" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

بهترین شهرهای آمریکا برای مهاجرت ایرانیان و برندگان لاتاری

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

بعد از برنده شدن در لاتاری و به دست آوردن شانس یک زندگی جدید در آمریکا، یکی از نگرانی‌ها این است که برای شروع دوباره در یک کشور جدید، باید کدام شهر را برای زندگی انتخاب کنم؟ به همین دلیل در این مقاله به بررسی بهترین شهر برای برندگان لاتاری خواهیم پرداخت.

البته بهتر است بگوییم که این مقاله فقط برای برندگان لاتاری نیست، زیرا شهرهایی که اینجا بررسی می‌کنیم، در واقع بهترین شهر امریکا برای مهاجرت ایرانیان است و می‌تواند برای سایر مهاجران آمریکا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در این مطلب، شهرهای نیویورک، دالاس، لس آنجلس، آستین، سیاتل، لاس وگاس و آلباکرکی را زیر ذره بین خواهیم برد و با بررسی شرایط این شهرها از لحاظ امنیت، آب و هوا، مهاجرپذیری، کیفیت زندگی، آمار اشتغال و درآمد و هزینه زندگی، بیان می‌کنیم که چرا از نظر ما این شهرها بهترین شهر آمریکا برای برندگان لاتاری و سایر مهاجرین ایرانی هستند.

اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید، خواندن این مقاله می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود. پس توصیه می‌کنیم با لایزرو همراه باشید. سایت لایزرو یک دانشنامه رایگان مهاجرتی است که هدف از ایجاد آن، ارائه اطلاعات صادقانه و بدون بزرگنمایی است، از دریچه سایت ما می‌توانید آگاهی‌های لازم را برای تصمیمات مهم خود دریافت کنید و بهترین اقدام را برای آینده خود انجام دهید.

یکی از بهترین شهر آمریکا برای زندگی ایرانیان لس آنجلس است، این شهر مالیات بسیار بالایی دارد اما آب و هوای معتدل ساحلی دارد که بدون شک مورد پسند ایرانیان نیز هست.
یکی از بهترین بهترین شهر آمریکا برای زندگی ایرانیان لس آنجلس است، این شهر مالیات بسیار بالایی دارد اما آب و هوای معتدل ساحلی دارد که بدون شک مورد پسند ایرانیان نیز هست.
مقاله های مرتبط

بهترین شهر آمریکا برای مهاجرت ایرانیان

هنگامی که حرف از شروع زندگی در یک کشور جدید و چند هزار کیلومتر دورتر از وطن می‌شود، اولین چیزی که احتمالا هر فرد از خودش می‌پرسد این است که آیا من می‌توانم یک زندگی جدید در آمریکا شروع کنم یا خیر؟ یعنی در واقع فرد از خودش می‌پرسد که آیا توان سازگاری با شرایط جدید را دارم یا خیر؟

بعد از مهاجرت، سازگاری با شرایط جدید زندگی بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث سازگاری با شرایط زندگی در کشور جدید می‌شود، انتخاب مناسب شهر محل زندگی است. شهری که شما انتخاب می‌کنید باید شرایطی داشته باشد که بتوانید هر چه سریع‌تر با زندگی جدید خود سازگار شوید و بتوانید یک شروع دوباره داشته باشید.

 ما در این مقاله برای انتخاب بهترین شهر امریکا برای مهاجرت ایرانیان، به عوامل مهمی همچون امنیت، آب و هوا، کیفیت زندگی و مهاجرپذیری توجه ویژه داشته‌ایم و شهرهایی را برای شما انتخاب کرده‌ایم که در این شاخص‌ها نمره خوبی دارند.

ما در هنگام نوشتن این مقاله به خصوص به برندگان لاتاری توجه کرده‌ایم، چرا که این افراد معمولا با آمادگی کمتری از لحاظ مالی و مهارتی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، بیشتر آن‌ها هیچ آشنا یا فامیلی در آمریکا ندارند و از طرف دیگر امکان دارد که حتی تسلط مناسبی نیز به زبان انگلیسی نداشته باشند.

بنابراین شرایط شهرهایی را انتخاب کرده‌ایم که یک برنده لاتاری حتی با مهارت‌های پایین نیز بتواند در آن‌ها به خوبی زندگی کند. در نتیجه استفاده از عبارت بهترین شهر آمریکا برای برندگان لاتاری در متن مقاله، به همین دلیل است. ولی سایر مهاجرین ایرانی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
بهترین شهر برای برندگان لاتاری
پس از بررسی شاخص‌های گوناگون بر روی تعداد زیادی از شهرهای آمریکا و جمع بندی نهایی، شهرهای زیر، به عنوان بهترین شهرها برای برندگان لاتاری انتخاب شد :

  1. نیویورک
  2. لس آنجلس
  3. دالاس
  4. آستین
  5. سیاتل
  6. لاس وگاس
  7. آلباکرکی

در ادامه هر شهر را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد و دلیل انتخاب هر کدام توضیح داده می‌‌شود. ولی قبل از آنکه مقایسه خود را شروع کنیم، جدولی برای شما آماده کرده‌ایم که با کمک آن می‌توانید تمام این شهرها را در یک نگاه با یکدیگر مقایسه کنید.

بیشتر بدانید: گرفتن ویزای آمریکا برای ایرانیان دو تابعیتی راحت‌ تر است؟

جدول مقایسه بهترین شهرها برای برندگان لاتاری

نام شهر

آب و هوا

میزان مالیات

نرخ بیکاری
به درصد

هزینه زندگی

امنیت

جمعیت ایرانیان

نیویورک

چهارفصل

بسیار بالا

4.2

بالا

پایین

پایین

لس آنجلس

معتدل ساحلی

بسیار بالا

4.7

بالا

بالا

بسیار بالا

دالاس

گرم و خشک

پایین

3.3

پایین

پایین

بالا

آستین

گرم و خشک

پایین

3

پایین

پایین

بالا

سیاتل

سرد

بالا

4

مناسب

بسیار بالا

بالا

لاس وگاس

گرم و بیابانی

بسیار پایین

5.1

بسیار پایین

بالا

پایین

آلباکرکی

گرم و بیابانی

پایین

3.6

بسیار پایین

بسیار پایین

بسیار پایین

نیویورک بهترین شهر آمریکا برای برندگان لاتاری از لحاظ کیفیت زندگی

عکسی از موقعیت شهر نیویورک بر روی نقشه آمریکا، بررسی شهر نیویورک برای زندگی برندگان لاتاری

شاید کمتر کسی در جهان باشد که نام شهر نیویورک را نشنیده باشد، یک ابر کلان شهر بسیار بزرگ که جمعیت میلیونی آن با یک کشور کوچک برابری می‌کند. شهر نیویورک بسیار مدرن و پر از آسمان خراش است. زندگی در این شهر حتی شب‌ها نیز متوقف نمی‌شود و خیابان‌ها این شهر همواره غرق در نور و حرکت است.

نیویورک قلب بانکداری و معاملات آمریکاست. اگر مدیر مالی هستید یا در کارهای اقتصادی متخصص هستید، این شهر می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد. گرچه انقدر شغل و مهارت برای جمعیت میلیونی این شهر مورد نیاز است که شاید اصلا نگرانی پیدا کردن شغل مطرح نباشد.

آب و هوای این شهر نیز چهار فصل است و زمستان‌های سردی دارد. باران نیز اغلب در این شهر می‌بارد و در کل آب و هوای این شهر برای زندگی مناسب است. اما نیویورک همانند همه کلان‌ شهرهای جهان، آلوده و پر از ترافیک است و زندگی در این شهر اغلب به صورت آپارتمانی است. مناطقی از نیویورک نیز بسیار خطرناک و ناامن است و باید مراقب این مناطق باشید.

نیویورک شهری بسیار مهاجرپذیر است و حتی ملیت‌های مختلف در این شهر محله‌های مخصوص به خود را دارند. درآمد در نیویورک نسبت به سایر شهرهای دیگر بالاست، ولی باید توجه کنید که هزینه‌ زندگی و مالیات ایالتی نیز در این شهر نسبت به سایر شهرهای دیگر بالاست. در این شهر باید با دقت و قانون‌مدار زندگی کنید و سرعت شما نیز باید بالا باشد.

این شهر برای افرادی که به دنبال یک زندگی آرام و بدون استرس هستند، چندان مناسب نیست. در کل ذات تمام کلان شهرهای مدرن، سرعت، قانون مداری و پرداخت هزینه‌های متفاوت برای زندگی است. ولی موقعیت نیویورک برای افرادی که به دنبال تحصیلات عالی، کسب ثروت یا تجارت هستند، بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: راهنمای افتتاح حساب بانکی در آمریکا (افراد مقیم دائم و غیر مقیم)

لس آنجلس بهترین شهر برای برندگان لاتاری ایرانی

عکسی از موقعیت شهر لس آنجلس بر روی نقشه آمریکا، شهر لس آنجلس برای زندگی برندگان لاتاری

مگر امکان دارد که صحبت از بهترین شهرهای آمریکا برای برندگان لاتاری باشد و نامی از لس آنجلس نبریم؟ شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا و در سواحل جنوب شرقی آمریکا قرار دارد. این شهر بیشترین جمعیت ایرانیان در آمریکا را داراست و به همین دلیل همیشه انتخاب اول ایرانیان در مهاجرت به آمریکا بوده است. در ادامه خواهید دید که این انتخاب به دلایل متعدد، صحیح بوده است.

جمعیت زیاد ایرانیان در شهر لس آنجلس و سایر شهرهای همسایه، باعث شده است که یک اجتماع قوی از ایرانیان در این شهر شکل بگیرد. به گونه‌ای که آزمون گواهینامه رانندگی در لس آنجلس به زبان فارسی امکان پذیر است. همچنین در این شهر یک محله برای ایرانیان وجود دارد که پر از مغازه‌های ایرانی است.

در نتیجه شهر لس آنجلس امکان سازگار شدن برندگان لاتاری با شرایط جدید را بسیار آسان‌تر می‌کند، مخصوصا آن دسته از برندگان لاتاری که تسلط کمی روی زبان انگلیسی دارند، می‌توانند از این شرایط بهترین استفاده را ببرند.

 این شهر یکی از سرسبز ترین شهرهای امریکا برای زندگی است، آب و هوای آن ساحلی و بسیار مناسب است. با اینکه لس آنجلس یک شهر مدرن و جدید است، اما شما می‌توانید در خانه‌های ویلایی زندگی کنید و این موضوع کیفیت زندگی در این شهر را بسیار بالا می‌برد. همچنین نزدیکی این شهر به شهرهای بزرگی همچون لاس وگاس یا دالاس تگزاس، می‌تواند نگرانی شما برای جابجایی‌های آینده را نیز از بین ببرد.

تعداد شغل‌ها در این شهر زیاد است، درآمد مناسب است و به همین دلیل هزینه زندگی و مالیات ایالتی نیز به نسبت در این شهر بالاست. با اینکه نمی‌توانیم لس آنجلس را جز امن ترین شهرهای آمریکا به حساب آوریم، اما امنیت این شهر بسیار مناسب است و مناطق ناامن کمتری نسبت به سایر کلان شهرهای آمریکا همچون نیویورک دارد.

 دالاس و آستین بهترین شهر برای برندگان لاتاری از لحاظ درآمد

عکسی از موقعیت شهر دالاس و آستین بر روی نقشه آمریکا، بررسی شهرهای ایالت تگزاس برای مهاجرت ایرانیان

در میان بهترین شهرها برای برندگان لاتاری، ایالت تگزاس دو سهم دارد و در این ایالت می‌توان شهرهای دالاس و آستین را معرفی کرد. ایالت تگزاس قلب اقتصاد و صنعت آمریکاست، به طوری که معروف است اگر تگزاس یک کشور مستقل بود، جز 10 کشور اول در اقتصاد جهان بود.

ایالت تگزاس آب و هوای گرم و خشک دارد که از این لحاظ همانند بسیاری از شهرهای ایران است. از آنجا که این ایالت در جنوب آمریکا قرار دارد، مهاجران زیادی در این ایالت زندگی می‌کنند و بعد از کالیفرنیا، بیشترین جمعیت ایرانیان آمریکا در شهرهای دالاس و آستین تگزاس اقامت دارند. بنابراین این شهرها از لحاظ مهاجرپذیری نمره خوبی دارند.

با اینکه به دلیل آزادی حمل سلاح در تگزاس، دالاس و آستین شاید جز ناامن ترین شهرهای امریکا به حساب بیایند، اما اقتصاد نفتی و صنایع دیگری که در این شهرها وجود دارد، باعث شده است تا کیفیت زندگی در این شهرها بسیار بالا باشد. میزان اشتغال و درآمد در ایالت تگزاس بسیار مناسب است و به همین دلیل عده زیادی ترجیح می‌دهند، در آب و هوای خشک تگزاس زندگی کنند.

سیاتل بهترین شهر برای برندگان لاتاری به دنبال آرامش

عکسی از موقعیت شهر سیاتل بر روی نقشه آمریکا، شهر سیاتل برای برندگان ایرانی لاتاری

شهر سیاتل در شمال شرقی آمریکا و در نزدیکی مرز کانادا قرار دارد. سیاتل یکی از امن ترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود و در ایالت واشنگتن قرار دارد. بعد از لس آنجلس و تگزاس، بیشترین جمعیت ایرانیان آمریکا در سیاتل زندگی می‌کنند و به همین دلیل زندگی در این شهر برای ایرانیان می‌تواند راحت تر از شهرهای دیگر باشد.

سیاتل در تابستان جز سرسبز ترین شهرهای امریکا است، اما توجه کنید آب و هوای سیاتل بسیار سرد است. پاییز و زمستان‌های این شهر شاید برای برخی از ایرانیان قابل تحمل نباشد. اما از طرف دیگر آرامش و امنیتی که در این شهر وجود دارد، مناسب ایرانیانی است که به دنبال یک زندگی بدون استرس در دل طبیعت هستند.

میزان درآمد و اشتغال در این شهر مناسب است و هزینه زندگی و مالیات ایالتی نیز نسبتا پایین است، اما از نکات منفی سیاتل این است که شهری به دور از سایر شهرهای مدرن آمریکاست. سیاتل بیشتر از آنکه به آمریکا نزدیک باشد، به کانادا نزدیک است و برای سفر زمینی به یک کلان شهر دیگر، باید مسافت زیادی را طی کنید.

لاس وگاس شهری با عجایب جهانی

عکسی از موقعیت شهر لاس وگاس بر روی نقشه آمریکا، شهر لاس وگاس برای برندگان ایرانی لاتاری

با اینکه لاس وگاس با آب و هوای بیابانی خود، اصلا جزو سرسبز ترین شهرهای آمریکا قرار نمی‌گیرد، اما گردش پذیرترین شهر آمریکا محسوب می‌شود و هتل‌های بسیار بزرگی با عجایب زیاد در این شهر قرار دارد.

بنابراین اگر در صنعت گردشگری و هتل داری فعالیت دارید یا به دنبال شغل‌های بدون نیاز به تخصص هستید، شاید در لاس وگاس بتوانید یک زندگی جدید را شروع کنید. لاس وگاس در ایالت نوادا قرار دارد، این ایالت از لحاظ مالیات و هزینه‌های زندگی رتبه مناسبی دارد. بنابراین اگر به دنبال یک ایالت ارزان برای زندگی در آمریکا هستید، می‌توانید لاس وگاس و ایالت نوادا را به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر بگیرید.

از طرف دیگر، شهر لاس وگاس امنیت بالایی دارد، آمار جرم و جنایت در این شهر نسبت به ایالت‌های همسایه آن بسیار پایین است و نزدیکی آن به ایالت کالیفرنیا می‌تواند آن را برای ایرانیانی که توان زندگی در لس آنجلس را ندارند، جذاب کند.

آلباکرکی بهترین شهر برای برندگان لاتاری از لحاظ هزینه زندگی

عکسی از موقعیت شهر آلباکرکی بر روی نقشه آمریکا، شهر آلباکرکی برای برندگان ایرانی لاتاری

شهر آلباکرکی در ایالت نیومکزیکو و در جنوبی‌ترین نقطه کشور آمریکا هم مرز با مکزیک است. آب و هوای این شهر گرم و بیابانی است. با اینکه آلباکرکی جز ناامن ترین شهرهای امریکا محسوب می‌شود، اما هزینه زندگی در این شهر بسیار پایین است و افرادی که سرمایه کافی برای شروع زندگی در آمریکا را ندارند، می‌توانند از زندگی ارزان در این شهر استفاده کنند.

آلباکرکی را بدون شک می‌توان جز ارزان‌ترین شهرهای آمریکا از لحاظ هزینه زندگی و هزینه مسکن و مالیات ایالتی دانست. نکات منفی زندگی در این شهر تقریبا خلوت، آب و هوای بیابانی آن و امنیت بسیار پایین آلباکرکی است. نکات مثبت آن نیز هزینه زندگی بسیار پایین و مهاجرپذیری فوق العاده بالای آن است.

بیشتر بدانید: خرید سیم کارت در آمریکا: فعال‌سازی و بهترین اپراتورها

سوالات متداول

سوال: امن ترین شهرهای آمریکا کدامند؟

پاسخ: شهر سیاتل در ایالت واشنگتن، شهر بوستون در ایالت ماساچوست و شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیا، جز امن ترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شوند.

سوال:‌ ناامن ترین شهرهای امریکا کدامند؟

پاسخ: شهر ممفیس در ایالت تنسی، سنت لوییس در ایالت میزوری، اوک لند در ایالت کالیفرنیا، آلباکرکی در ایالت نیومکزیکو و شیکاگو در ایالت ایلینوی، جز ناامن ترین شهرهای امریکا هستند.

سوال:‌ سرسبز ترین شهرهای امریکا کدامند؟

پاسخ: شهر سن دیگو، دنور، لس آنجلس، سن حوزه، سیاتل و سان فرانسیسکو، جز سرسبزترین شهرهای امریکا محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

با اینکه بیش از 50 درصد جمعیت آمریکا در ساحل غربی آن ساکن شده‌اند، اما به این معنا نیست که بهترین شهرهای امریکا برای برندگان لاتاری هم در این نواحی قرار دارد. شما نمی‌توانید فقط با توجه به جمعیت یک شهر، کیفیت زندگی در آن را تشخیص دهید و باید به تمام عوامل موثر در این زمینه توجه کنید.

در این مقاله سعی کردیم با بررسی عواملی همچون امنیت، مهاجرپذیری، نرخ بیکاری، هزینه زندگی، آب و هوا و نرخ مالیات، بهترین شهرهای امریکا برای برندگان لاتاری را به شما معرفی کنیم. البته که در ابتدای مقاله نیز گفتیم موارد بررسی شده، بهترین شهر امریکا برای مهاجرت ایرانیان هم محسوب می‌شوند و به این معنا نیست که این مقاله فقط برای برندگان لاتاری نوشته شده باشد.

برندگان لاتاری و افراد دارای اقامت دائم مجاز هستند که شهر محل زندگی خود را بدون هیچ محدودیتی انتخاب کنند و در انتها این شما هستید که با توجه به اطلاعات فراهم شده تصمیم خواهید گرفت که زندگی جدید شما در کدام شهر آمریکا آغاز خواهد شد.

آیا امنیت را به همه چیز ترجیح می‌دهید و تمایل دارید در امن ترین شهرهای آمریکا زندگی کنید؟ یا اینکه ریسک زندگی در یک شهر ناامن اما با هزینه زندگی پایین را می‌پذیرید؟ آیا به کیفیت آب و هوا اهمیت می‌دهید یا به دنبال درآمد بیشتر و شغل‌های بهتر هستید؟ همه چیز به نظر خود شما بستگی دارد. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کافی را برای تصمیم‌گیری در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن سوال بیشتر، آن را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات