" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

عکس لاتاری: شرایط عکس لاتاری را بدانید تا سوخت ندید!

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار سه‌شنبه 27 دی 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 13:29
مقاله های مرتبط

رعایت شرایط عکس لاتاری، یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت نام لاتاری است. اگر عکسی که در فرم ثبت نام آپلود می‌کنید، دارای شرایط مناسب عکس لاتاری نباشد، به طور خودکار از قرعه کشی کنار گذاشته خواهید شد و شانس برنده شدن در لاتاری را از دست می‌دهید. بنابراین بسیار مهم است که با شرایط عکس صحیح لاتاری آشنا باشید و آن را رعایت کنید.

برخی افراد هرگاه درباره شرایط صحیح عکس لاتاری مطلبی می‌شنوند، می‌گویند که سال‌هاست که با یک عکس تکراری و فاقد شرایط لازم در لاتاری ثبت نام می‌کنند و هر سال نیز ثبت نام آن‌ها بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود، اما این افراد هیچگاه از خود سوال کرده‌اند که چرا در طی این سال‌ها هیچوقت در لاتاری برنده نشده‌اند؟

توجه کنید که اگر عکس نامناسب در فرم ثبت نام لاتاری آپلود کنید، امکان این وجود دارد که ثبت نام شما بدون هیچگونه خطایی انجام شود و حتی کد کانفرمیشن (شماره پیگیری ثبت نام لاتاری) را نیز دریافت کنید. اما در نهایت توسط ربات های تشخیص عکس لاتاری، از قرعه کشی کنار گذاشته خواهید شد.

به همین دلیل این مقاله به صورت کامل درباره شرایط و قوانین عکس لاتاری است. به همه سوالات شما درباره عکس لاتاری پاسخ خواهیم داد. آیا عکس لاتاری با حجاب مشکل دارد؟ آیا عکس با ریش بلند مشکلی ایجاد می‌کند؟ آیا می‌توانم از عکس لاتاری سال قبل استفاده کنم؟ از جمله سوالاتی است که در این مقاله به آن‌ها جواب می‌دهیم.

در ضمن، علاوه بر پاسخ به این سوالات، تعداد زیادی نمونه عکس لاتاری به شما نشان می‌دهیم، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می‌توانید عکس لاتاری در منزل تهیه کنید و نحوه گرفتن عکس لاتاری با موبایل را برای شما توضیح خواهیم داد.

سایت لایزرو یک دانش نامه مهاجرتی است و هدف ما افزایش آگاهی و اطلاعات شما در زمینه مهاجرت است. برای آنکه پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید، حتما تا انتهای مقالات همراه ما باشید و هر سوالی دارید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

عکس لاتاری: شرایط عکس لاتاری را بدانید تا سوخت ندید | لایزرو شاید تعجب آور باشد اما مشکل در عکس لاتاری باعث رد شدن فرم‌های لاتاری است. رعایت شرایط عکس لاتاری از مهم‌ترین شرایط ثبت نام لاتاری است.
شاید تعجب آور باشد اما مشکل در عکس لاتاری باعث رد شدن فرم‌های لاتاری است. رعایت شرایط عکس لاتاری از مهم‌ترین شرایط ثبت نام لاتاری است.
مقاله های مرتبط

عکس لاتاری چیست؟

عکس یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری است. همانطور که در مقاله شرایط ثبت نام لاتاری به شما توضیح دادیم، برای ثبت نام هیچ مدرک دیگری مثل پاسپورت، اصل مدرک تحصیلی، ریزنمرات و ... نیاز ندارید. فقط باید یک عکس پرسنلی از خودتان در فرم ثبت نام لاتاری آپلود کنید.

اگر همسر یا فرزند زیر 21 سال نیز دارید، باید عکس آن‌ها را نیز در بخش مربوط به خودشان آپلود کنید. حتی اگر فرزند یک روزه هم دارید، باید عکس او را هم درون فرم قرار دهید. تمام این عکس ها نیز باید دارای شرایط مناسب و استاندارد باشند و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

به عکس هایی که برای ثبت نام لاتاری خودتان و زیر مجموعه هایتان استفاده می‌کنید، اصطلاحا عکس لاتاری گفته می‌شود. هیچ چیز به اندازه عکس لاتاری صحیح مهم نیست. چرا که در صورت رعایت نکردن قوانین عکس لاتاری، از قرعه‌کشی حذف خواهید شد. بنابراین قبل از انجام ثبت نام، حتما از شرایط صحیح عکس لاتاری آگاه باشید.

بیشتر بدانید: اعلام جواب یا نتایج لاتاری

شرایط عکس لاتاری

یک عکس لاتاری صحیح باید دارای چندین شرط باشد. همانطور که گفتیم این شرایط نه تنها برای عکس متقاضی اصلی ثبت نام باید رعایت شود، بلکه عکس زیرمجموعه‌های او نیز باید دارای این شرایط باشد. قوانین عکس لاتاری که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

جدید بودن عکس لاتاری

اولین شرط اصلی عکس لاتاری این است که عکس شما باید جدید باشد و حداکثر مربوط به شش ماه قبل باشد. از عکس هایی که سال‌های قبل برای ثبت نام لاتاری استفاده کرده‌اید، به هیچ عنوان برای ثبت نام لاتاری امسال استفاده نکنید.

ربات سایت لاتاری از کجا می‌فهمد عکس ما جدید است یا نه؟

این سوالی است که در ذهن بسیاری از متقاضیان ثبت نام لاتاری وجود دارد. بسیاری از ما احتمالا دوست نداریم که برای گرفتن عکس جدید وقت و هزینه صرف کنیم. به همین خاطر از خود می‌پرسیم که ربات از کجا می‌تواند بفهمد عکس لاتاری ما جدید است یا نه.

اول اینکه، اطلاعاتی که هر سال در فرم ثبت نام لاتاری وارد می‌کنید، تا سال‌ها در آرشیو دیجیتالی دولت آمریکا باقی می‌ماند. بنابراین عکسی که سال قبل یا چند سال قبل برای ثبت نام لاتاری استفاده کرده‌اید، در این آرشیو وجود دارد. ربات های عکس لاتاری با استفاده هوش مصنوعی تشخیص عکس، خیلی سریع می‌توانند متوجه شوند که سال های قبل نیز از این عکس استفاده کرده‌اید و شما را از قرعه کشی لاتاری حذف کنند.

دوم اینکه، چهره همه انسان‌ها نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی دارد، شاید خودمان متوجه نشویم، ولی دیگران می‌توانند این تفاوت را بفهمند. شاید از یک عکس قدیمی استفاده کنید که هیچوقت در ثبت نام لاتاری از آن استفاده نکرده‌اید.

در این صورت ربات نمی‌تواند قدیمی بودن عکس شما را تشخیص دهد، ولی اگر در قرعه کشی لاتاری برنده شوید و مراحل بعد از برنده شدن را شروع کنید، در مصاحبه حضوری، افسر سفارت متوجه قدیمی بودن عکس لاتاری خواهد شد و می‌تواند به همین دلیل شما را رد کند و برایتان ویزا صادر نکند.

در هر دو صورت شانس برنده شدن در لاتاری را از دست خواهید داد. بنابراین توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از عکس های قدیمی و مخصوصا تکراری برای ثبت نام لاتاری استفاده نکنید. همیشه از عکسی استفاده کنید که حداکثر مربوط به شش ماه قبل باشد.

بیشتر بدانید: تمام عوامل موثر در برنده شدن لاتاری

شرایط نور و رنگ عکس لاتاری

  • در عکس لاتاری نباید هیچ سایه ای بر روی چهره یا پشت سر شما وجود داشته باشد.
  • عکس لاتاری باید رنگی باشد (عکس سیاه و سفید مورد قبول نیست).
  • عکس لاتاری باید دارای وضوح رنگی مناسب باشد.

بیشتر مشکل گرفتن عکس لاتاری در منزل نیز همین است. چرا که اکثر افراد شرایط نور را برای گرفتن عکس رعایت نمی‌کنند، بنابراین گاهی عکس لاتاری آن‌ها نور کافی ندارد یا آنکه جهت اشتباه نور باعث شده است که بر روی چهره یا پشت سرشان آن‌ها سایه ایجاد شود.

در انتهای مقاله توضیح خواهیم داد که هنگام گرفتن عکس لاتاری در منزل، چطور مشکل نور یا ایجاد سایه در عکس لاتاری را حل کنید.

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ شرط نور و رنگ

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ شرط نور و رنگ

اندازه و کیفیت عکس لاتاری

  • طول و عرض عکس لاتاری باید برابر باشد. (یعنی عکس به شکل مربع باشد.)
  • ابعاد عکس لاتاری حداقل باید 600 در 600 پیکسل باشد و حداکثر اندازه عکس لاتاری 1200 در 1200 پیکسل است.
  • کیفیت عکس لاتاری باید خوب باشد، تشخیص کیفیت عکس واقعا کار ساده‌ای است. وقتی می‌بینید که عکس واضح نیست، نباید از آن استفاده کنید.
  • عکس لاتاری نباید تار باشد.
  • برای تهیه عکس لاتاری نباید با دوربین گوشی از روی عکس کاغذی، عکس بگیرید.
  • اسکن عکس لاتاری از روی پاسپورت و کارت ملی هم صحیح نیست.

یکی دیگر از اشتباهات رایج ثبت نام کنندگان لاتاری این است که از عکس سه در چهار (عکس پرسنلی رایج) برای عکس لاتاری استفاده می‌کنند. این عکس همانطور که از نامش مشخص است، به شکل مستطیل است. بنابراین وقتی می‌خواهند آن را بر روی سایت لاتاری آپلود کنند، با خطا روبرو می‌شوند.

برخی افراد نیز ابعاد عکس سه در چهار را به شکل اشتباه مربع می‌کنند. در نتیجه این ادیت کامپیوتری اشتباه، صورت این افراد چاق تر از حالت طبیعی خود می‌شود، که این هم اشتباه است. در صورتی که می‌خواهید ابعاد عکس را مربعی کنید، حتما از افرادی کمک بگیرید که در این کار تخصص دارند. تغییر کامپیوتری ابعاد عکس لاتاری نباید حالت صورت شما را عوض کند.

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ اندازه و کیفیت

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ اندازه و کیفیت

شرایط حجم و فرمت عکس لاتاری

  • حجم عکس لاتاری نباید از 240 کیلوبایت بیشتر باشد.
  • فرمت عکس لاتاری باید به صورت JPEG (.jpg) باشد.

شرایط زمینه عکس لاتاری

  • زمینه عکس لاتاری باید سفید یا مایل به سفید باشد.
  • پس زمینه عکس لاتاری باید ساده باشد و پس زمینه طرح دار مورد قبول نیست.
  • پس زمینه عکس نوزدان و کودکان نیز باید سفید باشد و نباید از عکس نوزاد در آغوش مادر استفاده کنید.

اگر زمینه عکس شما سفید یا مایل به سفید نیست، می‌توانید از طریق ویرایش کامپیوتری آن را سفید کنید. اما مراقب باشید که با این ویرایش قسمتی از چهره شما پاک نشود.

نمونه پس زمینه عکس های لاتاری

نمونه پس زمینه عکس های لاتاری

حالت صورت و نحوه قرارگیری در عکس لاتاری

  • زاویه صورت باید مستقیم رو به دوربین باشد.
  • حالت صورت باید طبیعی باشد. اخم و خنده غیرطبیعی روی چهره نباشد یا دهان به حالت غیرمعمول باز نباشد.
  • چشم ها باید باز باشد.
  • سر نباید به طرفین خم شده باشد.

مشکلی که در گرفتن عکس لاتاری با موبایل وجود دارد، این است که بیشتر افراد می‌خواهند عکس لاتاری را به صورت سلفی بگیرند. در چنین شرایطی معمولا حالت صورت شما مستقیم به سمت دوربین نخواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم عکس لاتاری را به شکل سلفی نگیرید.

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ حالت صورت و نحوه قرارگیری

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ حالت صورت و نحوه قرارگیری

فاصله تا دوربین در عکس لاتاری

  • در عکس لاتاری سر باید در وسط عکس قرار داشته باشد.
  • در عکس لاتاری نباید بیش از حد به دوربین نزدیک باشید.
  • همچنین نباید بیش از حد از دوربین فاصله داشته باشید.

معمولا برای تشخیص فاصله مناسب تا دوربین، گفته می‌شود که سر شانه‌های شما باید در عکس دیده شود. در تصاویر پایین، فاصله مناسب از دوربین نشان داده شده است.

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ حالت فاصله تا دوربین

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ حالت فاصله تا دوربین

در عکس لاتاری گردی صورت باید کاملا مشخص باش.

  • مراقب باشید موی سرتان روی صورتتان رو نپوشانده باشد.
  • داشتن کلاه در عکس لاتاری مجاز نیست.
  • داشتن گوشواره و گردنبند در عکس لاتاری مشکلی ندارد.
  • در عکس لاتاری نیازی به معلوم بودن گوش ها نیست.

 

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ مشخص بودن گردی صورت

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ مشخص بودن گردی صورت
شرایط پوشش و لباس در عکس لاتاری

عکس لاتاری نباید با یونیفرم باشد. یعنی نمی‌توانید عکسی را در لاتاری استفاده کنید که در آن یونیفرم نظامی، آتش نشانی و ... به تن کرده‌اید. به غیر از این مورد نوع لباس شما در عکس لاتاری اهمیتی ندارد. ولی ترجیحا سعی کنید که با لباس‌های رسمی عکس بگیرید.

گاها سوال می‌شود که آیا یقه باز در عکس لاتاری مشکلی ایجاد می‌کند؟ جواب این است که در دستورالعمل مشخصات عکس لاتاری، هیچ ایرادی به این موضوع گرفته نشده است. ولی باز هم توصیه بر این است که برای عکس یک فرم رسمی، استایل رسمی داشته باشید.

عکس لاتاری با حجاب

سوال بسیاری از خانم‌های ایرانی این است که عکس لاتاری با حجاب مورد قبول است یا خیر؟ همانطور که قبلا گفتیم در عکس لاتاری فقط باید گردی صوت مشخص باشد و نیازی به معلوم بودن گوش نیست.

بنابراین با توجه به قوانین عکس لاتاری، هیچ منعی برای عکس لاتاری با حجاب وجود ندارد. مسلمانان و یا ادیانی دیگری که برای آن‌ها حجاب تعریف شده است، می‌توانند حجاب را در عکس خود رعایت کنند. فقط باید حواستان باشد که گردی صورتتان به صورت کامل مشخص باشد.

عکس لاتاری با مقنعه هم مجاز است؟

همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، عکس برای لاتاری با حجاب هیچ مشکلی ندارد. بنابراین حدودی هم برای میزان حجاب شما در عکس لاتاری وجود ندارد. شما می‌توانید در عکس لاتاری با روسری باشید، یا اینکه می‌توانید در عکس لاتاری با مقنعه باشید.

اینکه حجاب شما کامل باشد یا اینکه موی سر شما از زیر روسری معلوم باشد هم تفاوتی ندارد. در ادامه چند نمونه عکس لاتاری با حجاب را مشاهده می‌کنید که همه آن‌ها مورد قبول هستند.

نمونه عکس لاتاری با حجاب

نمونه عکس لاتاری با حجاب

میزان روتوش و آرایش در عکس لاتاری

میزان آرایش در عکس لاتاری باید ملایم باشد و آرایش شما نباید حالت طبیعی چهره را عوض کنید. یعنی به طور مثال نباید اندازه و رنگ لب شما عوض شود یا مثلا نباید چشمان خود را به گونه‌ای آرایش کنید که حالت چشمانتان عوض شود.

میزان تغییرات دیجیتالی یا روتوش در عکس لاتاری نیز به همین شکل است و نباید حالت طبیعی چهره شما را عوض کند. در هنگام ادیت عکس خود، حتما به موارد زیر توجه کنید:

  • تغییرات دیجیتالی نباید صورت شما را کشیده تر یا چاق تر نشان دهد.
  • تغییرات دیجیتالی نباید باعث حذف قسمتی از چهره شما شود.
  • در عکس لاتاری رنگ چشم ها نباید عوض شود.

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ روتوش و تغییرات دیجیتالی

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ روتوش و تغییرات دیجیتالی

شرایط عکس لاتاری نوزادان و کودکان

همانطور که در ابتدا گفتیم، برای تمام زیر مجموعه‌های خود (همسر و فرزندان زیر 21 سال) باید عکس مناسب آپلود کنید. حتی اگر فرزند شما یک روزه و نوزاد هم باشد، باید این کار را انجام دهید.البته شرایط عکس لاتاری کودکان و نوزادان ساده تر است و سخت گیری زیادی روی آن وجود ندارد. بنابراین هنگام گرفتن عکس لاتاری، کودکان و نوزادان خود را اذیت نکنید.

عکس لاتاری برای نوزاد

برای گرفتن عکس لاتاری از نوزاد، نباید او را در بغل خود نگه دارید، بلکه باید ابتدا نوزاد را بر روی یک ملحفه سفید بخوابانید، سپس از بالا عکس او را بگیرید. در هنگام گرفتن عکس نوزاد به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • دقت کنید که چیزی روی صورت نوزاد را نپوشانده باشد. مثلا در هنگام گرفتن عکس نباید پستانک در دهان او باشد.
  • توجه کنید که عکس نوزاد شما از نور کافی برخوردار باشد و سایه نداشته باشد.
  • توجه کنید که صورت او رو به دوربین باشد و به صورت نیم رخ عکس نگیرید.
  • در حالت بیداری از نوزاد خود عکس بگیرید. (چشم او باید باز باشد)
  • زمانی از نوزاد عکس بگیرید که در حالت گریه نباشد.
  • خندیدن نوزاد یا باز بودن دهان او مشکلی در عکس لاتاری ایجاد نمی‌کند.

عکس لاتاری کودکان

  • توجه کنید که موی کودک روی صورتش نریخته باشد و گردی صورت مشخص باشد.
  • پس زمینه عکس کودک هم باید سفید یا مایل به سفید باشد.
  • چرخش جزیی سر کودکان در عکس لاتاری مشکلی ندارد ولی صورت کودک باید رو به دوربین و چشم او باز باشد.
  • توجه کنید که دست کودک روی صورت یا در دهانش نباشد.
  • شرایط نوری عکس کودک هم باید استاندارد باشد و در آن سایه وجود نداشته باشد.

 

نمونه عکس لاتاری برای کودکان و نوزادان

نمونه عکس لاتاری برای کودکان و نوزادان

اکسسوری در عکس لاتاری

  • عکس لاتاری باید بدون عینک و سمعک باشد.
  • در عکس لاتاری هیچگونه عینک طبی یا آفتابی مورد قبول نیست.
  • در عکس لاتاری داشتن گوشواره و گردن بند مشکلی ندارد.
  • در عکس لاتاری داشتن پیرسینگ صورت مجاز نیست.
  • عکس لاتاری باید بدون لنز باشد.

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ داشتن اکسسوری

نمونه عکس های لاتاری از لحاظ داشتن اکسسوری
گرفتن عکس لاتاری در منزل

قبل از هر چیز پیشنهاد ما این است که برای گرفتن عکس لاتاری به آتلیه یا عکاسی بروید. ولی اگر وقت آن را ندارید یا تمایلی به انجام هزینه برای آن ندارید، می‌توانید عکس لاتاری را در منزل بگیرید. اما به یاد داشته باشید که باید تمام قوانین عکس لاتاری را برای گرفتن آن رعایت کنید.

با رعایت نکات زیر می‌توانید عکس لاتاری را در منزل خود تهیه کنید :

  • برای گرفتن عکس مقابل یک دیوار سفید یا گچی بایستید.
  • برای آنکه نور عکس کافی باشد و سایه نیز در عکس لاتاری وجود نداشته باشد، از نور طبیعی خورشید (نور روز) برای عکاسی استفاده کنید.
  • اگر امکان استفاده از نور روز را ندارید، از ابزارهای نوردهی همچون رینگ لایت برای گرفتن عکس استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از رینگ لایت، توجه کنید که نور آن در چشمانتان منعکس نشده باشد و رنگ چشمانتان مشخص باشد.
  • فاصله از دوربین را رعایت کنید و به گونه‌ای عکس بگیرید که تناسب استاندارد عکس لاتاری در آن رعایت شده باشد.

عکس لاتاری با موبایل

هیچ الزامی برای گرفتن عکس لاتاری با دوربین وجود ندارد. در حال حاضر دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته هستند. بنابراین شما امکان گرفتن عکس لاتاری با موبایل را نیز دارید. ولی اگر قصد دارید عکس لاتاری را با موبایل بگیرید، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • عکس لاتاری با موبایل را به شکل سلفی نگیرید. در حالت سلفی فاصله شما از دوربین رعایت نمی‌شود، همچنین حالت صورت شما به شکل استاندارد نخواهد بود. حتما از پایه استفاده کنید یا برای گرفتن عکس، گوشی موبایل را به شخص دیگری بدهید.
  • عکس لاتاری را با نرم افزارها یا فیلترهای زیبا کننده چهره نگیرید. وضعیت دوربین را در حالت طبیعی قرار دهید.
  • هنگام عکاسی از نور روز استفاده کنید و مراقب باشید در عکس شما سایه وجود نداشته باشد.

سایت تایید عکس لاتاری

بهترین راه برای آنکه متوجه شوید عکس شما شرایط کافی عکس لاتاری را دارید یا خیر، این است که عکس را به یک کارشناس با تجربه نشان دهید. البته سایت ها و ربات هایی برای تست عکس لاتاری وجود دارند، اما هیچکدام قابل اطمینان نیستند، چرا که نمی‌توانند بعضی از اشکالات را تشخیص دهند.

ما در لایزرو متوجه نگرانی شما برای عکس لاتاری هستیم. بنابراین ابزاری در سایتمان ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید عکس لاتاری خود را برای ما ارسال کنید. کارشناسان با تجربه لایزرو عکس شما را بررسی می‌کنند و در صورتی که اشکالی در آن وجود داشته باشد، به شما اطلاع داده می‌شود.

در لایزرو بر خلاف سایت های تایید عکس لاتاری، عکس شما توسط ربات ارزیابی نمی‌شود و می‌توانید مطمئن باشید که همه چیز بدون اشتباه و توسط کارشناس انجام می‌شود. برای استفاده از خدمات تایید عکس لاتاری، روی لینک زیر کلیک کنید.

نرم افزار آنلاین و سامانه تایید عکس لاتاری

سوالات متداول

سوال:‌ آیا عکس لاتاری باید جدید باشد؟

پاسخ: بله. عکس لاتاری باید جدید و حداکثر مربوط به شش ماه قبل باشد. نباید از عکس تکراری برای ثبت نام لاتاری استفاده کرد.

سوال: چسب عمل بینی در عکس لاتاری مشکل ایجاد می‌کند؟

پاسخ:‌ بله. نباید هیچ چیز اضافه بر روی صورت شما وجود داشته باشد. بنابراین چیزهایی مثل چسب عمل بینی، یا بینی گچ گرفته شده، یا باند بر روی صورت نمی‌توانید عکس لاتاری بگیرید.

سوال:‌ من بعد از ثبت نام لاتاری، جراحی بینی انجام داده‌ام، آیا مشکلی ایجاد می‌شود؟

پاسخ: در صورتی که با هرگونه عمل جراحی تغییر بسیار زیادی روی چهره شما ایجاد شده باشد، باید در مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.

سوال: عکس با حجاب باعث رد شدن درخواست می شود؟

پاسخ: خیر. عکس لاتاری با حجاب مجاز است. هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سوال:‌ اگر شرایط عکس لاتاری را رعایت نکنیم، از قرعه کشی حذف می‌شویم؟ ربات عکس لاتاری حقیقت دارد؟

پاسخ: برای امتحان این موضوع می‌توانید عکس یک شخصیت کارتونی را در فرم ثبت نام لاتاری آپلود کنید، مشاهده می‌کنید که اگر اندازه عکس درست باشد، هیچگونه خطایی به شما نشان داده نمی‌شود و ثبت نام شما تکمیل می‌شود. اما آیا به همین سادگی عکس یک شخصیت کارتونی هم در قرعه کشی لاتاری شرکت داده می‌شود؟

خیر اینطور نیست. ربات هایی بر روی سایت لاتاری وجود دارند که عکس‌های غیر واقعی، عکس‌های تکراری و عکس‌های فاقد شرایط را تشخیص می‌دهند. بنابراین حتی اگر ثبت نام خود را با چنین عکسی انجام دهید، به صورت خودکار از قرعه کشی لاتاری کنار گذاشته می‌شوید و شانس برنده شدن را از دست می‌دهید.

سخن پایانی

دلیل رد شدن فرم اغلب شرکت کنندگان در لاتاری مشکل در عکس لاتاری آنهاست، هوش مصنوعی استفاده شده در تشخیص عکس لاتاری در صورت وجود مشکل در عکس فرم را در قرعه‌کشی شرکت نمی‌دهد حتی اگر در پایان ثبت نام کانفرمیشن نامبر هم دریافت کرده باشید. شایان ذکر است که صرف دریافت کانفرمیشن نامبر دلیل بر تایید کامل کل فرم نیست. اگر طبق شرایط گفته شده در این مقاله عکس لاتاری را انتخاب کنید بدون هیچ مشکلی ثبت نام را انجام خواهید داد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم مقاله جذاب سهمیه ایران و دیگر کشورها در لاتاری را نیز مطالعه کنید. در صورت هرگونه سوال آن را از بخش نظرات با ما درمیان بگذارید، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات