" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

شرایط زندگی، درآمد، کار و تحصیل برندگان لاتاری در آمریکا

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار یکشنبه 28 اسفند 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 16:23
مقاله های مرتبط

در مقاله های قبلی درباره برندگان لاتاری و نحوه رسیدن آن‌ها به آمریکا زیاد صحبت کرده‌ایم. در این مقاله قصد داریم به زندگی برندگان لاتاری در آمریکا، شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری یا همان شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا بپردازیم و این موضوعات را بررسی کنیم که برنده لاتاری بعد از ورود به آمریکا باید چه کارهایی انجام دهد و چگونه باید زندگی جدید خود را در این کشور شروع کند.

سعی ما بر این است که راهنمای کاملی برای این موضوع ارائه کنیم و مسائلی مانند سطح زبان انگلیسی برای زندگی در آمریکا، چگونگی یافتن کار برای برندگان لاتاری، کارهای اولیه برنده لاتاری در آمریکا و... را بررسی خواهیم کرد.

لایزرو یک مرجع رایگان و کامل برای ارائه اطلاعات مهاجرتی است. هدف ما بالا بردن سطح آگاهی و آشنا کردن شما با مسائل مهاجرتی است. برای کسب اطلاعات مورد نیاز تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود را در قسمت نظرات مقاله از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم!

شرایط زندگی، درآمد، کار و تحصیل برندگان لاتاری در آمریکا | لایزرو ر این مقاله قصد داریم به زندگی برندگان لاتاری در آمریکا، شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری یا همان شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا بپردازیم و این موضوعات را بررسی کنیم.
ر این مقاله قصد داریم به زندگی برندگان لاتاری در آمریکا، شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری یا همان شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا بپردازیم و این موضوعات را بررسی کنیم.
مقاله های مرتبط

ورود برندگان لاتاری به آمریکا

توجه کنید برای اولین ورود به آمریکا، متقاضی اصلی اولین شخصی است که باید وارد این کشور شود. یعنی افراد زیر مجموعه برنده لاتاری که دارای کلاس ویزا DV2 یا DV3 هستند (همسر و فرزندان) ، باید حتما همراه یا بعد از کیس اصلی وارد فرودگاه آمریکا شوند و نمی‌توانند قبل از او به آمریکا وارد شوند.

البته این محدودیت فقط برای ورود اول به آمریکاست. بعد از گرفتن گرین کارت، تمام اعضای خانواده می‌توانند به صورت آزادانه از آمریکا خارج شوند یا وارد خاک آن شوند.

اولین ورود برندگان لاتاری به فرودگاه آمریکا و مراحل آن

برنده لاتاری و افراد زیر مجموعه او، علاوه بر ویزایی که بر روی پاسپورت آن‌ها چسبانده می‌شود، یک پاکت زرد هم دریافت می‌کنند. این پاکت ها نباید به هیچ وجه باز شوند و این موضوع بر روی پاکت نیز نوشته شده است.

به برندگان لاتاری توصیه می‌شود که هنگام رسیدن به فرودگاه آمریکا و پیاده شدن از هواپیما، پاکت های زرد خود را به دست بگیرند تا مسئولان فرودگاه بتوانند آن‌ها را بهتر راهنمایی کنند. برندگان لاتاری در اولین قدم باید به باجه افسران مرزی مراجعه کنند و پاکت زرد را همراه پاسپورت خود به آن‌ها تحویل دهند.

اگر آدرسی که قبلا برای دریافت گرین کارت مشخص کرده اید، تغییر کرده است. می‌توانید تغییر آدرس خود را به اطلاع افسران مرزی برسانید. مراحل کار شما در این باجه زیاد طول نمی‌کشد، شاید لازم باشد که چند فرم ساده را تکمیل کنید و در نهایت افسر مرزی بر روی ویزای شما مهر می‌زند.

این مهر تا یکسال در حکم گرین کارت موقت برنده لاتاری است و می‌توانید از آن برای انجام کارهای اداری خود استفاده کنید. بعد از اینکه مهر افسر مرزی بر روی ویزای لاتاری زده شد، می‌توانید از فرودگاه خارج شوید و آزادانه به هر شهری از آمریکا سفر کنید.

کارهای اولیه برندگان لاتاری در آمریکا

اولین کار برنده لاتاری بعد از ورود به خاک آمریکا، پیدا کردن محلی برای سکونت است. اگر آشنایانی در آمریکا دارید و می‌توانید برای مدتی در خانه آن‌ها بمانید، توصیه می‌کنیم که از کمک آن‌ها استفاده کنید. استفاده از کمک دوستان و آشنایان ساکن آمریکا، باعث می‌شود که سریع‌تر با محیط زندگی جدید خود سازگار شوید. اما توجه کنید که نباید به هر شخصی در این زمینه اعتماد کنید. فقط به کسانی اعتماد کنید که آن‌ها را به صورت کامل می‌شناسید.

اگر دوست یا آشنای قابل اطمینانی در آمریکا ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. اولین محل اقامت خود در آمریکا را به صورت کوتاه مدت انتخاب کنید. به این منظور می‌توانید در هتل اقامت داشته باشید یا اینکه به وسیله نرم افزارهایی همچون Airbnb خانه ای را به مدت کوتاه اجاره کنید.

برای رزرو هتل یا اجاره کوتاه مدت خانه در آمریکا، نیازی نیست که حتما این کارها را قبل از ورود به کشور انجام دهید، بلکه چندین روز قبل از پرواز به آمریکا می‌توانید محل سکونت خود را رزرو کنید و بعد از رسیدن به فرودگاه، مستقیما به محل اقامت خود بروید.

در طول مدتی که در محل اقامت موقت خود هستید، توصیه می‌کنیم که کارهای اولیه زیر را انجام دهید. انجام این کارهای اولیه برای تمام برندگان لاتاری ضروری است.

خرید سیم کارت در آمریکا برای برندگان لاتاری

در دوره فعلی نمی‌توان لحظه ای را بدون ارتباطات و اینترنت تصور کرد. بنابراین یکی از اولین کارهایی که برنده لاتاری باید در آمریکا انجام دهد، خرید سیم کارت است. خرید سیم کارت در آمریکا بسیار راحت است. در مراحل بعدی می‌توانید از شماره تلفن خود برای انجام کارهای اداری یا افتتاح حساب بانکی نیز استفاده کنید.

برای مقایسه سیم کارت ها می‌توانید مقاله خرید سیم کارت در آمریکا را بخوانید.

گرفتن SSN (سوشیال برندگان لاتاری)

گرفتن شماره تامین اجتماعی آمریکا که SSN یا سوشیال هم نام دارد، مهم ترین کاری است که برنده لاتاری بعد از ورود به آمریکا باید انجام دهد. شماره تامین اجتماعی همانند کد ملی در ایران است. برندگان لاتاری برای کار کردن در آمریکا یا استفاده از سایر خدمات دولتی و اجتماعی به شماره تامین اجتماعی (SSN) نیاز خواهند داشت.

در نتیجه توصیه می‌کنیم به عنوان اولین کار، کارهای سوشیال خود را انجام دهید. نحوه اخذ سوشیال برندگان لاتاری، در مقاله نحوه گرفتن SSN در آمریکا توضیح داده شده است.

باز کردن حساب بانکی برای برندگان لاتاری

در عصر پرداخت های الکترونیک و نرم افزارهای متنوع، داشتن کارت و حساب بانکی بسیار مهم است. بدون داشتن حساب بانکی عملا بسیاری از کارها را نمی‌توانید در دنیای امروز انجام دهید. به همین دلیل افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری یکی از کارهای اولیه برای برندگان لاتاری در آمریکا است.

نگران مسائل تحریم نباشید! برنده لاتاری، مقیم دائم آمریکا محسوب می‌‌شود. ویزای لاتاری در حکم گرین کارت موقت است، می‌توانید کارهای افتتاح حساب خود را با همان ویزا انجام دهید و نیاز نیست که منتظر گرین کارت خود بمانید.

برای افتتاح حساب ایرانیان، کدام بانک آمریکا مناسب تر است؟ در مقاله نحوه افتتاح حساب بانکی در آمریکا برای برندگان لاتاری، این مطالب را به صورت کامل توضیح داده‌ایم و توصیه می‌کنیم آن مقاله را بخوانید.

اجاره خانه در آمریکا

برای ادامه زندگی در آمریکا باید به فکر اجاره بلند مدت یک خانه باشید. شما می‌توانید تا سه ماه هم به شکل موقت در یک جا اقامت کنید، اما بهتر است برنامه ریزی کاملی برای بستن قرارداد اجاره خانه بلند مدت داشته باشید.

توصیه می‌کنیم که قبل از بستن قرارداد، یک کار مناسب پیدا کنید و از میزان درآمد خود در آمریکا آگاهی داشته باشید. برای اجاره بلند مدت خانه عجله نکنید، ولی سعی کنید که اطلاعات لازم را در مورد خانه مورد نظر خود جمع آوری کنید و آماده باشید در اولین فرصت برای این کار اقدام کنید.

برای آگاهی از قوانین اجاره خانه در آمریکا، توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای کامل اجاره خانه در آمریکا را بخوانید.

آیا به برندگان لاتاری خانه می‌دهند؟

متاسفانه پاسخ این سوال منفی است. برندگان لاتاری فقط اجازه اقامت دائم در آمریکا و استفاده از حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند که البته امتیاز ارزشمندی است. بنابراین دولت آمریکا هیچ وظیفه دیگری در قبال تامین مسکن یا دادن وام به برندگان لاتاری ندارد. اگر برنده لاتاری هستید، بعد از ورود به آمریکا باید با هزینه خودتان خانه اجاره کنید و به شما خانه‌ای داده نمی‌شود.

بازگشت و سفر برنده لاتاری به ایران

یکی از سوالات پرتکرار این است که آیا برنده لاتاری بعد از ورود به آمریکا امکان بازگشت به ایران را دارد؟ در جواب باید بگوییم که هیچ محدودیتی برای سفر برنده لاتاری به ایران وجود ندارد. برنده لاتاری می‌تواند پس از ورود به آمریکا، به ایران بازگردد.

برنده لاتاری برای ورود مجدد به آمریکا احتیاجی به اخذ ویزا ندارد و می‌تواند به تعداد دلخواه وارد آمریکا شده و از آن خارج شود. برنده لاتاری مقیم دائم آمریکا و دارنده گرین کارت محسوب می‌شود و در ورود و خروج به آمریکا تفاوت چندانی با یک شهروند آمریکایی وجود ندارد.

تنها یک شرط وجود دارد! مقیم دائم آمریکا (شخص دارنده گرین کارت) نباید به صورت مداوم بیشتر از 6 ماه خارج از آمریکا باشد. اگر قصد دارید به مدت طولانی خارج از آمریکا باشید و برای کارت اقامت شما مشکلی ایجاد نشود، می‌توانید مجوز خروج از کشور دریافت کنید.

اگر بدون گرفتن مجوز، به صورت مداوم یکسال خارج از آمریکا باشید، برای گرین کارت شما مشکل ایجاد می‌شود و هنگام برگشت به آمریکا باید توضیح دهید که چرا به مدت طولانی خارج از این کشور بوده‌اید.

بیشتر بدانید: آیا به برندگان لاتاری پول، شغل، ماشین و خانه می‌دهند؟

مجوز خروج از کشور یا پاس سفید چیست؟

اگر تحصیل شما در ایران به پایان نرسیده است، یا اینکه به دلیل دیگری قصد اقامت طولانی مدت در خارج از آمریکا را دارید. قبل از سفر به ایران می‌توانید درخواست اینتری پرمیت داشته باشید. به این مجوز پاس سفید هم گفته می‌شود.

شما درخواستی را به وزارت خارجه آمریکا ارسال می‌کنید و توضیح می‌دهید که به دلایلی باید از آمریکا خارج شوید و قصد دارید که به مدت بیش از 6 ماه در خارج از آمریکا اقامت داشته باشید. دولت آمریکا نیز برای شما مجوز این کار را صادر می‌کند. در این صورت حتی اگر بیش از 6 ماه یا یکسال مداوم خارج از آمریکا باشید، مشکلی برای اقامت شما به وجود نمی‌آید.

هنگام مهاجرت چه چیزهایی به آمریکا ببریم؟

برندگان لاتاری برای اولین سفر به آمریکا استرس زیادی دارند و به دلیل طولانی بودن مسیر نگران هستند که وسیله ای را به آمریکا نبرند و در آنجا با مشکل مواجه شوند. بنابراین در این قسمت قصد داریم چک لیستی از لوازم مورد نیاز برای مهاجرت به آمریکا ارائه کنیم.

توصیه می‌کنیم برندگان لاتاری در هنگام اولین سفر به آمریکا وسایل زیر را به همراه داشته باشند :

  • پاسپورت به همراه پاکت زرد برندگان لاتاری
  • مدارک هویتی مهم به همراه ترجمه مدارک
  • سند ازدواج به همراه ترجمه
  • در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید، مدارک پزشکی خود را با ترجمه آن به همراه داشته باشید.
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • تا سقف مجاز دلار و طلا به همراه داشته باشید تا بتوانید هزینه های اولیه زندگی خود را در آمریکا تامین کنید. سقف مجاز حمل دلار و طلا به خارج از کشور را از گمرک سوال کنید.
  • برای شارژرهای لوازم الکترونیکی خود، تبدیل مناسب بخرید. پریزهای آمریکا شکل متفاوتی دارند و شارژرهای قابل استفاده در ایران مناسب پریزهای آمریکایی نیستند.
  • لباس های مناسب فصل و یک کفش اضافه با خود به همراه داشته باشید. هنگام شروع زندگی در آمریکا هزینه پوشاک برای شما گران خواهد بود. بهتر است کفش و لباس های گرم را از ایران ببرید.

کالاهایی که ایرانیان به منظور جبران هزینه سفر به آمریکا می‌برند

بعضی ایرانی ها نیز برای جبران هزینه سفر خود، کالاهایی را از ایران به آمریکا می‌برند و در آنجا به فروش می‌رسانند. می‌توانید این کالاها را با خود به آمریکا ببرید، اما قبل از سفر تحقیق کنید که تا چه میزان امکان بردن کالاهای زیر را دارید :

زعفران : زعفرانی که کاملا بسته بندی شده و دارای برچسب مشخصات باشد، در آمریکا خریدار دارد. هر چه مدت زیادی از تاریخ انقضای زعفران مانده باشد، می‌توانید آن را در آمریکا به قیمت بالاتری بفروشید. فروشگاه های زیادی در آمریکا وجود دارد که زعفران را از شما می‌خرند و فروش آن می‌توانید قسمتی از هزینه های سفر را جبران کند.

سیگار : تعجب نکنید! سیگار در آمریکا بسیار گران است. به همین دلیل می‌توانید به اندازه مناسب از ایران سیگار بیاورید و در آمریکا به فروشگاه های ایرانی بفروشید. این کار نیز می‌تواند تا حدی هزینه های سفر شما را جبران کند.

هنگام مهاجرت چه چیزهایی به آمریکا نبریم؟

  • گل و گیاه و میوه : بعضی از این موارد دارای قرنطینه گیاهی هستند و امکان دارد در گمرک آمریکا برای شما مشکل ساز شوند.
  • سبزیجات خشک، ادویه جات، گیاهان دارویی : تمام مواد غذایی مورد نیاز ایرانی ها در آمریکا وجود دارد. بردن این مواد به صورت فله‌ای شما را به دردسر می‌اندازد، چرا که به مواد مخدر شباهت دارند و نمی‌توانید به افسر مرزی توضیح دهید که این ها واقعا چه چیزی هستند.
  • لوازم برقی و ظرف های آشپزخانه : در آمریکا به راحتی می‌توانید همه این لوازم را با قیمت مناسب خریداری کنید، پس منطقی نیست که بار خود را سنگین کنید.

گرفتن گرین کارت در آمریکا

برندگان لاتاری، برای گرفتن گرین کارت در آمریکا باید هزینه صدور آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند. می‌توانید این هزینه را در ایران پرداخت کنید، یا اینکه بعد از ورود به آمریکا از طریق کارت بانکی خودتان پرداخت کنید. البته توصیه می‌کنیم که این هزینه را بعد از گرفتن ویزای لاتاری پرداخت کنید تا سریع تر بتوانید گرین کارت خود را دریافت کنید.

گرین کارت برندگان لاتاری به آدرسی ارسال می‌شود که قبلا در فرم DS260 آن را مشخص کرده اید. در فرم DS260 قسمتی وجود دارد که باید یک آدرس در آمریکا وارد کنید. در صورتی که آدرس شما تغییر کرده است، در هنگام ورود به فرودگاه آمریکا به افسر مرزی اطلاع دهید که آدرس شما در آمریکا تغییر کرده است و آدرس محل اقامت جدید خود را به افسر بدهید.

حداکثر دو تا سه ماه طول می‌کشد که گرین کارت شما صادر شده و به آدرس شما ارسال شود. حتما لازم نیست که گرین کارت را خودتان تحویل بگیرید و شخص دیگر نیز می‌تواند آن را تحویل بگیرید. در مدتی که گرین کارت به دست شما نرسیده است، می‌توانید از ویزای لاتاری خود به جای گرین کارت استفاده کنید و کارهای خود را انجام دهید.

سطح زبان انگلیسی برندگان لاتاری برای زندگی در آمریکا

همانطور که قبلا در مقاله مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری توضیح دادیم، یک برنده لاتاری تا رسیدن به خاک آمریکا هیچ نیازی به تسلط بر زبان انگلیسی یا داشتن مدرک زبان نخواهد داشت. مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا به زبان فارسی انجام می‌شود و تکمیل فرم DS260 برندگان لاتاری نیز توسط کارشناسان مجرب انجام می‌شود.

اما وضعیت برنده لاتاری بعد از ورود به خاک آمریکا چگونه است؟ آیا برندگان لاتاری برای زندگی در آمریکا به سطح زبان بالایی نیاز دارند؟ واقعیت این است که اگر می‌خواهید در شغل های تخصصی مشغول به کار شوید و نیاز به ارتباطات گسترده با مردم دارید، در آن صورت باید به دنبال تسلط بر زبان انگلیسی باشید.

در غیر این صورت برندگان لاتاری می‌توانند بدون تسلط بر زبان انگلیسی نیز در آمریکا زندگی کنند. به طور مثال در شهری مانند لس آنجلس، ایرانیان بسیار زیادی وجود دارند. کسب و کارهای ایرانی زیادی در این شهر وجود دارد که به ارائه خدمات و کالا مشغول هستند. در نتیجه می‌توانید با همان زبان فارسی خدمات و کالاهای مورد نظر خود را در شهر لس آنجلس تهیه کنید.

شاید برای شما جالب باشد که حتی امکان شرکت در آزمون گواهینامه رانندگی شهر لس آنجلس به زبان فارسی وجود دارد. بنابراین حتما لازم نیست که برای زندگی در آمریکا به زبان انگلیسی کاملا مسلط باشید، ولی بهتر است که خود را کم کم با محیط جدید زندگی خود سازگار کنید و به زبان انگلیسی مسلط شوید، در این صورت جای پیشرفت زیادتری خواهید داشت.

کار برای برندگان لاتاری در آمریکا

آمریکا اقتصاد اول جهان است، در نتیجه میزان موقعیت های شغلی در این کشور بسیار زیاد است. اینکه چقدر می‌توانید درآمد داشته باشید به مهارت های شما برمی‌گردد. کارهای جنرال (کارهای بدون نیاز به تخصص) به تعداد زیاد در آمریکا وجود دارند، ولی طبیعتا درآمد کمتری نیز دارند.

اگر مهارت انجام کارهای فنی داشته باشید، در این صورت می‌توانید کارهایی با درآمد بهتر داشته باشید. برای شخصی که در آمریکا به دنبال شغل است، همیشه کار پیدا می‌شود و برندگان لاتاری نباید از این موضوع نگران باشند.

بیشتر برندگان لاتاری به دنبال کارهای ساده ای همچون رانندگی تاکسی اینترنتی می‌روند، در حالی که با کسب مهارت های فنی همچون برقکاری، نجاری یا لوله کشی می‌توانند درآمد بالاتری در آمریکا داشته باشند و موقعیت های شغلی بهتری به دست آورند. در چنین شغل هایی حتی شرایط سنی نیز مطرح نیست و می‌توانید در هر سنی مشغول آن‌ها شوید.

شغل برندگان لاتاری

بیشتر برندگان لاتاری به دنبال کارهای ساده ای همچون رانندگی تاکسی اینترنتی می‌روند، چرا که نیازی به تسلط بر زبان انگلیسی یا مهارت خاص ندارد. برای انجام این کار فقط نیاز به گرفتن گواهینامه و یک خودرو دارید که اغلب مهاجران خیلی زود می‌توانند آن‌ها را فراهم کنند.

برخی دیگر نیز به دنبال شغل های ساده‌ای همچون صندوق داری یا گرفتن سفارش در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها می‌روند. برای انجام این کارها به تسلط نسبی بر زبان انگلیسی نیاز است تا بتوانید منظور مشتریان را متوجه شوید، ولی انجام این کارها نیاز به داشتن مهارت خاص ندارد.

این‌ها شغل‌هایی است که اکثر برندگان لاتاری در هنگام شروع زندگی در آمریکا به دنبال آن می‌روند. اما شغل‌های بهتری نیز وجود دارد که می‌تواند توسط همه برندگان لاتاری انجام شود و درآمد بیشتری را نصیب این افراد کند. در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: بررسی کار در آمریکا بعد از لاتاری و به محض ورود

بهترین شغل برای برندگان لاتاری

پیشنهاد ما به برندگان لاتاری این است که برای یک شغل مناسب در آمریکا داشته باشند، به دنبال کسب مهارت های فنی همچون برقکاری، نجاری یا لوله کشی بروند. چرا که کارهای فنی در آمریکا پرتقاضا هستند و با داشتن این مهارت ها می‌توانید موقعیت های شغلی بهتری به دست آورید و درآمد بالاتری داشته باشید. در چنین شغل هایی حتی شرایط سنی نیز مطرح نیست و می‌توانید در هر سنی مشغول آن‌ها شوید.

البته اگر بتوانید کارهایی مرتبط با تحصیلات خود در آمریکا پیدا کنید، درآمد شما بیشتر خواهد بود. ولی معمولا برای استفاده از تخصص خود در آمریکا، باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید تا از لحاظ تخصصی با شرایط شغل‌های آمریکا سازگار شوید. این کار زمان بر است و شاید نیاز داشته باشید هنگام شروع زندگی در آمریکا، مشغول شغل‌های دیگری شوید.

درآمد برندگان لاتاری در آمریکا

در این بخش، میانگین درآمد برندگان لاتاری در آمریکا برای چند شغل عمومی و فنی بیان شده است. اگر علاقه مند به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد کاریابی در آمریکا و درآمد شغل‌های دیگر هستید، توصیه می‌کنیم که مقاله نحوه کاریابی در آمریکا را مطالعه کنید.

عنوان شغلی

میانگین درآمد

نوع شغل

راننده اوبر

2700 تا 3800 دلار در ماه

عمومی

پیشخدمت مک‌دونالد

3600 دلار در ماه

عمومی

نگهداری از حیوانات خانگی

3600 دلار در ماه

عمومی

خدمات نظافتی

1800 تا 3600 دلار در ماه

عمومی

کار در استارباکس

1600 تا 3200 دلار در ماه

عمومی

لوله کشی

5500 دلار در ماه

فنی

برقکاری

5500 دلار در ماه

فنی

تعمیرکار خودرو

5000 دلار در ماه

فنی

برنامه‌نویسی

7500 دلار در ماه

تخصصی

ماما

9100 دلار در ماه

تخصصی

تحصیل برندگان لاتاری و خانواده آن‌ها در آمریکا

برندگان لاتاری به محض ورود به آمریکا، مجوز اقامت دائم (گرین کارت) دریافت می‌کنند. در نتیجه شرایط تحصیل برندگان لاتاری در آمریکا، دقیقا همانند شهروندان آمریکایی است. یعنی تحصیل فرزندان برندگان لاتاری در مدارس دولتی آمریکا رایگان است. هزینه تحصیل برنده لاتاری و خانواده او در دانشگاه های آمریکا نیز با نرخ شهریه برابر با سایر شهروندان آمریکا محاسبه می‌شود.

برنده لاتاری و خانواده او هیچ محدودیتی در انتخاب رشته و دانشگاه ندارند. اگر در آزمون های دانشگاه ها قبول شوند، می‌توانند از بورسیه های دانشگاه استفاده کنند و حتی به رایگان در آمریکا تحصیل کنند. همه این‌ها به میزان تلاش شما بستگی دارد و هیچ تبعیضی وجود نخواهد داشت.

گرفتن پاسپورت آمریکا برای برندگان لاتاری

برندگان لاتاری از لحظه ورود به آمریکا، مقیم دائم این کشور به شمار می‌روند و گرین کارت دریافت می‌کنند. این افراد می‌توانند بعد از گذشت 5 سال برای دریافت حق شهروندی و گرفتن پاسپورت آمریکا اقدام کنند. توجه کنید که برندگان لاتاری برای گرفتن شهروندی آمریکا باید در فرآیندی به نام نچرالیزیشن شرکت کنند.

یکی از شروط گرفتن پاسپورت آمریکا برای برندگان لاتاری این است که در طی مدت اقامت خود در آمریکا قانون مند باشید و کارهای مالیاتی خود را بدون نقص انجام داده باشید. توجه کنید که نظام مالیاتی آمریکا بسیار دقیق است و به طور کامل با نظام مالیاتی ایران تفاوت دارد.

حتی اگر میزان مالیات شما صفر هم باشد، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان مناسب به اداره مالیات تحویل دهید. یکی از مشکلاتی که برندگان لاتاری ایرانی با آن مواجه می‌شوند، جریمه هایی است که به دلیل تکمیل نکردن اظهارنامه های مالیاتی با آن مواجه می‌شوند.

در نتیجه توصیه می‌کنیم که بعد از ورود به آمریکا اطلاعات کافی درباره نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی در آمریکا داشته باشید تا بعدا برای دریافت پاسپورت آمریکا با مشکل مواجه نشوید.

سوالات متداول

سوال: بهترین شهر در آمریکا برای برندگان لاتاری کدام است؟

پاسخ: اگر به دنبال شهرهایی با بیشترین جمعیت ایرانی هستید، توصیه می‌کنیم که در شهرهای لس آنجلس یا سن حوزه در ایالت کالیفرنیا زندگی کنید. اگر به دنبال شهرهای با هزینه زندگی پایین هستید، شهرهای ایالت تگزاس برای این موضوع مناسب هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین شهرهای آمریکا برای برندگان لاتاری را بخوانید.

سوال: امکان زندگی در شهر دلخواه برای برندگان لاتاری وجود دارد؟

پاسخ: بله. برندگان لاتاری می‌توانند در هر شهری از آمریکا زندگی کنند.

سوال: هزینه زندگی برنده لاتاری در آمریکا چقدر است؟

پاسخ: برای اطلاع از هزینه هایی همچون هزینه اجاره خانه در آمریکا، هزینه خورد و خوراک در آمریکا و ... توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای کامل هزینه زندگی در آمریکا را بخوانید تا با جزییات کامل تمام خرج های زندگی در آمریکا آشنا شوید.

سوال: برنده لاتاری امکان تحصیل در آمریکا را دارد؟

پاسخ: بله. برنده لاتاری می‌تواند همانند یک شهروند عادی در آمریکا تحصیل و کار کند. شهریه دانشگاه او نیز همانند شهروندان آمریکایی محاسبه می‌شود.

آیا به برندگان لاتاری شغل یا کار می‌دهند؟

تمام برندگان لاتاری و خانواده آن‌ها مقیم دائم آمریکا محسوب می‌شوند و اجازه کار در آمریکا را دارند. بنابراین می‌توانید در این کشور به دنبال شغل مناسب خود بگردید و مشغول به کار شوید. توجه کنید که دولت آمریکا هیچ مسئولیتی برای اعطای شغل به برنده لاتاری ندارد و شما همانند سایر شهروندان باید شغل مناسب خود را پیدا کنید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات