به سفارت این کشور مراجعه کنید و روند آن با ویزای توریستی آمریکا تفاوت دارد.

ویزای توریستی فرانسه

اگر با هدف اقامت کوتاه (کمتر از 90 روز)، قصد ورود به فرانسه را دارید، باید به دنبال گرفتن ویزای توریستی فرانسه باشید. منظور از این اقامت کوتاه می‌تواند سفر توریستی، دیدار با خانواده و آشنایان، انجام کارهای درمانی و بستری شدن در بیمارستان، شرکت در کنفرانس‌های کاری و اهدافی مانند این باشد.

ویزای توریستی فرانسه از نوع شینگن است، به همین دلیل به آن، ویزای شینگن نوع C  فرانسه نیز گفته می‌شود. با گرفتن ویزای شنگن فرانسه می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی عضو منطقه شینگن نیز سفر کنید، اما توجه کنید که اگر ویزای شینگن را از سفارت فرانسه دریافت کرده‌اید، باید اولین ورود شما به منطقه شینگن از کشور فرانسه انجام شود و بیشتر زمان مدت اقامت شما در منطقه شینگن نیز باید در کشور فرانسه باشد.

در نتیجه هیچ تفاوتی بین ویزای توریستی فرانسه یا ویزای شینگن فرانسه وجود ندارد. مراقب باشید مورد فریب افراد سودجو قرار نگیرید و برای گرفتن ویزای شینگن، پول زیادتر نپردازید.

نمونه ویزای شینگن فرانسه (تصویر با توضیحات)

عکس زیر، یک نمونه از ویزای توریستی فرانسه است که به تازگی دریافت شده است. همانطور که می‌بینید، اطلاعات موجود در تمام بخش‌های این ویزا، به زبان انگلیسی و فرانسوی نوشته شده است و سه حرف FRA در بالای ویزا، نشان‌دهنده این است که این ویزای شینگن برای کشور فرانسه است.

در بخش بعدی این ویزا، حروف اختصاری STATI را مشاهده می‌کنید. این حروف نشان‌دهنده این است که دارنده ویزا حق ورود به کدام کشورهای عضو شینگن را دارد. در خط بعدی این ویزا، دو تاریخ قابل مشاهده است، تاریخ اول (سمت چپ) مربوط به تاریخ شروع اعتبار ویزاست و تاریخ دوم (سمت راست) مربوط به تاریخ اتمام اعتبار ویزا (تاریخ انقضای ویزا) است. همانطور که می‌بینید ویزای این شخص شش ماه یا 180 روز اعتبار دارد.

عددی که کنار این دو تاریخ نوشته شده، میزان روزهای مجاز برای اقامت در فرانسه و سایر کشورهای حوزه شینگن است که برای این شخص 90 روز (سه ماه) است. یعنی درست است که ویزا 180 روز اعتبار دارد، ولی این شخص فقط می‌تواند 90 روز در فرانسه یا سایر کشورهای حوزه شینگن باشد.

بخش بعدی مربوط به اطلاعات ویزاست. همانطور که می‌بینید، این ویزای شینگن از نوع C (توریستی) است، شماره پاسپورت نیز در کنار آن نوشته شده است که برای حفظ حریم شخصی در عکس زیر مات شده است. در انتهای این بخش نیز تعداد ورودهای مجاز به منطقه شینگن نوشته شده است. این ویزا از نوع مولتی یا چندبار ورود است، به همین دلیل حروف MULT را در آن مشاهده می‌کنید. یعنی دارنده این ویزا می‌تواند در مدت اعتبار ویزا از منطقه شینگن خارج شود و دوباره وارد آن شود. اما برخی ویزاها سینگل یا یک بار ورود هستند و در بخش تعداد ورود عدد 1 نوشته شده است. در این حالت اگر از منطقه شینگن خارج شوید، اجازه ورود مجدد به آن را نخواهید داشت.

بخش بعدی نیز مربوط به شهر سفارت صادرکننده ویزاست که ویزای این شخص توسط سفارت فرانسه در تهران صادر شده است. در کنار آن نیز تاریخ صدور ویزا نوشته شده است. همانطور که می‌بینید تاریخ صدور ویزا مربوط به دو ماه قبل از تاریخ شروع اعتبار ویزاست. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که مراحل اخذ ویزای توریستی فرانسه را چند ماه قبل از تاریخ سفر شروع کنید و نگران از دست رفتن اعتبار ویزا نباشید.

بخش‌های دیگر ویزا نیز مربوط به عکس و نام و نام خانوادگی دارنده ویزا، هولوگرام و مهر اعتبار ویزاست. حتما این نمونه ویزای شینگن فرانسه را به خوبی مشاهده کنید تا در هنگام خواندن اطلاعات آن دچار اشتباه نشوید و با ویزای اصلی شینگن آشنا شوید.

نمونه ویزای شینگن توریستی فرانسه برای ایرانیان - نمونه ویزای توریستی فرانسه برای ایرانیان

شرایط ویزای توریستی فرانسه

شرایط ویزای توریستی فرانسه را می‌توان در چند عبارت ساده خلاصه کرد:

  • باید نشان دهید که تمکن مالی کافی برای سفر به فرانسه را دارید.
  • باید یک برنامه سفر کامل داشته باشید و نشان دهید قصد دارید سفر خود از کجا شروع کنید، به کدام کشورهای شینگن بروید و در نهایت سفر شما به کجا ختم خواهد شد.
  • باید افسر سفارتی را قانع کنید که بعد از پایان سفر به کشور خود بازخواهید گشت.

این سه موضوع از اصلی‌ترین شرایط ویزای توریستی فرانسه هستند. اگر افسر پرونده متوجه شود که تمکن مالی کافی برای سفر به فرانسه را ندارید و اگر احتمال دهد که سربار دولت این کشور خواهید شد، برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط ویزای توریستی فرانسه این است که ثابت کنید به اندازه کافی به وطن خود وابستگی دارید و حتما به کشور خود بازخواهید گشت. اگر افسر پرونده متوجه شود که قصد اقامت بلند مدت در فرانسه را دارید و هدف شما اقامت کوتاه نیست، به هیچ وجه برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

در نتیجه باید مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه را به گونه‌ای آماده کنید که نشان‌دهنده تمکن مالی کافی، وابستگی به کشور خود و برنامه سفر باشد. به این منظور می‌توانید مدارک گوناگونی را ارائه دهید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

در این بخش چک لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه در اختیار شما مخاطب عزیز قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که این لیست صرفا مدارک عمومی است. اگر نیاز به جزییات بیشتری دارید، توصیه می‌کنیم مقاله مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن فرانسه را بخوانید.

مدارک هویتی برای ویزای توریستی فرانسه

  • گذرنامه با اعتبار 90 روزه از تاریخ بازگشت از منطقه شنگن که حداقل دو صفحه سفید داشته باشد. اگر قصد دارید، بیشتر اقامت بیشتر از 90 روز در فرانسه دارید، باید اعتبار پاسپورتتان بیشتر هم باشد. توجه کنید که اگر مهر ورود و خروج یا ویزاهای دیگری نیز در پاسپورت شما وجود دارد، باید آن صفحات را نیز اسکن کنید.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرانسه که باید به صورت آنلاین در سایت رسمی ویزای فرانسه تکمیل شود.
  •  

دو قطعه عکس پرسنلی جدید چهل در سی و پنج میلی متر با پشت زمینه سفید (بدون روتوش) که قدیمی‌تر از شش ماه نباشد. (شرایط کامل عکس ویزای شینگن را در اینجا بخوانید.)

  • عکس کارت ملی (در صورتی که مهاجر هستید و ملیت شما با کشور محل سکونت یکی نیست، باید عکس مدرکی را نشان دهید که نشان می‌دهد شما مقیم قانونی در آن کشور هستید. به طور مثال می‌توانید عکس کارت اقامت خود را بفرستید.)

مدارک مربوط به برنامه سفر برای ویزای توریستی فرانسه

  • رزرو هتل یا هر مدرک دیگری که برنامه سفر شما را توضیح می‌دهد.
  • رزرو بلیت رفت و برگشت و شناسنامه همراه با ترجمه آن
  • کپی بیمه مسافرتی به مبلغ حداقل 30000 یورو که کل سفر را پوشش دهد.
  • ارائه کاورلتر یا نامه برنامه سفر (به زبان انگلیسی یا فرانسوی) یک مدرک اختیاری است که تاثیر بسیار زیادی در شانس گرفتن ویزای توریستی فرانسه دارد و می‌تواند منظور شما از سفر را به خوبی به افسر نشان دهد.

برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه چه مدارکی لازم است؟

مدارک وابستگی به کشور خود (تای) برای ویزای توریستی فرانسه

مدارک کاری (ترجمه شده توسط مترجم رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسه( باید تحویل شود. بسته به شغلتان می‌توانید مدارک متفاوتی را ارائه کنید.

اگر مدیر یا اعضای هیئت مدیره شرکت هستید:

روزنامه رسمی جدید (قدیمی تر از سه سال نباشد) که در آن آگهی تاسیس و ثبت شرکت و همچنین نام متقاضی ثبت شده است.

در صورتی که روزنامه رسمی قدیمی‌تر از سه سال باشد، متقاضی باید روزنامه رسمی جدیدتر(طی سه سال اخیر) را برای نشان دادن تغییرات احتمالی در آگهی تاسیس شرکت ارائه کند یا با ارائه گواهی اداره ثبت اعلام کند که شرکت بدون هیچ تغییری همچنان فعال است.

اگر شغل شما جز، مشاغل خویش فرما است، باید مدارک زیر را ارائه کنید:

جواز کسب معتبر یا کارت بازرگانی.

اگر جز کارمندان شرکت‌های خصوصی یا دولتی هستید:

لیست پرداخت بیمه (سوابق بیمه تامین اجتماعی) مربوط به شش ماه گذشته یا کارت پرسنلی وابستگی به یک سازمان یا شرکت دولتی یا ارائه قرارداد کاری.

ارائه معرفی‌نامه از شرکت یک مدرک اختیاری است.

مدارکی که نشان می‌دهد متقاضی وابستگی خانوادگی به کشور خود دارد :
مثل کپی سند ازدواج، شناسنامه اعضای خانواده

مدارک اثبات تمکن مالی برای ویزای توریستی فرانسه

مدارکی که نشان می‌دهد شما تمکن مالی کافی را دارید و می‌توانید از عهده هزینه‌های اقامت خود در فرانسه برآیید :

  • پرینت حساب بانکی یا حساب پس‌انداز
  • فیش حقوق
  • کارت بازرگانی
  • جواز کسب
  • گواهی ثبت شرکت
  • رسید مالیاتی
  • فیش بازنشستگی
  • سند دریافت درآمد از ملک و املاک یا سود بانکی
  • رزرو هتل یا مدرکی که نشان می‌دهد از عهده پرداخت هزینه‌های هتل (حداقل به ازای 120 یورو در هر روز) برمی‌آیید. اگر قصد گرفتن ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه را دارید و به همین دلیل قصد اقامت در هتل را ندارید، باید یک دعوت نامه از شهروند فرانسوی یا یک خارجی مقیم فرانسه مطابق فرمت رسمی داشته باشید. (فرم Cerfa)

مراحل ویزای توریستی فرانسه

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه نباید به سفارت فرانسه مراجعه کنید و احتمالا مراحل ویزای توریستی فرانسه، متفاوت از آن چیزی است که در ذهن شماست. در ادامه سعی کرده‌ایم که به صورت خلاصه و دقیق این مراحل را برای شما روشن کنیم.

مرحله اول، تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرانسه

در اولین مرحله باید به سایت رسمی ویزای فرانسه مراجعه کنید، یک حساب کاربری ایجاد کرده و شروع به تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرانسه کنید. این فرم به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی است. شما باید اطلاعات لازم را در این فرم تکمیل و تصویر مدارک لازم را بر روی سایت بارگذاری کنید.

مرحله دوم، گرفتن وقت سفارت فرانسه

VFS فرانسه (کارگزار رسمی سفارت فرانسه در ایران)

برای انجام مراحل ویزای توریستی فرانسه، نباید به سفارت این کشور مراجعه کنید. سفارت فرانسه کارهای جمع آوری اطلاعات و مدارک متقاضیان ویزا و انگشت نگاری آن‌ها را به یک شرکت خصوصی سپرده است. در واقع متقاضیان ویزای فرانسه برای شروع مراحل گرفتن ویزا باید از این شرکت‌ها نوبت آنلاین دریافت کنند و سپس همراه با مدارک لازم به دفتر آن‌ها مراجعه کنند.

در نتیجه نیازی برای مراجعه به سفارت نیست و باید به این شرکت‌ها مراجعه کنید، این شرکت‌ها مدارک لازم را از متقاضیان ویزای توریستی فرانسه دریافت می‌کنند، اطلاعات بیومتریک آن‌ها (انگشت نگاری و گرفتن عکس پرسنلی) را انجام می‌دهند و سپس این مدارک و اطلاعات در اختیار سفارت فرانسه قرار داده می‌شود. نظر نهایی در مورد ویزا توسط افسر سفارت فرانسه داده می‌شود و شرکت خصوصی واسطه هیچ دخالتی در صدور ویزا ندارد.

شرکت VFS Global کارگزار سفارت فرانسه در ایران است و برای گرفتن نوبت انگشت نگاری ویزای فرانسه و همچنین تحویل مدارک باید از طریق شرکت VFS Global (وی اف اس فرانسه) اقدام کنید. از آنجا که برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه نیازی به حضور در سفارت نیست، پس لفظ گرفتن وقت سفارت فرانسه درست نیست. شما فقط باید از شرکت VFS Global وقت انگشت نگاری و تحویل مدارک دریافت کنید که در اصطلاح غلط به آن وقت سفارت فرانسه گفته می‌شود.

شرکت VFS Global به صورت آنلاین نوبت دهی دارد، برای رزرو وقت وی اف اس فرانسه باید به سایت آن‌ها مراجعه کنید و با استفاده از درگاه‌های بانکی ایران، هزینه‌ای را بابت ودیعه رزرو وقت پرداخت کنید. اگر در نوبت خود به دفتر VFS Global مراجعه کنید، هزینه رزرو وقت به حساب بانکی شما برگشت داده خواهد شد.

برای مطالعه جزییات بیشتر، راهنمای کامل دریافت وقت سفارت فرانسه را مطالعه کنید.

مرحله سوم، مراجعه به VFS فرانسه و انجام انگشت نگاری شینگن فرانسه

بعد از دریافت وقت وی اف اس فرانسه (مرکز درخواست ویزای سفارت فرانسه)، باید مدارک خود را آماده کنید و در زمان تعیین شده به همراه افراد زیر مجموعه به دفتر VFS Global در تهران مراجعه کنید. آدرس و ساعت کاری دفتر VFS فرانسه در ایران، در بخش بعدی مقاله وجود دارد.

در این دفتر مدارک شما مورد تایید قرار گرفته و مرحله انگشت نگاری ویزای شینگن فرانسه انجام می‌شود. توجه کنید که مرحله انگشت نگاری برای تمامی متقاضیان درخواست ویزای شنگن ضروری است و بدون انگشت نگاری، پرونده شما به جریان نخواهد افتاد.

نکاتی درباره انگشت نگاری ویزای توریستی فرانسه

  • در صورتی که شما در 59 ماه گذشته یا چهار سال و یازده ماه قبل ویزای شنگن داشته‌اید، نیازی به انگشت نگاری نخواهید داشت. در صورتی که متقاضی از طریق ارائه کپی ویزاهای شنگن قبلی و یا اظهار در فرم درخواست ویزا نسبت به اثبات آن اقدام ننماید، پیشنهاد می‌گردد مرحله انگشت نگاری مجددا انجام گیرد .
  • انگشت نگاری الکترونیکی ویزای شینگن فرانسه برای کشورهای خارج از حوزه شنگن معتبر نیست .
  • در صورت تغییر نام متقاضی مرحله انگشت نگاری مجددا باید انجام پذیرد .
  • کودکان تا 12 سال نیازی به انجام فرایند انگشت نگاری الکترونیکی ندارند.

مرحله سوم، دریافت نتیجه ویزای شینگن فرانسه

بعد از اینکه به دفتر  VFSمراجعه کردید، مدارک و اطلاعات شما از طریق این شرکت به سفارت فرانسه ارسال می‌شود. افسر سفارتی مدارک و اطلاعات شما را بررسی می‌کند و حدودا در مدت 15 روز کاری، جواب را صادر می‌کند.

هنگامی که جواب ویزای شما صادر شد، می‌توانید با یک مدرک شناسایی به دفتر VFSمراجعه کنید و پاسپورت خود را دریافت کنید. در چنین زمانی امکان دارد که ویزای خود را دریافت کنید یا اینکه افسر صلاحیت شما را برای گرفتن ویزا تایید نکند و نتوانید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنید.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی فرانسه (عدم صدور ویزا) را از اینجا بخوانید.

آدرس و ساعت کاری دفتر VFS فرانسه در ایران

آدرس دفتر وی اف اس (VFS) فرانسه

تهران میدان هروی، خیابان موسوی، مرکز خرید هروی، طبقه چهارم

ساعات اداری VFS گلوبال فرانسه

17:0۰ - ۰7:3۰ (با قرار ملاقات)

ساعات دریافت گذرنامه

16:0۰ - ۰۸:۰۰

زمان تعطیلات دفتر VFS گلوبال فرانسه در ایران

تعطیلات تا قبل از اتمام سال میلادی 2023

اول تا سوم فروردین

نوروز

1402.01.13

روز طبیعت (پایان نوروز)

1402.01.20

عید پاک

1402.01.23

شهادت امام علی

1402.02.03

عید فطر

1402.02.11

روز کارگر

1402.02.26

شهادت امام صادق

1402.02.28

معراج حضرت مسیح

1402.03.14

رحلت امام خمینی

1402.03.15

قیام 15 خرداد

1402.04.08

عید قربان

1402.05.04

تاسوعا

1402.05.05

عاشورا

1402.06.15

اربعین

1402.06.23

رحلت حضرت محمد

1402.07.02

شهادت امام حسن

1402.07.11

میلاد حضرت محمد

1402.10.04

کریسمس

هزینه ویزای توریستی فرانسه

به جز هزینه ترجمه مدارک و جمع آوری آن‌ها و هزینه رزرو وقت VFS (که پس از مراجعه به حساب شما برگردانده می‌شود)، هزینه‌هایی را برای خدمات VFS و بررسی پرونده در سفارت فرانسه بپردازید. این هزینه‌ها باید به شکل یورو به صورت نقد پرداخت شود.

برخی هزینه های ویزای توریستی فرانسه نیز اختیاری هستند و در صورتی که نیاز به خدمات بیشتر و VIP دارید، می‌توانید هزینه اضافی را در دفتر VFS بپردازید. توجه کنید که این هزینه‌های اضافی فقط جهت دریافت خدمات بیشتر و آسودگی شما هستند و هیچ تاثیری در نتیجه ویزای شما ندارند.
توجه کنید که اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا و EEC (که همسر، فرزند / سایر موارد خاص باید توسط بخش ویزا بررسی شود) از هزینه ویزا معاف هستند.

جدول هزینه ویزای توریستی فرانسه (هرینه ویزا + کارمزد وی اف اس فرانسه)

هزینه‌های زیر به ازای هر نفر است. در نتیجه به ازای هر نفر می‌بایست مبالغ زیر پرداخت گردد:

هزینه ویزای توریستی فرانسه (به صورت نقدی یورو)

0-6 سال

6 -12 سال

بالای 12 سال

شنگن

0 یورو

40 یورو

80 یورو

 

هزینه مربوط به خدمات VFS فرانسه (به یورو)

هزینه رزرو وقت سفارت فرانسه
(پس از مراجعه به حساب شما بازمی‌گردد.)

40 یورو

یک میلیون تومان

هزینه‌های متغیر ویزای توریستی فرانسه

  • هزینه بیمه مسافرتی
  • هزینه رزرو هتل
  • هزینه رزرو بلیط هواپیما
  • هزینه ترجمه مدارک مورد نیاز

داشتن سفر برای ویزای توریستی فرانسه

سوالی بیشتر متقاضیان ویزای شینگن این است که آیا داشتن سفر برای ویزای توریستی فرانسه ضروری است؟ آیا به کسانی که سابقه سفر خارجی، مثل سفر به دبی، ترکیه، تایلند، مالزی و... را ندارند، ویزای شینگن فرانسه داده می‌شود؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که داشتن سفر برای ویزای توریستی فرانسه جز شرایط ضروری گرفتن ویزا نیست.

اگر سابقه سفر به کشورهای خارجی و مخصوصا کشورهای شبه شنگن (مثل بلغارستان) یا کشورهای توریستی مثل تایلند، مالزی و... را داشته باشید، امتیاز مثبتی برای گرفتن ویزای شینگن دارید. به این نوع سابقه سفرها، سابقه سفر مفید گفته می‌شود و برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که برای بالا بردن شانس دریافت ویزای شینگن، حداقل یک سابقه سفر مفید داشته باشید.

چنین توصیه‌ای اگرچه درست است، ولی به این معنا نیست که بدون سابقه سفر، شانسی برای دریافت شینگن ندارید، چرا که تجربه ما نشان داده است که متقاضیان زیادی بدون سابقه سفر خارجی هم ویزای شینگن فرانسه دریافت کرده‌اند. پس داشتن سفر برای ویزای توریستی فرانسه الزامی نیست و اگر تمکن مالی کافی و وابستگی به وطن خود داشته باشید، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.

سوالات متداول

سوال: پناهندگی با ویزای توریستی فرانسه چگونه است؟

پاسخ: امکان پناهندگی با ویزای توریستی فرانسه وجود ندارد. افسر پرونده بر روی این موضوع حساس است، اگر به هر دلیلی مطمئن شود که شما قصد بازگشت به کشور خود را ندارید، به شما ویزا نخواهد داد. در ضمن ویزای توریستی بگیرید و بعدا بخواهید پناهنده شوید، با شما برخورد خواهد شد، چرا که در فرم درخواست ویزا اطلاعات اشتباه تکمیل کرده‌اید.

سوال: نحوه گرفتن ویزای توریستی فرانسه برای افغان‌ها چگونه است؟

پاسخ: در صورتی که بتوانند وقت VFSدریافت کنند و شرایط تمکن مالی بسیار خوبی داشته باشند، امکان دریافت ویزای توریستی فرانسه برای افغان‌ها نیز وجود دارد. ولی توجه کنید که در حال حاضر افغان‌ها نمی‌توانند وابستگی به کشور خود را به خوبی ثابت کنند و به همین دلیل باید تلاش بیشتری داشته باشند.

سوال: ویزای توریستی فرانسه چند روزه است؟

پاسخ: مدت اعتبار ویزای توریستی فرانسه می‌تواند تا 180 روز هم باشد، ولی معمولا مدت مجاز اقامت در فرانسه و کشورهای حوزه شینگن، بیشتر از 90 روز نمی‌شود. اعداد گفته شده حداکثر میزان اعتبار و اقامت است. امکان دارد بنا هدف سفر شما و نظر افسر، مدت زمان کمتری به شما ویزای شما اختصاص داده شود. به همین دلیل شما باید به خوبی برنامه سفر خود را در هنگام درخواست ویزا توضیح دهید و مدت زمان مورد نیاز را به خوبی شرح دهید.

سوال: اولین ورودم با ویزای شینگن فرانسه باید کدام کشور باشد؟

پاسخ: در صورت داشتن ویزای شینگن فرانسه، توصیه می‌کنیم که حتما اولین ورود شما به حوزه شینگن از کشور فرانسه باشد. ورود از سایر کشورها می‌تواند مشکلاتی را برای ویزای شما ایجاد کند.

سوال: چه مدت قبل از سفر برای دریافت ویزای توریستی فرانسه اقدام کنم؟

پاسخ: برای برنامه ریزی مناسب‌تر توصیه می‌شود که سه ماه قبل از سفر، فرآیند گرفتن ویزای توریستی فرانسه را شروع کنید. توجه کنید که مدت شروع اعتبار ویزای توریستی فرانسه، می‌تواند چند ماه پس از تاریخ صدور ویزا شروع شود. بنابراین نگران از دست رفتن اعتبار ویزا نباشید.

سخن پایانی

اگر قصد دریافت ویزای شینگن فرانسه را دارید، در این مقاله تمام اطلاعات لازم در مورد این ویزا را در اختیار شما قرار دادیم. این مقاله را با عکس یک نمونه از ویزای توریستی فرانسه شروع کردیم و تمام توضیحات ویزا را با توجه به عکس در اختیار شما گذاشتیم.

در ادامه مقاله نیز چک لیست شرایط و مدارک لازم برای گرفتن ویزای شینگن فرانسه را به ترتیب اطلاعات هویتی، مدارک کاری، مدارک تمکن مالی و... را مشاهده کردید و با مراحل ویزای توریستی فرانسه و کارهایی که در هر مرحله باید انجام دهید، آشنا شدید.

اگر هم سوالاتی در مورد هزینه ویزای توریستی فرانسه دارید، می‌توانید به قسمت انتهایی مقاله مراجعه کنید و جدول هزینه ویزای توریستی فرانسه را ببینید. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را در این زمینه دریافت کرده باشید و بتوانید تصمیم مناسبی برای اخذ ویزا بگیرید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقالات مرتبط در سایت مراجعه کنید یا اینکه سوال خود را در قسمت نظرات این مقاله بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات