" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

حداقل،حداکثر سن مجاز در ثبت نام لاتاری(مجرد، متاهل و زیر 18)

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

ثبت نام در برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا شرایط خاص خودش را دارد; خوشبختانه شرایط دست و پاگیر و سختی ندارد و تقریبا تمام متقاضیان کشور های واجد شرایط می توانند در لاتاری ثبت نام کنند.

اینکه گفته می شود متقاضی بایستی حداقل، حداکثر، یا سن مجاز در ثبت نام لاتاری را داشته باشد به هیچ وجه درست نیست، خوشبختانه ثبت نام لاتاری شرایط سنی ندارد و همه متقاضیان در هر سنی می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند. البته لاتاری شرایط سنی ندارد اما شرایطی عمومی دارد که متقاضیان بایستی آنها را داشته باشند. در مقاله شرایط ثبت نام لاتاری به طور کامل در مورد آنها توضیح داده ایم.

در مواردی شرایط سنی ثبت نام کننده لاتاری یا سن ثبت نام لاتاری برای متقاضیانی که به صورت خانوادگی تصمیم به ثبت نام دارند حائز اهمیت است که در ادامه به اهمیت آن خواهیم پرداخت. بهتر است قبل از هر اقدامی از شرایط کامل لاتاری اطلاع پیدا کنید تا در صورت برنده شدن در لاتاری مشکلی متوجه شما نشود.

شرایط سن ثبت نام لاتاری برای افراد متاهل و مجرد، ثبت نام لاتاری برای افراد زیر 18 سال و حداکثر و حداقل سن برای ثبت نام را در این مقاله شرح خواهیم داد. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. تا انتهای این مقاله با پایگاه دانش مهاجرتی لایزرو همراه باشید تا با جزئیات کامل شرایط سنی ثبت نام لاتاری را به شما بگوییم.

حداقل،حداکثر سن مجاز در ثبت نام لاتاری(مجرد، متاهل و زیر 18) ثبت نام لاتاری شرایط سنی ندارد، در صورتی که شرایط عمومی لاتاری را داشته باشید می توانید ثبت نام کرده و شانس خود را امتحان کنید.
ثبت نام لاتاری شرایط سنی ندارد، در صورتی که شرایط عمومی لاتاری را داشته باشید می توانید ثبت نام کرده و شانس خود را امتحان کنید.
مقاله های مرتبط

حداقل سن برای ثبت نام لاتاری

در اغلب اوقات داشتن حداقل سن برای ثبت نام لاتاری اولین سوالی است که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود. در ثبت نام لاتاری حداقل سن مطرح نیست به طوری که حتی یک کودک تازه متولد شده هم می تواند زیر مجموعه کیس اصلی در لاتاری قرار بگیرد. در شرایط عمومی لاتاری فرزندانی که بالای ۲۱ سال هستند نمی توانند به عنوان زیر مجموعه کیس اصلی در لاتاری ثبت نام کنند بنابراین کسانی که بالای ۲۱ سال سن دارند باید جداگانه در لاتاری ثبت نام کنند.

افراد زیر ۲۱ سال که دارای دیپلم نیز هستند، یک فرصت برای افزایش شانس خود در برنده شدن دارند به این شکل که هم می توانند زیر مجموعه خانواده خود ثبت نام کنند و هم به صورت جداگانه در ثبت نام کنند. 

حداکثر سن برای ثبت نام لاتاری

همانطور که بیان شد چیزی به عنوان حداقل یا حداکثر سن برای ثبت نام لاتاری وجود ندارد، در هر سنی که هستید و اگر شامل شرایط عمومی لاتاری هستید می‌توانید ثبت نام کنید و شانس خود را امتحان کنید. پیشنهاد ما برای افزایش شانس برنده شدن، ثبت نام دوشانسه است، بهتر است بدانید که ثبت دوشانسه مختص متاهل ها است و مجرد ها نمی توانند از ثبت دوشانسه بهره مند شوند. اگر در رابطه با ثبت نام دوشانسه اطلاعاتی ندارید مقاله افزایش شانس برنده شدن در لاتاری از طریق ثبت دوشانسه را مطالعه کنید.

البته ناگفته نماند که مجرد ها نیز می توانند یک بار زیر مجموعه خانواده و یک بار به عنوان کیس اصلی ثبت نام کنند که این امر منجر به افزایش شانس برنده شدن در لاتاری در مجرد ها می شود.

شرایط سن ثبت نام لاتاری برای افراد متاهل

به طور خلاصه چیزی به عنوان شرایط سنی ثبت نام لاتاری برای افراد متاهل وجود ندارد، نکته حائذ اهمیت این است که متاهل ها بدانند در ثبت نام لاتاری تنها می توانند فرزندان زیر ۲۱ سال را در فرم ثبت نام وارد کنند. در صورتی که فرزندان بالای ۲۱ سال خود را در فرم لاتاری ثبت نام کنید این اقدام باعث ریجکت یا رد شدن شما نمی شود بلکه پس از برنده شدن اجازه همراهی فرزندان بالای ۲۱ سال به شما داده نمی شود، پس بهتر است از همان ابتدا طبق قوانین عمل نمایید.

زن یا مرد متاهل، حتی اگر زیر ۲۱ سال سن داشته باشند نمی‌توانند زیر مجموعه پدر یا مادر خود در لاتاری ثبت نام کنند. فرد متاهل به عنوان کیس اصلی تلقی می‌شود، این بدان معنی است که زن یا مرد متاهل می بایست اطلاعات همسر خود را در فرم لاتاری ذکر کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال آن را با ما در میان بگذارید.

این نکته را دوباره بازگو می‌کنیم، افراد متاهل برای افزایش شانس خود حتما از ثبت نام دوشانسه استفاده کنند; دلیل تاکید ما، مشاهده سوابق برنده های سال های گذشته است که با این روش (ثبت دوشانسه) توانسته اند در لاتاری برنده شده و اکنون خود را در خاک آمریکا ببینند.

شرایط ثبت نام لاتاری برای افراد مجرد

مجردها در هنگام ثبت نام اگر بالای ۲۱ سال سن دارند بایستی به عنوان کیس اصلی یا به بیان ساده تر به شکل انفرادی اقدام به ثبت نام کنند و اگر زیر ۲۱ سال هستند و دارای دیپلم تیز هستند، می توانند هم به عنوان زیر مجموعه و هم به عنوان کیس اصلی ثبت نام کنند و با یک تیر دونشان را بزنند.

توجه کنید که اگر در هنگام ثبت نام بالای ۲۱ سال نداشته باشید می‌توانید زیر مجموعه خانواده خود ثبت نام کنید. این شبه برای برخی پیش می آید که برندگان لاتاری پس از طی مراحل اداری حدودا ۲ سال طول می‌کشد که به آمریکا برسند و بر همین اساس فرزند آنها در زمان ثبت نام باید ۱۸ یا ۱۹ سال داشته باشد که این باور به طور کامل غلط است.

ثبت نام لاتاری برای افراد زیر 18 سال

اکثر ما می دانیم که رسیدن به ۱۸ سال یعنی رسیدن به سن قانونی، اما این قانون در لاتاری در نظر گرفته نمی‌شود. یعنی کسانی که بالای ۲۱ سال سن دارند نمی توانند زیر مجموعه کیس اصلی (‌پدر یا مادر) ثبت نام کنند و می‌بایست خود به عنوان کیس اصلی اقدام به ثبت نام کنند. بدیهی است که شرایط لاتاری برای افراد بالای ۲۱ سال تفاوتی ندارد.

شرایط ثبت نام لاتاری برای افراد زیر 18 سال

همانطور که بیان شد ثبت نام لاتاری برای افراد زیر 18 سال مانعی ندارد و فقط باید شرایط عمومی لاتاری را دارا باشند. شرایط ثبت نام لاتاری برای افراد زیر 18 به شرح زیر است.

  • داشتن دیپلم یا ۱۲ سال تحصیل
  • در صورت نداشتن دیپلم متقاضی بایستی ثابت کند که حداقل دارای ۲ سال سابقه کار است.
  • محل تولد متقاضی باید در کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری باشد.
  • عکس مناسب برای ثبت نام

اگر شرایط بالا را داشته باشید در هر سنی می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید و پس از برنده شدن و طی کردن مراحل اداری و سفارتی، وارد خاک آمریکا شوید. در مقاله شرایط ثبت نام لاتاری به طور کامل به آن پرداخته شده است. در مقاله های آتی به طور کامل در مورد مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری صحبت کرده و مرحله به مرحله شما را راهنمایی خواهیم کرد. 

سن فرزندان در ثبت نام لاتاری

تنها نکته ای که می بایست درباره سن فرزندان در ثبت نام لاتاری دقت کنید این است که فرزند زیر مجموعه کیس اصلی نباید بالای ۲۱ سال باشد، فرزندانی بالای ۲۱ سال به صورت جداگانه می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند.

ثبت نام فرزندان بالای ۲۱ سال در لاتاری

به هیچ وجه امکان ثبت نام فرزندان بالای ۲۱ سال در لاتاری وجود ندارد و اگر اقدام به ثبت فرزندان بالای ۲۱ سال خود کنید فرم شما ریجکت یا رد نمی‌شود بلکه پس از برنده شدن در لاتاری اجازه همراهی با شما یا به بیان ساده تر اجازه مهاجرت همراه شما را نخواهند داشت. پس بهتر است از همان ابتدا از ثبت نام فرزندان بالای ۲۱ سال در لاتاری خودداری کنید.

سوالات متداول

سوال: اگر فرد مجرد در زمان ثبت نام لاتاری ۲۰ سال سن داشته باشد می تواند در لاتاری ثبت نام کند؟ 

پاسخ: در صورتی که دارای مدرک دیپلم است می‌تواند ثبت نام کند.

سوال: اگر فردی ۱۸ سال سن داشته باشد می تواند هم به عنوان کیس اصلی و هم زیر مجموعه خانواده ثبت نام کند؟

پاسخ: بله، هم می تواند به عنوان زیر مجموعه ثبت نام کند و در فرم دیگر به عنوان کیس اصلی ثبت نام کند.

سوال: دختر متاهل که زیر ۲۱ سال سن داشته باشد می‌تواند زیر مجموعه پدر یا مادر خود ثبت نام کند؟

پاسخ: خیر، متاهل ها بایستی با همسر خود اقدام به ثبت نام کنند و همسر خود را به عنوان زیر مجموعه وارد کنند.

سوال: زن یا مرد متاهل می تواند بدون وارد کردن اطلاعات همسر خود در لاتاری ثبت نام کند؟

پاسخ: خیر، می بایست اطلاعات همسر خود را نیز وارد کند و همسرش را به عنوان زیر مجموعه خود تعیین کند.

سخن پایانی

تقریبا همه چیز درباره شرایط سنی ثبت نام در لاتاری را بازگو کردیم، باز هم در اینجا اشاره می کنیم که لاتاری شرایط سنی ندارد و هرکسی با هر سنی می تواند در لاتاری ثبت نام کند. در صورتی که با روش های مهاجرت آشنایی داشته باشید خواهید دانست که لاتاری ارزان ترین روش مهاجرت است که نظیر این روش را هیچ کشوری به غیر از آمریکا در دنیا ندارد. در اینجا بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که فقط آمریکا برنامه لاتاری ( ویزای تنوع نژادی ) را دارد، اینکه گفته می‌شود لاتاری کانادا یا لاتاری اروپا تماما کذب است بهتر است به آنها توجه نکنید و گول افراد سودجو را نخورید.

ما در لایزرو تمام تلاش خود را می‌کنیم که بدون بزرگ نمایی و در صداقت کامل حقایق و دانش مهاجرتی را بازگو کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید از بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوال شما را می‌دهند.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات