" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

نداشتن تمکن مالی لاتاری و بهترین راهکار برای رفع این مشکل

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

در مقاله های قبلی با میزان تمکن مالی مورد نیاز برندگان لاتاری و نحوه ارائه آن آشنا شدید، مشکلی که برای بعضی از برندگان لاتاری پیش می‌آید، این است که تمکن مالی لاتاری را ندارند و به دنبال روش‌هایی برای حل این موضوع هستند.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که در صورت نداشتن تمکن مالی لاتاری، چه راه هایی برای رفع این مساله وجود دارد و آیا بدون ارائه تمکن مالی می‌توانیم ویزای لاتاری را دریافت کنیم یا خیر؟ احتمالا دانستن این روش‌ها به برندگانی که توانایی مالی کافی ندارند، کمک زیادی خواهد کرد و نگرانی آن‌ها را تا حدی برطرف خواهد کرد. پس توصیه می‌کنیم تمام راهکارهای این مقاله را بخوانید.

سایت لایزرو یک دانشنامه مهاجرتی رایگان است و هدف از آن ارائه اطلاعات مهاجرتی صادقانه و بدون بزرگنمایی است که باعث رفع نگرانی و افزایش دانش مهاجرتی مخاطبان شود. امیدواریم با استفاده از اطلاعات سایت ما، بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

نداشتن تمکن مالی لاتاری و بهترین راهکار برای رفع این مشکل توضیح می‌دهیم که در صورت نداشتن تمکن مالی لاتاری، چه راه هایی برای رفع این مساله وجود دارد و آیا بدون ارائه تمکن مالی می‌توانیم ویزای لاتاری را دریافت کنیم یا خیر؟
توضیح می‌دهیم که در صورت نداشتن تمکن مالی لاتاری، چه راه هایی برای رفع این مساله وجود دارد و آیا بدون ارائه تمکن مالی می‌توانیم ویزای لاتاری را دریافت کنیم یا خیر؟
مقاله های مرتبط

نداشتن تمکن مالی لاتاری و مشکلات آن

اگر از برندگان لاتاری هستید، احتمالا می‌دانید که یکی از مدارکی که در هنگام مصاحبه لاتاری باید به همراه داشته باشید، مدرک گواهی تمکن مالی است. برای آماده کردن این مدرک باید به میزان کافی پول در حساب شما وجود داشته باشد، سپس به بانک مراجعه کنید و تقاضای گواهی تمکن مالی کنید.

بانک در این گواهی، میزان پول موجود در حساب شما را به زبان انگلیسی گزارش می‌کند و نرخ روز تبدیل ریال به دلار نیز در این گواهی گزارش می‌شود. به این ترتیب در روز مصاحبه لاتاری، افسر پرونده با مشاهده این گواهی، متوجه می‌شود که تمکن مالی کافی برای شروع زندگی در آمریکا را دارید و سربار دولت آمریکا نخواهید شد.

با اینکه میزان تمکن مالی برای برندگان لاتاری بسیار پایین‌تر از سایر روش‌های مهاجرتی به آمریکاست (میزان آن در مقاله تمکن مالی لاتاری وجود دارد)، اما فراهم آوردن این میزان پول و سپرده گذاری آن در حساب بانکی، برای برخی از برندگان لاتاری مشکل است.

برخی از برندگان اصلا این مقدار پول را ندارند و برخی نیز باید به دنبال فروش دارایی‌هایی همچون خانه یا ماشین باشند که این قضیه اصلا خوشایند یا سریع نیست. بنابراین نداشتن تمکن مالی لاتاری همیشه برای بعضی از برنده های لاتاری مشکل ایجاد می‌کند و کارشناسان روش‌هایی برای حل این موضوع پیشنهاد می‌کنند که در ادامه آن‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: لاتاری برنده شدم پول ندارم، راه کار چیست؟

راهکار اول : قرض کردن یا وام گرفتن برای تمکن مالی لاتاری

توجه کنید که برای گرفتن تمکن مالی لاتاری، فقط کافی است که پول کافی را به حساب واریز کنید و در همان روز یا روز بعد، از بانک گواهی تمکن مالی بگیرید. یعنی فقط گرفتن گواهی موجودی حساب برای تمکن مالی لاتاری کافی است و نیازی به گردش حساب نیست.

در نتیجه در صورتی که تمکن مالی لاتاری را ندارید، فقط کافی است که این پول را به مدت چند روز یا یک هفته قرض بگیرید و پس از صدور گواهی تمکن مالی، می‌توانید پول را پس دهید. برای این منظور می‌توانید از وام های کوتاه مدت یا قرض گرفتن از دوستان و آشنایان کمک بگیرید. در بیشتر موارد کسانی پیدا می‌شوند که حاضر هستند پول خود را برای کمتر از چند روز در اختیار شما قرار دهند.

شما نمی‌توانید از فاکتور طلاها یا سند خانه و ماشین خود برای گواهی تمکن مالی لاتاری استفاده کنید، ولی می‌توانید آن‌ها را وثیقه قرار دهید و وام یا قرض بگیرید. با این وام یا قرض می‌توانید موجودی حسابی بانکی خود را زیاد کنید و گواهی تمکن مالی مناسب از بانک بگیرید.

راهکار دوم : پیدا کردن حامی مالی در آمریکا

اگر به هیچ عنوان امکان قرض گرفتن یا وام را برای پر کردن چند روزه حساب بانکی خود را ندارید، باید یک آشنا یا حامی مالی در آمریکا داشته باشید. این فرد باید یک فرم اسپانسرشیپ یا حمایت مالی برای شما تکمیل کند و تعهد دهد که در آمریکا از شما حمایت مالی می‌کند و در تامین مخارج شما را یاری می‌دهد.

دولت آمریکا نیز شرایط اقتصادی حامی مالی شما را بررسی می‌کند و در صورتی که حامی مالی شما (یا همان اسپانسر) تایید شود، نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید و بدون داشتن تمکن مالی لاتاری، می‌توانید ویزا دریافت کنید. بنابراین اگر خانواده یا آشنایانی در آمریکا دارید، به آن‌ها درخواست دهید و از آن‌ها تقاضا کنید که فرم اسپانسرشیپ را برای شما تکمیل کنند.

بیشتر بدانید: خاطرات و تجربیات برندگان لاتاری از بیش از ۳۰۰ برنده

راهکار سوم : مراجعه به سفارت های مناسب

با اینکه معمولا تمام سفارت های آمریکا برای مصاحبه لاتاری، مدرک تمکن مالی را از برندگان لاتاری درخواست کرده‌اند، اما افسران برخی از سفارت ها اهمیتی برای این مدرک قائل نیستند و اصلا این مدرک را نگاه نمی‌کنند.

به طور مثال افسران سفارت آمریکا در ابوظبی، سخت گیری بسیار کمی بر روی گواهی تمکن مالی دارند و معمولا بدون بررسی این مدرک برای متقاضیان ویزا صادر می‌کنند. افسران این سفارت عقیده دارند که امکان دستکاری حساب برای گرفتن تمکن مالی لاتاری بسیار بالاست و گرفتن این مدرک از ایرانیان نمی‌تواند نشان دهنده تمکن مالی واقعی آن‌ها باشد.

در صورت نداشتن تمکن مالی لاتاری و عدم امکان رفع آن با روش‌های یک و دو، توصیه می‌کنیم که شانس خود را با مراجعه به سفارت آمریکا در ابوظبی امتحان کنید. تجربه نشان داده است که افسران این سفارت بدون توجه به مدرک تمکن مالی به شما ویزای لاتاری می‌دهند، امیدواریم شانس با شما یار باشد و تغییری در فرآیند کار این سفارت رخ ندهد.

بیشتر بدانید: بهترین سفارت برای مصاحبه لاتاری

سخن پایانی

اگر برنده لاتاری هستید و تمکن لاتاری را ندارید، به هیچ وجه از گرفتن ویزا ناامید نباشید! در این مقاله سه روش کاربردی به شما ارائه شد که به کمک آن‌ها می‌توانید این مشکل را رفع کنید. برای مهاجرت به آمریکا با لاتاری، حتما نیازی نیست که پول زیادی در حساب بانکی شما باشد و مشکلات مربوط به نداشتن تمکن لاتاری را می‌توانید با راهکارهای موجود در این مقاله حل کنید.

مطمئن باشید که شما اولین برنده لاتاری نیستید که با مشکل نداشتن تمکن لاتاری روبرو هستید، قبل از شما هم برندگانی با این مشکل وجود داشته‌اند و توانسته‌اند با همین راهکارها، ویزای لاتاری خود را بگیرند و به آمریکا مهاجرت کنند. بنابراین نگران نباشید و سعی کنید یکی از این روش ها را به شیوه‌ای مناسب اجرا کنید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات