" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

نامه دوم برندگان لاتاری: وقت و دعوت به مصاحبه سفارت (کل ادوار)

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار چهارشنبه 21 دی 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 19:56
مقاله های مرتبط

در دو مقاله قبلی یعنی مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری و نحوه تکمیل فرم برندگان لاتاری (DS 260) ، درباره اولین کارهای یک برنده لاتاری توضیحات کاملی ارائه دادیم. در این مقاله توضیح می‌دهیم که برندگان لاتاری بعد از پر کردن فرم DS 260 باید منتظر چه چیزی باشند و چقدر طول می‌کشد تا برندگان لاتاری نامه دعوت به مصاحبه را دریافت کنند.

اگر جز برندگانی هستید که فرم DS 260 را تکمیل کرده اید و منتظر دعوت به مصاحبه لاتاری و زمان مصاحبه لاتاری هستید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که مدت زمان دریافت نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری (نامه دوم) برای کیس نامبرهای متفاوت چقدر است و چطور می‌توانید نامه وقت سفارت برندگان لاتاری را دریافت کنید.

نکته مهم: پس از اعلام نتایج لاتاری هیچ پیامک یا ایمیلی به برندگان لاتاری ارسال نمی‌شود در صورتی که تماس، پیامک یا ایمیلی در این رابطه داشتید ممکن است پای افراد سودجو و کلاهبردار در میان باشد.

هدف سایت لایزرو به عنوان یک پایگاه، دانش مهاجرتی، افزایش سطح آگاهی شما مخاطبان و ارائه اطلاعات صحیح و بدون بزرگنمایی است. تمام سوالات شما درباره نامه دوم برندگان لاتاری اینجا پاسخ داده خواهد شد. پس حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نامه دوم برندگان لاتاری: وقت مصاحبه و سفارت (کل ادوار) | لایزرو برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا دو نامه دارد، نامه اول مربوط به اعلام نتایج لاتاری است و نامه دوم مربوط به دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری می‌باشد.
برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا دو نامه دارد، نامه اول مربوط به اعلام نتایج لاتاری است و نامه دوم مربوط به دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری می‌باشد.
مقاله های مرتبط

نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری (نامه دوم برنده لاتاری)

همانطور که در مقاله کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری توضیح دادیم، همه برندگان لاتاری بعد از تکمیل فرم DS 260 باید منتظر نامه دعوت به مصاحبه لاتاری باشند که به نامه دوم نیز معروف است. در این نامه الکترونیکی، زمان و سفارت محل مصاحبه برنده لاتاری تعیین شده است.

بعد از دریافت این نامه باید از کامل بودن مدارک خود مطمئن شوید و خود را آماده یک سفر خارجی برای انجام مراحل مدیکال لاتاری و مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا کنید.

نامه وقت سفارت برندگان لاتاری به چه شکل است؟

در تصویر زیر نمونه نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری را مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بینید، این نامه از لحاظ ظاهر، بسیار شبیه نامه برنده شدن در لاتاری (اولین نامه دریافت شده توسط برنده لاتاری) است. به همین دلیل است که به آن نامه دوم برندگان لاتاری نیز گفته می‌شود.

 

بخش های مختلف نامه دوم برندگان لاتاری

همانطور که در تصویر بالا مشخص شده است، نامه دعوت به مصاحبه برنده لاتاری از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول بسیار شبیه جواب برنده شدن در لاتاری است. لوگوی   لوگو وزارت امورخارجه آمریکا     معروف وزارت امورخارجه آمریکا را در قسمت بالای نامه سمت راست مشاهده می‌کنید و بعد از آن تاریخ ارسال نامه نوشته شده است.

در خطوط پایین تر، نام و نام خانوادگی برنده لاتاری به همراه آدرس او نوشته شده است و همین نشان می‌دهد که نامه شما جعلی نیست. در ادامه هم چند خط وجود دارد که با زبان انگلیسی توضیح می‌دهد به صورت رسمی برای مصاحبه در سفارت آمریکا دعوت شده‌اید و برای دریافت ویزا باید در روز تعیین شده به سفارت آمریکا مراجعه کنید.

در این خطوط همچنین توضیح داده شده است که برای دریافت ویزای لاتاری برای خود و خانواده تان، فقط تا پایان سال مالی لاتاری فرصت دارید و اگر تا این زمان موفق به اخذ ویزا نشوید، اجازه ورود به آمریکا را نخواهید داشت.

بعد از این خطوط انگلیسی، بخش های دیگر نامه دعوت به مصاحبه را مشاهده می‌کنید. بخش اول مربوط به وقت سفارت برنده لاتاری است. در ابتدای این بخش، سفارت محل مصاحبه و آدرس آن را مشاهده می‌کنید و بعد از آن تاریخ و ساعت مصاحبه لاتاری مشخص شده است.

در بخش های بعدی نیز، کیس نامبر برنده لاتاری و مشخصات او را مشاهده می‌کنید. اگر برنده لاتاری دارای همراه باشد، اطلاعات افراد زیر مجموعه او نیز در نامه دعوت به مصاحبه قابل مشاهده است.

مدت زمان انتظار برندگان لاتاری برای دعوت به مصاحبه

بعد از تکمیل فرم DS 260، یکی از سوالات و نگرانی های اصلی برندگان لاتاری این است که چه زمانی برای مصاحبه به سفارت آمریکا دعوت خواهند شد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که زمان دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری به چند عامل بستگی دارد، که در ادامه هر کدام را معرفی و درباره آن توضیح خواهیم داد.

تاثیر کیس نامبر بر زمان دعوت به مصاحبه لاتاری

در هر سال تعداد زیادی برنده لاتاری وجود دارد که برای دریافت ویزای آمریکا مهلت محدودی دارند. بنابراین این برندگان باید به یک ترتیب عادلانه برای مصاحبه ویزا دعوت شوند. شماره کیس نامبر برندگان لاتاری تعیین می‌کند که کدام یک از آن‌ها زودتر برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

به طور مثال برنده ای که کیس نامبر زیر 1000 دارد، خیلی زودتر از برنده با کیس نامبر بالای 5000 به مصاحبه دعوت خواهد شد. وزارت امور خارجه آمریکا، ماهنامه ای به نام ویزا بولتن دارد که به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود و هر ماه اعلام می‌کند که برندگان لاتاری تا چه کیس نامبری به مصاحبه دعوت خواهند شد یا اصطلاحا کدام کیس نامبرها کارنت شده اند.

توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزا بولتن و نحوه اطلاع از کارنتی کیس نامبر، مقاله کارنت شدن کیس نامبر برندگان لاتاری را مطالعه کنید.

تاثیر محل سفارت بر روی زمان مصاحبه لاتاری

 در صورتی که کیس نامبر شما کارنت شده است، اما هنوز به مصاحبه لاتاری دعوت نشده اید، این موضوع به فشار کاری سفارت محل مصاحبه برمی‌گردد. برندگان لاتاری در هنگام تکمیل فرم DS 260 می‌توانند سفارت پیشنهادی خود برای مصاحبه را انتخاب کنند. اما در نهایت این KCC (مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا) است که سفارت محل مصاحبه برندگان لاتاری را مشخص می‌کند.

اطلاعات شما از طریقKCC به سفارت ارسال می‌شود و سفارت با توجه به فشار کاری خود برای برندگان لاتاری نامه دعوت به مصاحبه ارسال می‌کند. اگر کیس نامبر شما کارنت شده است، اما نامه دعوت به مصاحبه را دریافت نکرده‌اید، هیچ جای نگرانی نیست و فقط باید منتظر باشید که سفارت نامه دعوت به مصاحبه را برای شما ارسال کند.

اینکه بعد از کارنتی چقدر طول می‌کشد تا نامه دعوت به مصاحبه را دریافت کنید، به سفارتی مربوط می‌شود که پرونده شما به آن ارجاع شده است. امکان دارد در مدت کوتاهی دعوت به مصاحبه شوید و امکان این وجود دارد که فشار کاری سفارت بالا باشد و مدت زمان زیادی برای دریافت نامه دعوت به مصاحبه منتظر باشید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان را بخوانید یا اینکه مقاله مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا را بخوانید. 

تغییر زمان یا محل مصاحبه لاتاری

برخی از برندگان لاتاری مشکلاتی با زمان یا سفارت محل مصاحبه لاتاری دارند، و سوالشان این است که آیا امکان جابجایی زمان یا محل مصاحبه لاتاری وجود دارد؟ ما به همه برندگان لاتاری توصیه می‌کنیم که تا حد ممکن این کار را انجام ندهند و تمام سعی خود را انجام دهند که در زمان تعیین شده برای مصاحبه لاتاری مراجعه کنند.

در صورت تغییر محل سفارت یا زمان مصاحبه لاتاری، اصلا مشخص نیست که دوباره در چه زمانی نامه دعوت به مصاحبه را دریافت خواهید کرد. بنابراین منطقی نیست که بر روی شانس خود ریسک کنید و مصاحبه خود را به تاخیر بیندازید. ولی اگر ناچار هستید، می‌توانید برای سفارت محل مصاحبه خود ایمیلی ارسال کنید و از آن‌ها درخواست کنید که زمان یا محل مصاحبه را تغییر دهند. البته اگر ریسک این کار را می‌پذیرید!

نحوه دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری

درخواست برای گرفتن نامه دعوت به مصاحبه لاتاری، همانند روز  اعلام نتایج لاتاری به سایتdvprogram  مراجعه کنید و اطلاعات خود را در فرم استعلام نتیجه لاتاری وارد کنید. با وارد کردن نام خانوادگی، سال تولد و کانفرمیشن نامبر، می‌توانید نامه دعوت به مصاحبه خود را ببینید.

البته توجه کنید! اگر هنوز نامه دوم برای شما ارسال نشده باشد، مانند قبل نامه برنده شدن در لاتاری را مشاهده خواهید کرد. به برندگان لاتاری توصیه می‌کنیم که بعد از کارنت شدن کیس نامبر خود، هر چند مدت یکبار به این سایت مراجعه کرده و بررسی کنند که آیا نامه دعوت به مصاحبه برای آن‌ها ارسال شده است یا خیر.

در صورتی که روش چک کردن دریافت نامه دوم را نمی‌دانید، توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای بررسی جواب لاتاری را بخوانید. چرا که روش بررسی دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری، دقیقا همانند روش چک کردن نتیجه لاتاری است.

آیا کیس نامبرهای بالا نیز به مصاحبه لاتاری دعوت می‌شوند؟

کیس نامبر شما نشان دهنده این است که چندمین نفری هستند که از قاره آسیا در قرعه کشی لاتاری انتخاب شده اید. این کیس نامبر نمی‌تواند بیان کند که چند برنده لاتاری از ایران، قبل از شما قرار دارند. حتی اگر کیس نامبر بسیار بالا دارید، نباید ناامید باشید.

شاید کیس نامبر بالای 10 هزار داشته باشید، اما فقط 200 برنده لاتاری از ایران، با کیس نامبر پایین تر از شما وجود داشته باشد. بنابراین هیچ چیز مشخص نیست. هیچ کدام از برنامه های لاتاری با سال گذشته قابل مقایسه نیستند، پس به هیچ وجه وضعیت خود را با سال های گذشته مقایسه نکنید.

چند کیس نامبر لاتاری از ایران، قبل از شما وجود دارد؟ هیچ آماری در این زمینه وجود ندارد. بنابراین توجه کنید که در هر سال امکان دعوت تمام برندگان لاتاری وجود دارد و کیس نامبرهای بالا نیز نامه دعوت به مصاحبه را دریافت خواهند کرد.

اگر برنده لاتاری هستید و کیس نامبر بالای 10 هزار و حتی کیس نامبر بالای 20 هزار دارید. به هیچ وجه ناامید نباشد و حتما از شانس بزرگ خود استفاده کنید. اما توجه کنید که به دلیل بالا بودن کیس نامبر، باید حواس خود را بیشتر جمع کنید و نباید هنگام تکمیل فرم DS 260 اشتباه کنید.

بعد از گرفتن نامه دعوت به مصاحبه لاتاری

بعد از دریافت نامه وقت سفارت، باید تمام مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری را بررسی کنید و خود را آماده مصاحبه در سفارت آمریکا کنید. جهت اینکه از کامل بودن تمام مدارک خود مطمئن باشید. توصیه می‌کنیم که چک لیست مدارک برندگان لاتاری را حتما بخوانید.

در این چک لیست تمام مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری بر اساس سفارت های مختلف لیست شده است. بنابراین اگر نامه دعوت به مصاحبه را دریافت کرده اید، قبل از هر چیز این چک لیست را بخوانید و بعد از آن مقاله همه چیز درباره مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا را بخوانید.

سوالات متداول

سوال: آیا وقت مدیکال برندگان لاتاری هم در نامه دوم تعیین شده است؟

پاسخ: خیر. در نامه دعوت به مصاحبه لاتاری، فقط وقت سفارت برندگان لاتاری و محل مصاحبه آن ها تعیین شده است. شما باید چند روز قبل از مصاحبه، نسبت به رزرو وقت مدیکال در یک کشور خارجی اقدام کنید. توصیه می‌کنیم به این منظور مقاله راهنمای رزرو وقت مدیکال برندگان لاتاری را بخوانید.

سوال: بعد از دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری، باید مدارک خود را به سفارت ایمیل کنیم؟

پاسخ: خیر. طبق قوانین جدید، هیچ نیازی به ایمیل کردن یا ارسال مدارک به سفارت یا KCC نیست. فقط باید مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری را طبق چک لیست آماده کنید و در روز مراجعه به سفارت با خود به همراه داشته باشید.

سوال: امکان دارد که نامه دعوت به مصاحبه لاتاری را دریافت نکنیم؟

پاسخ: بله. سال هایی وجود داشته است که به علت فرصت کم برای پردازش پرونده ها، برای تعدادی از کیس نامبرها نامه دوم ارسال نشده است. امکان رخ دادن این اتفاق وجود دارد. ولی به هیچ وجه وضعیت خود را با برندگان سال های قبل مقایسه نکنید. حتی اگر کیس نامبرهای بالای 20 هزار دارید، امید خود را از دست ندهید و فرم DS 260 را تکمیل کنید.

سوال: امکان این وجود دارد که خودمان تاریخ و محل مصاحبه لاتاری را تعیین کنیم؟

پاسخ: خیر. برندگان لاتاری امکان تعیین زمان و محل مصاحبه را ندارند. وقت سفارت برندگان لاتاری توسط سفارت تعیین می‌شود و باید منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه باشید.

سوال: آیا پس از ثبت فرم DS-260 نامه دوم برای ما ارسال می‌شود؟

پاسخ: خیر به این شکل نیست، ابتدا لازم است کیس نامبر شما کارنت شود یعنی پرونده شما به جریان بیافتد، پس از آنکه کیس نامبر شما به جریان افتاد بررسی فرم دی اس شما انجام می‌شود سپس نامه دوم برای شما ارسال می‌شود.

سوال: نمونه سوالات مصاحبه لاتاری را از کجا پیدا کنیم؟

پاسخ: مصاحبه لاتاری مانند امتحان نیست که دارای نمونه سوال باشد، افسر کنسولی بسته به شرایط برنده و اطلاعات موجود در فرم DS-260 سوالاتی از شما می‌پرسد و بیشتر از همه به ری‌اکشن و پاسخ شما در برابر سوالات توجه می‌کند. به تمام سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود به صداقت کامل پاسخ دهید.

سوال: آیا پس از اشتباه وارد کردن اطلاعات در فرم DS-260 می‌توان دوباره فرم DS-260 را پر کرد؟

پاسخ: خیر فقط یکبار می‌توانید فرم DS-260 را تکمیل کنید. اگر فرم را ثبت نهایی کرده باشید و متوجه اشتباهی در فرم شوید می‌توانید درخواست ویرایش فرم دهید. اگر ثبت نهایی فرم DS-260 را نزده باشید می‌توانید به راحتی فرم تان را ویرایش کنید.

سوال: ثبت فرم DS-260 هزینه دارد؟

پاسخ: بله ثبت فرم DS-260 هزینه ای برابر با ۳۲۵ دلار دارد. (هزینه اعلام شده تا تاریخ نگارش این مقاله معتبر است)

سوال: مصاحبه برندگان لاتاری در دبی بهتر است یا استانبول؟

پاسخ: ویزای لاتاری جز ویزاهای مهاجرتی آمریکاست. مصاحبه این‌گونه ویزاها، تنها در سفارت‌های ابوظبی، آنکارا و ایروان انجام می‌شود و نمی‌توانید برای این کار به کنسول گری دبی یا استانبول مراجعه کنید.

سوال: مصاحبه لاتاری به چه زبانی است؟

پاسخ: انتخاب زبان مصاحبه لاتاری به انتخاب فرد است، یعنی افسر کنسولی قبل از شروع مصاحبه از شما سوال می پرسد که به چه زبانی راحت هستید صحبت کنید؟ در صورتی که بخواهید فارسی صحبت کنید افسر کنسولی با شما به زبان فارسی صحبت خواهد کرد. مصاحبه لاتاری به فارسی در بیشتر سفارت های اطراف ایران مانند سفارت های ترکیه، ارمنستان و دبی امکان پذیر است و شما می‌توانید به زبان دلخواه خودتان با افسر سفارت مصاحبه کنند.

سخن پایانی

یکی از خسته کننده ترین مراحل برای برندگان لاتاری، انتظار کشیدن برای گرفتن نامه دعوت به مصاحبه (یا همان نامه دوم برندگان لاتاری) است. اینکه برندگان لاتاری چه زمانی نامه دعوت به مصاحبه دریافت می‌کنند و چه چیزهایی در این نامه وجود دارد؟ یکی از سوالات بسیار رایج برنده لاتاری بعد از تکمیل فرم DS 260  است که به طور کامل در این مقاله بررسی شد.

در این مقاله همچنین نحوه دریافت نامه دوم برندگان لاتاری توضیح داده شد و در مورد این مساله شفاف سازی کردیم که کیس نامبرهای بالا نیز شانس دریافت نامه دعوت به مصاحبه را دارند و کیس نامبرهای لاتاری بالای  10 هزار و 20 هزار نباید به هیچ وجه ناامید باشند.

توصیه می‌کنیم که اگر جز برندگانی هستید که در انتظار نامه دریافت به مصاحبه هستید، حتما این مقاله را بخوانید. در ضمن برای شما آرزو داریم که هرچه زودتر از این وضعیت کسالت بار خارج شوید و با دریافت نامه دوم، وارد مراحل بعدی شوید و بتوانید با موفقیت همه آن‌ها را پشت سر بگذارید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات