" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

عکس لاتاری در منزل: آموزش نحوه گرفتن عکس در منزل

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

عکس مناسب لاتاری، تنها مدرک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری است. در فرآیند ثبت نام، رعایت شرایط مناسب عکس لاتاری، بسیار مهم است. چنانچه عکس شما شرایط مناسب نداشته باشد یا از عکس‌های سال گذشته استفاده کنید، به صورت خودکار از قرعه کشی لاتاری کنار گذاشته می‌شوید و شانس خود را برای برنده شدن در لاتاری از دست می‌دهید.

این عکس باید جدید و مربوط به شش ماه گذشته باشد و تمام شرایط نور، پس زمینه و اندازه آن رعایت شده باشد. به همین دلیل هر سال هنگام شروع ثبت نام لاتاری، عده‌ زیادی از متقاضیان به دنبال عکاسی معتبر برای گرفتن عکس لاتاری هستند تا به این شکل از شانس خود مراقبت کنند.

برخی دیگر از متقاضیان هم تمایل ندارند که هر سال برای گرفتن عکس جدید هزینه کنند و سوالشان این است که آیا با وجود حساسیت‌های زیاد در عکس لاتاری، امکان گرفتن عکس لاتاری در منزل وجود دارد؟

برخی دیگر از متقاضیان نیز، نوزاد یا کودک خردسال دارند و از آنجا که حساسیت عکس لاتاری برای عکس کودکان و نوزادان کمتر است، این افراد تمایل دارند که عکس لاتاری کودک و نوزاد را خودشان در منزل تهیه کنند و هزینه اضافه بابت عکاسی پرداخت نکنند.

در این مقاله به صورت کامل نحوه گرفتن عکس لاتاری با گوشی موبایل را توضیح خواهیم داد. توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از اشتباه، حتما تا انتهای مقاله را بخوانید و در صورتی که می‌خواهید بدانید عکس لاتاری شما تمام شرایط لازم را دارد یا خیر، می‌توانید از طریق فرم زیر عکس لاتاری خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید و استعلام عکس لاتاری خود را از آن‌ها دریافت کنید.

عکس لاتاری در منزل: آموزش نحوه گرفتن عکس در منزل امکان گرفتن عکس لاتاری در خانه وجود دارد؟ آیا می‌توانیم عکس لاتاری با گوشی خودمان بگیریم و با آن ثبت نام خود را انجام دهیم؟ بله! شما می‌توانید این کار را انجام دهید، اما شرط هایی وجود دارد و شما باید تمام این شرایط را رعایت کنید.
امکان گرفتن عکس لاتاری در خانه وجود دارد؟ آیا می‌توانیم عکس لاتاری با گوشی خودمان بگیریم و با آن ثبت نام خود را انجام دهیم؟ بله! شما می‌توانید این کار را انجام دهید، اما شرط هایی وجود دارد و شما باید تمام این شرایط را رعایت کنید.
مقاله های مرتبط

عکس لاتاری در منزل

امکان گرفتن عکس لاتاری در خانه وجود دارد؟ آیا می‌توانیم عکس لاتاری با گوشی خودمان بگیریم و با آن ثبت نام خود را انجام دهیم؟ بله! شما می‌توانید این کار را انجام دهید، اما شرط هایی وجود دارد و شما باید تمام این شرایط را رعایت کنید.

اجازه دهید با بیان یک مثال، مساله را برای شما روشن‌تر کنیم. تصور کنید که قصد تهیه یک کیک برای یک جشن تولد خیلی خاص و ویژه دارید. شما می‌توانید این کیک را از قنادی سفارش دهید و همه چیز را به صورت حرفه‌ای دریافت کنید.

یک راه دیگر هم دارید که می‌توانید خودتان کیک را در منزل آماده کنید، در نتیجه می‌توانید یک کیک سالم‌تر و ارزان‌تر آماده کنید. اما آیا می‌توانید بدون داشتن تجربه و رعایت دستورالعمل کیک خوبی بپزید؟ خودتان به خوبی جواب این سوال را می‌دانید که اگر شرایط را رعایت نکنید، همه چیز خراب خواهد شد و شانس برگزاری یک جشن تولد خوب را از دست خواهید دارد.

 این قضیه را برای عکس لاتاری هم می‌توانیم استفاده کنیم. شما می‌توانید به یک عکاسی حرفه‌ای و معتبر برای گرفتن عکس لاتاری مراجعه کنید، یا اینکه امکان گرفتن عکس لاتاری در منزل را هم دارید. اما باید دقیقا آموزش ببینید و از تجربه کارشناسان برای تایید عکس لاتاری خود استفاده کنید. در ادامه آموزش گرفتن عکس لاتاری در منزل توضیح داده شده است.

 آموزش گرفتن عکس لاتاری در منزل

در گذشته به کسانی که قصد گرفتن عکس لاتاری در خانه را داشتند، توصیه می‌شد که این کار را با دوربین انجام دهند یا اگر دوربین در دسترس نبود، به متقاضیان توصیه می‌شد که گرفتن عکس لاتاری با گوشی آیفون انجام شود که کیفیت تصویر برداری بالاتری دارد.

اما در سال‌های اخیر، آنقدر کیفیت دوربین گوشی‌های مختلف افزایش یافته است که برای گرفتن عکس لاتاری در خانه، نیازی به دوربین حرفه‌ای ندارید و امکان تهیه عکس لاتاری با گوشی وجود دارد. در حال حاضر تقریبا همه افراد گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های بسیار دقیق و باکیفیت دارند و اجباری نیست که گرفتن عکس لاتاری با گوشی آیفون انجام شود.

در نتیجه برای گرفتن عکس لاتاری در منزل، نیازی به دوربین ندارید و داشتن یک گوشی هوشمند با دوربین خوب کافی است.

نحوه گرفتن عکس لاتاری با گوشی

برای گرفتن عکس لاتاری با گوشی باید چند نکته بسیار مهم را رعایت کنید. توجه کنید چیزی که باعث تایید نشدن عکس می‌شود، انداختن عکس لاتاری گوشی نیست! گوشی شما ابزار مناسبی است، ولی اگر شرایط عکاسی را رعایت نکنید، نمی‌توانید عکس خوبی داشته باشید و باید حتما اقدامات زیر را انجام دهید.

نور مناسب برای گرفتن عکس لاتاری در منزل

همانطور که در عکاسی‌ها مشاهده کرده‌اید، برای گرفتن عکس از شما تعداد زیادی ابزار نور وجود دارد که از جهت های مختلف نور را به چهره شما می‌تابند. همین باعث می‌شود که تمام صورت شما به صورت یکنواخت نور داشته باشد و روی چهره یا پشت سر شما سایه ایجاد نشود.

 عکس لاتاری باید دارای نور کافی باشد، نباید روی صورت یا پشت سر شما سایه‌ای وجود داشته باشد. پس باید هنگام تهیه عکس لاتاری در خانه، باید شرایط نور مناسب را ایجاد کنید. مسلما در خانه دسترسی به ابزارهای نورپردازی حرفه‌ای ندارید. پس چه کاری باید انجام دهید؟

بهترین کار استفاده از نور طبیعی روز است. گرفتن عکس لاتاری در زیر نور لامپ و مهتابی باعث ایجاد سایه بر روی صورت یا پشت سر شما می‌شود. برای گرفتن عکس لاتاری در خانه، تمام پرده‌ها را کنار بزنید و اجازه بدهید نور خورشید کل فضا را روشن کند.

اگر فضای داخل منزل نورگیر نیست، این کار را در راهرو، حیاط منزل یا جای دیگری انجام دهید که نور خورشید کاملا آن را روشن کرده است. در ضمن بهتر است عکاسی را در زمانی انجام دهید که نور زیادی وجود دارد و این کار را اواخر عصر یا اوایل صبح انجام ندهید.

پس زمینه مناسب برای گرفتن عکس لاتاری در خانه

پس زمینه عکس لاتاری باید سفید یا مایل به سفید باشد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای گرفتن عکس لاتاری در خانه، عکستان را مقابل یک دیوار سفید و ساده بگیرید. اگر دیوار سفید مناسب در خانه وجود ندارد، می‌توانید که پارچه یا مقوای سفید به دیوار بچسبانید و مقابل آن عکس بگیرید.

شاید بعد از عکس گرفتن، متوجه شوید که پس زمینه عکس خوب نیست. مشکلی نیست، چرا که به راحتی می‌توانید آن را با نرم افزارهای کامپیوتری ویرایش کنید. این در شرایطی است که اگر پس زمینه شما دیوار سفید نباشد، ویرایش آن خیلی سخت است و نمی‌توانید به راحتی پس زمینه عکس را سفید کنید.

نحوه قرار گرفتن پشت دوربین برای عکس لاتاری

در صورت انداختن عکس لاتاری با گوشی، به هیچ وجه عکس سلفی نگیرید. حتما از کمک دیگران برای گرفتن عکس استفاده کنید. زاویه دوربین باید دقیقا روبروی صورت شما باشد و عکس نباید از زاویه پایین یا بالا گرفته شود.

برای تهیه عکس لاتاری با گوشی، توصیه می‌کنیم که گوشی را روی یک سطح ثابت (مثل میز، هولدر گوشی و ...) قرار دهید تا لرزش دست شما موجب کاهش کیفیت عکس نشود.

در نهایت باید کامل رو به دوربین بایستید و به حالت سه رخ یا نیم رخ نباشید. یعنی باید هر دو شانه و صورت شما کاملا رو به دوربین باشید. می‌توانید در حالت ایستاده یا نشسته عکس بگیرید، ولی کادر را به شکلی تنظیم کنید که سر شما در وسط کادر باشد و شانه‌هایتان به دو طرف کادر عکاسی برسد.

این بهترین حالت برای گرفتن عکس لاتاری است. در چنین حالتی نه زیاد به دوربین نزدیک هستید و نه زیاد از آن دور هستید. دقت داشته باشید که هنگام عکاسی عینک نزنید و هیچ چیز اضافه (موی سر، پیرسینگ و...) روی گردی صورت شما نباشد.

عکس لاتاری نوزاد در منزل

همانطور که در مقاله عکس لاتاری توضیح دادیم، هنگام ثبت نام لاتاری باید عکس تمام فرزندان خود را در فرم ثبت نام آپلود کنید. حتی اگر نوزاد یک روزه هم داشته باشید، باز هم تفاوتی ندارد و باید عکس او را در فرم ثبت نام لاتاری آپلود کنید.

گرفتن عکس لاتاری نوزاد، بعضی وقت‌ها باعث نگرانی متقاضیان می‌شود، چرا که نمی‌دانند چطور باید از نوزاد خود عکس بگیرند. ولی اصلا جای نگرانی گرفتن عکس لاتاری نوزاد در منزل بسیار راحت است.

یک پارچه سفید روی زمین پهن کنید، نوزاد خود را بر روی پارچه قرار دهید. از سمت بالا از نوزادتان عکس بگیرید. این کار را زمانی انجام دهید که نوزادتان بیدار است و چشمان او باز است. اگر صورت نوزادتان کمی به سمت دیگر چرخیده است و یا چشمانش به دوربین نگاه نمی‌کند، مشکلی نیست و می‌توانید از همین عکس برای ثبت نام لاتاری استفاده کنید.

در هنگام گرفتن عکس لاتاری نوزاد در منزل، توجه کنید که هنگام گرفتن عکس نوزاد، نباید او را در آغوش بگیرید و روی صورت او نباید هیچ چیز اضافه (مثل پستانک و...) قرار گرفته باشد. همچنین توجه کنید که در هنگام گریه کردن از نوزاد خود عکس نگیرید، ولی اگر دهان نوزاد موقع عکس گرفتن باز باشد، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عکس لاتاری کودک در منزل

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، حساسیت بر روی عکس لاتاری کودکان و نوزادان کمتر است، به همین دلیل بیشتر متقاضیان تمایل دارند که خودشان در خانه عکس لاتاری کودک را بگیرند. برای گرفتن عکس لاتاری کودک در منزل، همان دستورالعمل‌های قبلی را که در مقاله توضیح دادیم، اجرا کنید.

حساسیت بر روی عکس لاتاری کودکان کمتر است. در نتیجه فقط توجه کنید که چشمان کودک باز و حالت صورت او طبیعی باشد (مشغول گریه یا شکلک درآوردن نباشد). اگر صورت کودک کمی از دوربین منحرف شده است، اشکالی در این زمینه وجود ندارد و برای گرفتن عکس کودکانتان را اذیت نکنید.

تنظیم عکس لاتاری در منزل

اگر بعد از گرفتن عکس لاتاری با گوشی، متوجه شدید که به اندازه کافی شرایط عکس لاتاری را ندارد، می‌توانید با نرم افزارهای ادیت عکس آن را ویرایش کنید. حتی امکان تنظیم عکس لاتاری با گوشی نیز وجود دارد.

البته این به شرطی است که تجربه کار کردن با این نرم افزارها را داشته باشید و وضعیت عکس را بدتر نکنید. در صورتی که عکس لاتاری شما نیاز به ویرایش دارد، می‌توانید از طریق فرم زیر عکس خودتان را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا در صورت لزوم ویرایش شود.

توجه کنید که هنگام تنظیم عکس لاتاری در منزل، به هیچ وجه از افکت ها و فیلترهای اینستاگرام یا سایر نرم افزارها بر روی عکس خود استفاده نکنید. صورت شما باید کاملا حالت طبیعی خودش را داشته باشد و نباید با اینگونه فیلترها آن را رتوش کنید.

عکس لاتاری باید به شکل مربعی باشد، توجه کنید که هنگام تنظیم عکس لاتاری در منزل و تغییر سایز عکس، باعث کشیده شدن عکس نشوید. اگر تجربه کافی در ویرایش اندازه عکس نداشته باشید، صورت شما در عکس، کشیده تر یا پهن تر از حالت طبیعی خواهد شد و این موضوع باعث رد شدن عکس لاتاری شما می‌شود.

مطمئن شدن از صحیح بودن عکس لاتاری (سایت استعلام عکس لاتاری)

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که در زمینه آموزش عکس لاتاری با گوشی نیاز بود، به شما ارائه کنیم تا خودتان قادر به تهیه عکس لاتاری در منزل باشید. در مقاله شرایط عکس لاتاری نیز به صورت کامل درباره عکس های صحیح و مناسب لاتاری توضیح داده‌ایم.

بنابراین بعد از گرفتن عکس لاتاری با گوشی، می‌توانید عکس خود را با این شرایط مقایسه کنید و متوجه شوید که آیا عکس شما مناسب ثبت نام لاتاری است یا خیر. در صورتی که باز هم نیاز به نظر کارشناسی در مورد عکس لاتاری خود داشتید یا اگر عکس شما نیاز به ویرایش داشت. می‌توانید آن را از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما ارسال کنید، تا از صحیح بودن عکس لاتاری خود مطمئن شوید.

توصیه می‌کنیم که برای استعلام صحیح بودن عکس خود، از ربات های عکس لاتاری استفاده نکنید. این ربات ها معمولا خطای زیادی دارند. این ربات ها گاها ایرادات اشتباهی بر روی عکس شما می‌گیرند و گاهی هم متوجه اشکالات عکس شما نمی‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای مطمئن شدن از صحیح بودن عکس لاتاری، حتما آن را به یک کارشناس مجرب نشان دهید.

سوالات متداول

سوال: امکان تهیه عکس لاتاری با گوشی از روی عکس کاغذی وجود دارد؟

پاسخ: این کار را توصیه نمی‌کنیم. هنگامی که از روی عکس کاغذی با دوربین عکس می‌گیرید، کیفیت عکس به شدت افت می‌کند و نور و رنگ آن اصلا مناسب نیست. اگر عکس کاغذی مناسب با شرایط عکس لاتاری دارید، آن را اسکن کنید و سپس اندازه آن را به حالت مربعی درآورید.

سوال: آیا استفاده از ربات عکس لاتاری را توصیه می‌کنید؟

پاسخ: در اینترنت چند ربات برای تشخیص صحیح بودن عکس لاتاری وجود دارد. کارشناسان ما این ربات ها را تست کرده‌اند، این ربات های عکس لاتاری هیچ کدام کامل نیستند و نمی‌توانند ایرادات عکس لاتاری را تشخیص دهند. توصیه می‌کنیم که برای اطمینان بیشتر از فرم استعلام عکس لاتاری داخل سایت استفاده کنید.

سوال: آیا می‌توانیم از عکس پروفایل به عنوان عکس لاتاری استفاده کنیم؟

پاسخ: نود درصد عکس‌های پروفایل، شرایط مناسب عکس لاتاری را ندارند.  در این عکس ها معمولا از افکت استفاده می‌شود یا زاویه دوربین مناسب نیست. توصیه می‌کنیم که حتما عکس را با شرایط گفته شده در مقاله بگیرید و از عکس پروفایل برای عکس لاتاری استفاده نکنید

دیگر مقالات مرتبط
نظرات