" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

لاتاری گرین کارت آمریکا: زمان، شرایط، هزینه، ثبت نام

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار جمعه 21 مرداد 1401 | آخرین بروز رسانی در ساعت 06:05
مقاله های مرتبط

لاتاری گرین کارت آمریکا یا به بیان رایج لاتاری آمریکا یکی از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین شیوه‌های مهاجرت به آمریکا است که برای استفاده از آن فقط به شانس نیاز دارید. برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا هر سال برگزار می‌شود و همه افراد دارای شرایط می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده در آن ثبت نام کنند.

شاید باورتان نشود که شرایط ثبت نام در لاتاری تا چه حد ساده است، به همین دلیل در این مطلب به توضیح کامل لاتاری گرین کارت آمریکا می‌پردازیم.

در این مطلب توضیح خواهیم داد که لاتاری آمریکا چیست ، شرایط ثبت نام در لاتاری چیست ، شرایط عکس برای ثبت نام لاتاری چیست ، نحوه ثبت نام لاتاری چگونه است ، هزینه ثبت نام در لاتاری چقدر است ، برنده شدن در لاتاری چطور ممکن می‌شود و در نهایت توضیح خواهیم داد که مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا چیست.

در این نوشته سعی شده است هر آنچه که درباره لاتاری آمریکا نیاز به دانستن آن دارید، برای شما بیان شود، پس تا انتهای مطلب با لایزرو همراه باشید.

لاتاری گرین کارت آمریکا: چیستی و چگونگی ثبت نام لاتاری
در صورت برنده شدن در لاتاری و گذراندن مراحل سفارتی ویزای کشور آمریکا به شما تعلق خواهد گرفت.
مقاله های مرتبط

 لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

برنامه اعطای ویزای تنوع نژادی آمریکا (Diversity Visa Program) یا به اصطلاح رایج لاتاری آمریکا، یک روش کاملا قانونی، ساده و ارزان برای مهاجرت دائم به آمریکاست که از سال 1990 توسط دولت آمریکا به اجرا درآمده است.

برای مهاجرت به وسیله لاتاری آمریکا نیازی به داشتن شرایط ویژه و خاص ندارید. هر شخصی با شرایط حداقلی (که در ادامه مطلب توضیح می‌دهیم)، می‌تواند در لاتاری ثبت نام کند و در صورت انتخاب شدن در قرعه کشی این برنامه، اجازه این را خواهد داشت که ویزای لاتاری دریافت کند و پس از ورود به آمریکا، برای همیشه در این کشور زندگی کنند.

حتما خیلی مشتاق شده‌اید که بدانید زمان و شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا چیست و چطور می‌توان در آن انتخاب شد. عجله نکنید! همه چیز را در ادامه توضیح خواهیم داد. ولی قبل از هر چیز برای آنکه مطمئن شوید، لاتاری آمریکا کلاهبرداری نیست، توصیه می‌کنیم که تاریخچه و دلیل ایجاد لاتاری آمریکا را بخوانید.

تاریخچه لاتاری آمریکا و دلیل ایجاد آن

لاتاری گرین کارت آمریکا به هیچ وجه کلاهبرداری نیست و یک روش کاملا قانونی برای مهاجرت به آمریکاست که توسط دولت این کشور ایجاد شده و دارای قانون‌های مهاجرتی مخصوص به خود است. اگر این روش قانونی است، پس چرا آمریکا باید به راحتی و با انجام قرعه کشی اجازه دهد که عده ای از مردم جهان، فقط با داشتن شانس برای همیشه در آمریکا زندگی کنند؟ دلیل این موضوع حفظ تنوع نژادی آمریکاست.

در آمریکا نژادهای گوناگونی همچون اروپایی، سرخپوست، چینی، آفریقایی، هندی، پاکستانی و ... در کنار هم زندگی می‌کنند. آمریکا کشوری است که بر پایه نژادهای متنوع شکل گرفته است و برای پیشرفت هر چه بیشتر خود به مهاجران نیاز دارد.

بنابراین موضوعی که برای کشوری همانند آمریکا بسیار مهم است، حفظ تعادل نژادی است. چرا که عدم تعادل نژادی و رشد زیادتر جمعیت یکی از نژادها در آمریکا می‌تواند موجب تعارضات و جنگ های نژادی شود. آمریکایی‌ها این مساله را با ایجاد یک راه حل خلاقانه حل کردند و یک ساختار مهاجرتی ایجاد کردند که مردم بعضی از کشورها، فقط با داشتن شانس می‌توانستند برای همیشه به آمریکا مهاجرت کنند. 

مهاجرت به آمریکا بدون شرایط خاص و فقط با شانس

در سال 1990 ، کنگره آمریکا برای حل مشکل تنوع نژادی، یک طرح مهاجرتی خلاقانه به نام ویزای تنوع نژادی یا DV (Diversity Immigrant Visa) را به تصویب رساند. بر طبق این طرح وزارت امور خارجه آمریکا باید هر سال تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی را میان متولدین کشورهای خاصی تقسیم کند.

لیست کشورهایی که متولدین آن واجد شرایط دریافت این ویزا هستند، هر سال به روزرسانی می‌شود و معیار تقسیم ویزای لاتاری این است که جمعیت نژادهای آمریکا متعادل شود، به همین دلیل این ویزا به متولدین کشورهایی تعلق پیدا می‌کند که جمعیت کمی در آمریکا دارند.

خبر خوب این است که افراد متولد شده در ایران نیز از جمله افرادی هستند که همیشه در لیست لاتاری وجود دارند و با توجه جمعیت کم ایرانیان، پیش‌بینی می‌کنیم که در سال‌های آینده نیز در این لیست حضور داشته باشند. (مشاهده سهمیه ایران و کشورهای دیگر در لاتاری آمریکا)

چرا برنامه تنوع نژادی به لاتاری آمریکا معروف است؟

تعداد ویزاهای تنوع نژادی که در بالا آن‌ها را توضیح دادیم، بسیار محدود است و مسلما به اندازه تمام جمعیت کشورهای واجد شرایط ثبت نام لاتاری نیست. بنابراین برای تقسیم عادلانه ویزاهای تنوع نژادی آمریکا میان متقاضیان ثبت نام کننده، از راهکار قرعه کشی استفاده می‌شود.

تمام افرادی که ثبت نام لاتاری را انجام می‌دهند، از شانس برابر برخوردار هستند و معیار انتخاب آن‌ها، به وسیله قرعه کشی کامپیوتری است. در زبان انگلیسی به قرعه کشی و بخت آزمایی، لاتاری گفته می‌شود.

به دلیل اینکه بیشتر افراد ثبت نام کننده، فقط امید به نتیجه این لاتاری (یا همان قرعه کشی) دارند. به مرور نام لاتاری آمریکا، جایگزین نام برنامه تنوع نژادی آمریکا شد؛ ولی در اصل موضوع هیچ تغییری ایجاد نشده است.

احتمالا با این توضیحات جواب کاملی به سوال لاتاری چیست داده باشیم، به همین دلیل توضیحات بیشتری نمی‌دهیم و به سراغ موضوعات مهم دیگر می‌رویم.

شرایط ثبت نام لاتاری

در واقع همانطور که گفتیم هدف ویزای تنوع نژادی جذب مهاجرینی از نژادهای کم جمعیت در آمریکا است، پس به همین دلیل اصلی‌ترین شرط برای ثبت نام در لاتاری این است که متولد کشورهای مجاز در ثبت نام لاتاری باشید. (مشاهده لیست کشورهای مجاز و غیرمجاز برای ثبت نام لاتاری)

دقت کنید که در ثبت نام لاتاری تابعیت و محل زندگی اهمیتی ندارد. ممکن است شما پاسپورت یک کشور دیگر را داشته باشید یا در خارج از ایران زندگی کنید، ولی همین که در ایران متولد شده باشید، برای ثبت نام در لاتاری کافی است. به طور کلی شرایط ثبت نام لاتاری شامل موارد زیر هستند:

  • متولد کشورهای مجاز در ثبت نام لاتاری باشید : متولدین کشورهایی همچون چین، ایتالیا و ... نمی‌توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند؛ اما متولدین کشورهایی همچون ایران مجاز به شرکت در لاتاری هستند.
  • دیپلم 12 ساله داشته باشید : یکی از شرایط ثبت نام در لاتاری داشتن دیپلم 12 ساله است. شما یا باید 12 سال در مدرسه تحصیل کرده باشید و یا در صورت نداشتن دیپلم 12 ساله، باید دو سال سابقه کار داشته باشید. (مشاهده شرایط دیپلم و یا سابقه کار برای ثبت نام لاتاری)

به غیر از شرایط ذکر شده در بالا، هیچ شرط سنی، مالی و ... برای ثبت نام در لاتاری وجود ندارد، اما متوجه هستیم که ممکن است در مورد هر یک از شرایط ثبت نام لاتاری سوالات زیادی برای شما به وجود آید. بنابراین برای مطالعه بیشتر در مورد شرایط ثبت نام لاتاری و پاسخ به پرسش‌های خود در این زمینه، می‌توانید مقاله شرایط ثبت نام لاتاری را بخوانید.

زمان و تاریخ ثبت نام لاتاری

برنامه لاتاری هر سال برگزار می‌شود. معمولا ثبت نام لاتاری هر سال در اواسط مهر ماه (اوایل ماه اکتبر) شروع می‌شود و به مدت 33 روز تا اواسط آبان (اوایل ماه نوامبر) ادامه پیدا می‌کند. پس از گذشت این مهلت 33 روزه، سایت اصلی ثبت نام لاتاری بسته می‌شود و دیگر امکان ثبت نام لاتاری در آن سال وجود نخواهد داشت.

 بنابراین با توجه به اینکه مهلت ثبت نام در لاتاری محدود است، بسیار مهم است که از زمان ثبت نام لاتاری آگاهی داشته باشید و به موقع نسبت به ثبت نام لاتاری اقدام نمایید. برای آگاهی از زمان ثبت نام لاتاری می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار لاتاری را از قسمت اخبار لاتاری در سایت ما پیگیری کنید. همچنین در صورت تمایل برای یادآوری زمان ثبت نام لاتاری می‌توانید شماره تلفن همراه خود را در کادر زیر وارد نمایید.

نحوه نام گذاری برنامه های لاتاری آمریکا و اهمیت آن در ثبت نام

نکته مهمی که برای دریافت اخبار لاتاری گرین کارت آمریکا باید به آن توجه کنید، نحوه نام گذاری برنامه های لاتاری است. سالی که پس از نام هر برنامه لاتاری می‌آید، نشان دهنده سال مالی برنامه لاتاری است. مثلا با شنیدن نام برنامه لاتاری 2025 آمریکا، متوجه می‌شویم که سال مالی این برنامه لاتاری در سی سپتامبر 2025 به پایان می‌رسد.

به طور خلاصه و ساده، سال مالی برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا به سالی گفته می‌شود که پرونده برندگان لاتاری در آن سال بسته می‌شود. به طور مثال، ثبت نام لاتاری 2025 در سال 2023 انجام می‌شود. نتیجه لاتاری 2025 در سال 2024 اعلام می‌شود و برندگان لاتاری 2025 تا تاریخ سی سپتامبر 2025 مهلت دارند که ویزای خود را دریافت کرده و وارد آمریکا شوند.

در صورتی که برندگان یک برنامه لاتاری، تا آخر سال مالی آن لاتاری نتوانند ویزا دریافت کنند، شانس خود را از دست می‌دهند و پرونده آن‌ها بسته می‌شود. در این صورت راه دیگری برای این برنده ها وجود ندارد و فقط می‌توانند شانس خود را برای برنده شدن در لاتاری سال بعد امتحان کنند.

برای آنکه نحوه نام گذاری برنامه های لاتاری را به طور دقیق متوجه شوید، می‌توانید جدول بخش بعد را مشاهده کنید که تاریخچه تمام زمان‌های مهم لاتاری آمریکا در آن وجود دارد.

تاریخچه زمان ثبت نام لاتاری در سال های قبل

در جدول زیر زمان ثبت نام لاتاری 2025، 2024، 2023، 2022 و 2021 بررسی شده اند.

نام برنامه لاتاری آمریکا

تاریخ شروع ثبت نام لاتاری

مهلت ثبت نام لاتاری

(تاریخ پایان ثبت نام)

زمان اعلام نتایج

تاریخ بسته شدن پرونده لاتاری

لاتاری 2020 آمریکا

3 اکتبر 2018

06 نوامبر 2018

می 2019

30 سپتامبر 2020

لاتاری 2021 آمریکا

2 اکتبر 2019

05 نوامبر 2019

می 2020

30 سپتامبر 2021

لاتاری 2022 آمریکا

7 اکتبر 2020

10 نوامبر 2020

می 2021

30 سپتامبر 2022

لاتاری 2023 آمریکا

6 اکتبر 2021

09 نوامبر 2021

می 2022

30 سپتامبر 2023

لاتاری 2024 آمریکا

6 اکتبر 2022
(14مهر 1401)

09 نوامبر 2022
(18 آبان 1401)

6 می 2023
(16 اردیبهشت 1402)

30 سپتامبر 2024

لاتاری 2025 آمریکا

۴ اکتبر 2023
(۱۲ مهر 1402)

۶ نوامبر 2023
(۱۶ آبان 1402)

می 2024

30 سپتامبر 2025

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری

نکته بسیار جالب در مورد لاتاری این است که در هنگام ثبت نام لاتاری نیاز به هیچ مدرکی ندارید. نه نیازی به داشتن پاسپورت دارید و نه احتیاجی به داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان است. حتی نیاز نیست که اصل مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید.

فقط کافی است که اطلاعات صحیح هویتی و تحصیلی خود را در فرم ثبت نام لاتاری تکمیل کنید و نیازی به آپلود عکس مدارک یا وارد کردن کد ملی یا شماره پاسپورت نیست.

تنها مدرک مورد نیاز به ثبت نام لاتاری، داشتن یک عکس مناسب و جدید است، که در بخش بعدی ویژگی های آن را توضیح خواهیم داد.

شرایط عکس برای ثبت نام لاتاری

همانطور که در بخش قبلی گفتیم تنها مدرکی که برای ثبت نام لاتاری نیاز دارید، داشتن عکس مناسب است که به آن عکس لاتاری نیز گفته می‌شود. هر شخصی که در لاتاری ثبت نام می‌کند، باید برای خودش و افراد زیر مجموعه (همسر و فرزندان زیر 21 سال) عکس مناسب لاتاری آپلود کند.

توجه کنید که عکس لاتاری در ثبت نام بسیار مهم است. در صورتی که شرایط عکس لاتاری را رعایت نکنید، به صورت خودکار از قرعه کشی لاتاری کنار گذاشته می‌شوید و شانس برنده شدن در لاتاری را از دست خواهید داد.

در ضمن دقت کنید که شرایط عکس لاتاری برای همسر و فرزندان زیر 21 سال شما نیز باید رعایت شود. بعضی افراد تصور می‌کنند که نیازی به آپلود عکس لاتاری برای نوزادان و کودکان نیست. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و شرایط عکس مناسب لاتاری برای نوزادان و کودکان نیز باید رعایت شود.

متاسفانه سایت اصلی لاتاری، در هنگام آپلود عکس هیچ خطایی به شما نشان نمی‌دهد. ولی اگر عکس مناسب آپلود نکرده باشید، ربات های سایت فرم شما را شناسایی خواهند کرد و آن را از جریان قرعه کشی حذف می‌کنند. بنابراین عکس مناسب لاتاری یکی از مهم ترین مدارک ثبت نام است و برای ثبت نام درست باید روی آن حساس باشید.

به دلیل مهم بودن این قضیه، مقاله جداگانه ای را به شرایط عکس لاتاری اختصاص داده‌ایم و در آن به طور کامل درباره ویژگی های عکس لاتاری و نحوه گرفتن عکس لاتاری توضیحات کاملی ارائه داده‌ایم. بنابراین توصیه می‌کنیم که مقاله همه چیز درباره عکس لاتاری و نحوه گرفتن آن را بخوانید.

شانس برنده شدن در لاتاری

بسیاری از متقاضیان قبل از ثبت نام در لاتاری به دنبال دانستن این موضوع هستند که شانس برنده شدن در لاتاری چقدر است؟ اما قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم. باید توضیح دهیم که آمار رسمی مربوط به لاتاری آمریکا، چند سال بعد منتشر می‌شود.

بنابراین هیچکس به صورت دقیق نمی‌داند که سال قبل چند نفر در لاتاری ثبت نام کرده اند و چند نفر از آن‌ها موفق به دریافت ویزا شده‌اند.

در نتیجه بدون داشتن آمار، نمی‌توانیم به صورت دقیق شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا را اعلام کنیم. درست است که افراد زیادی در لاتاری ثبت نام می‌کنند و شاید احتمال برنده شدن در لاتاری کم باشد، اما به این نکته مهم توجه کنید که تمام افرادی که در لاتاری ثبت نام می‌کنند از شانس برابری برخوردار هستند.

شانس برنده شدن در لاتاری برای افرادی که مدرک تحصیلی دکترا دارند با افرادی که مدرک حداقلی دیپلم دارند، برابر است. هیچ عاملی مثل تحصیلات، سن، شغل، جایگاه اجتماعی، میزان درآمد، تخصص و... تاثیری بر روی شانس برنده شدن در لاتاری ندارد.

چیزی که در جریان لاتاری آمریکا بسیار مهم است، رعایت عدالت در تقسیم ویزاست. بنابراین قرعه کشی لاتاری بسیار عادلانه است و هیچکس شانس بیشتری نسبت به شخص دیگر ندارد. همین موضوع باعث می‌شود که شانس برنده شدن برای همه افراد وجود داشته باشد.

وقتی تجربیات برندگان لاتاری را می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که بیشتر آن‌ها هیچوقت تصور نمی‌کردند که در لاتاری انتخاب شوند و فقط برای آزمایش شانسشان در لاتاری ثبت نام کرده‌اند. بنابراین حتی اگر فکر می‌کنید شانس پایینی برای برنده شدن دارید، باز هم در لاتاری ثبت نام کنید.

ثبت نام در لاتاری بسیار ارزان است و با ثبت نام هیچ چیز خاصی را از دست نمی‌دهید.

در عوض اگر در لاتاری آمریکا برنده شوید، یک شانس بسیار بزرگ برای مهاجرت به آمریکا به دست آورده‌اید که می‌تواند آینده زندگی شما را تغییر دهد. توصیه می‌کنیم که برای خواندن مطالب بیشتر در مورد احتمال برنده شدن در لاتاری، مقاله شانس برنده شدن در لاتاری و راه های افزایش آن را بخوانید.

نحوه ثبت نام لاتاری

ثبت نام در لاتاری به دو شیوه قابل انجام است :

  • ثبت نام لاتاری به شیوه مستقیم
  • ثبت نام لاتاری به شیوه غیرمستقیم و واسطه ای

نحوه ثبت نام لاتاری به شیوه مستقیم

برای ثبت نام لاتاری به شیوه مستقیم باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام لاتاری وارد سایت اصلی ثبت نام لاتاری شوید و فرم های ثبت نام را تکمیل کنید. فرم مهاجرتی DS-5501 یا همان فرم ثبت نام لاتاری، یک فرم آنلاین است که باید به منظور ثبت نام در لاتاری آن را تکمیل نمایید. این فرم به زبان انگلیسی است و اطلاعات وارد شده در آن نیز باید به زبان انگلیسی باشد. متقاضی ثبت نام در لاتاری باید اطلاعات خود و خانواده خود را به صورت کامل در این فرم تکمیل نماید. همچنین علاوه بر این اطلاعات، متقاضی باید عکس خود و اعضای خانواده خود را نیز در محل تعیین شده آپلود کند. عکسی که برای ثبت نام لاتاری آپلود می‌شو‌د، باید دارای شرایط خاصی باشد که در ادامه مقاله بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

نکته مهمی که درباره تکمیل این فرم باید بدانید این است که در صورت بروز هرگونه اشتباه در تکمیل اطلاعات هیچ اخطاری به شما داده نخواهد شد و در نهایت برای شما کانفرمیشن نامبر (کد رهگیری لاتاری) صادر خواهد شد. حتی اگر شما تمام محل های تعیین شده در فرم را با حروف و کلمات تصادفی تکمیل کنید، اخطاری به شما نمایش داده نمی‌شود و می‌توانید ثبت نام را به پایان برسانید؛ اما آگاهی داشته باشید که در صورت تکمیل فرم و دریافت کانفرمیشن نامبر، به هیچ وجه اجازه ویرایش اطلاعات خود را نخواهید داشت و اگر مجددا ثبت نام کنید، هر دو فرم ثبت نامی شما باطل شده و  در قرعه کشی شرکت داده نخواهید شد.

چنانچه عکس شما مغایر با شرایط ثبت نام در لاتاری باشد، چنانچه سوالات فرم را درست پاسخ ندهید و به هر ترتیبی اشتباه واضحی در هنگام تکمیل فرم ثبت نام لاتاری انجام دهید؛ اطلاعات شما بدون هیچ اخطار و یا اطلاعاتی از قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا کنار گذاشته خواهد شد و شانس خود را از دست خواهید داد. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید، که در صورت برنده شدن در لاتاری، باید مراحل اداری بعد از برنده شدن را در سفارت آمریکا به پایان برسانید و از شما بابت تمام اطلاعات وارد شده در هنگام ثبت نام، مدرک و سند کافی درخواست می‌شود. اگر اطلاعات وارد شده توسط شما صادقانه نباشد و یا در هنگام تکمیل فرم ثبت نام لاتاری دچار اشتباه شده باشید، امکان از دست رفتن شانس برنده شدن در لاتاری نیز وجود دارد.

معایب ثبت نام در لاتاری به شیوه مستقیم

با توجه به تجارب ما در زمینه ثبت نام لاتاری، متقاضیان شرکت در لاتاری با چند مشکل عمده مواجه هستند که در صورت ثبت نام مستقیم در سایت اصلی لاتاری، می‌توان آن‌ها را جز معایب ثبت نام در لاتاری به شیوه مستقیم دانست. از این جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • متقاضیان به دلیل نداشتن تجربه ثبت نام لاتاری یا عدم آشنایی با موارد فرم ثبت نام لاتاری، اطلاعات خواسته شده را به صورت اشتباه تکمیل می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که از قرعه کشی لاتاری آمریکا کنار گذاشته شوند یا در صورت برنده شدن، نتوانند ویزا دریافت کنند.
  • تعداد زیادی از متقاضیان به دلیل فاصله چند ماهه میان زمان ثبت نام لاتاری و زمان اعلام نتایج لاتاری، اطلاعات ثبت نام خود در لاتاری را فراموش یا گم می‌کنند. به طور مثال متقاضی فراموش می‌کند که چه ایمیلی را در فرم وارد کرده است یا اینکه کانفرمیشن نامبر خود را گم می‌کند. همین باعث می‌شود که متقاضی نتواند نتیجه لاتاری خود را بررسی کند.
  • ثبت نام در لاتاری باید در بازه زمانی خاصی انجام شود، برخی از متقاضیان ثبت نام در لاتاری به دلیل مشغله های شخصی زمان ثبت نام در لاتاری را فراموش می‌کنند و شانس شرکت در قرعه کشی را از دست می‌دهند.
  • شرایط عکس برای ثبت نام لاتاری بسیار مهم است، برخی از متقاضیان ثبت نام در لاتاری به این موضوع توجه نمی‌کنند و به همین علت در لاتاری شرکت داده نمی‌شوند. توجه کنید که حتی اگر یک صفحه سفید به جای عکس بگذارید، ثبت نام شما در لاتاری بدون هیچ اخطاری تکمیل خواهد شد؛ اما پس از بررسی عکس، از شرکت در لاتاری کنار گذاشته خواهید شد.

بنابراین با توجه به اینکه ویرایش اطلاعات پس از ارسال فرم ثبت نام لاتاری به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و با توجه به اینکه در صورت از دست دادن شانس ثبت نام در لاتاری باید یکسال صبر کنید. توصیه می‌کنیم که با همراهی افراد مجرب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام در لاتاری اقدام نمایید و از مزایای ثبت نام در لاتاری به شیوه غیرمستقیم و واسطه ای استفاده نمایید.

نحوه ثبت نام لاتاری به شیوه غیرمستقیم و واسطه ای

در ثبت نام لاتاری به شیوه غیرمستقیم و واسطه ای ، شما به صورت مستقیم وارد سایت اصلی ثبت نام لاتاری آمریکا نمی‌شوید؛ بلکه اطلاعات مورد نیاز در ثبت نام لاتاری و عکس خود را در اختیار یک واسطه مجرب قرار می‌دهید، تا پس از بررسی اطلاعات شما، در زمان ثبت نام لاتاری، به صورت صحیح فرم اصلی لاتاری را برای شما تکمیل نماید. ثبت نام لاتاری به این شیوه چندین مزیت دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای ثبت نام لاتاری با سایت ما

سایت ما خدمت ثبت نام لاتاری به شیوه غیرمستقیم را ارائه می‌دهد و برای ثبت نام در لاتاری 2023 آمریکا، می‌توانید از فرم آنلاین ثبت نام لاتاری سایت ما استفاده کنید. از جمله مزایای ثبت نام در لاتاری با سایت ما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • متقاضیان ثبت نام در لاتاری می‌توانند اطلاعات خود را در فرمی به زبان فارسی وارد نمایند و به این ترتیب هیچ نیاز به دانش زبان انگلیسی برای تکمیل فرم ثبت نام در لاتاری نخواهند داشت. فرمی ثبت نام لاتاری سایت ما به شیوه ای بسیار واضح و روشن طراحی شده است و متقاضی ثبت نام در لاتاری می‌تواند در هنگام تکمیل فرم از راهنمایی های هر بخش بهره‌مند شود و با هیچ ابهامی در هنگام تکمیل فرم مواجه نخواهد شد.
  • در هر زمان که مایل باشید، می‌توانید فرم ثبت نام در لاتاری را در سایت ما تکمیل کنید. کارشناسان ما در زمان ثبت نام لاتاری، اطلاعات شما را بررسی کرده و در فرم اصلی ثبت نام لاتاری تکمیل خواهند کرد. بنابراین نگران فراموشی زمان ثبت نام در لاتاری نخواهید بود و نیازی به پیگیری اخبار زمان ثبت نام لاتاری 2023 نخواهید داشت.
  • دیگر نگران ورود اطلاعات اشتباه در فرم لاتاری و از دست دادن شانس قرعه کشی لاتاری نخواهید بود. اطلاعات وارد شده توسط شما و همچنین عکسی که برای ما ارسال می‌کنید، توسط کارشناسان با تجربه ما بررسی خواهد شد و در صورتی که مشکلی در اطلاعات ارسال شما باشد، به شما اطلاع داده می‌شود که اطلاعات خود را ویرایش و تصحیح کنید، این موضوع دقیقا مانند آن است که ثبت نام خود را با یک فرد با تجربه انجام داده اید.
  • دیگر نگران گم کردن و فراموشی اطلاعات ثبت نام خود نخواهید بود، یک نسخه از اطلاعات ثبت شده شما در فرم اصلی لاتاری، در سرورهای امن سایت ما نگهداری خواهد شد و برای استعلام نتیجه شما استفاده خواهد شد. بنابراین اگر کانفرمیشن نامبر خود را گم کردید، می‌توانیم از شما پشتیبانی کنیم و اطلاعات شما را بازیابی کنیم.
  • به محض اعلام نتایج لاتاری، نتیجه را به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد. توجه کنید که برگزار کننده اصلی لاتاری آمریکا، هیچ اطلاع‌رسانی در زمینه اعلام نتایج لاتاری نخواهد داشت. حتی در صورتی که در لاتاری برنده شوید نیز هیچ ایمیل و یا نامه ‌ای دریافت نخواهید کرد. متقاضیانی که در لاتاری ثبت نام می‌کنند باید خود شخصا نتیجه را بررسی کنند. چنانچه با سایت ما در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنید، نتیجه لاتاری شما از طریق پیامک و ایمیل به شما اطلاع رسانی می‌شود و در صورت برنده شدن در لاتاری با شما تماس گرفته خواهد شد.

مزیت ثبت نام لاتاری در سایت ما نسبت به روش های دیگر

در صورتی که ثبت نام در لاتاری به روش غیر مستقیم را انتخاب نمایید، گزینه های زیادی برای انجام این روش خواهید داشت. افراد زیادی در زمان ثبت نام لاتاری این کار را برای شما انجام خواهند داد و شما حتی می‌توانید با مراجعه به برخی کافی نت ها یا حتی آتلیه های عکاسی این به صورت غیر مستقیم در لاتاری ثبت نام کنید؛ اما ثبت نام لاتاری به وسیله سایت ما مزیت های زیادی نسبت به مراجعه به افراد و موسسات دیگر دارد که در ادامه به معرفی این مزیت ها خواهیم پرداخت.

تخصص و تجربه ما در ثبت نام لاتاری آمریکا

 متاسفانه بسیاری از کافی نت ها ، آتلیه های عکاسی و کسانی که به صورت موقت کار ثبت نام در لاتاری را انجام می‌دهند، تجربه و تخصص کافی را در این زمینه ندارند و پس از ثبت نام جوابگوی مشتری خود نبوده و مسئولیتی قبول نمی‌کنند. تجربه ما نشان می‌دهد که برخی برندگان لاتاری، فقط به خاطر ایراد در فرم ثبت نام اولیه، شانس دریافت ویزا را از دست می‌دهند. فعالیت سایت ما فقط در زمینه لاتاری گرین کارت آمریکا است و حتی نسبت به سایر موسسات مهاجرتی که در تمام زمینه های مهاجرتی فعال هستند، تمرکز کامل و بیشتری را بر روی ثبت نام لاتاری داریم. در صورتی که به وسیله فرم آنلاین سایت ما در لاتاری ثبت نام کنید. کارشناسان با تجربه و متخصص ما خود را ملزم به جوابگویی به شما تا زمان اعلام نتایج می‌دانند، چرا که کار ما در زمینه ثبت نام لاتاری یک کار موقتی و دوره ای نیست.

ثبت نام ارزان لاتاری آمریکا و دریافت کارمزد منصفانه

 ما به خوبی آگاه هستیم که مشتری ما باهوش است و هنگام پرداخت هزینه برای هر خدمت، ارزش خرید آن را می‌سنجد. از آنجا که کسب و کار ما به صورت آنلاین اداره می‌شود و ثبت نام حضوری لاتاری نداریم، سعی کرده‌ایم که با صرفه جویی در هزینه اجاره دفتر به مشتریان خود تخفیف بیشتری بدهیم و در ازای ثبت نام لاتاری از کاربران هزینه ارزان تری را نسبت به سایر موسسات مهاجرتی دریافت کنیم. ثبت نام ارزان در لاتاری آمریکا یکی از مزیت های بزرگ و مهم ما نسبت به سایر موسسات مهاجرتی است که خدمت ثبت نام در لاتاری را ارائه می‌کنند. کارمزدی که سایت ما در قبال ثبت نام لاتاری آمریکا دریافت می‌کند، نسبت به خدمات ارائه شده ما کاملا منصفانه است و شما می‌توانید با یک مقایسه ساده به درستی این موضوع پی ببرید. کیفیت خدمات در زمینه ثبت نام لاتاری آمریکا تفاوتی با سایر موسسات مهاجرتی ندارد، ولی می‌توانیم ثبت نام در لاتاری آمریکا را ارزان تر برای شما به انجام رسانیم.

پشتیبانی کامل آنلاین تا زمان اعلام نتایج لاتاری

همانطور که گفتیم تمام تمرکز ما بر روی خدمات لاتاری آمریکا است. از آنجا که کار ما یک کار مقطعی و موقتی نیست، به صورت کامل پاسخگوی مشتریان خود هستیم. متقاضیانی که از طریق فرم آنلاین سایت ما ثبت نام لاتاری را انجام می‌دهند، از خدمات پشتیبانی آنلاین سایت ما بهره مند خواهند شد و تا لحظه اعلام نتایج لاتاری همراه آن‌ها خواهیم بود. ما اطلاعات ثبت شده توسط مشتریان خود را بررسی می‌کنیم و در صورتی که کاملا درست باشند، آن‌ها را بر روی سایت اصلی لاتاری آمریکا ثبت خواهیم کرد، پس از اعلام نتایج لاتاری نیز نتیجه مشتریان خود را بررسی کرده و در صورت برنده شدن یا برنده نشدن نتیجه را به آن‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 در صورتی که مشتریان ما اطلاعات ثبت نامی خود را گم کرده یا فراموش کنند، باز هم پشتیبان آن‌ها خواهیم بود و اطلاعات آن‌ها را بازیابی خواهیم کرد. شاید این قضیه به نظر شما بعید به نظر برسد، ولی تجربه ما نشان داده است که هر سال در هنگام اعلام نتایج افراد زیادی وجود دارند که به علت گم کردن یا فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود قادر به بررسی نتیجه خود نیستند. در صورتی که اگر ثبت نام خود را با سایت ما انجام دهید، هیچ نگرانی در این زمینه نخواهید داشت و ما به راحتی می‌توانیم از شما پشتیبانی کنیم و به ایرادات و مشکلات شما جواب دهیم.

تخفیف در خدمات بعد از برنده شدن در لاتاری

ما علاوه بر خدمت ثبت نام در لاتاری، خدمات دیگری همچون مشاوره برندگان لاتاری  و تکمیل فرم برندگان لاتاری (DS-260) را نیز انجام می‌دهیم. در صورتی که با سایت ما در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنید و از برندگان لاتاری باشید. از تخفیف های ویژه‌ای در زمینه مشاوره برندگان لاتاری و تکمیل فرم DS-260 برندگان لاتاری برخوردار خواهید شد و برخی از خدمات برندگان لاتاری به صورت رایگان به شما ارائه خواهد شد. در صورتی که مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری اطلاع ندارید و یا نمی‌دانید فرم DS-260 برندگان لاتاری چیست، می‌توانید مقاله مشاوره برندگان لاتاری و مقاله چگونگی تکمیل فرم DS-260 برندگان لاتاری را بخوانید.

ثبت لاتاری آمریکا در هر زمان

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا در سایت اصلی، زمان محدود 33 روزه دارد. در صورتی که زمان ثبت نام در لاتاری را فراموش کنید، باید یکسال به منظور ثبت نام مجدد صبر کنید. با استفاده از فرم ثبت نام لاتاری سایت ما، می‌توانید در هر زمان در لاتاری ثبت نام کنید. اطلاعات ثبت شده شما برای ثبت نام لاتاری توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد و در زمان تعیین شده بر روی سایت اصلی لاتاری آمریکا وارد خواهد شد. به این ترتیب ایرادات فرم شما با دقت بهتری و در زمان بیشتری برطرف خواهد شد و در زمان تعیین شده توسط کارشناسان ما بر روی سایت اصلی لاتاری آمریکا وارد شده و نتیجه آن به شما گزارش خواهد شد؛ به این ترتیب دیگر نیازی به پیگیری زمان ثبت نام لاتاری نخواهید داشت. اکثر خدمت های ثبت نام لاتاری توسط موسسات دیگر یا کافی نت ها به صورت موقتی در زمان ثبت نام اصلی لاتاری انجام می‌شود اما به وسیله سایت ما می‌توانید در هر زمانی در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. همین الان می‌توانید با ورود به فرم آنلاین ثبت لاتاری، این کار را انجام دهید.

هزینه ثبت نام لاتاری

هزینه ثبت نام لاتاری در سایت اصلی لاتاری رایگان است. اما اگر می‌خواهید از ثبت نام صحیح خود در لاتاری مطمئن شوید، به صورت غیر مستقیم در لاتاری ثبت نام کنید. مزیت های ثبت نام غیرمستقیم لاتاری، در بخش های بالا به صورت کامل توضیح داده شده است.

از آنجا که در ثبت نام غیر مستقیم، فرم شما توسط یک کارشناس بررسی شده و اشکالات آن برطرف می‌شود. در این روش باید هزینه بسیار کمی برای کارشناسی فرم خود پرداخت کنید. در عوض این هزینه، مطمئن خواهید شد که ثبت نام شما کاملا درست انجام شده است و شانس برنده شدن در لاتاری را از دست نخواهید داد.

از طرف دیگر، با پرداخت مقداری هزینه، مطمئن خواهید شد که بعد از برنده شدن در لاتاری با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. یکی از مهم ترین عوامل ریجکتی برندگان لاتاری، اشتباهاتی جبران ناپذیری است که در هنگام ثبت نام انجام می‌دهند و بعد از برنده شدن در لاتاری باعث از بین رفتن شانس آن‌ها می‌شود.

هزینه در ثبت نام لاتاری به انتخاب شما برمی‌گردد. آیا تمایل دارید که با انجام یک هزینه اندک، ثبت نام شما تحت نظارت کارشناس با تجربه انجام شود و هیچ اشتباهی در آن به وجود نیاید؟ یا اینکه تصمیم شما این است که ثبت نام رایگان لاتاری انجام دهید و ریسک های بعد از آن را هم بپذیرید؟

مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا

در انتهای این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که با برنده شدن در لاتاری چه چیزی به دست خواهید آورد و به بیان ساده تر، جایزه لاتاری آمریکا چیست؟

جایزه لاتاری گرین کارت

همانطور که از نام این برنامه مهاجرتی مشخص است، جایزه لاتاری آمریکا، دریافت گرین کارت آمریکاست. به این معنا که به شما اجازه داده می‌شود برای همیشه در آمریکا زندگی کنید و همانند شهروندان عادی، به کار و تحصیل در این کشور بپردازید.

اجازه اقامت دائم در آمریکا و دریافت گرین کارت، امتیاز بسیار بزرگی است. اگر شخصی بخواهد از راه هایی مثل تحصیل در آمریکا یا سرمایه گذاری، گرین کارت دریافت کند، باید مدت طولانی تلاش کند و هزینه های زیادی را در این راه پرداخت کند.

اما با برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا، فقط کافی است که مراحل گرفتن ویزا را انجام دهید و به محض ورود به آمریکا می‌توانید گرین کارت دریافت کنید. پس باید بدانید که گرفتن کارت اقامت دائم آمریکا، جایزه بسیار بزرگی است.

در نتیجه هیچگونه پول، خانه یا ماشین به برندگان لاتاری اعطا نمی‌شود. اینگونه جوایز نقدی مخصوص لاتاری های پولی آمریکاست و ارتباطی با لاتاری گرین کارت آمریکا ندارد. بنابراین نباید تصور اشتباهی درباره جوایز این لاتاری داشته باشید.

بیشتر بدانید: بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر زمان داریم؟

لاتاری گرین کارت آمریکا با لاتاری پول چه فرقی دارد؟

ترجمه فارسی کلمه لاتاری قرعه کشی یا بخت آزمایی است. لاتاری پولی برنامه‌ای است که معمولا توسط نهاد‌های خصوصی برگزار می‌شود و عده‌ای با خرید بلیت شانس خودشان را برای برنده شدن جایزه امتحان می‌کنند.

در لاتاری پولی، هر کسی با خرید بلیط بیشتر می‌تواند شانس خود را افزایش دهد. جوایز لاتاری پولی متفاوت است و امکان دارد جایزه آن خانه، ماشین یا چند میلیون دلار پول باشد.

ولی لاتاری گرین کارت آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که جایزه آن اجازه زندگی همیشگی در کشور آمریکا و بهره‌مندی از امتیازات شهروندان این کشور است. این برنامه توسط دولت آمریکا برگزار می‌شود. برنامه لاتاری گرین کارت هر سال یکبار برگزار می‌شود و مهلت ثبت نام در آن تمدید نمی‌شود.

در کل می‌توان تفاوت لاتاری پولی و لاتاری گرین کارت را در جدول زیر خلاصه کرد :

 

لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری پولی آمریکا

جایزه

زندگی همیشگی در آمریکا

متفاوت (پول، خانه و ...)

نهاد برگزار کننده

دولت آمریکا

نهادهای خصوصی متفاوت

چه کسی حق شرکت دارد؟

متولدین کشورهای واجد شرایط

معمولا شهروندان آمریکایی

میزان شانس

همه افراد شانس برابر دارند

خرید بلیط بیشتر، شانس بیشتر

دوره برگزاری

هر سال یکبار

متفاوت (هر سال، هر 6 ماه و...)

سوالات متداول

سوال: لاتاری گرین کارت آمریکا با لاتاری پولی یکی است؟

جواب: بله تفاوت دارد; لاتاری گرین کارت آمریکا برنامه ای است برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده که هر ساله در تاریخی معین شروع شده و متقاضیان می توانند در سایت رسمی ثبت نام لاتاری اطلاعات خود را ثبت کنند و پس از قرعه کشی لاتاری، و در مرحله بعد برنده شدن در لاتاری، واجد شرایط دریافت ویزای آمریکا می شوند. اما در لاتاری پولی شما در بلیط بخت آزمایی خرید و در صورتی که برنده شوید مبلغی قابل توجه ای را برنده می شوید.

سوال: لاتاری کانادا واقعیت دارد؟

جواب: خیر. کشور کانادا برنامه ای مانند لاتاری گرین کارت آمریکا ندارد. به احتمال زیاد لاتاری کاناد با لاتاری پولی (بلیط بخت آزمایی) اشتباه گرفته می شود.

سوال: آدرس سایت ثبت نام لاتاری رایگان چیست؟

جواب: ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا رایگان است، آدرس سایت لاتاری https://dvprogram.state.gov می باشد. می توانید در زمان شروع ثبت نام لاتاری در این سایت اقدام به ثبت اطلاعات خود کنید.

سوال: بعد از برنده شدن در لاتاری دولت آمریکا از برندگان حمایت می کند؟

جواب: دولت آمریکا پس از برنده شدن هیچ گونه حمایت مادی و غیر مادی از برنده شدگان ندارد. اینکه در برخی از سایت ها ادعا شده که دولت آمریکا به برندگان لاتاری شغل، خانه و ماشین می‌دهد کذب است.

سوال: آیا می توان امتیاز لاتاری را فروخت؟

جواب: به هیچ وجه. امتیاز برنده در لاتاری گرین کارت آمریکا قابل انتقال به غیر نمی‌باشد.

سوال: برای ثبت نام لاتاری هنوز مدرک کارشناسی خود را نگرفته ام آیا می‌توانم ثبت نام کنم؟

جواب: ارائه مدارک فقط برای بعد از برنده شدن در لاتاری و آن هم در سفارت است در زمان ثبت نام نیاز به ارائه مدارکی نیست.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات