" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

فرم DS-260 (فرم برندگان لاتاری): چیستی و نحوه تکمیل

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

فرم DS-260 که به فرم برندگان لاتاری نیز معروف است اولین قدم برای شروع مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا است. بعد از اینکه جواب لاتاری گرین کارت آمریکا اعلام و برندگان لاتاری مشخص می‌شود، به هر برنده لاتاری کیس نامبر یا شماره پرونده برنده لاتاری داده می‌شود; در صورتی که درباره کیس نامبر اطلاعاتی ندارید حتما مقاله کیس نامبر لاتاری و کارنت شدن را بخوانید. با استفاده از این کیس نامبر و مشخصات شخصی، برنده لاتاری می‌تواند وارد فرم آنلاین دی اس ۲۶۰ شده و این فرم را تکمیل و ارسال کنید.

دانلود فرم ds-260 لاتاری امکان پذیر نیست زیرا این فرم به صورت آنلاین تکمیل می‌شود و بر اساس پاسخ شما سوالات دیگری از شما می‌پرسد. به عنوان یک مثال ساده اگر کشور محل تولد خود را ایران بزنید از شما شهر محل تولدتان را بر اساس شهرهای ایران می‌خواد. بر این اساس با پاسخ به سوالات، ممکن است سوالات بیشتری نیز از شما پرسیده شود. برای تکمیل فرم DS-260 صرفا تسلط به زبان انگلیسی و مشاهده نمونه فرم DS-260 کارساز نخواهد بود زیرا پرکردن بخش‌هایی از فرم DS-260 نیازمند تجربه است به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل اقدام به تکمیل این فرم حتما از افراد متخصص این امر نیز کمک بگیرید.

هدف سایت لایزرو به عنوان یک پایگاه، دانش مهاجرتی، افزایش سطح آگاهی شما مخاطب عزیز و ارائه اطلاعات صحیح و بدون بزرگنمایی است. تمام سوالات شما درباره فرم DS-260 اینجا پاسخ داده خواهد شد. پس حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مقاله های مرتبط

فرم DS-260

هر شخصی که از طریق برنامه لاتاری به آمریکا مهاجرت می‌کند دو فرم را تکمیل می‌کند، فرم DS-5501 که در زمان ثبت نام لاتاری تکمیل می‌کند و پس از برنده شدن در لاتاری فرم DS-260 را پر می‌کند تا به مصاحبه دعوت شده و پس از تکمیل مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری به امریکا مهاجرت کند. در فرم DS-260 بخش ‌های مختلفی از جمله بخش مربوط به اطلاعات هویتی، محل زندگی، سوابق کاری و سوابق تحصیلی وجود دارد که در تمام این بخش ها اطلاعات کامل برنده و خانواده او به طور کامل دریافت می‌شود. علاوه بر این، فرم دارای سوالات امنیتی نیز هست که لازم است به تمام سوالات پاسخ درست بدهید و چنانچه در جواب به این سوالات دچار اشتباه شوید، احتمال اینکه پرونده شما رد شود و شانس مهاجرت به آمریکا را از دست بدهید هست.

اطلاعات مورد نیاز جهت ورود به فرم DS-260

برندگان لاتاری برای تکمیل فرم DS-260 بایستی اطلاعاتی که در ادامه گفته می‌شود را داشته باشند تا بتواند وارد فرم آنلاین شده و این آن را تکمیل کنند.

  • نام و نام خانوادگی به انگلیسی و مطابق چیزی باشد که در زمان ثبت نام لاتاری وارد کرده‌اید.
  • تاریخ تولد به میلادی
  • کانفرمیشن نامبر: پس از ثبت نهایی فرم ثبت نام لاتاری یک کد ۱۶ رقمی که شامل عدد و حروف است داده می‌شود. از این کد برای بررسی جواب لاتاری استفاده می‌شود.
  • کیس نامبر:‌ کیس نامبر یک عدد ۱۴ رقمی است که در صورت برنده شدن در لاتاری به شما داده می‌شود.

بیشتر بدانید: بررسی عوامل تاثیرگذار در افزایش شانس و برنده‌شدن در لاتاری

قبل از تکمیل فرم DS-260

قبل از شروع به تکمیل فرم DS-260 پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. اطلاعات مورد نیاز جهت ورود به فرم DS-260 را آماده کنید.
  2. کشور آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد به همین دلیل برندگان لاتاری برای مصاحبه به سفارت آمریکا در کشور های همسایه مراجعه می‌کنند. در فرم DS-260 اولین کاری که می‌کنید انتخاب سفارت ای است که برای مصاحبه به آنجا می‌روید بنابراین نسبت به شرایط خود از بین سفارت های ترکیه، ارمنستان و امارات 
  3. در صورتی که اعتبار پاسپورت شما یا اعضاء خانواده‌تان به اتمام رسیده یا کمتر از 6 ماه از اعتبار آن مانده، بهتر است نسبت به تمدید پاسپورت اقدام نمایید و با اطلاعات پاسپورت جدید فرم DS-260 را تکمیل کنید.

اشتباه در تکمیل فرم DS-260 و اطلاح آن

بعد از اینکه فرم DS-260 را تکمیل و ثبت نهایی کنید فرم شما قفل یا Lock می‌شود و تا زمانی که فرم شما Unlock یا باز نشود امکان ویرایش فرم را ندارید. برای آنلاک کردن فرم DS-260 بایستی درخواست آنلاک کردن فرم را بدهید، پس از آنکه فرم شما باز شد، می‌توانید فرم DS-260 را ویرایش کنید و مجدد ثبت نهایی را بزنید. ارسال درخواست آنلاک فرم به برنده هایی که کیس نامبر بالا دارند توصیه نمی‌شود زیرا آنلاک کردن تقریبا فرم زمان زیادی می‌برد بر همین اساس احتمال دارد تعداد ویزاها یا سال مالی آمریکا به پایان برسد و شانس دریافت ویزا بلکل از دست برود.

پیشنهاد ما به تمام برندگان لاتاری این است که برای تکمیل فرم DS-260 از افراد مجرب و با تجربه در این امر مشورت بگیرند تا دچار مشکل و اشتباه نشوند.

مراحل بعد از ارسال فرم DS-260

پس از آنکه فرم DS-260 را تکمیل کرده و ثبت نهایی را زدید بایستی منتظر پردازش فرم توسط مرکز ملی ویزا ایالات متحده باشید، این پردازش 1 الی 2 ماه طول می‌کشد، پس از آن ایمیلی توسط KCC برای شما ارسال می‌شود که در این ایمیل اطلاعات محل و زمان مصاحبه، اطلاعات کیس اصلی و اطلاعات زیر کیس‌ها قرار دارد. بهتر است قبل از مصاحبه همه چیز را آماده کنید و یک الی دو روز قبل در شهر محل سفارت حضور داشته باشید.

بیشتر بدانید:‌ مهلت پرکردن فرم DS-260 چقدر است؟

فرم DS-260 به فارسی

فرم ds 260 یک فرم آنلاین است، جهت تکمیل این فرم بایستی وارد سامانه تشکیل پرونده کنسولی آمریکا شده و اقدام به پر کردن این فرم کنید. این فرم به شکل آنلاین و مرحله به مرحله تکمیل می‌شود از این جهت امکان دانلود یکجا فرم وجود ندارد. از طرفی ترجمه فارسی فرم ds 260 یا وجود ندارد. ممکن است با جستجو در اینترنت ترجمه فارسی این فرم را بدست آورید اما از آن جهت که این فرم یک فرم حقوقی مهاجرتی است در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه ممکن است شانس خود را بلکل از دست بدهید به همین دلیل ما به هیچ وجه توصیه نمیکنیم که از نسخه های غیر رسمی استفاده کنید.

با توجه به اینکه فرم ds 260 به فارسی ندارد ما در لایزرو در حال توسعه فرم فارسی DS-260 به همراه راهنمای فارسی فرم ds 260 هستیم تا کاربران ما بتوانند با تکمیل فرم فارسی ds-260 در سایت لایزرو به راحتی این مرحله را پشت سر بگذارند. پس از تکمیل فرم در سایت لایزرو اطلاعات توسط کارشناسان ما در مرکز درخواست الکترونیک کنسولی ثبت شده و گزارش انجام این مرحله در پنل مشتری نمایش داده می‌شود. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید از طریق بخش تماس با ما، آن را با کارشناسان لایزرو مطرح کنید. 

فرم DS-260 سفارت آمریکا

فرم DS-260 به صورت آنلاین و مرحله به مرحله در سامانه تشکیل پرونده کنسولی آمریکا تکمیل می‌شود، با انتخاب هر گزینه در فرم DS-260 گزینه های دیگر نیز به شما نمایش داده می‌شود به طور مثال در صورتی که انتخاب کنید در کدام کشور متولد شده اید، شهر محل تولد نیز از شما خواسته می‌شود همین علت باعث می‌شود که امکان دانلود PDF فرم DS-260 وجود نداشته باشد زیرا هر شخص بسته به اطلاعات شخصی و شرایط خود گزینه هایی را انتخاب می‌کند و در نتیجه گزینه های پیشنهادی نیز متقاوت خواهد بود. اما ما لینک PDF فرم ds 260 سفارت آمریکا را با در حالت های مختلف از سایت رسمی آمریکا قرار داده ایم، ممکن است با مشاهده آن اطلاعاتی را بدست آورید.

لینک مشاهده فرم DS-260 سفارت آمریکا https://travel.state.gov/content/dam/visas/DS-260-Exemplar.pdf

سوالات متداول

سوال: آدرس سایت فرم ds 260 چیست؟ فرم ds 260 کجاست؟

پاسخ: فرم DS-260 یک فرم آنلاین است و در سامانه تشکیل پرونده کنسولی آمریکا قرار دارد.

سوال: دانلود نمونه فرم ds 260 و استفاده از آن صحیح است؟

پاسخ: همانطور که بارها در مقاله به آن اشاره کردیم، فرم ds 260 یک فرم حقوقی مهاجرتی است و بعید است شخصی فرم تکمیل شده خود را برای عموم قرار دهد زیرا این فرم شامل تمام اطلاعات شخصی و محرمانه فرد است. در صورتی که به نمونه فرم تکمیل شده ds 260 نیز دسترسی پیدا کردید نباید از آن استفاده کنید زیرا هر فرم بر اساس اطلاعات فرد تکمیل شده است و تکمیل فرم بر اساس نمونه فرم ds 260 کار بسیار اشتباهی است.

سوال: چقدر طول میکشه تا جواب فرم 260 لاتاری بیاد؟ | چقدر طول میکشد تا فرم ds 260 تکمیل شود؟

پاسخ: بر اساس داده های رسمی USSD در سال 2023، بین 1 تا 2 ماه طول می کشد تا NVC یا مرکز پردازش ویزا آمریکا فرم DS-260 را پردازش کند. با این حال، زمان انتظار شما می تواند بسته به حجم کاری سیستم متفاوت باشد. در طول فصل شلوغ، باید انتظار داشته باشید که پاسخ DS-260 خود را طی 2 تا 3 ماه دریافت کنید.

سوال: مرحله بعدی پس از تکمیل فرم DS-260 چیست؟

پاسخ: پس از ثبت و ارسال فرم DS-260 به شکل آنلاین، بایستی صفحه تاییدیه را پرینت کرده و در مصاحبه همراه خود بیاورید. بعد از پردازش فرم DS-260 بایستی منتظر ایمیل مرکز کنسولگری کنتاکی (KCC) یا نامه دوم برندگان لاتاری جهت دعوت به مصاحبه سفارت بود.

سوال: پس از ثبت نهایی فرم DS-260 امکان ویرایش فرم یا تغییر محل مصاحبه لاتاری (سفارت) وجود دارد؟

پاسخ: بله. اما مشکل اینجاست که پس از ثبت فرم DS-260، فرم قفل یا Lock شده و امکان ویرایش آن نیست و برای ویرایش فرم بایستی درخواست آنلاک بدهید و سپس تغییرات را اعمال کنید.

سخن پایانی

کشور آمریکا از بهترین کشورهای دنیا است، داشتن پیشرفته ترین تکنولوژی ها، اقتصاد آزاد، داشتن بهترین دانشگاه ها، طبیعت بکر و زیبا و تنوع نژادی کمک کرده تا این کشور همیشه جزء مقصد بیشترین مهاجران دنیا باشد. برنده شدن در لاتاری شانس بزرگی برای ورود به این کشور است و نباید از کنار آن ساده گذشت، برنده شدن در لاتاری 50 درصد راه است و 50درصد دیگر آن مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری است.

پر کردن و ثبت فرم DS-260 اولین قدم در مراحل پس از برنده شدن در لاتاری است و دقت در انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از ثبت نهایی فرم DS-260، فرم قفل شده و دیگر نمی‌توانید فرم را ویرایش کنید جهت ویزایش بایستی درخواست باز شدن یا Unlock شدن فرم را بدهید که همین فرایند زمان زیادی از برنده لاتاری می‌گیرد برای اینکه به چنین مشکلاتی نخورید قبل از ثبت نهایی فرم حتما با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال حتما از طریق بخش نظرات آن را با ما درمیان بگذارید، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات