" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

چه کسانی در مصاحبه لاتاری رد می شوند؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

اگر از برندگان لاتاری امسال هستید و مراحل گرفتن ویزای لاتاری را شروع کرده‌اید، به احتمال زیاد نگران مصاحبه در سفارت آمریکا هستید و می‌خواهید دلایل ریجکت شدن برنده لاتاری را بدانید و متوجه شوید که چه کسانی در مصاحبه لاتاری رد می‌شوند؟

در این مقاله قصد داریم این نگرانی را مورد بررسی قرار دهیم و بیان کنیم دلایل رد شدن در مصاحبه لاتاری آمریکا چیست؟ همانطور که در مقاله مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری هم به آن اشاره کردیم، همیشه تعداد ویزاهای لاتاری کمتر از تعداد برندگان است. بنابراین میان برندگان لاتاری یک رقابت برای گرفتن ویزا در جریان است و همه برندگان لاتاری نمی‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند. به همین دلیل اطلاع از دلایل رد شدن در مصاحبه لاتاری، بسیار مهم است و توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

به طور کلی مواردی که باعث می‌شود افراد در مصاحبه لاتاری رد شوند عبارت است از:

  • اشتباهات جبران ناپذیر در هنگام ثبت نام لاتاری
  • نداشتن شرایط اولیه ثبت نام لاتاری
  • ارائه مدارک جعلی در مصاحبه لاتاری
  • ریجکت شدن برنده لاتاری به دلایل امنیتی
  • رد شدن برنده لاتاری به دلایل پزشکی
  • رد شدن برنده لاتاری به دلیل نقص مدارک
  • ریجکت برنده لاتاری برای ارائه اطلاعات دروغ

لایزرو موسسه یا شرکت مهاجرتی نیست بلکه دانش‌نامه ای است که در جهت افزایش سطح آگاهی عموم جامعه در زمینه دانش کشورها و مهاجرت فعالیت می‌کند، شما در لایزرو می‌توانید درباره انواع روش های مهاجرتی و زیر و بم آنها به همراه اطلاعات بیشتر راجع به کشورها، قوانین، سیستم آموزشی و دانشگاه‌های آنها مطالعه کنید.

چه کسانی در مصاحبه لاتاری رد می شوند؟ | لایزرو چه کسانی در مصاحبه لاتاری رد می شوند؟
چه کسانی در مصاحبه لاتاری رد می شوند؟
مقاله های مرتبط

دلایل رد شدن در مصاحبه لاتاری آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که انتخاب افراد در آن بر اساس استعداد کاری یا تحصیلی نیست. در لاتاری همه متقاضیان بر اساس شانس انتخاب شده اند، بنابراین مانع مهمی برای گرفتن ویزای لاتاری وجود ندارد.

هر برنده لاتاری اگر به درستی تمام کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری را انجام دهد، می‌تواند ویزای خود را دریافت کند و وارد آمریکا شود. دلایل بسیار کمی برای ریجکت شدن برنده لاتاری وجود دارد، اما همه آن‌ها بسیار مهم هستند و باید توجه کنید که گرفتار آن‌ها نشوید. از جمله دلایل رد شدن برنده لاتاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اشتباهات جبران ناپذیر در هنگام ثبت نام لاتاری

شاید اشتباه در یکی از کلمات نام و خانوادگی یا اشتباه در ورود تاریخ تولد به نحوی قابل جبران باشند. اما برخی از اشتباهات زمان ثبت نام، بعد از برنده شدن لاتاری قابل جبران نیستند. اگر در هنگام ثبت نام لاتاری وضعیت تاهل خود را اشتباه انتخاب کنید یا تعداد فرزندان خود را اشتباه وارد کنید، بعد از برنده شدن در لاتاری دچار مشکل خواهید شد و توسط افسر پرونده ریجکت می‌شوید.

اگر مدرک تحصیلی خود را در هنگام ثبت نام لاتاری اشتباه انتخاب کرده‌اید، باز هم بعد از برنده شدن دچار مشکل خواهید شد و به احتمال زیاد در مصاحبه لاتاری رد خواهید شد. به همین دلیل است که همیشه به متقاضیان توصیه می‌کنیم، ثبت نام لاتاری خود را به صورت صحیح و دقیق انجام دهند و این کار را ساده تصور نکنند.

توجه کنید که اگر در لاتاری برنده شوید، برای اصلاح اشتباهات کوچک هنگام ثبت نام نیز باید با KCC مکاتبه کنید و برطرف کردن اشتباهات کوچک نیز به راحتی امکان پذیر نیست. در نتیجه ثبت نام صحیح در لاتاری آمریکا بسیار مهم است و توصیه می‌کنیم که برای ثبت نام لاتاری از افراد مجرب کمک بگیرید.

ارائه مدارک جعلی در مصاحبه لاتاری

متاسفانه برخی از موسسات مهاجرتی یا افراد سودجو به برخی برندگان لاتاری که دچار نقص مدرک هستند، توصیه می‌کنند که مدارک جعلی یا غیر واقعی به سفارت آمریکا ارائه کنند. ارائه مدرک جعلی سربازی یا هر مدرک دیگر برای برندگان لاتاری بسیار خطرناک است و نه تنها باعث رد شدن برنده لاتاری می‌شود، بلکه می‌تواند باعث شود که این شخص هیچگاه نتواند وارد آمریکا شود.

درست است که کشور ایران و آمریکا روابط سیاسی و دیپلماتیک ندارند و سفارت آمریکا امکان استعلام مدارک برندگان لاتاری را ندارد، اما این موضوع به آن معنا نیست که سفارت آمریکا نمی‌تواند مدارک جعلی برندگان لاتاری را تشخیص دهد.

در تمام سفارت های آمریکا، کارمندانی با عنوان افسر مبارزه با جعل مدارک وجود دارد و این افسران به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که تفاوت مدارک اصلی و جعلی را به خوبی می‌دانند. از آنجا که امکان استعلام مدارک ایرانیان وجود ندارد، این افسران بر روی مدارک ارائه شده توسط ایرانیان حساس تر هستند و در صورت ارائه مدرک جعلی، امکان کشف آن توسط این افسرها وجود دارد.

هیچگاه فریب افراد سودجو را نخورید و برای آماده کردن مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری، به هیچ وجه از مدارک جعلی استفاده نکنید. این موضوع بسیار مهم است و در صورتی که مرتکب این خطا شوید، بلافاصله رد خواهید شد.

ریجکت شدن برنده لاتاری به دلایل امنیتی

اگر شرایط ثبت نام لاتاری را به صورت کامل رعایت کنید‌ و تمام مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری را نیز به صورت واقعی آماده کرده‌ باشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که در مصاحبه لاتاری رد شوید. تنها دلیلی که افسر می‌تواند در مصاحبه لاتاری برنده لاتاری را ریجکت کند، دلایل امنیتی است.

یعنی افسر در هنگام مصاحبه با برنده لاتاری تشخیص می‌دهد که این فرد برای امنیت ملی آمریکا خطرناک است و نباید اجازه ورود این فرد به خاک آمریکا را صادر کند. عضویت در گروه هایی که از نظر دولت آمریکا تروریستی هستند، یکی از دلایل ریجکت شدن برندگان لاتاری هستند. یکی دیگر از دلایل رد شدن برنده لاتاری، مبتلا بودن به بیماری های مسری خطرناک است که سلامتی مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد.

رد شدن برنده لاتاری به دلایل پزشکی

ویزای DV (لاتاری) از دسته ویزاهای مهاجرتی آمریکاست. در نتیجه برندگان لاتاری باید در مرحله مدیکال ویزای آمریکا شرکت کنند. در این مرحله آزمایش های پزشکی از متقاضی ویزا گرفته می‌شود و ابتلای او به بیماری های مسری خطرناک بررسی می‌شود.

این آزمایش ها تحت نظارت پزشک معتمد سفارت آمریکا انجام می‌شود. چنانچه پزشک طبق دستورالعمل ها تشخیص دهد که دارای بیماری خطرناک هستید، این موضوع را به اطلاع سفارت آمریکا می‌رساند و در مصاحبه ویزای آمریکا رد خواهید شد.

برای آگاهی از آزمایش های پزشکی مدیکال آمریکا و لیست مشکلات و بیماری هایی که موجب رد شدن برندگان لاتاری می‌شود، توصیه می‌کنیم که مقاله مدیکال ویزای آمریکا را بخوانید.

 رد شدن برنده لاتاری به دلیل نقص مدارک

همانطور که در مقاله مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری توصیح دادیم، زمان محدودی برای فراهم کردن اصل و ترجمه مدارک وجود دارد. به طور مثال شاید برخی برندگان لاتاری اصل مدرک تحصیلی خود را نداشته باشند، برخی دیگر نیز باید به دنبال اصل سند ازدواج یا کارت پایان خدمت باشند.

وضعیت برندگان لاتاری با یکدیگر متفاوت است و برای هر کدام از برندگان به مدارک متفاوتی نیاز است. در صورتی که نتوانید تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید، پرونده شما ناقص می‌ماند و افسر در هنگام مصاحبه از شما تقاضا می‌کند که مدارک ناقص را تکمیل کنید. مدت محدودی برای تکمیل مدارک مورد نیاز افسر پرونده مهلت دارید و در صورتی که نتوانید این مدارک را تهیه کنید، امکان دریافت ویزا وجود ندارد.

ریجکت برنده لاتاری برای ارائه اطلاعات دروغ

فرم های ثبت نام لاتاری و فرم DS260 ، فرم های رسمی مهاجرتی هستند. شما مسئول تمام اطلاعات وارد شده در این فرم ها هستید و اگر برای اطلاعات خود نیاز به مدرکی باشد، باید اصل و ترجمه مدارک را به افسر سفارتی تحویل دهید.

متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی، اطلاعات اشتباه و دروغی را در این فرم ها وارد می‌کنند که امکان ارائه مدرک و اثبات آن‌ها را ندارند. به همین دلیل در هنگام مصاحبه لاتاری با مشکل مواجه می‌شوند. همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، یکی از دلایل دریافت نکردن گرین کارت از طریق لاتاری، عدم توانایی در تهیه مدرک مورد نیاز افسر پرونده است.

بنابراین در هنگام ارائه اطلاعات دقت کنید. فرم های مهاجرتی را ساده نگیرید و هنگام ارائه اطلاعات صادقانه رفتار کنید.

بررسی های امنیتی یا پروسه AP برندگان لاتاری

برندگان لاتاری توجه کنند که الزامی وجود ندارد که افسر بعد از مصاحبه ویزای آن‌ها را صادر کند. برخی مواقع افسر پرونده به این موضوع نیاز دارد که درباره برنده لاتاری چند استعلام از نهادهای امنیتی و اداری آمریکا انجام دهد. بنابراین پرونده وارد فرآیند بررسی بیشتر یا اصطلاحا AP می‌شود.

فرآیند AP به معنی رد شدن در مصاحبه لاتاری نیست! فقط به این معنی است که افسر نیاز دارد تا اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت شما کسب کند و باید چند استعلام انجام دهد. هنگامی که جواب استعلام ها به دست افسر برسد و مشخص شود که سوابق شما پاک است، اصطلاحا گفته می‌شود که کلیرنس (Clearance) شما آمده است و می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید.

مدت زمان AP برنده لاتاری و صدور کلیرنس

مدت زمان بررسی پرونده در فرآیند AP و صدور کلیرنس مشخص نیست. همه چیز به تعداد استعلام های انجام شده در مورد پرونده و مدت زمان بررسی آن ها بستگی دارد. حتی افسر پرونده شما هم نمی‌داند که کلیرنس شما چه زمانی صادر خواهد شد.

مدت زمان AP می‌تواند از سه روز تا بیشتر از 6 ماه باشد، ولی به صورت میانگین و بنا به تجربه معمولا نتیجه AP در کمتر از 3 ماه مشخص شده و کلیرنس صادر می‌شود. هیچ زمان قطعی در این مورد وجود ندارد. تا زمانی که نتیجه AP مشخص نشود، هیچ ویزایی برای برنده لاتاری صادر نمی‌شود و باید منتظر رسیدن کلیرنس خود باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این می‌کنیم مقاله کلیرنس در ویزای آمریکا چیست و چقدر طول می‌کشد؟ را با تجربیات افرادی که رفع کلیرنس شده اند را مطالعه کنید.

دلیل ورود پرونده ویزا به پروسه AP (AP خوردن برنده لاتاری)

همانطور که گفتیم ورود پرونده ویزای  شما به پروسه AP یا اصطلاحا AP خوردن، به معنای رد شدن در مصاحبه لاتاری نیست! فقط به این معناست که باید بررسی بیشتری بر روی پرونده شما انجام شود و بعد از اینکه نتیجه بررسی مشخص شد، می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید.

برنده لاتاری از ایران، در صورت هرگونه ارتباط با دولت ایران وارد پروسه AP می‌شود. اگر خدمت سربازی رفته‌اید، شغل دولتی داشته‌اید یا در پروژه‌ای با دولت همکاری کرده‌اید، پرونده شما AP خواهد خورد. در بیشتر مواقع هیچ جای نگرانی نیست و بعد از مدتی نتیجه استعلام ها خواهد آمد و ویزای لاتاری صادر می‌شود.

اما اگر در استعلام های AP مشخص شود که به دلایلی برای امنیت آمریکا خطرناک هستید، برای شما ویزای لاتاری صادر نخواهد شد. (البته چنین وضعیتی به ندرت پیش می‌آید.)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد AP توصیه می‌کنیم که مقاله راهنمای کامل فرآیند AP ویزای آمریکا را بخوانید.

سوالات متداول

سوال: لاتاری برنده شدم پول ندارم، آیا ممکن است در مصاحبه لاتاری رد شوم؟

پاسخ: یکی از مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری، ارائه گواهی تمکن مالی است. برخی از سفارت های آمریکا این مدرک را از برنده لاتاری تقاضا می‌کنند. در صورتی که تمکن مالی کافی ندارید، امکان دارد این مساله برای شما مشکل ساز شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله میزان تمکن مالی برندگان لاتاری و نحوه ارائه آن را بخوانید.

سوال: بعد از رد شدن در مصاحبه لاتاری امکان اعتراض وجود دارد؟

پاسخ: خیر. برنامه های لاتاری دارای سال مالی هستند و برندگان لاتاری فرصت محدودی برای گرفتن ویزا دارند. در نتیجه اگر افسر شما را ریجکت کند. امکان اعتراض به تصمیم او یا به جریان انداختن دوباره پرونده وجود ندارد.

سوال: اگر زیر مجموعه در مصاحبه لاتاری رد شود، بقیه می‌توانند به آمریکا بروند؟

پاسخ: اگر متقاضی اصلی ریجکت شود، زیرمجموعه های او نیز امکان دریافت ویزا ندارند. اما اگر زیرمجموعه ریجکت شوند یا وارد پروسه AP شود، متقاضی اصلی و سایر زیرمجموعه ها می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند.

سوال: آیا شغل برندگان لاتاری می‌تواند باعث رد شدن در مصاحبه لاتاری شود؟

پاسخ: شغل برندگان لاتاری معمولا فقط باعث AP خوردن برنده لاتاری می‌شود و موجب ریجکت شدن او در مصاحبه نمی‌شود. اگر شغل های حساسی دارید، حتما قبل از هرگونه اقدام با افراد مجرب مشورت کنید.

سوال: دیر دعوت شدن به مصاحبه لاتاری می‌تواند باعث ریجکت شدن در مصاحبه شود؟

پاسخ: خیر. زمان دعوت به مصاحبه لاتاری به کیس نامبر برنده لاتاری و میزان کار سفارت ها بستگی دارد. دیر دعوت شدن دلیل رد شدن در مصاحبه لاتاری نیست. ولی اگر مدت زمان کمی تا انتهای سال مالی لاتاری باقی مانده باشد و بعد از مصاحبه وارد پروسه AP شوید، امکان این وجود دارد که نتیجه AP مشخص نشود و به همین دلیل نتوانید ویزای خود را دریافت کنید.

سخن پایانی

دلایل اگر به عنوان یک برنده لاتاری نگران نتیجه پرونده خود و رد شدن در مصاحبه لاتاری آمریکا هستید، این مقاله مخصوص شماست. در این مقاله تمام دلایل ریجکت شدن در مصاحبه لاتاری توضیح داده شده است و با مطالعه این مقاله نگرانی های شما در این زمینه برطرف می‌شود.

به همه برندگان لاتاری توصیه می‌کنیم که با خواندن این مقاله آگاهی خود را در رابطه با دلایل دریافت نکردن گرین کارت از طریق لاتاری افزایش دهید و به این ترتیب از شانس طلایی خود محافظت کنید. در صورتی که سوالی در رابطه با محتوای مقاله دارید، ابتدا بخش سوالات متداول را بخوانید و در صورتی که سوال خود را پیدا نکردید، آن را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات