" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزا بولتن: نحوه خواندن آن برای برندگان لاتاری و متقاضیان ویزای آمریکا

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار پنج‌شنبه 08 دی 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 06:31

احتمالا در سایت‌های مهاجرتی فارسی آمارها و ارقام زیادی درباره آخرین وضعیت ویزاهای آمریکا دیده‌اید. آیا می‌دانید، ویزا بولتن آمریکا منبع بسیاری از این آمار است؟ ویزا بولتن اطلاعیه‌ای است که هر ماه بر روی سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌شود و در آن آمار صدور ویزای آمریکا، میزان کارنتی برندگان لاتاری و خبرهای جدید در مورد ویزا، بیان می‌شود.

از آنجا که برندگان لاتاری در هر سال بی‌صبرانه منتظر زمان مصاحبه لاتاری هستند، بنابراین ویزا بولتن هر ماه برای آن‌ها یک معنای دیگر دارد و مشتاق هستند که هر ماه این اطلاعیه را بررسی کنند و از زمان کارنتی کیس نامبر خود اطلاعاتی به دست آورند.

اصطلاحا به پرونده هایی که به جریان می‌افتند کارنت شدن پرونده گفته می‌شود. تشخیص اینکه بدانیم آیا پرونده ما به جریان افتاده (کارنت شدن) یا نه، از طریق ویزا بولتن صورت می‌گیرد. ویزا بولتن اطلاعیه یا ماهنامه ای است که از طرف کنسولگری وزارت امورخارجه آمریکا منتشر می‌شود. این اطلاعیه ها معمولا در هفته دوم یا سوم هر ماه میلادی منتشر می‌شود، در این اطلاعیه ها کیس نامبرهای کارنت شده قرار داده می‌شود.

از طریق این لینک https://travel.state.gov می‌توانید ویزا بولتن های منتشر شده در هر ماه را مشاهده کنید. در این اطلاعیه ها تمام موارد از قبیل ویزا بولتن لاتاری، ویزا بولتن خانوداگی، ویزا بولتن F4 و غیره قرار می‌گیرد.

در این مقاله نه تنها هر ماه اطلاعات مربوط به ویزا بولتن لاتاری 2024 را اطلاع رسانی خواهیم کرد. بلکه یک راهنمای ویزا بولتن نیز در اختیار شما قرار خواهیم گذاشت که همه برندگان لاتاری بتوانند نحوه خواندن ویزا بولتن را یاد بگیرند و خودشان هر ماه اطلاعات لازم را از این طریق به دست آورند.

سایت لایزرو یک دانش نامه رایگان مهاجرتی است. هدف ما افزایش دانش مهاجرتی شما از طریق در اختیار قرار دادن اطلاعات صحیح و بدون بزرگنمایی است. امیدواریم که با خواندن مقالات سایت ما، موجب افزایش آگاهی شما شود.

ویزا بولتن: نحوه خواندن آن برای برندگان لاتاری و متقاضیان ویزای آمریکا ویزا بولتن مقالات یا مجله های کنسولگری وزارت امورخارجه آمریکا است که در هر ماه این مجلات با نام ویزا بولتن منتشر می‌شود. در این صفحه هرآنچه در مورد ویزا بولتن نیاز دارید را بخوانید.
ویزا بولتن مقالات یا مجله های کنسولگری وزارت امورخارجه آمریکا است که در هر ماه این مجلات با نام ویزا بولتن منتشر می‌شود. در این صفحه هرآنچه در مورد ویزا بولتن نیاز دارید را بخوانید.

راهنمای ویزا بولتن

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله گفتیم، ویزا بولتن یک اطلاعیه است که هر ماه در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌شود، این اطلاعیه شامل چندین جدول مهم است که در چهار بخش اصلی A  تا E دسته‌بندی شده‌اند.

بخش A مربوط به ویزاهای مهاجرتی آمریکا به غیر از ویزای لاتاری است که یک بخش نسبتا طولانی است و اطلاع‌رسانی‌هایی در مورد ویزاهای خانوادگی و ویزای کاری آمریکا دارد. البته دلیل طولانی بودن این بخش، وجود توضیحات تکراری در مورد تعریف انواع ویزاهای خانوادگی و کاری است. اطلاعات مهم و جدید درون جدول‌ها قرار دارد و این اطلاعات هر ماه به روز رسانی می‌شود.

قسمتی از ویزا بولتن که مربوط به ویزاهای تنوع نژادی یا ویزای لاتاری است، بخش B و بخش C این اطلاعیه است که با کلمه DIVERSITY IMMIGRANT (DV) یا همان مهاجرت از روش تنوع نژادی (DV) شروع می‌شود. این دو بخش در میان عموم مردم به ویزا بولتن لاتاری مشهور است و از آنجا که بیشتر برندگان لاتاری به دنبال اطلاعات این بخش‌ها هستند، بیشتر راهنمای ویزا بولتن را به این قسمت‌ها اختصاص می‌دهیم.

بخش D نیز مربوط به نیروی کار ویژه است که برای ایرانیان موضوعیت ندارد و نیازی هم به بررسی این بخش نیست.

در بخش E یا بخش پایانی ویزا بولتن، مربوط به آمار نهایی ویزاهای صادر شده توسط سفارت‌های آمریکاست. در این بخش یک لینک قرار دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید تعداد انواع ویزای صادر شده در این ماه را ببینید.

بخش آخر ویزا بولتن که به آمار انواع ویزای آمریکا اختصاص دارد.

دو نوع جدول در این بخش وجود دارد، یکی تعداد ویزاها را بر اساس ملیت دریافت کننده طبقه بندی کرده است، این جدول مثلا نشان می‌دهد که در این ماه چند ایرانی موفق به دریافت ویزای تحصیلی، لاتاری و.... شده‌اند.

در جدول دیگر، تعداد ویزاهای صادر شده بر حسب سفارت وجود دارد. این جدول مثلا نشان می‌دهد که در ماه اخیر، سفارت آمریکا در آنکارا، چند ویزای تحصیلی، توریستی و... صادر کرده است. مشخص نیست که این ویزاها برای اتباع کدام کشور صادر شده است، فقط آمار عملکرد سفارت آمریکا در آنکارا را نشان می‌دهد.

در کل، جدول‌های موجود در لینک‌های بخش E، اطلاعات بسیار جالبی در مورد آمار صدور ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی آمریکا در اختیار شما می‌گذارد. برای بهتر خواندن اطلاعات این بخش، ابتدا بهتر است که با انواع ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی آمریکا آشنا باشید و علائم اختصای ویزاهای آمریکا را بدانید. در این صورت به راحتی می‌توانید اطلاعات این جدول‌ها را بخوانید.

ویزا بولتن لاتاری

همانطور که گفتیم، برندگان لاتاری باید به دنبال بخش‌های B و C ویزا بولتن باشند که اطلاعاتی مخصوص برندگان لاتاری در انتظار مصاحبه دارد. در هر کدام از این بخش‌ها یک سری اطلاعات و نوشته تکراری در مورد برنامه لاتاری و تعداد ویزاهای موجود در هر دوره وجود دارد.

باید توجه کنید که اطلاعات جدید هر ماه، درون جدول‌های این بخش‌هاست و خودتان را زیاد درگیر خواندن متن این بخش‌ها نکنید. بخش B مربوط به کارنتی کیس نامبر برندگان لاتاری در ماه جاری است. یعنی نشان می‌دهد در همین ماه که ویزا بولتن منتشر شده است، برندگان لاتاری تا کدام کیس نامبر کارنت شده‌اند.

همانطور که می‌دانید، برندگان لاتاری در حدود یکسال مهلت دارند که برای مصاحبه به سفارت آمریکا بروند و ویزای خود را دریافت کنند. سفارت آمریکا به نوبت و به ترتیب کیس نامبر، برندگان لاتاری را برای مصاحبه دعوت می‌کند. وقتی در ویزا بولتن خبر می‌دهند که تعدادی کیس نامبر کارنت شده‌اند، یعنی پرونده برندگان لاتاری دارای این کیس نامبرها به جریان افتاده است و باید منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه باشند.

بخش B نشان می‌دهد که تا به امروز چه تعداد کیس نامبر برنده لاتاری از کشورهای مختلف کارنت شده است. جدول‌هایی که در ویزا بولتن لاتاری وجود دارد، به شش منطقه آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکا شمالی، اقیانوسیه، آمریکا جنوبی و کاراییب تقسیم بندی شده است. عکس پایین را مشاهده کنید.

جدول مهم ویزا بولتن لاتاری که تعداد کارنتی های برندگان لاتاری از ایران را نشان می‌دهد.

روبروی هر کدام از این مناطق تعداد کیس نامبرهای کارنت شده برندگان لاتاری نوشته شده است. مثلا روبروی آسیا عدد 5500 نوشته شده است و این به آن معناست که پرونده برندگان لاتاری از منطقه آسیا تا کیس نامبر 5500 به جریان افتاده است و برندگانی که کیس نامبر 1 تا 5500 دارند، باید منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه باشند.

البته در هر منطقه، یک ستون نیز به مربوط به بخش استثنا است. به طور مثال در منطقه آسیا، کشور ایران همیشه در قسمت استثنا است و روبروی نام ایران یک عدد دیگر، مثلا 5450 نوشته شده است. این به آن معنی است با وجود اینکه کیس نامبرهای آسیایی تا 5500 کارنت شده اند، اما کیس نامبرهای برندگان لاتاری ایرانی تا 5450 کارنت شده‌اند. در نتیجه برندگان لاتاری از ایران باید کیس 1 تا 5450 منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه باشند.

بنابراین شما در جدول‌های مربوط به ویزا بولتن لاتاری باید همیشه عدد مقابل کشور ایران را در نظر بگیرید و عدد مربوط به منطقه آسیا، به برندگان لاتاری ایرانی مربوط نمی‌شود.

در قسمت C ویزا بولتن نیز، یک جدول همانند قسمت B وجود دارد، اما اطلاعات موجود در جدول قسمت C مربوط به کارنتی‌های ماه بعد است. این جدول نشان می‌دهد که در ماه بعد، برندگان لاتاری از مناطق مختلف تا کدام کیس نامبر کارنت خواهند شد. یعنی نشان می‌دهد که در ماه بعد کدام برندگان لاتاری باید منتظر به جریان افتادن پرونده خود باشند.

از آنجا که برندگان لاتاری خیلی منتظر زمان کارنت شدن کیس نامبر خود و دعوت به مصاحبه هستند، هر ماه در این مقاله آخرین اخبار ویزا بولتن به روز رسانی می‌شود و جدول‌های مهم ویزا بولتن لاتاری 2024 برای هر ماه در این جدول گذاشته می‌شود. در بخش بعدی می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید، امیدواریم این اطلاعات بتواند نگرانی شما را کاهش دهد.

ویزا بولتن لاتاری 2024

جدول کارنتی ماه ژانویه 2024

منطقه

تعداد کیس نامبرهای کارنت شده برندگان لاتاری

استثناها

آفریقا

22000

الجزایر   15000
مصر     15000
مراکش   20000

آسیا

5500

ایران     5450
نپال     3000

اروپا

12000

روسیه       11500
ازبکستان    4750

آمریکا شمالی (باهاماس)

5

 

اقیانوسیه

650

 

آمریکا جنوبی و کاراییب

1000

 

 

جدول کارنتی ماه فوریه 2024

منطقه

تعداد کیس نامبرهای کارنت شده برندگان لاتاری

استثناها

آفریقا

26500

الجزایر   26000
مصر     25000
مراکش   25000

آسیا

5500

ایران     5450
نپال     4500

اروپا

13500

روسیه       13250
ازبکستان    5500

آمریکا شمالی (باهاماس)

5

 

اقیانوسیه

875

 

آمریکا جنوبی و کاراییب

1600

 

سخن پایانی

اگر از برندگان لاتاری هستید و می‌خواهید بدانید که بالاخره چه زمانی به مصاحبه دعوت می‌شوید یا آنکه به دنبال آمار ماهانه صدور انواع ویزای آمریکا هستید، در اینصورت حتما باید هر ماه ویزا بولتن آمریکا را پیگیری کنید. در این مقاله سعی ما بر این بود که راهنمای ویزا بولتن را خدمت شما مخاطب عزیز ارائه کنیم.

بنابراین در ابتدا توضیح دادیم که ویزا بولتن چیست و چند بخش دارد، سپس تمام بخش‌های ویزا بولتن را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. از آنجا که می‌دانستیم بیشتر مخاطبین این مقاله برندگان لاتاری هستند، بخش‌های مربوط به لاتاری را با عنوان ویزا بولتن لاتاری مورد بررسی بیشتر قرار دادیم.

در قسمت پایانی نیز بخش ویژه‌ای برای ویزا بولتن لاتاری 2024 داریم که اطلاعات آن هر ماه به روز می‌شود و برندگان لاتاری می‌توانند از طریق این بخش متوجه کارنت شدن کیس نامبر خود شوند و آخرین اخبار ویزا بولتن را از این بخش دنبال کنند. امیدواریم توانسته باشیم تمام اطلاعات لازم را به بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات متداول

سوال: از کجا بفهمیم که کیس نامبر لاتاری ما کارنت شده است یا خیر؟

پاسخ: باید جدول بخش B از ویزا بولتن لاتاری را ببینید و در آنجا بررسی کنید که آیا کیس نامبر شما جز کیس نامبرهای کارنت شده است یا خیر.

سوال: اخرین اخبار ویزا بولتن را از کجا دنبال کنم؟

پاسخ: در همین مقاله یک بخش وجود دارد که هر ماه به روز می‌شود و آخرین اطلاعات مربوط به ویزا بولتن لاتاری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات