" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

سربازها می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند؟ (بررسی شرایط)

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

از دوره ثبت لاتاری ۲۰۲۴ که در سال ۱۴۰۱ انجام شد الزام به داشتن پاسپورت در هنگام ثبت نام از قوانین لاتاری حذف شد و اکنون بدون داشتن پاسپورت می‌توان در لاتاری ثبت نام کرد. برای اطلاع بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت را مطالعه کنید.

همانطور که بیان شد الزام به داشتن پاسپورت از شرایط یا قوانین ثبت نام لاتاری حذف شده اما پس از برنده شدن در لاتاری جهت انجام مراحل بعد از برنده شدن نیاز به پاسپورت دارید. برنده لاتاری و در صورت وجود، سایر زیر مجموعه های او، جهت طی کردن مراحل اداری برندگان لاتاری و خروج از کشور نیاز به پاسپورت دارند.

نکته حائز اهمیت این است که بایستی پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار بعد از تاریخ احتمالی ورود به آمریکا اعتبار داشته باشد.

لایزرو یک مرجع رایگان و کامل برای ارائه اطلاعات مهاجرتی است. هدف ما بالا بردن سطح آگاهی و آشنا کردن شما با مسائل مهاجرتی است. برای کسب اطلاعات مورد نیاز تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و سوالات خود را در قسمت نظرات مقاله از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم!

سربازها می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند؟ (بررسی شرایط) | لایزرو از دوره لاتاری ۲۰۲۴ که در سال ۱۴۰۱ شروع شد الزام به داشتن پاسپورت در هنگام ثبت نام از قوانین لاتاری حذف شد و اکنون بدون داشتن پاسپورت می‌توان در لاتاری ثبت نام کرد.
از دوره لاتاری ۲۰۲۴ که در سال ۱۴۰۱ شروع شد الزام به داشتن پاسپورت در هنگام ثبت نام از قوانین لاتاری حذف شد و اکنون بدون داشتن پاسپورت می‌توان در لاتاری ثبت نام کرد.
مقاله های مرتبط

سوالات متداول

سوال: من از سربازی معاف شده ام آیا می‌توانم در لاتاری ثبت نام کنم؟ بعد از برنده‌شدن دچار کلیرنس نمی‌شوم؟

پاسخ: کسانی که از خدمت سربازی معاف شده اند بدون مشکلی می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند همچنین در مصاحبه لاتاری دچار کلیرنس نخواهند شد. برای اطلاع بیشتر مقاله کلیرنس ویزا آمریکا را بخوانید.

سوال: اگر خدمت سربازی در سپاه باشم می‌توانم ثبت نام لاتاری انجام بدهم؟

پاسخ: به دلیل تحریم های آمریکا علیه سپاه کسانی که خدمت سربازی آنها در سپاه بوده به چالش هایی بر‌می خورند اما می‌توان آنها را رفع کرد. برای اطلاع بیشتر مقاله خدمت سربازی و ویزای آمریکا برای ایرانیان را بخوانید.

سوال: اگر برنده لاتاری بشوم و کارت پایان خدمت نداشته باشم باز هم می‌توانم به آمریکا بروم؟

پاسخ: خیر. برای خروج از کشور و ادامه مراحل بعد از لاتاری نیازمند داشتن پاسپورت هستید و بدون کارت پایان خدمت به شما پاسپورت داده نمی‌شود.

سوال: اگر در حین خدمت برنده لاتاری بشوم تکلیف چی هست؟

پاسخ: برای خروج از کشور و انجام امور بعد از برنده شدن در لاتاری نیاز به پاسپورت دارید، برای گرفتن پاسپورت بایستی وضعیت خدمت شما برای نظام وظیفه باید مشخص شده باشد بنابراین تا اتمام خدمت سربازی نمی‌توانید پاسپورت بگیرید.

سوال: لاتاری برنده شدم سربازی نرفتم؟

پاسخ: همانطور که بارها بیان شد برای انجام مراحل بعد از لاتاری نیاز به پاسپورت دارید برای گرفتن پاسپورت باید کارت پایان خدمت داشته باشید. کسانی که در حال تحصیل هستند و معافیت تحصیلی دارند می‌توانند پاسپورت گرفته و از کشور خارج شوند.

در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر از بخش نظرات آن را با ما درمیان بگذارید، کارشناسان لایزرو در اسرع وقت پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات