" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

بازگشت ترامپ و سرنوشت برندگان لاتاری 2025: چه می‌شود؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

اگر از شرکت کنندگان قدیمی در برنامه لاتاری باشید، احتمالا می‌دانید که در دوره ریاست جمهوری ترامپ دستوراتی از طرف رییس جمهور آمریکا صادر شد که به بن ترامپ مشهور شد و مانع از ورود برندگان ایرانی لاتاری به آمریکا شد.

بعد از اینکه ترامپ از بایدن شکست خورد، این دستورات مهاجرتی لغو شد و برندگان لاتاری از ایران فرصت این را پیدا کردند که وارد آمریکا شوند و زندگی جدید خود را در این کشور شروع کنند. اما حالا که دوباره زمزمه های برنده شدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال می‌آید، برای برندگان لاتاری 2025 از ایران چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر از برندگان لاتاری امسال هستید، مسلما نگران ترامپ و کارهای او هستید و مدام از خود می‌پرسید که برندگان لاتاری امسال از ایران باید چه کاری انجام دهند؟ آیا ترامپ باز هم می‌تواند مانع از ورود ایرانیان شود؟

در این مقاله به بررسی موضوع برنده شدن مجدد ترامپ در انتخابات و سرنوشت برندگان لاتاری خواهیم پرداخت. ابتدا مروری به کارهای گذشته ترامپ و سرنوشت برندگان لاتاری 2020 خواهیم داشت و سپس بیان می‌کنیم که برندگان لاتاری در صورت رییس جمهور شدن ترامپ باید چه کاری انجام دهند و انتظار چه چیزی را داشته باشند. تا انتهای مقاله با لایزرو همراه باشید.

مقاله های مرتبط

ترامپ و سرنوشت برندگان لاتاری از ایران

هنگامی که ترامپ رییس جمهور آمریکا شد، به شدت به دنبال یک سیاست محدود کننده مهاجرتی بود که از ورود مهاجرانی که از نظر او غیرمفید بودند، جلوگیری شود. از نظر ترامپ برنامه لاتاری یک سیاست خوب مهاجرتی نبود و او معتقد بود که فقط مهاجرانی باید وارد آمریکا شوند که متخصص یا ثروتمند هستند و برای آمریکا فایده دارند.

ترامپ معتقد بود که شهروندان کشورهایی که با آمریکا رابطه سیاسی ندارند، نباید وارد آمریکا شوند، بنابراین دستوری صادر کرد که از ورود شهروندان برخی از کشورها به آمریکا جلوگیری شود. این دستور به بن اول ترامپ مشهور شد که توسط قاضی یکی از دادگاه های آمریکا لغو شد.

ترامپ باز هم عقب نشینی نکرد، اشکالاتی که دادگاه به فرمان او گرفته بود، برطرف کرد و فرمان جدیدی صادر کرد که به بن دوم ترامپ مشهور شد. این دستور نیز باز هم توسط یک قاضی تعلیق شد.

تا اینکه در این جنگ میان دادگاه و ترامپ، بالاخره ترامپ پیروز شد و با صدور دستور جدید که به بن سوم ترامپ مشهور شد، توانست به طور کامل مانع از ورود برندگان لاتاری ایرانی به آمریکا شود. در این شرایط سفارت های آمریکا برای برندگان لاتاری ویزا صادر نمی‌کردند و تعداد زیادی از برندگان لاتاری 2020 از ایران، به همین دلیل توانستند از شانس خود استفاده کنند و وارد آمریکا شوند.

بن سوم ترامپ یکی از سخت ترین شرایط مهاجرت ایرانیان به آمریکا در طول تاریخ بود. با اینکه تعدادی از برنده های لاتاری به همین دلیل از ترامپ شکایت کردند و دادگاه هایی نیز به این منظور تشکیل شد، اما هیچکدام نتوانستند حریف بن سوم شوند و در نتیجه پشت دروازه های بسته آمریکا ماندند.

بیشتر بدانید: بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر زمان داریم؟

سرنوشت برندگان ایرانی لاتاری بعد از ترامپ چه شد؟

هنگامی که جو بایدن توانست ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری شکست دهد، به سرعت تمام دستورات ریاست جمهوری ترامپ را لغو کرد، بنابراین برندگان لاتاری 2021 به بعد، شانس این را پیدا کردند که وارد آمریکا شوند و زندگی جدید خود را در این کشور آغاز کنند.

اما برندگان لاتاری از ایران که در سال های ریاست جمهوری ترامپ نتوانسته بودند وارد آمریکا شوند، عملا هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. بارها اخباری منتشر شد که فرصت مجددی برای این برندگان لاتاری ایجاد خواهد شد، اما این اخبار صرفا امیدهای بیهوده بود.

واقعیت این است که طبق قانون آمریکا، برنامه لاتاری دارای سال مالی است، برندگان لاتاری حدود یکسال فرصت دارند که پرونده خود را پیش ببرند و ویزای لاتاری را دریافت کنند. در صورتی که برندگان لاتاری به هر شکل نتوانند مراحل بعد از برنده شدن لاتاری را انجام دهند، یا آنکه به هر صورت نتوانند ویزا دریافت کنند، شانس آن‌ها از بین خواهد رفت و نمی‌توانند در سال های بعد پرونده خود را پیگیری کنند.

این سرنوشتی بود که بر سر برندگان لاتاری 2020 از ایران آمد، ترامپ با بن سوم خود، اجازه ورود به آن‌ها نداد و در سال های بعد نیز سال مالی پرونده این برندگان تمام شده بود و شانس آن‌ها برای همیشه سوخت!

آیا ترامپ باز هم مانع برندگان لاتاری امسال می‌شود؟

سخنرانی های ترامپ نشان می‌دهد که سیاست های او نسبت به گذشته تغییرات بسیار کمی داشته‌اند. ترامپ حتی مخالف کمک بیشتر به جنگ اوکراین است و معتقد است که تمام توجه آمریکا باید به خاورمیانه باشد. همین موضوع نشان می‌دهد که سیاست های او در مقابل ایران و مردم آن تغییری نداشته است.

پس احتمال آنکه ترامپ بعد از برنده شدن، سیاست های قبلی خود را پیش گیرد و فرمان های مهاجرتی مشابه صادر کند، بالاست. ولی به آن معنا نیست که ترامپ به صورت قطعی تمام کارهای قبل خود را تکرار می‌کند! بلکه فقط می‌توانیم بگوییم که به احتمال بالا باز هم مانع از ورود برندگان لاتاری ایرانی خواهد شد و فرمان های قبلی خود را صادر خواهد کرد.

بیشتر بدانید: لاتاری برنده شدم پول ندارم، آیا راهی هست؟

برندگان لاتاری 2025 و ترامپ : تکلیف چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که هنوز مدت زیادی تا انتخابات آمریکا در تاریخ 15 آبان باقی مانده است. بنابراین هنوز زود است که به هر ترتیب ترامپ را برنده انتخابات بدانیم. درست است که نتایج اولیه نظرسنجی ها به نفع اوست. اما هنوز برای نتیجه گیری زود است.

کسانی که از همین الان به صورت قطعی ترامپ را برنده انتخابات می‌دانند، باید پیش گو باشند، چرا که هیچوقت نمی‌توان انقدر زود نتیجه یک انتخابات بزرگ را پیش بینی کرد. پس اگر امروز نتیجه لاتاری خود را بررسی کرده اید و برنده لاتاری هستید، از همین الان نباید نگران ترامپ باشید.

شما در مرحله اول، باید درباره مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری و زمانبندی مراحل لاتاری اطلاعات کافی کسب کنید و مدارک لازم برندگان لاتاری را جمع آوری کرده و نسبت به تکمیل فرم DS260  اقدام کنید.انجام این مراحل هزینه زیادی ندارد و حتی در صورتی که به هر دلیل موفق به مهاجرت نشوید، باز هم ضرر زیادی به شما نخواهد رسید.

توجه کنید که، به جریان افتادن پرونده برندگان لاتاری امسال یا همان کارنت شدن کیس برندگان لاتاری، از مهرماه آغاز می‌شود. انتخابات آمریکا در 15 آبان برگزار می‌شود! حتی اگر ترامپ نیز برنده شود، تا زمانی که رسما وارد کاخ سفید شود و بتواند دستورات جدید صادر کند، چند ماه طول می‌کشد.

شاید ترامپ مانند قبل، با مقاومت های دادگاه در مقابل دستورات خود روبه رو شود و صدور دستوراتش با تاخیر همراه باشد، در نتیجه برندگان لاتاری امسال، حتی با وجود برنده شدن ترامپ، شانس این را دارند که به مصاحبه سفارت آمریکا بروند و ویزای لاتاری خود را دریافت کنند.

پس اگر جز برندگان لاتاری امسال هستید، اصلا ناامید نباشد! از همین الان آگاهی خود را در مورد فرآیندهای دریافت ویزای لاتاری افزایش دهید و مدارک لازم را جمع آوری کنید. اگر قبل از آنکه ترامپ دستوری صادر کند، به مصاحبه سفارت آمریکا بروید، می‌توانید ویزای خود را دریافت کرده و به آمریکا بروید.

اگر بدشانس باشید و همانند برندگان لاتاری 2020، قبل از مصاحبه لاتاری، دستور بن ترامپ مانند قبل صادر شود. در آن صورت شانسی برای دریافت ویزا نخواهید داشت. در آن صورت توصیه می‌کنیم که برای مراحل بعد و مصاحبه در سفارت آمریکا هزینه نکنید تا دچار ضرر مالی نشوید.

بیشتر بدانید: شرایط زندگی، درآمد، کار و تحصیل برندگان لاتاری در آمریکا

در ضمن تجربیات قبلی نشان داده است که در چنین شرایطی، گرفتن وکیل و شکایت در دادگاه های آمریکا نیز مشکلی را حل نمی‌کند و صرفا هزینه بسیار زیادتری را از دست خواهید داد. توصیه می‌کنیم که اگر از شانس بد، دچار چنین مشکلی شدید و قبل از رفتن به مصاحبه با دستور بن ترامپ روبرو شدید، از ادامه فرآیند انصراف دهید، واقعیت را بپذیرید و خود را درگیر هزینه های بیهوده نکنید.

بنابراین در صورت پیروزی ترامپ در انتخاب، برای برندگان لاتاری 2025 هیجان و استرس بسیار زیادی ایجاد خواهد شد. چرا که این برندگان در لبه یک تیغ حرکت خواهند کرد. تعدادی از این برندگان به احتمال زیاد قبل از دستورات ترامپ وارد آمریکا خواهند شد و احتمالا تعداد دیگری از این برندگان به سد ترامپ برخورد خواهند کرد.

سخن پایانی

در صورتی که ترامپ رییس جمهور آمریکا شود، برندگان لاتاری امسال درگیر یک پرونده مهاجرتی نفس گیر و استرس زا خواهند شد. درست همانند یک درب در حال بسته شدن می‌ماند که باید از آن رد شوند، اینکه چند درصد احتمال عبور از آن را خواهند داشت، فقط به اتفاقات آینده بستگی دارد.

در این مقاله توضیح دادیم که برندگان لاتاری امسال در مقابل انتخابات امسال آمریکا چه سرنوشتی را خواهند داشت و همچنین بیان کردیم که برنده های لاتاری 2025 در صورت پیروزی ترامپ باید چه کاری را انجام دهند.

اگر از برندگان لاتاری امسال هستید، حتما با خواندن این مقاله، آگاهی خود را در مورد اتفاقات آینده افزایش دهید و همچنین توصیه می‌کنیم که در هر صورت مراقب سلامتی خود باشید و بدانید که استرس زیاد نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه شما را به دردسرهای جدید خواهد انداخت و موجب می‌شود که از طرف سودجویان دچار ضرر زیادی شوید.

برای آنکه از این اتفاقات تلخ جلوگیری شود، سعی کنید به توصیه های این مقاله عمل کنید و این مطلب را برای دیگر برندگان امسال نیز بفرستید. امیدواریم همیشه بهترین شانس ها برای برندگان لاتاری امسال از ایران رخ دهد.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات