" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2025

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

لاتاری یک برنامه مهاجرتی است که به منظور ایجاد تنوع نژادی در بین جمعیت کشور آمریکا و مهاجرانی که هر ساله وارد این کشور می‌شوند برگزار می‌شود. نهاد برگزار کننده لاتاری کی سی سی نام دارد; این نهاد اطلاعیه و دستورالعمل های لاتاری را منتشر می‌کند.

برای ثبت نام لاتاری نیاز به مدارکی است، مدارک موزد نیاز برای ثبت نام لاتاری بسیار ساده است، می‌توان اینطور گفت که مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری را همه ما داریم و نیازی به جمع آوری آن نیست. در به طور کامل این مدارک را توضیح می‌دهیم.

جدا از مدارک لازم در ثبت نام لاتاری، شرایط شرکت در لاتاری از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از ثبت نام لاتاری باید بدانید که کشور محل تولید شما مجاز به شرکت در لاتاری است یا خیر. پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه این مقاله شرایط ثبت نام در لاتاری را مطالعه کنید.

هدف سایت لایزرو به عنوان یک پایگاه، دانش مهاجرتی، افزایش سطح آگاهی شما مخاطب عزیز و ارائه اطلاعات صحیح و بدون بزرگنمایی است. تمام سوالات شما درباره مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری اینجا پاسخ داده خواهد شد. پس اگر قصد دارید در لاتاری ثبت نام کنید. حتما تا انتهای این مقاله همراه لایزرو باشید.

مقاله های مرتبط

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

برای ثبت نام لاتاری نیاز به اسکن و بارگزاری مدارک خود ندارد، تنها چیزی که در فرم ثبت نام لاتاری از شما خواسته می‌شود که بارگزاری کنید عکس شماست. درباره شرایط عکس لاتاری در مقاله های دیگر به طور کامل توضیح داده‌ایم. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری عبارت است از:

  • اطلاعات شناسایی و هویتی - مانند: شناسنامه، نام و نام خانوادگی، سن، تاریخ تولد ( به میلادی )
  • اطلاعات تحصیلی - مانند: دانستن رشته تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی 
    پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله تاثیر مدرک تحصیلی در لاتاری را مطالعه کنید.
  • اطلاعات تماس - مانند: ایمیل و شماره تماس
  • اطلاعات محل سکونت - مانند: کشور، استان و شهر محل زندگی به همراه آدرس محل سکونت
  • اطلاعات مربوط به همسر متقاضی ( البته در صورت متاهل بودن )
  • اطلاعات مربوط به فرزند یا فرزندان ( البته در صورت دارا بودن فرزند )
  • عکس مناسب برای لاتاری: عکس لاتاری بایستی با پس زمینه سفید، بدون رتوش، بدون سایه، حداکثر برای ۶ ماه پیش باشد، واضح و از سایز ۶۰۰ در ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تا ۱۲۰۰ پیکسل باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما مقاله اول و آخر عکس لاتاری را بخوانید.

توجه: تمامی متقضایان ثبت نام لاتاری بایستی اطلاعات خود را به درستی وارد کنند، وارد کردن اطلاعات غلط منجر به از دست رفتن شانس برنده شدن در لاتاری می‌شود. اگر اطلاعات کذب وارد فرم لاتاری کنید در زمان قرعه کشی باعث رد شدن شما نمی‌شود اما اگر برنده لاتاری شوید در زمان مصاحبه لاتاری حتما ریجکت می‌شوید زیرا اصل بر صداقت شما در تمام مراحل است. کوچکترین دروغی از طرف شما باعث سلب اعتماد افسر کنسولی از شما خواهد شد.

بیشتر بدانید: تمام دلایل رد شدن فرم لاتاری

داشتن پاسپورت در ثبت نام لاتاری

در چند دوره از لاتاری ما شاهد الزامی شدن پاسپورت در زمان ثبت نام بودیم در صورتی که در دوره های قبلی الزامی به داشتن پاسپورت نبود. با روی کار آمدن دونالد ترامپ سختگیری زیادی در قوانین مهاجرتی اعمال شد که یکی از آنها الزام به داشتن پاسپورت بود. اما در دوره لاتاری 2024 داشتن پاسپورت در زمان ثبت نام لاتاری الزامی نبود و فقط بعد از برنده شدن در لاتاری نیاز به پاسپورت داشتید. برای اطلاع بیشتر مقاله ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت را مطالعه کنید.

سوالات متداول

سوال: اگر عکس لاتاری سایه داشته باشد از قرعه کشی لاتاری کنار گذاشته می‌شویم؟

پاسخ: عکس لاتاری بایستی بدون سایه، بدون رتوش و با زمینه سفید باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله عکس لاتاری را مطالعه کنید.

سوال: آیا شرط داشتن پاسپورت در ثبت نام لاتاری برداشته شده است؟

پاسخ: بله. در دوره لاتاری 2024 شرط به داشتن پاسپورت برداشته شده است اما پس از برنده شدن در لاتاری حتما نیاز به پاسپورت دارید.

سوال: کسانی که دیپلم فنی حرفه ای دارند و در 11 سال دیپلم گرفته اند اجازه ثبت نام در لاتاری را ندارند؟

پاسخ: دیپلم حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام لاتاری است، در واقع دیپلم معادل 12 سال تحصیل است. کسانی که دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش دارند بهتر است از شرط سابقه کار در لاتاری استفاده کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله راه حل دیپلم فنی حرفه‌ای یا کاردانش در لاتاری را بخوانید.

سوال: اشتباه در وارد کردن مدرک تحصیلی لاتاری منجر به رد شدن می‌شود؟

پاسخ: اشتباه وارد کردن مدرک تحصیلی در فرم لاتاری باعث در شدن فرم شما نمی‌شود اما پس از برنده شدن در لاتاری در زمان مصاحبه سفارت بایستی دلیل اشتباه وارد کردن مدرک تحصیلی خود را بیان کنید همچنین در فرم DS-260 مدرک تحصیلی درست را وارد کنید.

سوال: جواب لاتاری کی میاد؟

پاسخ: زمان اعلام نتایج یا جواب لاتاری در صورت نبود مشکل، همواره در اردیبهشت سال بعد از ثبت نام لاتاری اعلام می‌شود.

سخن پایانی

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا، مدارک خاصی نیست و همان مدارک هویتی متقاضی است. از دوره لاتاری 2024 الزام به داشتن پاسپورت نیز برداشته شده است و ارائه پاسپورت برای بعد از قبول شدن در لاتاری است. از آنجایی که احتمال تغییر مدارک و شرایط لاتاری در هر دوره وجود دارد، بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری را از منابع موثق مانند سایت لایزرو چک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوالی از بخش نظرات آن را با ما درمیان بگذارید، کارشناسان لایزرو در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات