" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

USCIS (اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا) کجاست و چه وظایفی دارد.

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

USCIS خلاصه شده سرکلمات United States Citizenship and Immigration Services می‌باشد. USCIS اداره مهاجرت و خدمات شهروندی ایالات متحده است که یک آژانس دولتی محسوب می‌شود. این آژانس از وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) است که سیستم تابعیت و مهاجرت کشور آمریکا را مدیریت می کند. در سال 2002 در پی قانون امنیت ملی آمریکا سرویس مهاجرت و تابعیت (INS) منحل شده و  اداره مهاجرت آمریکا جانشین این سرویس شد. INS با سه جزء در DHS جایگزین شد. این سه جز عبارت است از اداره مهاجرت و خدمات شهروندی (USCIS)، مهاجرت و گمرک (ICE) و گمرک و حفاظت از مرزها (CBP).

بیشتر درخواست‌های مهاجرتی و غیر مهاجرتی به آمریکا را uscis بررسی می‌کند. اداره مهاجرت آمریکا لاتاری نیز USCIS است اما برگزاری برنامه لاتاری، انتشار دستورالعمل ها و پردازش فرم‌ها توسط KCC انجام می‌شود.

لایزرو یک پایگاه، دانش مهاجرتی است که سعی دارد بدون بزرگنمایی، جانب داری و در صداقت کامل روش‌های مهاجرتی را بازگو کند. در لایزرو می‌توانید دانستنی هایی در رابطه با کشورها، روش‌های مهاجرتی اعم از توریستی، سرمایه گذاری، تحصیلی و اقامت دائم و همچنین اطلاعات کامل در رابطه با دانشگاه‌های سراسر دنیا را مطالعه کنید. در ادامه با لایزرو همراه باشید.

لوگو United States Citizenship and Immigration Services
لوگو اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا ( به انگلیسی United States Citizenship and Immigration Services ) را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

وظایف USCIS

در حال حاضر USCIS بسیاری از وظایف INS سابق را انجام می دهد، یعنی رسیدگی و قضاوت در مورد مسائل مختلف مهاجرت، از جمله درخواست‌های ویزای کار، پناهندگی و شهروندی را اکنون USCIS انجام می‌دهد، علاوه بر این، این آژانس رسما وظیفه حفاظت از امنیت ملی، نگهداری پرونده های معوقه مهاجرت و بهبود کارایی را نیز بر عهده دارد.

سایت رسمی اداره مهاجرت آمریکا به نشانی https://www.uscis.gov می‌باشد با مراجعه به این سایت می‌توانید انواع خدمات قابل ارائه و فرم های مهاجرتی و غیر مهاجرتی را مشاهده کنید. 

USCIS درخواست‌های ویزای مهاجرت ، درخواست‌های اخذ تابعیت ، درخواست‌های پناهندگی ، درخواست‌های تنظیم وضعیت (گرین کارت) و درخواست‌های پناهندگی را پردازش می‌کند. همچنین تصمیمات قضائی انجام شده در مراکز خدماتی را USCIS می گیرد. سایر عملکردهای مهاجرت (یعنی نه اجرای مهاجرت) که توسط INS سابق انجام می شود را مدیریت می کند. سایر مسئولیت های USCIS عبارتند از:

  • مدیریت خدمات و مزایای مهاجرت را برعهده دارد.
  • صدور مجوز استخدام (EAD)
  • رسیدگی به دادخواست‌ها برای کارگران موقت غیرمهاجر ( H-1B ، O-1 ، و غیره)

پس از منحل شدن INS و ایجاد USCIS، هدف جدید پردازش کارآمدتر درخواست های مهاجران است. تلاش‌هایی برای کاهش معوقه متقاضیان و ارائه خدمات به مشتریان از طریق کانال‌های مختلف، از جمله مرکز تماس USCIS با اطلاعات به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی، مراکز پشتیبانی برنامه (ASC)، اینترنت و سایر کانال‌ها بوده است. اجرای قوانین مهاجرت تحت نظارت گمرکات و حفاظت از مرزها (CBP) و مهاجرت و اجرای گمرک (ICE) باقی می ماند.

USCIS روی دو نکته کلیدی در مسیر مهاجرت تمرکز می کند، زمانی که مهاجران برای اولین بار ساکنان دائمی می شوند و زمانی که آماده شروع روند رسمی تابعیت هستند. یک مقیم دائم قانونی پس از داشتن کارت اقامت دائم برای حداقل پنج سال متوالی، بدون سفر به خارج از کشور به مدت 180 روز یا بیشتر، واجد شرایط اخذ شهروندی ایالات متحده است.

اگر مقیم دائم قانونی با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کند، واجد شرایط برای شهروندی ایالات متحده به سه سال کاهش می یابد تا زمانی که مقیم حداقل سه سال به طور مداوم با همسر خود زندگی کند و همسر حداقل سه سال اقامت داشته باشد.

فرم ها USCIS

USCIS تمام اَشکال مربوط به مهاجرت و تابعیت را پردازش و مدیریت می کند. این امر را از وب سایت USCIS کاملا مشهود است. تا قبل از سال ۲۰۰۲ این امور توسط INS پردازش و مدیریت میشد.

USCIS در حال حاضر دو نوع فرم را مدیریت می کند: موارد مربوط به مهاجرت و موارد مربوط به تابعیت.

فرم ها با یک نام خاص و یک دنباله الفبایی متشکل از یک حرف و به دنبال آن دو یا سه رقم مشخص می شوند. فرم های مربوط به مهاجرت با حرف I مشخص می شوند (به عنوان مثال، فرم I-551 مربوط به کارت اقامت دائم) و فرم های مربوط به تابعیت با یک N تعیین می شوند (به عنوان مثال فرم N-400 مربوط به درخواست تابعیت)

سوالات متداول

سوال: آدرس سایت رسمی USCIS چیست؟

پاسخ: سایت رسمی USCIS به آدرس https://www.uscis.gov می‌باشد.

سوال: تشکیل پرونده USCIS دارای هزینه است؟

پاسخ: هزینه تشکیل پرونده در USCIS از رایگان تا چند صد دلار می‌باشد.

سوال: چگونه وضعیت پرونده USCIS خود را بررسی کنم؟

پاسخ: فقط باید مستقیماً از طریق uscis.gov به پرونده USCIS دسترسی داشته باشید. در صفحه Case Status Online امکان تغییر آدرس خود، نحوه ارسال استعلام در مورد پرونده خود (درخواست الکترونیکی)، زمان پردازش پرونده و نحوه یافتن محل دفتر USCIS دسترسی خواهید داشت.

سوال: چه مدت طول می کشد تا USCIS تصمیم گیری در مورد پرونده را بگیرد؟

پاسخ:‌ از نظر فنی، USCIS باید در عرض 120 روز پس از مصاحبه پذیرش تابعیت، تصمیمی در مورد درخواست تابعیت شما ارائه دهد. پس از درخواست گرین کارت، USCIS می‌بایست طی 30 روز پس از مصاحبه شما، اطلاعیه رسمی از تصمیم خود را به شما ارائه دهد.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم USCIS انواع درخواست‌های ویزای مهاجرتی، درخواست‌های گرفتن تابعیت، درخواست‌های پناهندگی از کشور های مختلف، درخواست‌های گرین کارت و درخواست‌های پناهندگی را پردازش می‌کند. همچنین تصمیمات قضائی انجام شده در مراکز خدماتی را می گیرد و سایر عملکردهای مزایای مهاجرت (به عنوان مثال، نه اجرای مهاجرت) که توسط INS سابق انجام می شود را مدیریت می کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال از بخش نظرات با ما در میان بگذارید، کارشناسان لایزرو پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات