" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

راهنما و لیست واکسن های مدیکال آمریکا: کارت واکسن بین المللی

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

در مقاله های قبلی سایت لایزرو گفتیم که کارت واکسن بین المللی یکی از مهم ترین مدارک برندگان لاتاری است که در هنگام مدیکال لاتاری باید آن را همراه داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم به صورت ویژه درباره کارت واکسن بین المللی مخصوص برندگان لاتاری و نحوه دریافت آن صحبت کنیم.

اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، توضیح می‌دهیم که چگونه کارهای واکسیناسیون خود را پیگیری کنید، از لیست واکسن های مورد نیاز برندگان لاتاری آگاه خواهید شد و در نهایت هزینه گرفتن کارت واکسیناسیون بین المللی را متوجه می‌شوید.

سایت لایزرو یک دانش نامه رایگان مهاجرتی است، هدف ما از ایجاد لایزرو این است که بتوانیم تمام سوالات و ابهامات شما را پاسخ دهیم و دانش مهاجرتی شما را افزایش دهیم. خوشحال می‌شویم که با ارسال نظرات و سوالات خود، ما را در این کار یاری کنید.

کارت واکسن ویژه ویزای آمریکا چیست؟

واکسیناسیون طبق قوانین بهداشت آمریکا، یکی از شرط های اصلی برای صدور ویزای مهاجرتی آمریکا (لاتاری، خانوادگی و...) است. این مساله به قدری مهم است که در قسمت سوالات امنیتی فرم DS هم وجود دارد و در آنجا پرسیده شده است که آیا طبق قوانین آمریکا واکسینه شده‌اید یا خیر.

بنابراین شما باید مدرک معتبری ارائه کنید که نشان می‌دهد طبق قوانین آمریکا واکسن زده اید و این مدرک را باید در هنگام معاینات مدیکال به پزشک معتمد سفارت آمریکا نشان دهید. کارت واکسن ویژه ویزای آمریکا یا کارت واکسن بین المللی، همان مدرک معتبری است که نشان می‌دهد شما به صورت کامل واکسینه شده‌اید.

خوشبختانه قوانین واکسیناسیون در آمریکا و ایران تفاوت چندانی با هم ندارند. اگر شما از بدو تولد تمام واکسن های مورد نیاز بهداشت ایران را تزریق کرده باشید، کارت واکسن شما تقریبا کامل است و فقط باید نسخه بین المللی آن را دریافت کنید.

لیست واکسن های مورد نیاز ویزای آمریکا چیست؟

طبق قوانین واکسیناسیون آمریکا، شما متناسب با سن خود باید دوزهای ضروری از واکسن های زیر را تزریق کرده باشید:

  • هپاتیت آ
  • هپاتیت ب
  • آنفولانزای فصلی
  • آنفولانزا نوع ب (HIB)
  • سرخک
  • اوریون 
  • آبله‌مرغان (واریسلا)
  • مننگوکوک
  • پنوموکوک
  • سیاه‌سرفه
  • فلج اطفال
  • روتاویروس
  • توکسوئید دیفتری و کزاز-دی تی

اینکه از هر واکسن باید چند دوز و در چه سنی تزریق شود، اطلاعاتی است که می‌توانید از مراجع بهداشتی و درمانی بپرسید. در ادامه توضیح خواهیم داد که برای دانستن لیست واکسن های مورد نیاز خود، باید به کجا مراجعه کنید.

برندگان لاتاری چگونه باید کارت واکسیناسیون بین المللی بگیرند؟

اگر از برندگان لاتاری هستید، از همان روزی که متوجه برنده شدن در لاتاری شدید، به دنبال گرفتن کارت واکسیناسیون بین المللی خود باشید. برای این کار باید به انیستیتو پاستور مراجعه کنید و در آنجا بگویید که برای گرفتن کارت واکسیناسیون ویژه ویزای آمریکا آمده اید.

در انیستیتو پاستور، سوابق واکسیناسیون شما بررسی می‌شود. اطلاعات واکسیناسیون شما یا به صورت سیستمی وجود دارد یا اینکه باید کارت واکسن های قدیمی خود را به همراه داشته باشید.

در صورتی که واکسنی را تزریق نکرده باشید، به شما راهنمایی های لازم در خصوص تزریق واکسن ارائه می‌شود. بعضی از واکسن ها را می‌توان در همان لحظه و در همان جا تزریق کرد. اما بعضی از واکسن ها چند دوزی هستند و باید هر چند ماه یکبار مراجعه کنید و دوز جدید واکسن را دریافت کنید.

برخی واکسن ها نباید در نزدیکی زمان مدیکال شما تزریق شوند و برخی دیگر از واکسن ها برعکس هستند، یعنی باید در نزدیکی زمان مدیکال شما تزریق شوند. برخی اوقات نیز در یک زمان خاص موجودی واکسن وجود ندارد و باید چند هفته منتظر باشید.

پس با توجه به سوابق قبلی واکسیناسیون شما، امکان دارد که کامل شدن کارت واکسن شما از چند روز تا چند ماه زمان ببرد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برندگان لاتاری از همان زمانی که متوجه برنده شدن در لاتاری می‌شوند، کار تکمیل کارت واکسیناسیون خود را پیگیری کنند تا بعدا با مشکل کمبود زمان مواجه نشوند.

خوشبختانه تمام مراحل واکسیناسیون برندگان لاتاری در ایران قابل انجام است و در نهایت بعد از واکسیناسیون کامل، یک کارت واکسن بین المللی برای شما صادر می‌شود که برای ارائه به سفارت و پزشک معتمد سفارت کاملا معتبر است.

هزینه گرفتن کارت واکسن بین المللی چقدر است؟

واکسیناسیون در ایران رایگان است، بنابراین اگر در طول زندگی خود، تمام واکسن های ضروری را به صورت رایگان دریافت کرده اید. منتها اگر به هر دلیلی واکسنی را نزده اید، باید در انیستیتو پاستور هزینه آن را پرداخت کنید و آن واکسن به شما تزریق خواهد شد.

در کل هزینه گرفتن واکسیناسیون کاملا به این بستگی دارد که چند واکسن قرار است به شما تزریق شود. اگر همه واکسن ها را قبلا دریافت کرده باشید. هزینه دریافت کارت واکسن بسیار کم خواهد بود، به طوری که در مقابل سایر هزینه های برندگان لاتاری، اصلا چیزی به حساب نمی‌آید.

اگر کارت واکسن بین المللی نگیرم، چه مشکلی پیش می‌آید؟

توجه کنید که اگر کارت واکسن شما ناقص باشد، باید آن واکسن را هنگام مراجعه به مدیکال لاتاری

بزنید. از آنجا که مدیکال آمریکا در خارج از کشور انجام می‌شود، هزینه واکسن ها به صورت دلاری از شما گرفته می‌شود و در نتیجه باید هزینه بسیار زیادی را به خاطر هر واکسن پرداخت کنید.

برخی واکسن ها نیز چند دوزی هستند و امکان آن وجود ندارد که با یک تزریق کارت واکسن شما تکمیل شود. در نتیجه امکان به تاخیر افتادن نتیجه مدیکال شما نیز وجود دارد.

در کل حتما توصیه می‌شود که تمام کارهای واکسیناسیون خود را در ایران تکمیل کنید. چرا که در غیر این صورت، در مدیکال آمریکا دچار هزینه های مالی یا زمانی خواهید شد.

سوالات متداول

سوال: برای تزریق واکسن های مربوط به ویزای آمریکا، باید کجا مراجعه کنم؟

پاسخ: باید به انیستیتو پاستور ایران مراجعه کنید. تمام کارهای واکسیناسیون برندگان لاتاری در ایران قابل انجام است.

سوال: چه زمانی باید برای واکسیناسیون لاتاری اقدام کنم؟

پاسخ: با توجه به محدود بودن زمان برندگان لاتاری، توصیه می‌کنیم زمانی که متوجه برنده شدن در لاتاری شدید، کارهای واکسیناسیون و گرفتن کارت واکسن بین المللی را شروع کنید. چون همانطور که در مقاله نوشته شده است، ممکن است مجبور شوید چند دوز از یک واکسن را در ماه های گوناگون تزریق کنید و هر چه زودتر برای این کار اقدام کنید، بهتر است.

سخن پایانی

در این مقاله، هر آنچه که در مورد واکسیناسیون قبل از مدیکال آمریکا لازم است، بررسی شد. اگر تا اینجا با ما همراه بوده باشید، در مورد نحوه گرفتن کارت واکسن بین المللی و لیست واکسن های مورد نیز برای ویزای آمریکا، آگاهی های کافی را به دست آورده اید.

همچنین توصیه های کاربردی نیز در این مطلب وجود داشت که با خواندن آن‌ها می‌توانید زمانبندی مناسب برای تزریق واکسن ها را بدانید و متوجه شوید که هزینه این کار چقدر خواهد بود. امیدواریم توانسته باشیم در افزایش دانش مهاجرتی شما سهمی داشته باشیم. در صورت داشتن سوال بیشتر، آن را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات