" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

خرید سیم کارت در آمریکا: فعال‌سازی و بهترین اپراتورها

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

اهمیت داشتن سیم کارت در دنیای فعلی را همه به خوبی می‌دانند. بدون داشتن سیم کارت نمی‌توانید حساب بانکی باز کنید، نمی‌توانید از تاکسی اینترنتی استفاده کنید و در کل تقریبا نمی‌توانید هیچکدام از خدمات آنلاین را استفاده کنید.

در عصر ارتباطات و اینترنت، زندگی بدون تلفن هوشمند و سیم کارت امکان پذیر نیست. به خصوص زندگی در کشور پیشرفته ای همانند آمریکا که تقریبا تمام خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شود و تمام کارها را می‌توان به صورت آنلاین انجام داد.

بنابراین اگر بگوییم خرید سیم کارت در آمریکا، اولین کاری است که باید بعد از رسیدن به آمریکا انجام دهید؛ حرف اشتباهی نزده‌ایم. با خرید سیم کارت می‌توانید از خدمات زیادی در آمریکا بهره‌مند شوید و کارهای خود را سریع تر و راحت تر انجام دهید. برای باز کردن حساب بانکی نیز مطمئنا به سیم کارت نیاز خواهید داشت.

در نتیجه در این مقاله قصد داریم، نحوه خرید سیم کارت در آمریکا را آموزش دهیم و شما را با بهترین سیم کارت های آمریکا آشنا کنیم. طریقه خرید و فعالسازی سیم کارت در آمریکا، تفاوت هایی با ایران دارد و توصیه می‌کنیم که منظور آگاهی بیشتر و خرید راحت تر سیم کارت در آمریکا، حتما تا انتهای این مقاله با لایزرو همراه باشید. در این مقاله همچنین به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا خرید سیم کارت امریکا در ایران امکان‌پذیر است یا خیر.  

خرید سیم کارت در آمریکا: فعال‌سازی و بهترین اپراتورها در این مقاله نحوه خرید سیم کارت در آمریکا را آموزش داده و شما را با بهترین اپراتورهای آمریکا آشنا می کنیم. همچنین طریقه خرید و فعالسازی سیم کارت در آمریکا، تفاوت هایی که با ایران دارد را به شما خواهیم گفت.
در این مقاله نحوه خرید سیم کارت در آمریکا را آموزش داده و شما را با بهترین اپراتورهای آمریکا آشنا می کنیم. همچنین طریقه خرید و فعالسازی سیم کارت در آمریکا، تفاوت هایی که با ایران دارد را به شما خواهیم گفت.

خرید سیم کارت در آمریکا

یک تفاوت اصلی خرید سیم کارت در آمریکا با ایران، این است که در این کشور به راحتی و بدون ارائه هیچگونه مدرک شناسایی می‌توانید سیم کارت بخرید. در نتیجه احتیاجی به سند زدن سیم کارت یا ارائه مدرک نیست. همانند خرید چیپس و پفک وارد یک فروشگاه می‌شوید، سیم کارت را خریداری کرده و از آنجا خارج می‌شوید.

سیم کارتی که برای اولین بار خریداری می‌کنید، فعال نیست و نیاز به خرید یک بسته آغازین دارد. اگر سیم کارت را از فروشگاه ها خریداری کنید، معمولا یک بسته آغازین نیز به همراه سیم کارت وجود دارد و می‌توانید همان جا آن را فعال کنید. (معمولا راهنمای فعال سازی هر سیم کارت بر روی بسته بندی آن نوشته شده است.)

خرید آنلاین سیم کارت در آمریکا

اگر بخواهید سیم کارت را به صورت آنلاین خریداری کنید، فقط کافی است که وارد سایت اپراتور مورد نظر شوید، طرح آغازین مورد نظر خود را خریداری کنید و در نهایت سیم کارت به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. یعنی فقط پول طرح آغازین را پرداخت می‌کنید و هزینه سیم کارت و ارسال آن برای شما رایگان است.

برای خرید آنلاین سیم کارت باید شماره IMEI گوشی تلفن همراه خود را داشته باشید. این شماره بر روی جعبه گوشی شما وجود دارد. یا اینکه می‌توانید کد *#06# را روی گوشی خود شماره گیری کنید و این شماره را ببینید.

خرید سیم کارت بین المللی امریکا

سیم کارت های آمریکا در اکثر کشورهای جهان آنتن دهی دارند. فقط مهم است که اپراتور مناسبی را انتخاب کنید. اگر زیاد به سفر خارجی می‌روید، حتما قبل از خرید بررسی کنید که سیم کارت شما در کدام کشورها آنتن دهی دارد و با توجه به آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: گرفتن ویزای آمریکا برای ایرانیان دو تابعیتی راحت‌ تر است؟

بسته های مناسب تلفن همراه در آمریکا

یک نکته مهم که باید آن را بدانید این است که هنگام صحبت کردن با تلفن در آمریکا، هزینه مکالمه برای هر دو طرف تماس محاسبه خواهد شد. یعنی بر خلاف ایران، هزینه تماس فقط برای تماس گیرنده نیست و اگر کسی با شما تماس بگیرد، باید هزینه پرداخت کنید.

بنابراین توصیه می‌شود که بسته نامحدود برای سیم کارت خود خریداری کنید. این نوع بسته ها در آمریکا بسیار رایج و محبوب هستند و با خریداری آن‌ها می‌توانید به صورت نامحدود از خدمات تماس،پیامک و اینترنت استفاده کنید.

شاید در ابتدای مهاجرت خود به آمریکا، این بسته ها نامحدود برای شما گران به نظر برسند. ولی یک ویژگی بسیار خوب این است که می‌توانید این بسته را برای چندین سیم کارت فعال کنید. در واقع از طرح های خانوادگی و گروه های دوستانه این سیم کارت ها استفاده کنید.

به طور مثال فرض کنید هزینه یک بسته نامحدود 100 دلار است و خانواده شما چهار نفره است. شما می‌توانید از طریق سایت اپراتور تلفن همراه این بسته را برای سیم کارت های تمام اعضای خانواده فعال کنید. اگر یک گروه دوستانه دارید، می‌توانید همگی با هم جمع شوید و این بسته را فعال کنید. در این صورت هزینه بسیار کمتری پرداخت می‌کنید و درنهایت از خدمات نامحدود بهره مند خواهید شد.

یک نکته مهم دیگر نیز این است که بسته های نامحدود قابلیت Hotspot اینترنت ندارند. یعنی نمی‌توانید از اینترنت گوشی خود بر روی لپ تاپ یا سایر وسایل خود استفاده کنید. برخی از طرح های نامحدود حجم خاصی را برای استفاده از هاتسپات در نظر می‌گیرند. در نتیجه اگر می‌خواهید از اینترنت خود به صورت Hotspot استفاده کنید، حتما حجم مناسبی از هاتسپات را بر روی بسته نامحدود خود خریداری کنید.

 انواع سیم کارت در آمریکا

در آمریکا دو شکل از سیم کارت وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

سیم کارت فیزیکی

با این نوع سیم کارت به خوبی آشنایی دارید، همان سیم کارت هایی که از قدیم در ایران استفاده می‌کنیم. برای استفاده از آن‌ها باید خشاب سیم کارت گوشی تلفن همراه را خارج کنید و سیم کارت را به صورت فیزیکی وارد گوشی کنید.

سیم کارت الکترونیکی یا Esim

سیم کارت الکترونیکی یا ای سیم، یکی از فناوری های جدید است که در حال حاضر بر روی گوشی های آیفون (با ios 13 به بالا) و بر روی برخی از گوشی های اندرویدی دیگر امکان استفاده از آن وجود دارد. با این فناوری دیگر نیازی به سیم کارت فیزیکی و وارد کردن آن به گوشی ندارید.

فقط کافی است که یک Qr کد را اسکن کنید و سیم کارت بر روی گوشی فعال می‌شود. احتیاج به هیچ کار دیگری نیست. یعنی سیم کارتتان را می‌توانید از روی یک صفحه کاغذ یا صفحه نمایش کامپیوتر اسکن کنید و به همین راحتی بر روی گوشی شما فعال می‌شود.

این فناوری واقعا جذاب است و احتمالا در آینده تمام سیم کارت های جهان به این شکل خواهند بود. تنها عیب آن این است که برخی گوشی ها فعلا از آن پشتیبانی نمی‌کنند و قبلا از خرید اینگونه سیم کارت ها باید مطمئن شوید که گوشی شما از Esim پشتیبانی می‌کند.

خرید سیم کارت امریکا در ایران

اگر بخش های قبلی مقاله را خوانده باشید، متوجه شده اید که خرید سیم کارت آمریکا نیاز به هیچ مدرک هویتی ندارد. بنابراین برخی افراد می‌توانند تعداد زیادی سیم کارت از آمریکا خریداری کنند و به ایران بیاورند. بنابراین خرید سیم کارت امریکا در ایران امکان پذیر است.

یکی دیگر از راه های خرید سیم کارت امریکا در ایران، خرید سیم کارت الکترونیکی آمریکا به صورت آنلاین است. در این روش فقط یک پرداخت بین المللی انجام می‌دهید و یک QR کد به شما ایمیل می‌شود. می‌توانید این سیم کارت الکترونیکی را بر روی گوشی خود فعال کنید و به محض ورود به آمریکا سیم کارت شما شروع به کار خواهد کرد.

توجه کنید که سیم کارت های آمریکا در ایران آنتن دهی ندارند و نمی‌توانید از آن‌ها در ایران استفاده کنید. ولی می‌توانید قبل از سفر خود سیم کارت آمریکا را بخرید و هنگامی که وارد خاک آمریکا شدید، سیم کارت شما از همان لحظه ورود قابل استفاده خواهد بود. خرید سیم کارت امریکا در ایران نیازمند انجام پرداخت بین المللی است و به مدارک هویتی نیاز ندارد.

خرید گوشی تلفن همراه در آمریکا به صورت قسطی

اگر می‌خواهید هنگام ورود به آمریکا گوشی خود را عوض کنید و یک گوشی جدید بخرید (احتمالا یک آیفون)، می‌توانید این خرید را به صورت قسطی انجام دهید. فقط کافی است به یکی از نمایندگی های فروش سیم کارت مراجعه کنید و گوشی را به همراه سیم کارت خریداری کنید.

فقط توجه کنید که در این روش گوشی شما بر روی آن اپراتور خاص قفل (یا همان لاک) می‌شود و نمی‌توانید از سیم کارت اپراتورهای دیگر بر روی گوشی خود استفاده کنید. معمولا روال بر این است که تا پایان اقساط، گوشی در حالت قفل یا لاک باقی می‌ماند.

اپراتورهای اصلی تلفن همراه در آمریکا

در آمریکا سه اپراتور اصلی تلفن همراه وجود دارد که به ترتیب تعداد کاربران فعال شامل موارد زیر است:

  • AT&T
  • Verizon Wireless
  • T-Mobile US

هر شرکت دیگری که در آمریکا خدمات اپراتور تلفن همراه و سیم کارت ارائه می‌دهد. زیر مجموعه این سه اپراتور اصلی است.

بیشتر بدانید: راهنمای افتتاح حساب بانکی در آمریکا

MVNO ها در آمریکا

همانطور که در بخش قبل بیان کردیم، در آمریکا سه اپراتور اصلی وجود دارد. ولی تعداد زیادی اپراتور مجازی وجود دارد که زیرمجموعه اپراتورهای اصلی فعالیت می‌کنند و سیم کارت مخصوص به خودشان را ارائه می‌کنند. به این شبکه ها MVNO گفته می‌شود.

در آمریکا تعداد زیادی MVNO وجود دارد که هر کدام بسته‌ها و ویژگی های خاص خودشان را دارند. پیشنهاد می‌شود قبل از آنکه در آمریکا سیم کارت بخرید. ابتدا به سایت چند MVNO مراجعه کنید و قیمت ها و بسته‌های پیشنهادی هر کدام را با یکدیگر مقایسه کنید.

همچنین بررسی کنید که در محل زندگی شما، کدام سیم کارت پوشش دهی بهتری دارد. بعد از این مقایسه‌ها می‌توانید بهترین سیم کارت مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر بعد از خرید یک سیم کارت از نحوه خدمات رسانی راضی نبودید، می‌توانید با حفظ شماره موبایل خود به یک MVNO دیگر ترابرد کنید.

بهترین سیم کارت های آمریکایی

در آمریکا تعداد زیادی سیم کارت و اپراتور مجازی وجود دارد و شاید انتخاب از بین آن‌ها سخت باشد. به همین دلیل در جدول زیر تعدادی از بهترین سیم کارت های آمریکایی را لیست کرده‌ایم تا به کمک آن بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. توجه کنید که قبل از انتخاب، حتما طرح‌های این سیم کارت ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

نام سیم کارت

اپراتور اصلی

Black Wireless

AT&T

Cricket Wireless

AT&T

Boost Mobile USA

T-Mobile

Consumer Cellular

AT&T

FreedomPop

AT&T

Good2Go Mobile

AT&T

Google Fi

T-Mobile

GoSmart Mobile

T-Mobile

H2O Wireless

AT&T

Lycamobile USA

T-Mobile

Metro

T-Mobile

Mint Mobile

T-Mobile

NET10 Wireless

AT&T, T-Mobile, Verizon

Red Pocket Mobile

AT&T, T-Mobile, Verizon

Simple Mobile

T-Mobile

Straight Talk

AT&T, T-Mobile, Verizon

TracFone

AT&T, T-Mobile, Verizon

Ultra Mobile

T-Mobile

Unreal Mobile

AT&T, T-Mobile

مدت زمان تحویل سیم کارت آمریکا

اگر بخواهید سیم کارت فیزیکی را به صورت آنلاین خریداری کنید، شاید چند روز طول بکشید تا سیم کارت از طریق پست به دست شما برسد. اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، بهترین راه این است که سیم کارت فیزیکی آمریکا را از فروشگاه بخرید. در این صورت فعال سازی و خرید بسته برای سیم کارت فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

اگر هم سیم کارت الکترونیکی خریداری کنید، در همان لحظه سیم کارت خود را به شکل یک QR کد دریافت می‌کنید و نیازی به انتظار نیست.

در کل مدت زمان تحویل سیم کارت آمریکا می‌تواند از چند دقیقه تا چند روز باشد. همه چیز به نحوه خرید شما بستگی دارد.

نکات مهم و کاربردی استفاده از تلفن همراه در آمریکا

  • برای خرید سیم کارت در آمریکا نیاز به ارائه مدارک هویتی و پاسپورت ندارید. بنابراین اگر توریست، دانشجو یا مقیم دائم آمریکا هستید، به راحتی می‌توانید در چند دقیقه سیم کارت بخرید.
  • اگر از خدمات سیم کارت خریداری شده در آمریکا رضایت ندارید. می‌توانید با حفظ شماره اپراتور خود را عوض کنید. به این کار Port (پورت) گفته می‌شود.
  • هنگام مکالمه با سیم کارت در آمریکا، هزینه تماس از دو طرف مکالمه کم می‌شود. بنابراین اگر سیم کارت را شارژ کنید، احتمالا شارژ سیم کارت شما سریع تمام می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که بسته های نامحدود خریداری کنید. برای کمتر شدن هزینه می‌توانید این بسته ها را به صورت خانوادگی یا گروه های دوستانه خریداری کنید.
  • بسته های نامحدود سیم کارت در آمریکا، معمولا قابلیت هاتس پات کردن ندارند. یعنی نمی‌توانید اینترنت خود را به اشتراک بگذارید. برای هاتس پات کردن باید حجم جداگانه ای را بر روی بسته اینترنت خود بخرید.
  • در هنگام ثبت نام سیم کارت باید کد پستی محل زندگی را وارد کنید. هنگامی که بسته برای شما فعال شود، شماره موبایل شما بر اساس کد پستی شما ساخته شده و به اطلاع شما خواهد رسید.

بیشتر بدانید: بهترین شهرهای آمریکا برای مهاجرت ایرانیان و برندگان لاتاری

سوالات متداول

سوال: آیا می توانم از ایران هم سیم کارت آمریکا را بخرم؟

پاسخ: بله; خرید سیم کارت آمریکا نیاز به مدارک هویتی و رجیستر سیم کارت ندارد. می‌توانید آن را از ایران هم خریداری کنید.

سوال: خرید سیم کارت خارجی فعال در ایران امکان پذیر است؟

پاسخ: توجه کنید که سیم کارت های آمریکا در ایران آنتن دهی ندارد. بنابراین اگر به دنبال خرید سیم کارت خارجی فعال در ایران هستید، سیم کارت آمریکا گزینه مناسبی برای شما نیست. برای این کار بهتر است به دنبال خرید سیم کارت مالزی باشید که در ایران نیز آنتن دهی دارند.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات