" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری چیست؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید بدون تردید با برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا و نحوه ثبت نام در لاتاری آشنا هستید، برنده شدن در لاتاری 50 درصد راه است و 50 درصد بعدی در لاتاری طی کردن مراحل پس از برنده شدن در لاتاری است. تعداد برنده هایی که در لاتاری اعلام می‌‍شود از تعداد ویزاها بیشتر است بنابراین برنده ها بایستی تمام تلاش خود را بکنند تا مشکلی در مراحل بعد از برنده شدن پیش نیاید. یکی از مهم ترین موارد جمع آوری مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری است، هدف از این مقاله راهنمایی در خصوص همین عنوان است و سعی داریم خیلی ساده و خلاصه مدارک مورد نیاز برای برندگان لاتاری را شرح دهیم. پس تا انتهای مقاله با لایزرو همراه باشید.

لطفا به این نکته مهم توجه کنید که مدارک ذکر شده در این مقاله به همراه توضیحاتی که در ادامه آن ارائه شده است بر اسس اطلاعات موجود در سایت اصلی لاتاری تهیه شده است و نه بر اساس ایمیلی که از طرف نهاد KCC آمریکا دریافت شده است.

لایزرو یک مرجع رایگان و کامل برای ارائه اطلاعات مهاجرتی است. هدف ما بالا بردن سطح آگاهی و آشنا کردن شما با مسائل مهاجرتی است. برای کسب اطلاعات مورد نیاز تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود را در قسمت نظرات مقاله از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم!

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری | لایزرو برای ثبت نام در لاتاری نیاز به عکس اسکن شده و اطلاعات هویتی دارید اما بعد از برنده شدن در لاتاری مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری بیشتر است که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.
برای ثبت نام در لاتاری نیاز به عکس اسکن شده و اطلاعات هویتی دارید اما بعد از برنده شدن در لاتاری مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لاتاری بیشتر است که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.
مقاله های مرتبط

مدارک مورد برندگان لاتاری

بعد از بررسی نتیجه لاتاری و زمانی که با صفحه برنده لاتاری مواجه شدید لازم است به دنبال مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری و جمع آوری مدارک لازم باشید تا این مدارک را هم به سفارت ارائه کنید و هم به KCC ایمیل کنید. مدارک و اسنادی که برای هر فرد برنده و هر یک از همراهان آن نیاز است را در ادامه مرور خواهیم کرد.

نکته: به خاطر داشته باشید که برخی از مدارک را لازم است در سفارت ارائه دهید و نیازی نیست که به KCC ایمیل کنید.

مدارکی که برای هر فرد و هر یک از همراهان آن مورد نیاز است عبارت است از:

  1. ترجمه شناسنامه برنده لاتاری و هر یک از همراهان او
    • می بایست ترجمه شناسنامه برنده لاتاری و همراهان اون به KCC نیز ایمیل شود و نسخه ترجمه آن در روز مصاحبه به افسر کنسولی ارائه شود.
  2. ترجمه کارت ملی برنده لاتاری و هر یک از همراهان او
    • تنها سفارت آنکارا در ترکیه است که ترجمه کارت ملی را الزامی دانسته و نسخه ترجمه شده این سند را باید در روز مصاحبه به افسر کنسولی ارائه کنید.
  3. در صورتی که برنده لاتاری متاهل باشد ترجمه عقدنامه نیز لازم است.
    • می بایست ترجمه عقدنامه به KCC ایمیل شود و نسخه ترجمه شده آن در روز مصاحبه به افسر کنسولی تحویل داده شود.
  4. در صورتی که برنده لاتاری سابقه متارکه یا طلاق داشته باشد، ترجمه طلاق‌نامه نیز لازم است.
    •  ترجمه طلاق‌نامه باید به KCC ایمیل شده و نسخه ترجمه شده آن در روز مصاحبه به افسر کنسولی تحویل داده شود.
  5. نسخه ترجمه شده کارت پایان خدمت یا معافیت برنده لاتاری
    • نسخه ترجمه شده کارت پایان خدمت یا معافیت بایستی برای KCC ایمیل شود و در روز مصاحبه به افسر کنسولی ارائه شود. در صورتی که سرباز سپاه بوده اید و برنده لاتاری شده اید حتماٌ مقاله خدمت سربازی سپاه و لاتاری را بخوانید.
  6. تصویر اسکن شده صفحه اول پاسپورت برنده لاتاری و هر یک از همراهان او; در صورتی که پاسپورت برنده لاتاری یا هر یک از همراهان تمدید شده، اسکن پاسپورت قدیمی و جدید الزامی است همچنین در ایمیل ارسالی به KCC لازم است در مورد تمدید پاسپورت توضیح بدهید. 
    • تصویر اسکن شده صفحه اول پاسپورت هم به KCC ایمیل شده و نسخه ترجمه شده آن در روز مصاحبه به افسر کنسولی ارائه می‌شود.
  7. اسکن و کپی کانفرمیشن و صفحه تاییده یا همان صفحه آخر فرم DS260 برنده لاتاری و هر یک از اعضا موجود در پرونده.
    • این مدرک بایستی در روز مصاحبه به افسرکنسولی ارائه شود.
  8. یک عکس در ابعاد ۵×۵ (سانتی متر) با زمینه سفید از برنده لاتاری و سایر همراهان او
    • این عکس بایستی بدون گوشواره، گردنبند، بدون روتوش و عینک باشد و در روز مصاحبه ارائه شود.
  9. اسناد تحصیلی
    • این مدارک نیز در روز مصاحبه به افسر کنسولی ارائه می‌شود.

در آخرین قدم نیز در روز مصاحبه فرد برنده لاتاری سند دارا بودن شرایط قبولی اسناد اثبات احراز دارا بودن شرایط قبولی لاتاری فقط برای فرد برنده الزامی است و شامل موارد زیر می‌باشد:

نکات مهم در خصوص مدارک برندگان لاتاری

پس از جمع آوری و تکمیل مدارک، لازم است نکاتی را نیز مدنظر قرار دهید. برخی از مدارک  در ادامه این نکات را یک به یک مرور خواهیم کرد.

  • استفاده از زبان انگلیسی در هیچ یک از مدارک صادر شده نیاز نیست.
  • کسانی که در حرفه خاصی مهارت و سابقه کار دارند، می‌توانند مدارکی که اثبات کننده شغل آنها است را در روز مصاحبه به افسر کنسولی ارائه کنند.
  • تمکن مالی در روز مصاحبه لازم است، شما می بایست به افسر کنسولی ثابت کنید که پول کافی برای دریافت اقامت آمریکا و زندگی در آنجا را دارید. اثبات تکمن مالی معمولا به وسیله اسناد بانکی مانند حساب بانکی صورت می گیرد. الیته شما می توانید اسناد مالکیت خودرو، ملک، زمین و غیره را در روز مصاحبه ارائه کنید.
  • برخی ممکن است دارای سابقه کیفری باشند، این افراد برای پاک بودن سابقه کیفری خود می‌توانند گواهی پاک بودن سابقه کیفری خود را در روز مصاحبه به افسر کنسولی ارائه دهند.
  • در صورتی که مدرک IELTS یا TOEFL دارید می‌تواید برای اثبات دانش زبان انگلیسی خود، مدرک زبان خود را به افسر کنسولی ارائه کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای هر فرد برنده ممکن است کمی متفاوت باشد، حتماً در زمان تهیه و جمع آوری مدارک لازم با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت کنید.
  • حتما به تاریخ انقضاء مدارکی همچون پاسپورت توجه داشته باشید.
  • از دوره لاتاری 2024 دیگر نیاز به داشتن پاسپورت در هنگام ثبت نام وجود ندارید، اما اگر پاسپورت خود را تمدید کرده اید بهتر است برای مصاحبه پاسپورت منقضی شده را نیز همراه خود داشته باشید. 
  • مدارک اثبات شرایط قبولی در لاتاری را همراه خود داشته باشید و اصل و ترجمه انگلیسی آنها را در روز مصاحبه با خود به سفارت ببرید.
  • از تمام اسناد خود کپی داشته باشید و اصل اسناد را حتماً در روز مصاحبه با خود به سفارت ببرید.
  • در صورت داشتن هرگونه ابهام بهتر است با سفارت ارتباط برقرار کنید و پاسخ سوالات خود را از سفارت جویا شوید.
  • برخی از مدارک فرد برنده در لاتاری و همه همراهان آن لازم است برای KCC ایمیل شود و سایر مدارک تنها در روز مصاحبه تحویل سفارت داده می‌شود.

سخن پایانی

در جمع آوری مدارک دقت لازم را داشته باشید و چیزی را از قلم نیاندازید، پیشنهاد می‌کنیم برای مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری از مشاوران با تجربه در این خصوص کمک بگیرید. از آنجایی که بیشتر ایرانیان پس از دادن درخواست ویزا آمریکا وارد مرحله کلیرنس یا چک امنیتی آمریکا می‌شوند، داشتن مشاوران با تجربه در کنار خودتان در این راه پر پیچ و خم بسیار کمک کننده است.

رفع برخی از چالش های برندگان لاتاری نیاز به تجربه دارد، به طور مثال کسانی که در سپاه خدمت کرده اند اما درجه آنها در ارتش هم استفاده می‌شود می‌توانند محل خدمت خود را ارتش عنوان کنید و از بعضی مشکلات که ممکن است گریبان گیرتان شود رهایی یابید.

در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق بخش نظرات، آن را با ما در میان بگذارید، کارشناسان لایزرو در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات