" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

کی سی سی یا مرکز کنسولی کنتاکی کجاست و چه وظایفی دارد؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

کی سی سی (KCC) که مخفف سرکلمه عبارت Kentucky Consular Center است وظیفه برنامه مهاجرتی لاتاری را برعهده دارد. مرکز کنسولگری کنتاکی یک مجموعه وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا است. این مجموعه دستورالعمل برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا را منتشر می‌کند و همچنین وظیفه اطلاع رسانی و پردازش فرم‌های DS-260 را نیز برعهده دارد. KCC در شهر ویلیامزبرگ ایالت کنتاکی آمریکا واقع شد است.

ثبت نام برنامه لاتاری در تاریخ مشخصی که توسط KCC اعلام می‌شود شروع می‌شود، تا قبل از سال ۲۰۰۰ روند ویزای گوناگونی توسط مرکز دیگری به نام مرکز ملی ویزا که در شهر پورتسموث ایالت نیوهمپشر آمریکا واقع بود، مدیریت می‌شد اما در حال حاضر توسط KCC برگزار و مدیریت می‌شود.

لایزرو یک پایگاه، دانش مهاجرتی است که سعی دارد بدون بزرگنمایی، جانب داری و در صداقت کامل روش‌های مهاجرتی را بازگو کند. در لایزرو می‌توانید دانستنی هایی در رابطه با کشورها، روش‌های مهاجرتی اعم از توریستی، سرمایه گذاری، تحصیلی و اقامت دائم و همچنین اطلاعات کامل در رابطه با دانشگاه‌های سراسر دنیا را مطالعه کنید. در ادامه با لایزرو همراه باشید.

مقاله های مرتبط

مرکز کنسولی کنتاکی

برنامه سالانه لاتاری که به ویزای تنوع (DV) مشهور است، توسط وزارت امور خارجه اجرا می شود. در این برنامه سالانه تا 55000 ویزای مهاجرتی متنوع در اختیار متقاضیانی که به طور تصادفی از کشورهای واجد شرایط انتخاب شده اند، در دسترس قرار می‌گیرد. Diversity Visa یک بار در سال انجام می‌شود و معمولا در ماه اکتبر اجرا می شود. برندگان به طور شانسی و تصادفی توسط کامپیوتر انتخاب می شوند و بعد از آن می توانند برای دریافت ویزای مهاجرتی متنوع (DV) درخواست کنند.

همانطور که بیان شد برنامه لاتاری توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده، مرکز کنسولی کنتاکی (KCC) در ویلیامزبورگ، کنتاکی اداره می شود.

وزارت امور خارجه تنها یک مرکز کنسولی کنتاکی دارد. سایر سازمان هایی که از نام های مشابه استفاده می کنند هیچ ارتباطی با وزارت امور خارجه یا KCC ندارند.

شرکت کنندگان در برنامه لاتاری باید بدانند که ثبت نام لاتاری کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای توسط وزارت یا KCC برای تکمیل فرم آنلاین جهت شرکت  در برنامه Diversity Visa دریافت نمی شود. مرکز کنسولی کنتاکی به برندگان لاتاری از طریق نامه یا ایمیل اطلاع رسانی نمی‌کند. از این رو به محض اعلام نتایج لاتاری متقاضیان می‌باست اقدام به بررسی نتیجه لاتاری کنند.

بعد از اعلام نتایج شرکت کنندگان باید با مراجعه به وب سایت به آدرس https://dvprogram.state.gov وضعیت برنده شدن خود را بررسی کنند تا بدانند آیا آنها انتخاب شده اند یا خیر. هیچ سازمان یا شرکت دیگری توسط وزارت امور خارجه مجاز نیست که متقاضیان ویزای تنوع نژادی را از وضعیت ورود آنها مطلع کند. در صورت چنین اطلاع رسانی بدون شک تقلب یا کلاهبرداری است.

هزینه پردازش Diversity فقط زمانی دریافت می شود که یک برنده برای ویزای Diversity درخواست دهد. در زمان درخواست ویزا در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده، از هر متقاضی (برنده لاتاری و اعضای خانواده) هزینه پردازش ویزای لاتاری و هزینه ویزای مهاجرت دریافت می شود. هر دوی این هزینه ها در صورت ریجکت شدن ویزا غیر قابل استرداد هستند. 

سوالات متداول

سوال: چگونه فرم KCC DS-260 را پردازش می کند؟

پاسخ: پس از ارسال یک درخواست معتبر DS-260 برای شما و همه اعضای خانواده، KCC دستورالعمل‌هایی را درباره نحوه اسکن و ایمیل کردن اسناد و ترجمه‌های مورد نیاز ارسال می‌کند. وقت مصاحبه ویزای شما تا زمانی که KCC تمام مدارک پشتیبانی مورد نیاز را دریافت و بررسی نکند، برنامه ریزی نمی شود.

سوال: پردازش فرم DS-260 توسط KCC چه مدت طول می کشد؟

پاسخ: در سال 2022، بین 1 تا 2 ماه طول می کشد تا مرکز ویزای ملی (NVC) فرم DS-260 را پردازش کند. با این حال، زمان انتظار شما می تواند بسته به حجم کاری سیستم متفاوت باشد. در طول فصل شلوغ، باید انتظار داشته باشید که پاسخ DS-260 خود را طی 2 تا 3 ماه دریافت کنید.

سوال: چه مدت طول می کشد تا KCC به ایمیل پاسخ دهد؟

پاسخ: قبل از کووید؛ حدود 2 هفته طول می‌کشید تا KCC به درخواست شما پاسخ دهد و پس از آن 2 هفته دیگر طول می‌کشید، تا فرم شما بسته به دلیلی که می خواهید قفل فرم آن باز شود. تا آنجا که می دانم امروزه، KCC حتی 6 هفته بیشتر طول می کشد تا به درخواست‌ها پاسخ دهد، بنابراین باید کمی صبر داشته باشید.

سخن پایانی

KCC صادر کننده ویزا برندگان لاتاری نیست، صدور ویزا توسط سفارت‌های آمریکا و کنسولگری های آن صادر می‌شود. مرکز کنسولگری کنتاکی برگزار کننده برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا است که تا قبل از سال 2000 توسط مرکز ملی ویزا آمریکا انجام می‌شود. KCC  اداره مهاجرت آمریکا هم نیست؛ آزانس مهاجرت و شهروندی آمریکا USCIS نام دارد.

در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق بخش نظرات آن را با ما درمیان بگذارید، کارشناسان لایزرو در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات