" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

جایزه برنده شدن در لاتاری چیست؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

کلمه لاتاری به معنای بخت آزمایی و قرعه‌کشی است و این واژه اساسا به دو برنامه اطلاق می‌شود که اولین آن لاتاری پولی است که با خرید بلیط هایی در بخت آزمایی شرکت داده می‌شوید; دومین آن لاتاری گرین کارت آمریکا است که با برنده شدن در آن ویزا اقامت دائم آمریکا را دریافت خواهید کرد. هر دو واژه و برنامه لاتاری در بین ایرانیان مرسوم است و ما در این مقاله قصد داریم جایزه برنده شدن در لاتاری چه لاتاری گرین کارت آمریکا و چه لاتاریی پولی را به شما بگوییم.

سایت لایزرو یک دانش‌نامه رایگان مهاجرتی است که هدف از ایجاد آن ارائه اطلاعات صادقانه و بدون بزرگنمایی برای افزایش آگاهی شما مخاطبان عزیز است. چنانچه قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با لایزرو همراه باشید.

مقاله های مرتبط

جایزه برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا

جایزه قرعه کشی ویزای تنوع نژادی ایالات متحده آمریکا که با نام DV Lottery مرسوم است، جایزه پولی یا نقدی نیست. در عوض، جایزه برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا، فرصت درخواست گرین کارت و در نهایت مهاجرت به ایالات متحده است. برنده شدن در لاتاری DV اولین قدم در این فرآیند است، اما گرین کارت آمریکا را تضمین نمی‌کند. شرکت کنندگانی برنده در کشور محل تولد خود رتبه بندی می شوند و اولین برنده از هر کشور اولین فرصت برای درخواست ویزا داده می شود.

با این حال، به دلیل تعداد زیاد ورودی ها و تعداد محدود ویزاهای موجود، بسیاری از ورودی ها باید منتظر بمانند تا درخواست دهند و در نهایت همه آنها ویزا دریافت نخواهند کرد.

لاتاری گرین کارت راهی است برای افرادی از کشورهایی که نرخ مهاجرت بالایی دارند یا از کشورهایی که برنامه های مهاجرت مستقیم با ایالات متحده ندارند تا به طور بالقوه به ایالات متحده مهاجرت کنند. مهم است توجه داشته باشید که حتی اگر در لاتاری برنده شوید، باید هنوز مراحل درخواست گرین کارت را طی کنید و تایید آن تضمین نشده است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده سالانه تعداد ۵۰ هزار ویزا را بین شرکت کنندگان هر دوره قرعه کشی می‌کند، در هر دوره تعداد برندگان لاتاری گرین کارت ببیشتر از تعداد ویزاها است بنابراین بهتر است پس از برنده شدن در لاتاری فورا اقدام به انجام مراحل پس از آن کنید تا شانس دریافت ویزا را از دست ندهید.

در صورتی که در سایت رسمی و اصلی لاتاری ثبت نام خود را انجام دهید، هیچ هزینه ای جهت ثبت نام لاتاری لازم نیست بپردازید، اما اگر در لاتاری انتخاب شدید و درخواست ویزای تنوع را انتخاب کردید، باید هزینه های اجباری درخواست گرین کارت را بپردازید.

درخواست شما باید پردازش شود و ویزای شما تا پایان سال مالی که برای آن انتخاب شده اید صادر شود، در غیر این صورت ورودی برنده شما باطل خواهد شد. این بسیار مهم است زیرا تعداد ویزاهای موجود با گذشت زمان کاهش می‌یابد و ممکن است تا زمانی که بتوانید درخواست دهید ویزا دیگری باقی نماند.

به طور خلاصه، "جایزه برنده شدن در لاتاری"، ویزا و اقامت دائم ایالات متحده است، برنده شدن در لاتاری تمام ماجرا نیست و اتفاقا چالش و الزامات پس از برنده شدن در لاتاری بیشتر از ثبت نام در آن است. هر برنده لاتاری بایستی روند درخواست ویزای لاتاری را طی کنند، منتظر مصاحبه لاتاری خود و سپس دریافت ویزا باشند.

جایزه برنده شدن در لاتاری پولی

نوع دیگری از برنامه لاتاری وجود دارد که به برندگان آن جایزه نقدی اعطا می‌شود، جایزه برنده شدن در لاتاری پولی مقدار پولی است که به برنده بخت آزمایی تعلق می گیرد که معمولاً بالاترین مقدار ممکن برای برنده شدن در آن بازی است.

جک‌پات‌های بخت‌آزمایی، مانند جک‌پات‌های بازی‌هایی مانند Mega Millions و Powerball، بر اساس مقدار پولی که در یک دوره مشخص توزیع می‌شود، محاسبه می‌شوند، اگر مجموع جوایز فعلی در سالیانه برای 30 سال سرمایه‌گذاری شود. این بدان معناست که برنده ابتدا یک پرداخت و سپس 29 پرداخت سالانه دریافت می کند که هر سال 5٪ افزایش می یابد.

اگر برنده قبل از انجام تمام پرداخت ها بمیرد، پرداخت های باقی مانده بخشی از دارایی برنده می شود. اندازه اولین پرداخت متفاوت است اما به گونه ای طراحی شده است که بخش قابل توجهی از کل جکپات باشد. به عنوان مثال، در مورد جکپات Mega Millions، اولین پرداخت تقریباً 1.5٪ از مبلغ جکپات است که برای یک جکپات 1.765 میلیارد دلاری، نزدیک به 26.5 میلیون دلار خواهد بود. پس از آن، پرداخت هر سال 5 درصد افزایش می یابد.

سخن پایانی

هر آنچه که برای پاسخ به سوال جایزه برنده شدن در لاتاری چیست را به شما گفتیم امیدواریم استفاده کامل را از این مقاله برده باشید. لایزرو خدمات متنوع برای کمک به کسانی که قصد مهاجرت دارند ارائه می‌دهد. یکی از آنها ثبت نام در لاتاری می‌باشد.

یشنهاد می‌کنیم ابتدا از پیش ثبت نام لاتاری لایزرو استفاده کنید و اگر تمایلی به این کار ندارید پس از شروع لاتاری در همان روزهای ابتدایی ثبت نام خود را تکمیل کنید زیرا در روزهای پایانی ترافیک سایت اصلی لاتاری بالا رفته و باعث می‌شود که ثبت فرم به سختی انجام شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال آن را از بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید، کارشناسان لایزرو در اسرع وقت پاسخ سوال شما را خواهند داد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات