" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

فرم DS-5501 یا فرم ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

فرم DS-5501 آمریکا، همان فرم ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا است که در اولین قدم فرآیند درخواست ویزای مهاجرت ایالات متحده از طریق قرعه کشی ویزای تنوع نژادی، که به عنوان لاتاری گرین کارت نیز شناخته می شود، استفاده می شود. این قرعه کشی فرصتی برای افرادی از کشورهایی با نرخ پایین مهاجرت به ایالات متحده برای درخواست گرین کارت است. لیست کشورهای مجاز در لاتاری را در مقاله لایزرو می‌توانید مشاهده کنید.

هنگامی که شخصی در برنده لاتاری شد، باید یک درخواست جداگانه به نام فرم DS-260 برای دریافت ویزای مهاجرت واقعی ارسال کند. اگر یکی از اعضای خانواده مهاجر اصلی را همراهی می کند، هر فرد باید یک DS-260 جداگانه تشکیل دهد. شایان ذکر است که فرم DS-5501 به طور خاص برای درخواست قرعه کشی ویزای تنوع نژادی است، در حالی که فرم DS-260 تنها برای درخواست ویزای تنوع نژادی استفاده می شود.

سایت لایزرو یک موسسه مهاجرتی نیست، بلکه هدف ما ایجاد یک دانش‌نامه مهاجرتی است که بتوانیم اطلاعات مربوط به مهاجرت و سفر به کشورهای خارجی را صادقانه و بدون بزرگ‌نمایی در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم. هدف ما با افتخار افزایش آگاهی شماست!

مقاله های مرتبط

فرم DS-5501 به فارسی

فرم DS-5501 یا همان فرم ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به انگلیسی است، این فرم به شکل آنلاین در سایت اصلی ثبت نام لاتاری تکمیل و ثبت می‌شود. فرم DS-5501 نسخه فارسی ندارد، شما می‌توانید از طریق فرم ثبت نام لاتاری در سایت لایزرو اقدام به ثبت نام در لاتاری کنید.

نحوه ارسال درخواست فرم DS-5501

برای ارسال درخواست فرم DS-5501 تنها لازم است گام های زیر را طی کنید و مطمئن شوید درخواست شما مورد قبول قرار خواهد گرفت.

  1. واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید
    قبل از شروع فرآیند درخواست، مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن برنامه ویزای تنوع نژادی، که به عنوان قرعه کشی گرین کارت نیز شناخته می شود را دارید. شما باید از کشوری باشید که از نظر تاریخی نرخ مهاجرت به ایالات متحده پایینی داشته باشد.
  2. زمان شروع ثبت نام لاتاری
    ثبت نام آنلاین برای برنامه لاتاری در تاریخ و زمان مشخصی آغاز می شود. در طی این دوره، می توانید فرم ورود الکترونیکی ویزای تنوع (E-DV Entry Form یا DS-5501) خود را در dvprogram.state.gov ارسال کنید. برای اطلاع از زمان شروع ثبت نام لاتاری اخبار موجود در سایت لایزرو را دنبال کنید.
  3. درخواست خود را ارسال کنید
    هیچ هزینه ای برای ثبت نام در برنامه وجود ندارد، اما باید با ارسال فرم ورود الکترونیکی ویزای تنوع (E-DV Entry Form یا DS-5501) به صورت آنلاین درخواست دهید. پس از ارسال، یک شماره تایید برای شما صادر می شود

به یاد داشته باشید، لاتاری یک فرآیند تصادفی است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید هر کسی که قول می‌دهد شانس شما را برای انتخاب شدن در برنامه DV افزایش دهد احتمالاً از شما کلاهبرداری می‌کند. همیشه درخواست ها را برای ورود ویزای تنوع الکترونیکی در وب سایت رسمی DOS تکمیل کنید

دیگر مقالات مرتبط
نظرات