" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزای توریستی آلمان: شرایط، مدارک، هزینه، با و بدون دعوتنامه

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

ویزای توریستی آلمان یا همان شینگن آلمان، ویزایی برای ورود به این کشور و اقامت کوتاه مدت در آلمان است. با این ویزا علاوه بر آلمان، می‌توانید از سایر کشورهای حوزه شینگن نیز دیدن کنید. از آنجا که آلمان از طریق ریل راه آهن با چندین کشور حوزه شینگن ارتباط دارد، اکثر گردشگران تمایل دارند که ویزای شینگن این کشور را دریافت کنند و سپس با قطار به کشورهای دیگر بروند. به این شکل با پرداخت هزینه کمتر، شهرهای مختلف را نیز می‌بینند.

در ابتدای این مقاله توضیح خواهیم داد که ویزای توریستی آلمان چیست و به چه شکل است. در ادامه شرایط و مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان را بین می‌کنیم و مراحل ویزای توریستی آلمان را از قدم اول تا گرفتن وقت سفارت آلمان و در نهایت گرفتن ویزا توضیح خواهیم داد.

در بخش آخر نیز بخش ویژه‌ای برای بررسی هزینه ویزای توریستی آلمان داریم و جدول هزینه های ویزای آلمان را در این بخش مشاهده خواهید کرد. از آنجا که لایزرو یک موسسه مهاجرتی یا آژانس گردشگری نیست، سعی کرده‌ایم که تمام اطلاعات مورد نیاز را صادقانه در اختیار شما قرار دهیم و در این مقاله هیچ نقطه ابهامی برای شما باقی نماند. اطلاعات سایت توسط کارشناسان باتجربه و برای بالابردن آگاهی شما نوشته شده است. امیدواریم بتوانید به مفیدترین شکل ممکن از این اطلاعات استفاده کنید.

ویزای توریستی آلمان برای ایرانیان
ویزای توریستی آلمان برای ایرانیان

ویزای توریستی آلمان

اگر با هدف اقامت کوتاه (کمتر از 90 روز)، قصد ورود به آلمان را دارید، باید به دنبال گرفتن ویزای توریستی آلمان باشید. این ویزا از نوع شینگن است، به همین دلیل به ویزای توریستی آلمان، ویزای شینگن نوع C  آلمان نیز گفته می‌شود.

با گرفتن ویزای شنگن آلمان می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی عضو منطقه شینگن نیز سفر کنید، اما توجه کنید که اگر ویزای شینگن را از سفارت آلمان دریافت کنید، باید اولین ورود شما به منطقه شینگن از کشور آلمان انجام شود و بیشترین اقامت شما در حوزه شینگن، باید در کشور آلمان باشد.

پس هیچ تفاوتی بین ویزای توریستی آلمان یا ویزای شینگن آلمان وجود ندارد. بنابراین مراقب باشید که افراد سودجو شما را فریب ندهند و برای گرفتن ویزای شینگن، پول زیادتر از شما درخواست نکنند.

تصویر نمونه ویزای شینگن آلمان (به همراه توضیحات)

در عکس زیر یک نمونه ویزای توریستی آلمان را مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بینید در اطلاعات در تمام بخش‌های ویزا به زبان انگلیسی و آلمانی نوشته شده است و حرف D در بالای ویزا، نشان‌دهنده این است که این ویزای شینگن برای کشور آلمان است.

در بخش بعدی این ویزا، حروف اختصاری DEUTSCHLAND را مشاهده می‌کنید. این حروف نشان‌دهنده این است که دارنده ویزا حق ورود به کدام کشورهای عضو شینگن را دارد. در خط بعدی این ویزا، دو تاریخ قابل مشاهده است، تاریخ اول (سمت چپ) مربوط به تاریخ شروع اعتبار ویزاست و تاریخ دوم (سمت راست) مربوط به تاریخ اتمام اعتبار ویزا (تاریخ انقضای ویزا) است. همانطور که می‌بینید ویزای این شخص شش ماه یا 180 روز اعتبار دارد.

عددی که کنار این دو تاریخ نوشته شده، میزان روزهای مجاز برای اقامت در آلمان و سایر کشورهای حوزه شینگن است که برای این شخص 90 روز (سه ماه) است. یعنی درست است که ویزا 180 روز اعتبار دارد، ولی این شخص فقط می‌تواند 90 روز در آلمان یا سایر کشورهای حوزه شینگن باشد.

بخش بعدی مربوط به اطلاعات ویزاست. همانطور که می‌بینید، این ویزای شینگن از نوع C (توریستی) است، شماره پاسپورت نیز در کنار آن نوشته شده است که برای حفظ حریم شخصی در عکس زیر مات شده است. در انتهای این بخش نیز تعداد ورودهای مجاز به منطقه شینگن نوشته شده است. این ویزا از نوع مولتی یا چندبار ورود است، به همین دلیل حروف MULT را در آن مشاهده می‌کنید. یعنی دارنده این ویزا می‌تواند در مدت اعتبار ویزا از منطقه شینگن خارج شود و دوباره وارد آن شود. اما برخی ویزاها سینگل یا یک بار ورود هستند و در بخش تعداد ورود عدد 1 نوشته شده است. در این حالت اگر از منطقه شینگن خارج شوید، اجازه ورود مجدد به آن را نخواهید داشت.

بخش بعدی نیز مربوط به شهر سفارت صادرکننده ویزاست که ویزای این شخص توسط سفارت آلمان در تهران صادر شده است. در کنار آن نیز تاریخ صدور ویزا نوشته شده است. همانطور که می‌بینید تاریخ صدور ویزا مربوط به دو ماه قبل از تاریخ شروع اعتبار ویزاست. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان را چند ماه قبل از تاریخ سفر شروع کنید و نگران از دست رفتن اعتبار ویزا نباشید.

بخش‌های دیگر ویزا نیز مربوط به عکس و نام و نام خانوادگی دارنده ویزا، هولوگرام و مهر اعتبار ویزاست. حتما این نمونه ویزای شینگن آلمان را به خوبی مشاهده کنید تا در هنگام خواندن اطلاعات آن دچار اشتباه نشوید و با ویزای اصلی شینگن آشنا شوید.

در عکس زیر یک نمونه ویزای توریستی آلمان را مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بینید در اطلاعات در تمام بخش‌های ویزا به زبان انگلیسی و آلمانی نوشته شده است و حرف D در بالای ویزا، نشان‌دهنده این است که این ویزای شینگن برای کشور آلمان است.

در عکس زیر یک نمونه ویزای توریستی آلمان را مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بینید در اطلاعات در تمام بخش‌های ویزا به زبان انگلیسی و آلمانی نوشته شده است و حرف D در بالای ویزا، نشان‌دهنده این است که این ویزای شینگن برای کشور آلمان است.

شرایط ویزای توریستی آلمان

شرایط ویزای توریستی آلمان را می‌توان در چند عبارت ساده خلاصه کرد:

  • باید نشان دهید که تمکن مالی کافی برای سفر به آلمان را دارید.
  • باید یک برنامه سفر کامل داشته باشید و نشان دهید قصد دارید سفر خود از کجا شروع کنید، به کدام کشورهای شینگن بروید و در نهایت سفر شما به کجا ختم خواهد شد.
  • باید افسر سفارتی را قانع کنید که بعد از پایان سفر به کشور خود بازخواهید گشت.

این سه موضوع از اصلی‌ترین شرایط ویزای توریستی آلمان هستند. اگر افسر پرونده متوجه شود که تمکن مالی کافی برای سفر به آلمان را ندارید و اگر احتمال دهد که سربار دولت این کشور خواهید شد، برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط ویزای توریستی آلمان این است که ثابت کنید به اندازه کافی به وطن خود وابستگی دارید و حتما به کشور خود بازخواهید گشت. اگر افسر پرونده متوجه شود که قصد اقامت بلند مدت در آلمان را دارید و هدف شما اقامت کوتاه نیست، به هیچ وجه برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

در نتیجه باید مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان را به گونه‌ای آماده کنید که نشان‌دهنده تمکن مالی کافی، وابستگی به کشور خود و برنامه سفر باشد. به این منظور می‌توانید مدارک گوناگونی را ارائه دهید. در بخش بعدی یک لیست عمومی از مدارک ویزای توریستی آلمان ارائه خواهیم داد.

ولی توجه داشته باشید که مدارک و شرایط مورد نیاز برای ویزای توریستی آلمان با توجه به شرایط شخصی هر فرد متفاوت است. برای اینکه از جزییات آن‌ها مطلع شوید، توصیه می‌کنیم که مقاله مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی آلمان را بخوانید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان

چک لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان شامل موارد زیر است.

مدارک هویتی برای ویزای توریستی آلمان

  • فرم درخواست ویزای توریستی آلمان به طور کامل تکمیل و امضا شود و حتما همراه با عکس باشد. (عکس شما باید حتما در یکسال اخیر گرفته شده باشد، پس زمینه سفید داشته و ابعاد آن 45 میلی‌متر در 35 میلی‌متر باشد(.
  • پرسش‌نامه امنیتی انتهای فرم درخواست نیز، حتما باید تکمیل و امضا شود.
  • دو قطعه عکس پرسنلی جدید چهل در سی و پنج میلی متر با پشت زمینه سفید (بدون روتوش) که قدیمی‌تر از شش ماه نباشد. (شرایط کامل عکس ویزای شینگن را در اینجا بخوانید.)
  • گذرنامه با اعتبار 90 روزه از تاریخ بازگشت از منطقه شنگن که حداقل دو صفحه سفید داشته باشد و پاسپورت باید توسط متقاضی ویزا امضا شده باشد.
  • کپی تمام ویزاهای متقاضی که در 5 سال گذشته گرفته است به همراه مهر.
  • ترجمه رسمی شناسنامه به زبان آلمانی یا انگلیسی. (جهت نشان دادن وابستگی خانوادگی)
  • تمام افراد زیر سن قانونی ملزم به ارائه رضایت‌نامه خروج تایید شده توسط وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه هستند.

مدارک مربوط به سفر برای ویزای توریستی آلمان

  • رزرو هتل به نحوی که مدت زمان سفر را به طور کامل پوشش دهد.
  • مدارک مربوط به مسیر سفر (مثلا تاییدیه رزرو برای سفر برنامه‌ریزی شده یا ارائه بلیط)
  • کپی بیمه مسافرتی که کل سفر را پوشش دهد.
  • کپی بلیت یا رزرو بلیت هواپیما.
  • ارائه کاورلتر یا نامه برنامه سفر (به زبان انگلیسی یا آلمانی) یک مدرک اختیاری است که تاثیر بسیار زیادی در شانس گرفتن ویزای توریستی آلمان دارد و می‌تواند منظور شما از سفر را به خوبی به افسر نشان دهد.

لایزرو: پایگاه، دانش کشور ها و مهاجرت: چک لیست مدارک ویزای توریستی آلمان (شینگن آلمان)

مدارک ویزای توریستی آلمان با دعوتنامه

اگر قصد گرفتن ویزای توریستی آلمان با دعوتنامه را دارید و به همین دلیل قصد اقامت در هتل را ندارید، باید یک دعوت نامه از شهروند آلمانیی یا یک خارجی مقیم آلمان مطابق فرمت رسمی داشته باشید. (مشاهده راهنمای گرفتن ویزای توریستی آلمان با دعوتنامه)

اگر دعوت‌نامه دارید، دعوت‌نامه شما باید به همراه یکی از مدارک هویتی زیر باشد:

  • کپی گذرنامه معتبر شهروند آلمانی یا کپی کارت شناسایی معتبر شهروند آلمانی
  • افراد خارجی مقیم آلمان باید کپی مجوز اقامت خود را ارائه دهند.

مدارک کاری برای ویزای توریستی آلمان

کپی مدارک کاری (ترجمه شده توسط مترجم رسمی به زبان انگلیسی یا آلمانی( باید تحویل شود. بسته به شغلتان می‌توانید مدارک متفاوتی را ارائه کنید.

اگر مدیر یا اعضای هیئت مدیره شرکت هستید:

روزنامه رسمی جدید (قدیمی تر از سه سال نباشد) که در آن آگهی تاسیس و ثبت شرکت و همچنین نام متقاضی ثبت شده است.

در صورتی که روزنامه رسمی قدیمی‌تر از سه سال باشد، متقاضی باید روزنامه رسمی جدیدتر(طی سه سال اخیر) را برای نشان دادن تغییرات احتمالی در آگهی تاسیس شرکت ارائه کند یا با ارائه گواهی اداره ثبت اعلام کند که شرکت بدون هیچ تغییری همچنان فعال است.

اگر شغل شما جز، مشاغل خویش فرما است، باید مدارک زیر را ارائه کنید:

جواز کسب معتبر یا کارت بازرگانی.

اگر جز کارمندان شرکت‌های خصوصی یا دولتی هستید:

لیست پرداخت بیمه (سوابق بیمه تامین اجتماعی) مربوط به شش ماه گذشته یا کارت پرسنلی وابستگی به یک سازمان یا شرکت دولتی یا ارائه قرارداد کاری، به همراه گواهی اشتغال به کار یا آخرین قرارداد کاری به همراه فیش‌های حقوقی سه ماه گذشته.

ارائه معرفی‌نامه از شرکت یک مدرک اختیاری است.

اگر هنرمند هستید :

گواهی عضویت در یک انجمن هنری (مثلا انجمن سینما، عکاسان و ...) یا مدرکی مبنی بر انجام فعالیت هنری (نمایشگاه، فستیوال و...) و گواهی بیمه تامین اجتماعی یا مدرک مشابه

اگر بازنشسته هستید :

گواهی دریافت حقوق بازنشستگی

اگر دانش آموز یا دانشجو هستید :

گواهی موقعیت اجتماعی یا گواهی شغلی والدین. در صورت امکان باید گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه یا کارت دانشجویی ارائه کنند.

اگر از اعضای اتحادیه‌ها و کانون‌های تخصصی (پزشکان، جراحان، دندان‌پزشکان، داروسازان، وکلای حقوقی، معماران و اعضای خانواده آن‌ها) هستید، باید گواهی اتحادیه تخصصی خود را ارائه کنید.

اگر روزنامه نگار هستید :

کارت خبرنگاری، گواهی کار در انتشارات و یا در رسانه مربوطه.

اگر ورزشکار هستید :

گواهی از فدراسیون ورزشی ایرانی با اعلام تاریخ عضویت و رده ورزشی (حرفه‌ای یا آماتور) یا مدرکی مبنی بر شرکت در مسابقات رسمی ملی یا بین المللی. اگر عضو تیم‌های ملی هستید، تاییدیه کمیته ملی المپیک را دریافت کنید.

افراد خانه دار یا فاقد شغل :

گواهی موقعیت اقتصادی-اجتماعی (مثلا گواهی ازدواج، شناسنامه، شجره‌نامه، اسناد ملکی.)

مدارک اثبات تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان

صورت حساب بانکی به همراه ریز گردش حساب مربوط به سه ماه اخیر باشد. این گردش بانکی باید به زبان انگلیسی بوده و مهر و امضای بانک حتما در آن وجود داشته باشد. اگر اعداد این گواهی به زبانی به غیر از لاتین (مثلا فارسی) باشد، درخواست شما مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

اگر در تاریخ نزدیک به صدور گواهی، افزایش شدید موجودی داشته باشید، باید توضیح قانع کننده در خصوص منبع پول ارائه کنید، وگرنه سند شما مورد قبول نخواهد گرفت. (چون امکان دارد این افزایش موجودی به شکل گرفتن وام یا قرض باشد.)

ارائه ضمانت نامه بانکی در آلمان و اسناد مالکیت جز مدارک اختیاری اثبات تمکن مالی هستند و صرفا به پرونده شما کمک می‌کنند. اجباری در ارائه آن‌ها نیست.

مراحل ویزای توریستی آلمان

مراحل ویزای توریستی آلمان در سه مرحله اصلی زیر خلاصه می‌شود :

مرحله اول، گرفتن وقت سفارت آلمان

برخلاف تصور عموم افراد، برای انجام مراحل ویزای توریستی آلمان، نباید به سفارت این کشور مراجعه کنید. سفارت آلمان کارهای جمع آوری اطلاعات و مدارک متقاضیان ویزا و انگشت نگاری آن‌ها را به یک شرکت خصوصی سپرده است. در واقع متقاضیان ویزای آلمان برای شروع مراحل گرفتن ویزا باید از این شرکت‌ها نوبت آنلاین دریافت کنند و سپس همراه با مدارک لازم به دفتر آن‌ها مراجعه کنند.

این شرکت‌ها مدارک لازم را از متقاضیان ویزای توریستی آلمان دریافت می‌کنند، اطلاعات بیومتریک آن‌ها (انگشت نگاری و گرفتن عکس پرسنلی) را انجام می‌دهند و سپس این مدارک و اطلاعات در اختیار سفارت آلمان قرار داده می‌شود. نظر نهایی در مورد ویزا توسط افسر سفارت آلمان داده می‌شود و شرکت خصوصی واسطه هیچ دخالتی در صدور ویزا ندارد.

شرکت ویزا متریک کارگزار سفارت آلمان در ایران است و برای گرفتن نوبت انگشت نگاری ویزای آلمان و همچنین تحویل مدارک باید از طریق شرکت ویزا متریک اقدام کنید. در نتیجه لفظ گرفتن وقت سفارت آلمان درست نیست. شما در اولین مرحله باید از شرکت ویزا متریک وقت انگشت نگاری و تحویل مدارک دریافت کنید که در اصطلاح غلط به آن وقت سفارت آلمان گفته می‌شود.

ویزامتریک آلمان (کارگزار رسمی سفارت آلمان در ایران)

شرکت ویزا متریک به صورت آنلاین نوبت دهی دارد. برای رزرو وقت کافی است که هزینه رزرو وقت را به صورت کارت به کارت یا پرداخت فیش بانکی پرداخت کنید و سپس از طریق سایت ویزا متریک برای دریافت نوبت آنلاین اقدام کنید. هزینه‌ای که برای رزرو وقت پرداخت کرده‌اید، پس از مراجعه به ویزامتریک، به حساب شما برگردانده خواهد شد.

بعد از پرداخت هزینه و تایید آن توسط سایت، ابتدا باید اطلاعات هویتی خود و افراد همراه خود را وارد کنید، سپس بعد از تایید درستی این اطلاعات، زمان مناسب را برای مراجعه به ویزا متریک انتخاب خواهید کرد. بعد از انتخاب نوبت، می‌توانید درخواست خدمات اضافه داشته باشید.

توجه کنید که نوبت ویزامتریک به ترتیب ثبت نام به شما تخصیص داده خواهد شد. زمانی که نوبت شما فرا برسد، قرار ملاقات شما از طریق ویزامتریک و ارسال ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. رزرو قرار ملاقات حداکثر برای 6 نفر به طور همزمان در دسترس است. لطفاً در نظر داشته باشید که کل هزینه‌های مربوط به خانواده یا گروه را همزمان با یک رسید پرداخت کنید تا بعدا به مشکل نخورید.

برای مطالعه جزییات بیشتر، راهنمای کامل دریافت وقت سفارت آلمان را مطالعه کنید.

مرحله دوم، مراجعه به ویزامتریک و انجام انگشت نگاری شینگن آلمان

بعد از دریافت وقت ویزامتریک (مرکز درخواست ویزای سفارت آلمان)، باید مدارک خود را آماده کنید و در زمان تعیین شده به همراه افراد زیر مجموعه به دفتر ویزامتریک در تهران مراجعه کنید. آدرس و ساعت کاری دفتر ویزامتریک آلمان در ایران، در بخش بعدی مقاله وجود دارد.

در این دفتر مدارک شما مورد تایید قرار گرفته و مرحله انگشت نگاری ویزای شینگن آلمان انجام می‌شود. توجه کنید که مرحله انگشت نگاری برای تمامی متقاضیان درخواست ویزای شنگن ضروری است و بدون انگشت نگاری، پرونده شما به جریان نخواهد افتاد.

انگشت نگاری ویزای شینگن آلمان

نکاتی درباره انگشت نگاری ویزای توریستی آلمان

  • در صورتی که شما در 59 ماه گذشته یا چهار سال و یازده ماه قبل ویزای شنگن داشته‌اید، نیازی به انگشت نگاری نخواهید داشت. در صورتی که متقاضی از طریق ارائه کپی ویزاهای شنگن قبلی و یا اظهار در فرم درخواست ویزا نسبت به اثبات آن اقدام ننماید، پیشنهاد می‌گردد مرحله انگشت نگاری مجددا انجام گیرد .
  • انگشت نگاری الکترونیکی ویزای شینگن آلمان برای کشورهای خارج از حوزه شنگن معتبر نیست .
  • در صورت تغییر نام متقاضی مرحله انگشت نگاری مجددا باید انجام پذیرد .
  • حتی در صورتیکه شما انگشت نگاری الکترونیکی طی فرایند درخواست ویزای شنگن قبلی خود انجام داده‌اید ، ویزامتریک می‌تواند در موارد استثنا شما را جهت تکرار انگشت نگاری به دفتر خود دعوت نماید .
  • کودکان تا 12 سال نیازی به انجام فرایند انگشت نگاری الکترونیکی ندارند.

مرحله سوم، دریافت نتیجه ویزای شینگن آلمان

بعد از اینکه به دفتر ویزامتریک مراجعه کردید، مدارک و اطلاعات شما از طریق این شرکت به سفارت آلمان ارسال می‌شود. افسر سفارتی مدارک و اطلاعات شما را بررسی می‌کند و حدودا در مدت 15 روز کاری، جواب را صادر می‌کند.

هنگامی که جواب ویزای شما صادر شد، می‌توانید با یک مدرک شناسایی به دفتر ویزامتریک مراجعه کنید و پاسپورت خود را دریافت کنید. در چنین زمانی امکان دارد که ویزای خود را دریافت کنید یا اینکه افسر صلاحیت شما را برای گرفتن ویزا تایید نکند و نتوانید ویزای توریستی آلمان را دریافت کنید.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی آلمان (عدم صدور ویزا) را از اینجا بخوانید.

آدرس و ساعت کاری دفتر ویزامتریک آلمان در ایران

آدرس دفتر ویزامتریک آلمان

خیابان بهشتی _خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا )_ نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ _ طبقه ۱ کدپستی: 1513933134

تلفن ویزامتریک آلمان

۴۳ ۰۳ ۷۰ ۸۸ - ۲۱ ۰

ایمیل

[email protected]

ساعات ارسال درخواست ویزا

۱۶:۳۰ - ۰۸:۰۰

ساعات تحویل گذرنامه ویزا

17:0۰ - ۰۸:۰۰

زمان تعطیلات دفتر ویزامتریک آلمان در ایران

تعطیلات سال 2024، زمانی که شعبه‌های ویزا متریک و نمایندگی‌های دیپلماتیک تعطیل هستند.

 

تعطیلات سال 2024

 
 

1402/10/11

سال نو میلادی

 

1402/11/22

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

 

1402/12/29

روز ملی شدن صنعت نفت

 

1403/01/01 - 1403/01/02

عید نوروز

 

1403/01/12

عید پاک

 

1403/01/13

جشن سیزده بدر و شهادت حضرت علی

 

1403/01/22

عید فطر

 

1403/01/23

تعطیل به مناسبت عید فطر

 

1403/02/20

معراج مسیح

 

1403/02/30 - 1403/02/31

یکشنبه سفید

 

1403/03/14

رحلت امام خمینی

 

1403/03/28

عید قربان

 

1403/04/25

تاسوعای حسینی

 

1403/04/26

عاشورای حسینی

 

1403/06/04

اربعین حسینی

 

1403/06/12

رحلت حضرت محمد و شهادت امام حسن مجتبی

 

1403/07/12

روز وحدت آلمان

 

1403/10/04 - 1403/10/06

کریسمس

 

1403/10/11

سال نو میلادی

 

هزینه ویزای توریستی آلمان

به جز هزینه ترجمه مدارک و جمع آوری آن‌ها، هزینه‌هایی را نیز باید برای بررسی پرونده به دفتر ویزامتریک و سفارت آلمان بپردازید. هزینه دریافت نوبت از ویزامتریک را می‌توانید به صورت ریالی و از طریق فیش بانکی و کارت به کارت بپردازید، اما سایر هزینه‌ ویزای توریستی آلمان باید به صورت یورو و نقد پرداخت شود.

در ضمن در صورت انصراف، هزینه دریافت نوبت ویزا متریک قابل برگشت است و فقط کافی است فرم عودت وجه را در سایت ویزامتریک تکمیل کنید.

جدول هزینه ویزای توریستی آلمان (هرینه ویزا + کارمزد ویزامتریک)

هزینه‌های زیر به ازای هر نفر است. در نتیجه به ازای هر نفر می‌بایست مبالغ زیر پرداخت گردد:

هزینه ویزای توریستی آلمان (به صورت نقدی یورو)

0-6 سال

6 -12 سال

بالای 12 سال

شنگن

0 یورو

40 یورو

80 یورو

 

هزینه مربوط به ویزامتریک آلمان (به یورو)

هزینه مربوط به رزرو وقت (به تومان)

29.4 یورو

یک میلیون و سیصد هزار تومان
(پس از حضور در دفتر به حساب شما عودت داده می‌شود.)

هزینه‌های متغیر ویزای توریستی آلمان

  • هزینه بیمه مسافرتی
  • هزینه رزرو هتل
  • هزینه رزرو بلیط هواپیما
  • هزینه ترجمه مدارک مورد نیاز

هزینه‌های اختیاری ویزای توریستی آلمان

خدمات اختصاصی

80 یورو

تخصیص باجه به شخص

32 یورو

Prime Time

95 یورو

تکمیل نقصی مدارک

16 یورو

کپی/پرینت

0,27 یورو

تماس تلفنی

1 یورو

پست

10,90 یورو

پست تضمینی

16,35 یورو

سرویس کمک رسانی

35 یورو

چهار متقاضی اول - موبیل

190 یورو

از پنجمین تا دهمین متقاضی - موبیل

160 یورو

پس از یازدهمین متقاضی - موبیل

130 یورو

داشتن سفر برای ویزای توریستی آلمان

داشتن سفر برای ویزای توریستی فرانسه جز شرایط ضروری گرفتن ویزا نیست. اگر سابقه سفر به کشورهای خارجی و مخصوصا کشورهای شبه شنگن (مثل بلغارستان) یا کشورهای توریستی مثل تایلند، مالزی و... را داشته باشید، امتیاز مثبتی برای گرفتن ویزای شینگن دارید. به این نوع سابقه سفرها، سابقه سفر مفید گفته می‌شود و برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که برای بالا بردن شانس دریافت ویزای شینگن، حداقل یک سابقه سفر مفید داشته باشید.

چنین توصیه‌ای اگرچه درست است، ولی به این معنا نیست که بدون سابقه سفر، شانسی برای دریافت شینگن ندارید، چرا که تجربه ما نشان داده است که متقاضیان زیادی بدون سابقه سفر خارجی هم ویزای شینگن فرانسه دریافت کرده‌اند. پس داشتن سفر برای ویزای توریستی فرانسه الزامی نیست و اگر تمکن مالی کافی و وابستگی به وطن خود داشته باشید، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا امکان پناهندگی با ویزای توریستی آلمان وجود دارد؟

خیر. به افرادی که قصد این کار را داشته باشند، ویزا داده نمی‌شود. قوانین زیادی نیز وجود دارد که پناهندگی با ویزای توریستی آلمان را غیرممکن کرده است.

ویزای توریستی آلمان برای افغان‌ها امکان‌پذیر است؟

در صورتی که بتوانند وقت ویزامتریک دریافت کنند و شرایط تمکن مالی بسیار خوبی داشته باشند، امکان دریافت ویزای توریستی آلمان برای افغان‌ها نیز وجود دارد. ولی توجه کنید که در حال حاضر افغان‌ها نمی‌توانند وابستگی به کشور خود را به خوبی ثابت کنند و به همین دلیل باید تلاش بیشتری داشته باشند.

چه مدت قبل از سفر برای دریافت ویزای توریستی آلمان اقدام کنم؟

برای برنامه ریزی مناسب‌تر توصیه می‌شود که سه ماه قبل از سفر، فرآیند گرفتن ویزای توریستی آلمان را شروع کنید. توجه کنید اگر زودتر از سه ماه درخواست ویزا دهید، درخواست شما بررسی نخواهد شد.

در صورتی که ویزای شینگن آلمان هنوز اعتبار داشته باشد، می‌توانم منطقه شینگن را ترک کنم و دوباره وارد آن شوم؟

بستگی به این دارد که ویزای شما چند بار به شما اجازه ورود می‌دهد. بعضی ویزاها یک بار ورود هستند و در قسمت تعداد ورود ویزا، عدد 1 نوشته شده است. با این نوع ویزا نمی‌توانید دوباره وارد منطقه شینگن شوید. ولی اگر ویزای شینگن آلمان چندبار ورود باشد، می‌توانید در مدت مجاز اقامت خود، چندبار از منطقه شینگن خارج شده و دوباره وارد آن شوید.

سخن پایانی

توجه کنید که ویزای توریستی آلمان صرفا برای اهداف گردشگری است و نباید آن را روشی برای مهاجرت به آلمان در نظر بگیرید. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، ویزای توریستی فقط می‌تواند راهی برای شناخت بیشتر کشور آلمان و نحوه زندگی در این کشور باشد.

از آنجا که عده زیادی از ایرانیان برای گردشگری ارزان‌تر در حوزه شینگن، علاقه‌مند به دریافت ویزای توریستی آلمان هستند، در این مقاله سعی شد به تمام سوالات شما در مورد ویزای توریستی آلمان و نحوه گرفتن آن پاسخ داده شود.

این مقاله را با نشان دادن نمونه ویزای توریستی آلمان و توضیح اطلاعات روی آن، شروع کردیم. سپس در ادامه چک لیست مدارک لازم برای گرفتن ویزای شینگن آلمان را به ترتیب اطلاعات هویتی، مدارک کاری، مدارک تمکن مالی و... را در اختیار شما گذاشتیم.

در نهایت نیز مراحل اصلی ویزای توریستی آلمان و نکات کلیدی هر مرحله را گفتیم و در یک بخش ویژه، جدول هزینه ویزای توریستی آلمان را مشاهده کردید. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را در این زمینه دریافت کرده باشید و بتوانید تصمیم مناسبی برای اخذ ویزا بگیرید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقالات مرتبط در سایت مراجعه کنید یا اینکه سوال خود را در قسمت نظران این مقاله بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات