" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

هزینه بعد از برنده شدن در لاتاری (هزینه رسیدن به آمریکا)

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر پول لازم است؟

هزینه مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری و گرفتن ویزای لاتاری چقدر است؟

این یکی از سوالاتی که بعد از برنده شدن در لاتاری و شادی اولیه آن، به ذهنتان می‌رسد. درست است که هزینه مهاجرت با لاتاری نسبت به هزینه بقیه روش‌های مهاجرت به آمریکا بسیار ارزان است، اما به این معنی نیست که نباید هیچ هزینه ای پرداخت کنید!

کارهایی که بعد از برنده شدن در لاتاری باید انجام دهید، هزینه هایی به دنبال دارد و ما در این مقاله قصد داریم که به صورت اختصاصی هزینه های بعد قبولی لاتاری را مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم که در هر مرحله به چقدر پول نیاز خواهید داشت.

در انتهای این مقاله نیز بخش ویژه ای داریم و جدول میزان تمکن مالی برندگان لاتاری را در این بخش مشاهده خواهید کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا از تمام هزینه های یک برنده لاتاری از لحظه برنده شدن تا رسیدن به خاک آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور، مطلع شوید.

لایزرو یک مرجع رایگان و کامل برای ارائه اطلاعات مهاجرتی است. هدف ما بالا بردن سطح آگاهی و آشنا کردن شما با مسائل مهاجرتی است. برای کسب اطلاعات مورد نیاز تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود را در قسمت نظرات مقاله از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم!

هزینه بعد از برنده شدن در لاتاری (هزینه رسیدن به آمریکا) این مقاله راجع به هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری یعنی هزینه برندگان لاتاری تا رسیدن به آمریکا را پوشش می‌دهد. از هزینه های اداری تا سفر و سکونت در آمریکا را پوشش می‌دهد
این مقاله راجع به هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری یعنی هزینه برندگان لاتاری تا رسیدن به آمریکا را پوشش می‌دهد. از هزینه های اداری تا سفر و سکونت در آمریکا را پوشش می‌دهد
مقاله های مرتبط

هزینه بعد از قبولی لاتاری به صورت کلی (جدیدترین اطلاعات)

قبلا در یک مقاله اختصاصی، مراحل بعد از برنده شدن لاتاری را توضیح داده‌ایم. توصیه می‌کنیم آن را بخوانید. بعد از انتخاب شدن در لاتاری، انجام هر یک از این مراحل دارای هزینه های مخصوص به خود است. برخی از این هزینه ها ثابت و مشخص است و مربوط به کارمزدهای اداری است. برخی دیگر از هزینه ها نیز مربوط به انجام سفر خارجی است و ممکن است در هر زمان متغیر باشد.

اما به صورت کلی هزینه برندگان لاتاری برای رسیدن به آمریکا چیزی حدود 1200 تا 1800 دلار است. همانطور که گفتیم، وجود برخی هزینه های متغیر مثل سفر خارجی، باعث می‌شود که نتوانیم یک قیمت کلی ثابت برای هزینه های بعد از برنده شدن لاتاری ارائه دهیم.

برای اینکه به خوبی متوجه شوید هر مرحله چه هزینه هایی دارد، توصیه می‌کنیم که حتما بخش های بعد را نیز مطالعه کنید تا به خوبی بتوانید میزان هزینه های مورد نیاز یک برنده لاتاری را با توجه به شرایط شخصی خود متوجه شوید.

هزینه ترجمه مدارک برای برندگان لاتاری

توجه کنید که قبل از تکمیل فرم برندگان لاتاری، باید مدارک خود را ترجمه کنید. چرا که هنگام تکمیل فرم DS 260 باید اطلاعات خود را مطابق با ترجمه مدارک وارد کنید. هزینه ترجمه مدارک با توجه به دارالترجمه و میزان مدارکی که ترجمه می‌کنید، کاملا متفاوت خواهد بود.

توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام برای ترجمه مدارک، مقاله مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری را بخوانید. خواندن این مقاله باعث می‌شود که فقط مدارک ضروری را ترجمه کنید و هزینه اضافی برای ترجمه مدارک غیرضروری پرداخت نکنید.

هزینه تکمیل فرمDS 260  (فرم برندگان لاتاری)

اگر برنده لاتاری هستید، باید در اولین قدم اطلاعات خودتان و افراد زیرمجموعه را برای وزارت خارجه آمریکا ارسال کنید. این کار از طریق تکمیل فرم مهاجرتی DS 260 انجام می‌شود. ما قبلا در یک مقاله نحوه تکمیل فرم DS 260 برای برندگان لاتاری را توضیح داده‌ایم.

نکته‌ مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که وزارت خارجه آمریکا هیچ هزینه ای برای فرم DS 260 از شما دریافت نمی‌کند. یعنی خودتان می‌توانید به صورت رایگان این فرم را تکمیل کنید. اما یک نکته مهم در مورد این موضوع وجود دارد که باید حتما آن را در نظر داشته باشید.

فرم DS 260 یک فرم رسمی مهاجرتی و به زبان انگلیسی است. این فرم طولانی است و بخش هایی مربوط به تکمیل اطلاعات هویتی، شغلی، آدرس های محل سکونت، سفرهای خارجی و... دارد. در انتهای فرم نیز بخش حساس سوالات امنیتی وجود دارد که باید به سوالات آن پاسخ مناسب دهید.

واقعیت این است که برای تکمیل فرم DS 260 برندگان لاتاری، دانستن زبان انگلیسی کافی نیست. شما برای تمام اطلاعاتی که درون فرم وارد می‌کنید، مسئولیت حقوقی خواهید داشت و هنگامی که برای مصاحبه به سفارت آمریکا می‌روید، افسر پرونده با توجه به اطلاعات وارد شده از شما سوال می‌پرسد و مدارک لازم را از شما می‌خواهد.

تمام برندگان لاتاری، فرصت محدودی برای دریافت ویزا دارند و فقط یکبار در مصاحبه ویزای آمریکا شرکت می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که فرم DS 260 را به صورت صحیح تکمیل کنید و در آن اطلاعات اضافه و دردسرساز وارد نکنید.

توصیه می‌کنیم که صرفه جویی بیش از حد در هزینه را کنار بگذارید و برای تکمیل فرم DS 260 از کارشناسان مجرب کمک بگیرید. درست است که برای این کار مجبور می‌شوید که هزینه ای را به کارشناسان پرداخت کنید. اما مطمئن باشید که این هزینه ارزش آن را دارد که همه چیز به صورت درست و کامل انجام شود و در مراحل بعدی با مشکل مواجه نشوید.

شانس برنده شدن در لاتاری بسیار ارزشمند است. بنابراین از هزینه های مشورت با افراد باتجربه نگران نباشید. این کار باعث می‌شود که ریسک های بعدی از بین برود و از شانس شما محافظت شود.

بیشتر بدانید: آیا داشتن مدرک دکترا، لیسانس، فوق لیسانس یا دیپلم در لاتاری تاثیر دارد؟

هزینه سفر خارجی برای مصاحبه لاتاری

در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد. در نتیجه همه برندگان لاتاری ایرانی، باید برای انجام مرحله مدیکال لاتاری و مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا به یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه یا امارات مراجعه کنند. در این مراحل حضور برنده لاتاری و تمام افراد زیر مجموعه (همسر و فرزندان زیر 21 سال) ضروری است.

بنابراین برنده لاتاری باید به فکر هزینه های یک سفر 5 الی 10 روزه برای خود و تمام افراد زیرمجموعه نیز باشد. اینکه برای مصاحبه لاتاری باید در چه زمان و به کدام کشور بروید، بعد از دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری (نامه دوم) مشخص می‌شود.

در نتیجه هزینه این سفر خارجی بسیار متغیر است. اگر مجبور شوید در زمان پیک سفر کنید، هزینه های شما زیادتر خواهد بود. در ضمن اگر به امارات سفر کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به ترکیه و ارمنستان پرداخت کنید.

در مورد هزینه های این بخش، همه چیز به این بستگی دارد که کدام سفارت آمریکا و در چه زمانی برای مصاحبه لاتاری تعیین شود. البته شما می‌توانید برای کنترل هزینه ها، محل مصاحبه خود را پیشنهاد کنید. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله بهترین سفارت برای برندگان لاتاری را مطالعه کنید.

 هزینه‌ مدیکال برندگان لاتاری

ویزای لاتاری در دسته ویزاهای مهاجرتی آمریکا قرار می‌گیرد. طبق قوانین، هر شخصی که متقاضی ویزای مهاجرتی آمریکاست، باید به پزشک معتمد سفارت آمریکا مراجعه کند. به این مرحله مدیکال ویزای آمریکا گفته می‌شود و شامل معاینات پزشکی، انجام چند آزمایش و گرفتن عکس از قفسه سینه است.

از آنجا که در ایران پزشک معتمد سفارت آمریکا وجود ندارد. مراحل مدیکال لاتاری باید در همان کشور محل مصاحبه انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم مقاله مدیکال ویزای آمریکا چیست (به همراه مشخصات پزشکان معتمد و لیست آزمایش ها) را مشاهده کنید.

در مرحله مدیکال با توجه به نوع آزمایش‌هایی که از شما گرفته می‌شود یا واکسن‌هایی که به شما تزریق می‌شود، باید هزینه‌های متفاوتی را پرداخت کنید که متغیر هستند. حداقل هزینه لازم برای مدیکال ویزای آمریکا در کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان مطابق جدول زیر است. (توجه کنید که این حداقل هزینه است و احتمال پرداخت هزینه بیشتر در مدیکال وجود دارد.)

محل انجام آزمایشات مدیکال

میزان هزینه

توضیحات

شهر آنکارا در ترکیه

270 دلار

به دلار پرداخت می‌شود.

شهر ایروان در ارمنستان

270 دلار

معادل هزینه مدیکال باید به درام (واحد پول ارمنستان) پرداخت شود.

شهر دبی در امارات

270 دلار

معادل هزینه مدیکال باید به درهم (واحد پول امارات) پرداخت شود.

هزینه‌ ثابت مصاحبه در سفارت آمریکا

برنده لاتاری و افراد زیرمجموعه او برای انجام انگشت‌نگاری و مصاحبه در سفارت آمریکا باید هزینه‌‌ای را در سفارت پرداخت کنند. این هزینه به ازای هر نفر 330 دلار است که باید آن را به صورت نقدی در داخل پاکت بگذارید و در سفارت، تحویل باجه مربوطه بدهید.

امکان تغییر این کارمزد در سال های آینده وجود دارد و چنانچه هزینه این کارمزد تغییر کند، اطلاعات این مقاله به روز رسانی خواهد شد. توجه داشته باشید که سفارت ها معمولا پول شما را خرد نمی‌کنند، پس ترجیحا به ازای هر دقیقا 330 دلار درون پاکت قرار دهید.

هزینه آماده سازی مدارک و مشاوره قبل از مصاحبه

یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از برنده شدن لاتاری، مصاحبه در سفارت آمریکا و پاسخ به سوالات افسر پرونده است. این افسر پرونده است که در مورد صدور ویزای شما تصمیم گیری می‌کند. توجه کنید که برنده لاتاری فقط یک بار در مصاحبه سفارت شرکت می‌کند و امکان این وجود ندارد که در یک زمان دیگر دوباره به مصاحبه برود.

باید در روز مصاحبه لاتاری، به طور کامل آماده باشید و بدانید در سفارت چه اتفاقاتی خواهد افتاد. در صورتی که نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد، امکان تاخیر در صدور ویزای شما وجود دارد. بنابراین به همه برندگان لاتاری توصیه می‌کنیم که قبل از مراجعه به سفارت آمریکا، از افراد مجرب مشورت بگیرند.

یک کارشناس مجرب، مدارک شما را بررسی خواهد کرد و چیدمان آن را مطابق با نیاز سفارت آمریکا مرتب می‌کند. این کارشناس همچنین شرایط شخصی شما را بررسی می‌کند و شرایطی را که در سفارت با آن روبرو می‌شوید، توضیح خواهد داد.

در نتیجه قبل از مصاحبه برای شانس خود هزینه کنید و با آمادگی کامل به مصاحبه سفارت بروید. در این صورت هیچگونه استرسی نخواهید داشت و مطمئن خواهید بود که همه چیز به صحیح ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

هزینه پیکاپ ویزای آمریکا

بعد از انجام مصاحبه در سفارت آمریکا، امکان دارد که همان لحظه ویزای شما صادر شود و بعد از چند روز ویزای خود را دریافت کنید. از طرف دیگر امکان دارد که پرونده شما نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد و صدور ویزای با تاخیر چند هفته تا چند ماه انجام پذیرد.

در شرایطی که ویزای شما در همان لحظه صادر نشود، باید دوباره به ایران برگردید و منتظر زمان صدور ویزای خود بمانید. وقتی ویزای شما صادر شد، احتیاجی نیست که دوباره به سفارت آمریکا مراجعه کنید. می‌توانید با استفاده از خدمات پیکاپ ویزا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

در پیکاپ ویزا، پاسپورتتان را به یک موسسه مهاجرتی معتبر تحویل می‌دهید. کارگزاران این موسسه پاسپورت شما را به کشور خارجی برده و از طریق پست به سفارت آمریکا ارسال می‌کنند. پاسپورت شما پس از چسبانده شدن ویزا، به شما برگردانده می‌شود.

در نتیجه با پیکاپ ویزا هزینه کمتری پرداخت می‌کنید و نیازی نیست که برای بار مجدد به یک کشور خارجی سفر کنید. اگر ویزای برنده لاتاری بعد از مصاحبه صادر نشود، باید مقداری هزینه را نیز به منظور پیکاپ ویزا در نظر بگیرد.

راه هایی برای کاهش هزینه برندگان لاتاری

در شرایط اقتصادی فعلی، طبیعی است که بیشتر برندگان لاتاری به دنبال راه هایی برای کم کردن هزینه ها باشند و مسلما کم کردن هزینه ها کار منطقی و درستی است. البته باید دقت کنید صرفه جویی در این هزینه ها باید به صورت اصولی باشد، چرا که در غیر اینصورت می‌تواند شانس برندگان لاتاری را با خطر مواجه کند. برای کم کردن هزینه های بعد از قبول لاتاری، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • برای ترجمه هیچ یک از مدارک نیازی به مهر وزارت خارجه یا مهر دادگستری نیست. صرفا مهر مترجم رسمی برای ترجمه مدارک برندگان لاتاری کافی است. بنابراین وقت و هزینه خود را صرف مهرها و مجوزهای اضافه نکنید.
  • دقت کنید که نیازی نیست تمام مدارک تحصیلی، شغلی و هویتی خود را ترجمه کنید. فقط باید مدارک مورد نیاز سفارت را ترجمه کنید. ترجمه مدارک اضافه اتلاف هزینه و وقت است.
  • نیازی به ترجمه مدارک در خارج از کشور نیست. همه ترجمه ها را در دارالترجمه های رسمی ایران انجام دهید.
  • برندگان لاتاری برای مدارک تحصیلی خود نیازی به گرفتن تاییدیه وس ندارند. گرفتن گواهی wes فقط باعث اتلاف هزینه و زمان است.
  • برای کاهش هزینه ها در کشورهای خارجی، از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. معمولا سفارت ها و مراکز مدیکال در مکان هایی قرار دارند که می‌توانید با استفاده از حمل و نقل عمومی به آن‌ها برسید. توصیه می‌کنیم مقاله مصاحبه در سفارت آمریکا را بخوانید تا با نحوه استفاده از حمل و نقل عمومی کشورهای متفاوت آشنا شوید.
  • صرفه جویی در هزینه ها خوب است، اما به هیچ وجه برای مشاوره گرفتن از افراد مجرب صرفه جویی نکنید! شاید فقط یکبار شانس برنده شدن در لاتاری داشته باشید. نباید روی شانس بزرگ خود ریسک کنید. حتما از توصیه های افراد مجرب استفاده کنید و در هزینه های مشاوره صرفه جویی نکنید.
  • دقت لازم را در انجام واکسیناسیون برندگان لاتاری در ایران انجام دهید. اگر کارت واکسن شما ناقص باشد، باید در خارج از کشور هزینه تزریق واکسن را به دلار پرداخت کنید و هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد شد.
  • وقتی که ویزای لاتاری شما صادر شد، نیازی نیست که دوباره یک سفر خارجی داشته باشید، از خدمات پیکاپ ویزا برای کاهش هزینه ها استفاده کنید.

میزان تمکن مالی برندگان لاتاری

برخی سفارت های آمریکا از برندگان لاتاری گواهی تمکن مالی می‌خواهند. افسر سفارت با دریافت تمکن مالی، مطمئن می‌شود که برنده لاتاری برای شروع زندگی در آمریکا به اندازه کافی پول دارد و سربار دولت آمریکا نخواهد شد.

برای گرفتن گواهی تمکن مالی، فقط به اندازه کافی پول در حساب بانکی خود واریز کنید و از بانکتان گواهی تمکن مالی دریافت کنید. نگران نباشید! نیاز نیست که این پول را خرج کنید، فقط کافی است این پول در حسابتان باشد.

در ادامه می‌توانید جدول تمکن مالی برندگان لاتاری 2024 را مشاهده کنید. برای خواندن نکات بیشتر در مورد این موضوع، می‌توانید راهنمای کامل تمکن مالی برندگان لاتاری را مطالعه کنید.

تعداد اعضای خانواده

میزان تمکن مالی به دلار

1 نفر

18225

2 نفر

24650

3 نفر

31075

4 نفر

37500

5 نفر

43925

6 نفر

50350

7 نفر

56775

8 نفر

63200

 

به ازای هر عضو بیشتر، 6425 دلار به مبلغ قبلی اضافه می‌شود.

فروش امتیاز لاتاری ممکن است؟

خرید و فروش امتیاز برنده شدن در لاتاری اصلا امکان پذیر نیست. فقط برنده لاتاری و افراد زیر مجموعه او (همسر و فرزندان زیر 21 سال) می‌توانند از شانس برنده شدن در لاتاری استفاده کنند. حتی اگر برنده لاتاری تمایلی به گرفتن ویزا نداشته باشد، افراد زیر مجموعه اون نیز نمی‌توانند ویزا بگیرند.

بنابراین واگذار کردن یا فروختن امتیاز برنده شدن در لاتاری امکان پذیر نیست و فقط باید خودتان از آن استفاده کنید. اگر امکان استفاده از این شانس را ندارید، شانس شما خواهد سوخت و امکان واگذاری یا استفاده از آن در سال های آینده را نخواهید داشت.

مواظب باشید که کلاهبرداران با سو استفاده از این قضیه شما را فریب ندهند. تنها کسی که می‌تواند از امتیاز استفاده کند برنده لاتاری است و امکان فروختن امتیاز خود را ندارد.

فروش امتیاز لاتاری از طریق ازدواج

برخی از برندگان لاتاری نیز تصمیم می‌گیرند تا با گرفتن پول از یک شخص دیگر با او ازدواج کنند و به این ترتیب با گرفتن پول شانس خود را با یک شخص دیگر به اشتراک می‌گذارند. این به نوعی فروش امتیاز لاتاری با ازدواج است و قیمت‌هایی نیز برای آن مطرح می‌شود، اما توصیه ما این است که از این طریق هم برای خرید امتیاز لاتاری اقدام نکنید.

ازدواج با یک برنده لاتاری برای افسر پرونده شک برانگیز است، بنابراین افسر پرونده مسلما به دنبال مدارک و مستنداتی خواهد بود که متوجه شود ازدواج شما واقعی بوده است و صرفا برای رفتن به آمریکا نیست. در صورتی که افسر پرونده متوجه شود که ازدواج شما غیرواقعی است، هم شانس برنده لاتاری از بین می‌رود و هم شما نمی‌توانید به این شکل وارد آمریکا شوید. در ضمن خطر این وجود دارد که برای همیشه از ورود شما به آمریکا جلوگیری شود.

سوالات متداول

سوال: آیا روشی ارزان تر از لاتاری برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد؟

پاسخ: خیر. برای اخذ اقامت دائم آمریکا، هیچ روشی ارزان تر از لاتاری آمریکا وجود ندارد.

سوال: برای مهاجرت با لاتاری هزینه زیادی نیاز داریم؟

پاسخ: هیچ روشی برای اخذ اقامت دائم ارزان تر از لاتاری آمریکا نیست. برای مهاجرت به آمریکا با لاتاری، به هزینه زیادی نیاز ندارید. کل مراحل برندگان لاتاری برای رسیدن به آمریکا چیزی حدود 1200 تا 1800 دلار است.

سوال: مهاجرت با لاتاری بدون پول امکان پذیر است؟

پاسخ: خیر. شما برای مسافرت کوچک هم نیاز به پول دارید. مهاجرت با لاتاری حداقل به دو سفر خارجی و پرداخت کارمزد سفارت و مدیکال نیاز دارد، بنابراین امکان مهاجرت رایگان با لاتاری وجود ندارد.

سوال: آیا دولت آمریکا به برندگان لاتاری کمک مالی می‌کند؟

پاسخ: جایزه لاتاری این است که می‌توانید بدون داشتن شرایط ویژه و با کمترین هزینه به آمریکا مهاجرت کنید. این امتیاز بزرگی است. بنابراین دولت آمریکا هیچ تسهیلات و کمک مالی دیگری به برندگان لاتاری ارائه نمی‌کند و همه هزینه های مهاجرت بر عهده برنده لاتاری است.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات