" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

لاتاری برنده شدم پول ندارم، آیا راهی هست؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

لاتاری برنده شدم پول ندارم، چکار کنم؟ شاید این جمله را برخی از برنده‌های لاتاری به زبان بیاورند. دلیل این امر ممکن است در این باشد که متقاضی لاتاری در زمان ثبت نام به این فکر نمی‌کرد که برنده لاتاری شود و صرفا سعی در امتحان کردن شانس خود داشت. بر اساس تجربه به دست آمده در این چندین سال، این دلیل برای بیشتر برنده‌های لاتاری صادق است بر همین اساس زمانی که جواب لاتاری اعلام می‌شود و متقاضیان متوجه برنده شدن در لاتاری می‌شوند اولین جمله‌ای که به ذهن برخی می‌رسد “ لاتاری برنده شدم پول ندارم ☹ ” است.

برخی به این فکر می‌کنند نهایتا امتیاز لاتاری را می‌فروشم، جایزه لاتاری گرین کارت برای متقاضی اصلی و تمام زیر مجموعه ثبت شده در فرم است. پس بهتر است بدانید که امتیاز لاتاری فروشی و قابل انتقال نیست، فقط شخص برنده می‌تواند از این امتیاز استفاده کند. در صورتی که برنده لاتاری از شانس به دست آمده استفاده نکند این شانس به دیگر برنده های لاتاری منتقل می‌شود.

در هر برنامه لاتاری تعداد برنده های انتخابی بیشتر از سهیمه ویزا لاتاری است، به این دلیل که اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا کاملا به این موضوع واقف است که شاید برخی از برندگان هر دوره اقدامی برای مهاجرت به آمریکا نکنند. به همین خاطر تعداد برنده ها را بیشتر اعلام می‌کنند تا در صورتی که برنده اقدام به مهاجرت نکرد این شانس به سایر برنده های اعطا شود.

قبل از اینکه بخواهیم به ادامه مقاله بپردازیم بهتر است این نکته ای را مجددا مرور کنیم; دولت آمریکا هیچ کمک هزینه ای به برندگان لاتاری پرداخت نمی‌کند این موضوع را به طور کامل در مقاله ای با عنوان به برندگان لاتاری پول، شغل، ماشین و خانه می‌دهند؟ توضیح داده ایم، می توانید پس از مطالعه این مقاله آن را نیز مطالعه کنید.

لایزرو بدون بزرگنمایی، جانب داری و در صداقت کامل روش‌های مهاجرتی را بازگو کند. در لایزرو می‌توانید دانستنی هایی در رابطه با کشورها، روش‌های مهاجرتی اعم از توریستی، سرمایه گذاری، تحصیلی و اقامت دائم و همچنین اطلاعات کامل در رابطه با دانشگاه‌های سراسر دنیا را مطالعه کنید. در ادامه با لایزرو همراه باشید.

مقاله های مرتبط

توصیه به برندگان لاتاری

برندگانی که قصد مهاجرت از طریق لاتاری را دارند، قبل از هر اقدامی بهتر است موارد زیر را با خود مرور کنند. نکاتی را در ادامه بازگو خواهیم کرد که برای هر برنده لاتاری خواهد بود.  

کیس نامبر برنده لاتاری

کیس نامبر برنده لاتاری شماره پرونده برنده لاتاری است، تمام امور شخص برنده برای پس از برنده شدن در لاتاری، با استفاده از این شماره طی خواهد شد. نکته حائذ اهمیت در کیس نامبر های بالا مانند کیس نامبر بالای 15 هزار در این است که ممکن است هیچ وقت شانس دریافت ویزا لاتاری را نداشته باشند.

رسیدگی به پرونده های لاتای به ترتیب کیس نامبر ها صورت می‌گیرد، کیس نامبر های بالا به طبع با چالش هایی من جمله کارنت نشدن پرونده، تمام شدن ظرفیت ویزاهای لاتاری، پایان سال مالی دولت آمریکا رو به رو هستند; اگر هر کدام از دلایل ذکر شده برای برنده لاتاری رخ دهد، شخص برنده شانس دریافت ویزا را از دست خواهد داد. پس لازم است تمام جوانب را در نظر بگیرید سپس اقدام کنید.

وضعیت خدمت سربازی

کشور ایران تحت تحریم های دولت آمریکا می باشد و برخی از متحدان ایالات متحده نیز از این تحریم ها پیروی می‌کنند. یکی از این تحریم های خصمانه، تحریم ارگان های نظامی کشور ایران مثل سپاه پاسداران است، برندگان لاتاری که در ارگان های مرتبط با سپاه مشغول به خدمت بوده اند در دریافت ویزا آمریکا دچار مشکل می شوند. پرونده این دسته از برندگان شامل AP یا چک امنیتی ویزای آمریکا می‌شود و وارد مرحله کلیرنس در ویزای آمریکا شده، این مرحله بسته به شرایط شخص برنده ممکن است چند روز تا چند هفته به طول بانجامد. پرونده برخی از برندگان در این مرحله می‌ماند و هیچ جوابی را نیز دریافت نخواهند کرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله خدمت سربازی و ویزای آمریکا برای ایرانیان را مطالعه کنید.

مدارک هویتی و سفارتی

در زمان نگارش این مقاله، در دو دوره گذشته لاتاری یعنی برنامه لاتاری 2024 و 2025 برای ثبت نام در لاتاری نیاز به داشتن پاسپورت نبود، اما بعد از برنده شدن در لاتاری، برای تکمیل فرم DS-260، انجام امور سفارتی و خروج از کشور پاسپورت داشته باشید. در صورتی که برای اخذ پاسپورت مشکلی پیش روی خود دارید و نمی توانید پاسپورت بگیرید، بدون شک از ادامه مراحل بعد از لاتاری خودداری کنید.

وضعیت مالی و تمکن مالی

وضعیت مالی از این نظر که بایستی هزینه های مهاجرت را پرداخت کنید بسیار مهم است. هزینه بعد از برنده شدن در لاتاری اعم از هزینه های سفر به سفارت آمریکا که شامل پرواز، رزرو هتل و سایر مخارج می‌شود به عهده شخص برنده است; پس از آن هزینه های سفارتی شامل گرفتن وقت سفارت، هزینه مدیکال و غیره به عهده برنده لاتاری است. بعد صدور ویزا هزینه سفر به آمریکا نیز به عهده برنده لاتاری است، دولت آمریکا هیچ پوششی در هزینه های بعد از لاتاری ندارد.

تمکن مالی لاتاری شرایطی است که بیشتر برنده های لاتاری از آن اطلاع ندارند، هر برنده لاتاری می بایست به سفارت آمریکا تمکن مالی خود را به میزان 15 هزار دلار آمریکا اثبات کند. پس اگر از توانایی مالی به میزان 15 هزار دلار برخوردار نیستید بهتر است در تصمیم تان تجدید نظر کنید. لازم به ذکر است که حتما قبل از هر اقدامی اعم از انصراف یا ادامه مراحل بعد ار برنده شدن در لاتاری با کارشناسان مجرب و صادق در این حوزه مشورت کنید.

تلاش کردیم به شکلی صادقانه برندگان لاتاری را در ابتدای مسیر پس از برنده شدن در لاتاری، راهنمایی کنیم، تصمیم با برنده لاتاری است، ممکن است برخی بخواهند به هر قیمتی از شانس به دست آمده استفاده کنند و برخی نیز با توجه به امتیاز خاصی که دریافت کرده اند ( گرین کارت آمریکا ) تمایلی به استفاده از آن را نداشته باشند.

سوالات متداول

سوال: لاتاری برنده شدم پول ندارم، چیکار باید کنم؟ آیا راه حلی هست؟

پاسخ: اگر مشکل شما فقط نداشتن پول است، بهتر است بدانید هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری زیاد نیست. هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری تقریبا 1500 تا 2000 دلار خواهد شد که این مبلغ را پس از ورود به آمریکا می توانید در عرض 2 ماه بدست آورید. پیشنهاد ما به کسانی که در لاتاری برنده شده اند ولی پولی ندارند این است که از خانواده و آشنایان خود مبلغ مذکور را قرض کنند و مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را انجام دهند. برندگان لاتاری از همان روزهای ابتدایی ورود به آمریکا، می‌‌توانند شروع به کار کنند، بدین صورت در طی 2 ماه کار کردن تمام بدهی های خود را جبران خواهند کرد.

سوال: چند وقت بعد از ورود به آمریکا می‌‍‌توان در آنجا مشغول به کار شد؟

پاسخ: ویزای لاتاری گرین کارت آمریکا جزء ویزای های اقامت دائم آمریکا محسوب می‌شود و شما پس از اقامت در این کشور می‌توانید به دنبال شغل بگردید و پس از آن مشغول به کار شوید. در رابطه مقاله ای با عنوان کار در آمریکا بعد از لاتاری منتشر کرده ایم می‌توانید آن را مطالعه کنید.

سوال: اگر سال مالی آمریکا بسته شود دیگر به برنده های لاتاری در همان سال مالی ویزا داده نمی‌شود؟

پاسخ: خیر.

سخن پایانی

همانطور که در تمام بخش های مقاله بیان شد، برنده شدن در لاتاری شانس بزرگی است باید نهایت بهره را از این شانس برد; پس اگر برنده لاتاری شدید همچنین کیس نامبر مناسبی داشتید برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنید. برندگان لاتاری ویزا اقامت دائم دریافت می‌کنند، اقامت دائم آمریکا ساده به دست نمی‌آید، پس اگر میل به مهاجرت دارید حتما از این شانس استفاده کنید.

حتما به توصیه های این مقاله توجه کنید، سعی کنید بسته به شرایط خود با مشاوران مجرب و صادق در این حوزه مشورت کنید تا دچار مشکل و شکست در پرونده مهاجرتی خود نشوید. اگر برنده لاتاری بوده اید یا تجربه ای در ای مورد دارید، لطفا آن را با ما درمیان بگذارید. همچنین، در صورتی داشتن هرگونه سوال از طریق بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید، کارشناسان لایزرو در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات