" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

اسپانسر برندگان لاتاری: چگونه آن را پیدا کنیم؟ + فرم

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

در مطالب قبلی سایت توضیح دادیم که یکی از راه های جبران نداشتن تمکن مالی لاتاری، معرفی اسپانسر لاتاری است. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد حامی مالی لاتاری صحبت کرده و نحوه پیدا کردن آن را بیان کنیم. در ابتدای مقاله توضیح خواهیم داد که اسپانسر در لاتاری چیست؟ و در ادامه فرم اسپانسر لاتاری و شرایط آن را بیان خواهیم کرد.

در انتهای مقاله نیز توضیح می‌دهیم که در صورت نداشتن اسپانسر لاتاری باید چه کاری انجام دهیم و چگونه اسپانسر لاتاری پیدا کنیم. اگر شما جز آن دسته از برندگان لاتاری هستید که احتمال می‌دهید حتما به اسپانسر نیاز دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با لایزرو همراه باشید.

سایت لایزرو یک دانشنامه تخصصی و رایگان برای مهاجرت و سفرهای خارجی است. هدف ما ارائه اطلاعات صادقانه و بدون بزرگنمایی به شما مخاطب عزیز است، تا به این ترتیب بتوانید آگاهی خود را افزایش دهید و بتوانید بهترین تصمیم‌ها را برای آینده خود بگیرید.

مقاله های مرتبط

اسپانسر در لاتاری چیست؟

همانطور که در مقاله های قبلی توضیح دادیم، یکی از مدارک برندگان لاتاری در هنگام مصاحبه سفارت، ارائه گواهی تمکن مالی است. این مدرک به افسر سفارت نشان می‌دهد که شما توانایی مالی کافی برای شروع زندگی جدید خود در آمریکا را دارید و برای تامین زندگی خود قصد استفاده از کمک های دولتی را نخواهید داشت.

در صورت نداشتن تمکن مالی لاتاری، می‌توانید یکی از دوستان و آشنایان خود در آمریکا را به عنوان حامی مالی معرفی کنید. در واقع شما با اینکار به افسر سفارت می‌گویید، حتی اگر از عهده هزینه های شروع زندگی در آمریکا برنیایم، شخصی در آمریکا وجود دارد که من را کمک می‌کند و از لحاظ مالی مرا حمایت خواهد کرد.

به شخصی که شما به عنوان حامی مالی در آمریکا معرفی کرده‌اید، اصطلاحا اسپانسر لاتاری یا اسپانسر مالی لاتاری گفته می‌شود. در حال حاضر معرفی اسپانسر برای برندگان لاتاری ضروری نیست و فقط ارائه گواهی تمکن مالی کفایت می‌کند؛ اما گاهی اوقات سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان با وجود ارائه گواهی تمکن مالی، از برندگان لاتاری تقاضای اسپانسر می‌کند و گاهی نیز به دلیل نداشتن تمکن مالی لاتاری، وجود اسپانسر برای برندگان لاتاری ضروری می‌شود. در نتیجه بهتر است که با نحوه معرفی و پیدا کردن اسپانسر برندگان لاتاری آشنا باشید.

شرایط اسپانسر برای برندگان لاتاری

  • اسپانسر یا حامی مالی برنده لاتاری باید شهروند یا مقیم قانونی (دارنده گرین کارت) آمریکا باشد.
  • اسپانسر برنده لاتاری باید نشان دهد که منابع مالی کافی برای حمایت از برنده لاتاری و افراد زیرمجموعه او را در اختیار دارد و درضمن دسترسی کافی به این منابع مالی دارد.
  • نیازی نیست که اسپانسر لاتاری حتما رابطه خانوادگی با برنده لاتاری داشته باشد، دوستان شما نیز می‌توانند اسپانسر لاتاری باشند.
  • اسپانسر باید شاغل باشد و حداقل مالیات سال آخر را پرداخت کرده باشد.
  • حداقل درآمد سالیانه اسپانسرباید مطابق با جدول زیر باشد، اگر میزان درآمد سالیانه به اندازه جدول زیر نیست، باید 5 برابر مابه تفاوت درآمد سالیانه خود و عدد ذکر شده در جدول، دارایی داشته باشد.

تعداد اعضای خانواده اسپانسر + تعداد افرادی که قصد حمایت مالی از آن‌ها را دارد

حداقل درآمد سالیانه اسپانسر

2

24,650 $

3

31,075 $

4

37,500 $

5

43,925 $

6

50,350 $

7

56,775 $

8

63,200 $

بیشتر از 8 نفر

به ازای هر نفر بیشتر، 6,425 دلار اضافه خواهد شد

فرم اسپانسر لاتاری

اگر قصد معرفی اسپانسر در لاتاری را دارید، باید توجه کنید که فرم ویژه و به خصوصی برای اسپانسرلاتاری وجود ندارد. به طوری کلی برای معرفی اسپانسردر فرآیند گرفتن ویزای آمریکا، دو فرم I-134 و I-864 وجود دارد. فرم I-864 برای معرفی اسپانسر در ویزاهای خانوادگی و کاری است. فرم I-134 برای معرفی حامی مالی در ویزاهای توریستی و تحصیلی است.

برای دانلود فرم اسپانسر لاتاری یا فرم I-134 کلیک کنید.

برای معرفی اسپانسر در لاتاری باید از همان فرم I-134 استفاده کنید که برای ویزاهای توریستی و تحصیلی نیز استفاده می‌شود. بنابراین فرم اسپانسر لاتاری نیز همان فرم I-134 است. فرم I-134 یا همان فرم اسپانسر لاتاری به طور رسمی با نام اعلامیه حمایت مالی (Declaration of Financial Support) شناخته می‌شود.

به طور کلی فرم I-134 دارای بخش‌های زیر است:

  • مشخص کردن اینکه برنده لاتاری فرم را تکمیل کرده است یا اسپانسر
  • بخش مربوط به مشخصات و اطلاعات برنده لاتاری
  • بخش مربوط به اطلاعات و مشخصات اسپانسر برنده لاتاری
  • بخش مربوط به توضیحات، اطلاعات تماس و امضای برنده لاتاری
  • بخش مربوط به توضیحات، اطلاعات تماس و امضای اسپانسر لاتاری
  • اطلاعات تماس و امضای مترجم (در صورتی که مترجم فرم را برای شما تکمیل کرده باشد. )
  • سایر اطلاعات

بیشتر بدانید: بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر زمان داریم؟

چگونه اسپانسر لاتاری پیدا کنم؟

اگر به هر دلیلی نیاز به اسپانسر لاتاری دارید، نباید نگران باشید. نداشتن اسپانسر لاتاری مشکل غیرقابل حل نیست! همانطور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، اسپانسر لاتاری حتما نباید جز اعضای خانواده شما باشد، هر شخصی که شهروند یا مقیم قانونی (دارنده گرین کارت) آمریکا باشد، می‌تواند با تکمیل فرم اسپانسر لاتاری، اسپانسر شما شود.

شما می‌توانید فرم اسپانسر لاتاری را به رایگان از سایت اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) دانلود کرده و آن را تکمیل کنید. از آنجا که تکمیل و تهیه این فرم هزینه ای برای اسپانسر شما ندارد، بنابراین دست شما برای پیدا کردن اسپانسر بسیار باز است.

پس باز هم می‌گوییم: نداشتن اسپانسر لاتاری مشکل بسیار حاد و غیرقابل حل نیست. می‌توانید با دوستان و آشنایان خود که مقیم کشور آمریکا هستند، صحبت کنید و شرایط اسپانسر لاتاری را به آن‌ها توضیح دهید. معمولا به همین راحتی می‌توانید یک اسپانسر برای خود پیدا کنید، چرا که معرفی او به راحتی تکمیل و امضای یک فرم است.

اگر نتوانستید به این شکل کار خود را پیش ببرید، معمولا همیشه افرادی وجود دارند که به ازای دریافت مبلغی پول این کار را برای شما انجام دهند و فرم اسپانسر لاتاری را برای شما امضا کنند. بنابراین اگر تمکن مالی لاتاری ندارید یا افسر سفارت از شما تقاضای اسپانسر لاتاری دارد، می‌توانید بعد از پیدا کردن یک دوست در آمریکا، این کار را انجام دهید.

فقط در نظر داشته داشته باشید اگر اسپانسر قصد حمایت بیش از یک نفر را دارد، باید برای هرکدام از آن‌ها فرم I-134 را به صورت جداگانه تکمیل و امضا کند. در ضمن توجه کنید که اگر فرد در فرم‌های I-134 آگاهانه و به عمد اطلاعات غلط را وارد و یا اطلاعات لازم  و واقعیت را پنهان کند، این فرم باطل می‌شود و ممکن است از مزایای مهاجرتی از جمله ویزا یا حقی که او درخواست کند، محروم شده و جریمه سنگین شود. بنابراین در هنگام تکمیل فرم، حتما دقت لازم را داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم که اسپانسر در لاتاری از شرایط ضروری برای برندگان لاتاری نیست و فقط در برخی اوقات برندگان لاتاری مجبور به معرفی اسپانسر هستند. در این مقاله شرایط اسپانسر برای برندگان لاتاری بیان کردیم و فرم اسپانسر برندگان لاتاری را به همراه بخش‌ های آن، برای شما شرح دادیم.

در آخر مقاله نیز بیان کردیم که در صورت نداشتن اسپانسر لاتاری، نباید ناامید شوید و توضیح دادیم که برای پاسخ به سوال چگونه اسپانسر لاتاری پیدا کنم؟ روش های زیادی وجود دارد که می‌توانید با کمی تلاش به آن‌ها دست پیدا کنید.

امیدواریم با نوشتن این مطلب توانسته باشیم نگرانی شما را در این زمینه برطرف کنیم و در گرفتن تصمیم مناسب شما را یاری کنیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر، آن را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات