" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

سهمیه ایران در لاتاری و کشورهای دیگر در لاتاری چقدر است؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

سهمیه لاتاری کشورها در هر دوره لاتاری چقدر است؟ سهمیه ایران در لاتاری ۲۰۲۴ یا دوره های بعدی چقدر است؟ سهمیه لاتاری افغانستان و دیگر کشور های مجاز در ثبت نام لاتاری چند درصد است؟ در این مقاله به تمام این سوالات و سوالاتی از این دست پاسخ خواهیم داد.

با یک فرمول، به شما خواهیم گفت که چگونه سهمیه هر کشور در لاتاری محاسبه می‌شود. سهمیه هر کشور در لاتاری بستگی به جمعیت آن کشور در آمریکا دارد، مثلا اگر در ۵ سال گذشته ۵۰ هزار ایرانی وارد آمریکا شده باشند، ایرانیان دیگر اجازه شرکت در لاتاری را ندارند. حال در صورتی که، ویزای کاری و خانوادگی صادر شده برای ایرانیان در 5 سال گذشته کمتر از 50 هزار ویزا باشد، ایرانیان دوباره اجازه شرکت در لاتاری را خواهند داشت.

هدف سایت لایزرو به عنوان یک پایگاه، دانش مهاجرتی، افزایش سطح آگاهی شما مخاطب عزیز و ارائه اطلاعات صحیح و بدون بزرگنمایی است. تمام سوالات شما درباره سهمیه کشورها در لاتاری اینجا پاسخ داده خواهد شد. پس اگر قصد دارید در لاتاری ثبت نام کنید. حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در برنامه لاتاری ۵۰ هزار ویزا بین تمام شرکت کنندگان قرعه‌کشی می‌شود. هر کشور نهایتا می‌تواند ۷٪ از ۵۰ هزار ویزا را نسیب خود کند اما تعداد ویزا های صادر شده برای آن کشور در ۵ سال گذشته و جمعیت مهاجران آن کشور نقش به سزایی در میزان سهمیه کشور مدنظر دارد.
در برنامه لاتاری ۵۰ هزار ویزا بین تمام شرکت کنندگان قرعه‌کشی می‌شود. هر کشور نهایتا می‌تواند ۷٪ از ۵۰ هزار ویزا را نسیب خود کند اما تعداد ویزا های صادر شده برای آن کشور در ۵ سال گذشته و جمعیت مهاجران آن کشور نقش به سزایی در میزان سهمیه کشور مدنظر دارد.
مقاله های مرتبط

لاتاری و سهمیه هر کشور

سهمیه هر کشور در لاتاری به میزان زیادی به میزان جمعیت مهاجر کشور مورد نظر در آمریکا دارد. در صورتی که ویزای کاری و خانوادگی صادر شده در ۵ سال گذشته ۵۰ هزار ویزا برای کشور مورد نظر صادر شده باشد، متقاضیان متولد شده در آن کشور مجاز به شرکت در لاتاری نیستند.

جمعیت مهاجر کشورهای چین،پاکستان، مکزیک و هند در آمریکا بسیار زیاد است بنابراین اجازه شرکت در لاتاری را ندارند. مثلا اگر جمعیت پاکستانی ها در آمریکا کم شود اجازه ثبت نام در لاتاری را خواهند داشت.

تعداد ایرانیان شرکت کننده در لاتاری

در جدول زیر تعداد ایرانیان شرکت کننده در لاتاری را در هر دوره از لاتاری قرار داده ایم. آمار قرار داده شده طبق بررسی های انجام شده رصدخانه مهاجرت ایران استخراج شده است. قطعا ممکن است آمار دقیق نباشد اما به میزان خوبی ما را از تعداد ثبت نامی ها با مطلع می‌کند. برای اطلاع بیشتر در این باره مقاله چه تعداد ایرانی در لاتاری ثبت نام کرده اند؟ را مطالعه کنید.

آمار رسمی ثبت نام ایرانیان در لاتاری آمریکا

تعداد ایرانیان ثبت نام شده در دوره لاتاری 2021
(ثبت نام در سال 2019)
تعداد ایرانیان ثبت نام شده در دوره لاتاری 2020
(ثبت نام در سال 2018)
تعداد ایرانیان ثبت نام شده در دوره لاتاری 2019
(ثبت نام در سال 2017)
760,000 نفر 1,345,000 نفر 865,000 نفر

چه تعداد متقاضی در هر کشور گرین کارت را دریافت می کنند؟

هر ساله وزارت ایالات متحده 50000 ویزا را بین متقاضیانی که در برنامه لاتاری ثبت نام می‌کنند، از طریق قرعه کشی تقسیم می‌کند. همه متقاضیان به طور تصادفی و با توجه به تعداد ویزاهای اختصاص داده شده برای آن منطقه انتخاب می شوند، اما با این محدودیت که هیچ کشوری نمی‌تواند بیش از 7 درصد از کل ویزاهای تنوع را دریافت کند. این یعنی حداکثر تعداد متقاضیان هر کشوری که می توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند بیش از 3500 نفر نیست. 

همیشه تعداد برنده های لاتاری از تعداد ویزاها کمتر است چرا که برخی از برندگان لاتاری متاهل هستند و خانواده خود را نیز همراه خود به آمریکا می‌برند. زمانی که ۵۰ هزار ویزا صادر شود حتی اگر پرونده شما در جریان باشد یا کارنت شده باشد، دیگر ویزا به شما تعلق نمی‌گیرد پس مهم است که با افراد و موسسه های باتجربه امور سفارتی خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: آدرس سایت اصلی و رایگان ثبت نام لاتاری

سوالات متداول

سوال: سهمیه افغانستان در لاتاری ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ چند درصد است؟

پاسخ: در هر دوره از لاتاری ۵۰ هزار ویزا بین کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری در نظر گرفته می‌شود. بسته به میزان مهاجران آن کشور در 5 سال گذشته 

سوال: اسامی برندگان لاتاری در افغانستان و دیگر کشورها را چطور می‌توان مشاهده کرد؟

پاسخ: به دلیل حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان در لاتاری گرین کارت، اطلاعات و اسامی آنها در هیچ سایتی منتشر نمی‌شود.

سوال: پاسپورت برای شرکت در لاتاری الزامی است؟

پاسخ:‌ داشتن پاسپورت در چند دوره از لاتاری الزامی بود اما در لاتاری ۲۰۲۴ الزام داشتن

سوال: سهمیه ایرانیان در لاتاری ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ چقدر است؟

پاسخ: ایران جزء کشورهایی است که سهمیه زیادی در لاتاری دارد اما سهمیه هر کشور نهایتاً ۷٪ از ۵۰ هزار ویزاست یعنی سهمیه ایرانیان در لاتاری بین 3500 تا 3800 ویزا می‌باشد.

سوال: اسامی برندگان لاتاری در ایران و کشورهای مختلف را کجا مشخص می‌شود؟

پاسخ: هیچ منبعی اسامی برندگان لاتاری در ایران و هیچ کشور دیگری را به دلیل حفظ حریم خصوصی منتشر نمی‌کند. هر متقاضی فقط می‌تواند جواب لاتاری خودش را مشاهده کند.

سوال: چه کشورهایی لاتاری دارند؟

پاسخ: برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله کشورهایی که لاتاری دارند را بخوانید.

سخن پایانی

برنامه لاتاری گرین کارت بر مهاجرت متقاضیانی از کشورهای مختلف متمرکز است که، در ۵ سال گذشته کمتر از ۵۰ هزار مهاجر به ایالات متحده فرستاده اند. برنامه لاتاری توسط وزارت امور خارجه به عنوان راهی برای افزایش تنوع مهاجرانی که برای زندگی در ایالات متحده می آیند اداره می شود. مسئول برگزاری لاتاری کی سی سی است.

بنابراین احتمال برنده شدن در لاتاری و تعداد سهمیه هر کشور بستگی به تعداد مهاجران ورودی از آن کشور در 5 سال اخیر داشته است. تعداد ویزا صادر شده برای هر کشور را می‌توانید از ویزا بولتن مشاهده کنید. در صورت داشتن هر سوال دیگر از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات