" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

تجربیات مهاجران ایرانی در کانادا: از پشیمانی تا خاطرات و تنهایی

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

اگر جستجویی ساده درباره تجربیات مهاجران ایرانی در کانادا انجام دهید، احتمالا تعداد زیادی محتوا درباره مزیت های مهاجرت و اقامت در کانادا پیدا خواهید کرد که بیشتر آن‌ها حاصل کار موسسات مهاجرتی است. اما آیا مهاجرت به کانادا هیچ نکته منفی یا مشکلی ندارد؟ آیا امکان پشیمانی از مهاجرت به کانادا وجود ندارد؟

این سوالی است که احتمالا با مشاهده برخی از محتواهای تبلیغاتی زندگی در کانادا از خود پرسیده‌اید و به دنبال این هستید که به دور از تبلیغات موسسات مهاجرتی، تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا را بخوانید. اگر به دنبال چنین مطلبی هستید، این مقاله مخصوص شماست.

در این مقاله نه تنها تجربیاتی درباره روزهای اول مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار خواهد گرفت، بلکه تجربیاتی درباره یکسال پس از مهاجرت به کانادا نیز خواهید خواند تا بتوانید از طریق تجربیات دیگران، آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و تصمیم بهتری بگیرید.

این مقاله در واقع جمع آوری تجربیات و خاطرات ایرانیان مقیم کانادا است. همانطور که می‌دانید تجربه و خاطره صرفا تحلیل ذهنی یک شخص درباره شرایط موجود است، بنابراین باید با همین نگاه به این تجربیات نگاه کنید. ممکن است برخی شرایط برای یک نفر موجب پشیمانی از مهاجرت به کانادا شود، ولی همین شرایط برای شخص دیگر مشکل خاصی ایجاد نکند.

هدف از نوشتن این مقاله، ایجاد حس نگرانی یا ترس در ذهن شما نیست و قصد نداریم بگوییم که کانادا کشور ضعیفی است. مطمئنا شما اختیار این را دارید که درباره آینده خود هر تصمیمی را بگیرید. سایت لایزرو یک دانش نامه مهاجرتی رایگان است و هدف از ایجاد آن این است که اطلاعات به صورت صادقانه و بدون بزرگنمایی در اختیار شما قرار گیرد.

بنابراین اگر می‌خواهید از یک دیدگاه دیگر مهاجرت به کانادا را ببینید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. امیدواریم با این مقاله بتوانیم آگاهی شما را در زمینه مهاجرت به کانادا افزایش دهیم و بتوانید با اطلاعات کافی بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

روزهای اول مهاجرت به کانادا

معمولا آنچه که بیشتر شما در صفحات مجازی ایرانیان مقیم کانادا مشاهده می‌کنید، مربوط به روزهای اول مهاجرت به کانادا است. یعنی دقیقا روزهایی که یک شخص به تازگی وارد زندگی جدید خود در کانادا شده است و شاید هنوز با بسیاری از قوانین و شرایط زندگی در کانادا آشنایی نداشته باشد.

کانادا کشوری است که از لحاظ تکنولوژی و اقتصاد در رتبه های بالای جهانی قرار دارد. بنابراین مشخص است که در روزهای اول مهاجرت به کانادا همه چیز بسیار ایده آل باشد. اینکه همه چیز مطابق قانون باشد و برای هر کار روش‌های رسمی و قانونی وجود داشته باشد. یک موضوع فوق العاده برای ایرانیان است که از همان روز اول کاملا قابل مشاهده است.

مشخص است که هیچکس در روزهای اول مهاجرت به کانادا، قرار نیست پشیمان باشد. تمام مهاجران در روزهای اول، آماده‌اند که با سخت ترین شرایط روبرو شوند و بنابراین مشکلاتی که در ابتدا برای آن‌ها به وجود می‌آید، هیچ سختی خاصی نیست! بنابراین اصلا تعجب نکنید که همه در روزهای اول مهاجرت به کانادا از خود ویدئو می‌گیرند و درباره مزیت های زندگی در این کشور سخن می‌گویند.

درست است که کانادا کشور مناسبی برای زندگی است، ولی توجه کنید که این کشور، بهشت بدون نقصی نیست که شرکت های مهاجرتی و یوتیوبرهای تازه کار نشان می‌دهند. بلکه شرایطی برای زندگی در این کشور وجود دارد که موجب پشیمانی از مهاجرت به کانادا می‌شود و شاید این موضوعات و نکات منفی را نتوانید در هر صفحه‌ای پیدا کنید.

گفتن از نکات منفی سود مالی شرکت های مهاجرتی و آمار بازدید ویدئوهای مهاجران را پایین می‌آورد. بنابراین تعجب نکنید که چرا دسترسی به برخی از این اطلاعات سخت است. در نتیجه در این مقاله به روزهای اول مهاجرت به کانادا و مزیت های زندگی در این کشور اشاره نمی‌کنیم، چرا که اطلاعات و محتوای زیادی در این زمینه وجود دارد و می‌توانید آن‌ها را به راحتی مشاهده کنید.

در این مقاله سعی شده است که شرایط مهاجران، یکسال پس از مهاجرت به کانادا بررسی شود. زمانی که شور و شوق اولیه مهاجرت تمام شده است و توانایی مقابله با تمام سختی‌ها کاهش یافته است. در چنین شرایطی واکنش و خاطرات ایرانیان مقیم کانادا چیست؟ در ادامه این موضوع را از جنبه های مثبت و منفی بررسی خواهیم کرد.

یکسال پس از مهاجرت به کانادا

تجربه نشان داده است که زندگی واقعی در کانادا، یک سال پس از مهاجرت به کانادا شروع می‌شود. پس شاید بهترین زمان برای پرسیدن سوال آیا از مهاجرت به کانادا راضی هستید؟ در همین زمان باشد.

در همین زمان است که پشیمانی از مهاجرت به کانادا در برخی از مهاجران شروع می‌شود و در برخی دیگر از مهاجران نیز، آثار رضایت پس از یک دوره زندگی سخت و تنهایی آشکار می‌شود. پس آگاه باشید که هیچ جواب قطعی برای سوال آیا از مهاجرت به کانادا راضی هستید؟ وجود ندارد.

همانطور که گفتیم شرایط مثبت و منفی برای زندگی در کانادا وجود دارد، که شاید برای برخی راضی کننده و برخی پشیمان کننده باشد. بنابراین اگر شخصی از نکات منفی می‌گوید، قصد ترساندن شما را ندارد و اگر نکات مثبت را می‌گوییم قصد تبلیغ و تشویق شما به مهاجرت را نداریم.

اطلاعاتی که در ادامه می‌خوانید، تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا است که از خاطرات ایرانیان مقیم کانادا جمع آوری شده است. این اطلاعات به صورت مصاحبه شخصی یا از صفحات اجتماعی ایرانیانی برداشته شده است که چندین سال است در کانادا زندگی می‌کنند و به خوبی می‌توانند شرایط یک سال پس از مهاجرت به کانادا را برای شما بیان کنند.

در این مقاله فقط سعی کرده ایم که به بیان تجربیات پرتکرار بپردازیم که توسط افراد زیادی بیان شده است و واقعا هم وجود دارد. در جمع آوری تجربه ها و خاطرات دقت زیادی شده است که مسائل غیرواقعی بیان نشود و همه چیز بر اساس واقعیت ها و به دور از بزرگ نمایی یا سیاه نمایی باشد.

کانادا سرزمین سرما و یخبندان

اگر نقشه کانادا را دیده باشید، متوجه وسعت بسیار زیاد این کشور شده اید و احتمالا حدس می‌زنید که این کشور حدود 200 تا 300 میلیون جمعیت داشته باشد، اما تصور شما اشتباه است. کانادا کمتر از 40 میلیون نفر جمعیت دارد و تقریبا تمام این جمعیت یک نوار نازک و استان‌های جنوبی هم مرز با آمریکا ساکن هستند.

قسمت های شمالی کانادا عموما خالی از سکنه و بدون شهر قابل سکونت‌اند و صرفا طبیعت بسیار زیبایی برای گردشگران یا زندگی اسکیموها (سرخپوستان بومی کانادا) هستند. پس دلیل تمرکز جمعیت در جنوب کانادا مشخص است! سرما و یخبندان های بسیار شدید زمستان در تمام شهرها و نقاط کانادا وجود دارد.

این سرما و طوفان های یخ و برف، چیزهایی نیستند که قبلا آن‌ها را دیده باشید و در هنگام دیدنشان شگفت زده خواهید شد. برای ایرانیانی که بیشتر آن ها در هوای گرم و خشک زندگی کرده‌اند، تجربه چنین سرمایی در زمستان بسیار آزاردهنده است و بعضی را به راحتی از زندگی در کانادا پشیمان می‌کند.

توجه کنید که اقلیم کل کشور کانادا همین گونه است و راهی برای فرار از این سرما نیست. کانادا مانند آمریکا نیست که بتوانید یک ایالت گرم مانند تگزاس را برای زندگی انتخاب کنید. در هر ایالتی از کانادا باشید، باید سوز سرما را به جان بخرید. در یک شهر بیشتر و در یک شهر کمتر، تفاوتی ندارد! شما بالاخره با آن مواجه خواهید شد.

خدمات درمانی رایگان اما زجرآور در کانادا

احتمالا تا به حال زیاد شنیده اید که خدمات درمانی در کشورهایی مانند کانادا، انگلیس، آلمان و... به صورت کامل رایگان است و بابت این خدمات پولی از شما دریافت نمی‌شود. اما آیا تا به حال چیزی درباره صف های طولانی در اورژانس‌های این کشور شنیده‌اید؟

اکثر ایرانیانی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، پس از اولین مراجعه به پزشک شگفت زده می‌شوند. معطلی بسیار زیاد در صف دکتر و اورژانس آن‌ها را به شدت متعجب و کلافه می‌کند. آن‌ها انتظار ندارند که در کشوری مانند کانادا برای گرفتن خدمات درمانی انقدر معطل شوند.

نکته تاسف بار این است که حتی اگر دست شما هم شکسته باشد، باید مدت زمان زیادی معطل بمانید تا اقدامات درمانی بر روی شما انجام شود که این موضوع بسیار تعجب آور است. از آنجا که خدمات درمانی در این کشور رایگان است. نسخه نوشتن در کانادا برای پزشکان مسئولیت های زیادی دارد، بنابراین اکثر آن‌ها برای شما دارو نمی‌نویسند و توصیه به استراحت و خوردن غذای مناسب دارند.

خاطرات ایرانیان مقیم کانادا نیز نشان می‌دهد که پس از مدت زیادی معطلی برای پزشک و حال بسیار بدشان، هیچ داروی موثری از پزشک دریافت نکرده‌اند و صرفا توصیه‌هایی همچون نوشیدن آب، استراحت کافی یا خوردن غذای مقوی دریافت کرده‌اند.

بنابراین تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا نشان می‌دهد که ایرانیان مقیم کانادا برای یک بیماری ساده بارها در صف پزشک معطل شده‌اند و در نهایت نتوانسته‌اند نسخه دارویی مناسبی دریافت کنند. به خاطر همین اکثر ایرانیان مقیم کانادا توصیه می‌کنند که در هنگام مراجعه به پزشک، وضعیت بیماری خود را بدتر نشان دهید تا بتوانید آن‌ها را وادار به نوشتن نسخه دارویی کنید.

وضع وقتی بدتر می‌شود، که نیاز به عمل جراحی یا اقدامات درمانی پیچیده تری داشته باشید، در چنین حالتی احتمالا تحمل معطلی و بین یک یا چند ماه بودن در نوبت جراحی، شما را حسابی کلافه خواهد کرد.

در آخر توجه کنید که خدمات درمانی در کانادا، آنطور که فکر می‌کنید رایگان نیست! درست است که هیچ پولی از شما دریافت نمی‌شود، اما شما قبلا پول آن را از طریق پرداخت مالیات پرداخت کرده‌اید. یعنی چه بیمار شوید و چه تا آخر عمر سالم باشید، از شما مالیات سلامت گرفته خواهد شد. فراموش نکنید که در یک اقتصاد قوی، هیچ ناهار مجانی وجود ندارد!

بحران مسکن و محل اقامت در کانادا

اگر مجوز ورود به کانادا را دریافت کرده‌اید، احتمالا به زندگی در شهرهای بزرگی همچون ونکوور، تورنتو، کبک و... فکر می‌کنید. اما باید بدانید که کانادا اخیرا دچار بحران مسکن و اجاره خانه شده است.

در کانادا چیزی به اسم گرفتن ودیعه یا وجه امانت برای اجاره خانه وجود ندارد. تعداد زیادی از مستاجرها به دلیل شرایط بد مالی، بدون پرداخت اجاره، خانه را ترک می‌کنند و پیگیری قانونی برای صاحبخانه ها سخت است. به همین دلیل در برخی مواقع برای اجاره خانه مدارک بسیار زیادی از جمله مدرک تمکن مالی، پرینت حساب بانکی، فیش حقوقی از محل کار و چیزهای دیگر خواسته می‌شود.

تهیه این مدارک برای دانشجویان و افرادی که تازه وارد کانادا شده‌اند، بسیار سخت است. اگر هم خانه‌های خوبی برای اجاره وجود داشته باشد، باید در صف طولانی برای بازدید از آن‌ها بایستید. آیا حاضرید گاهی اوقات برای اجاره خانه در صف بازدید بایستید؟

از طرف دیگر، آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که هزینه اجاره خانه در کانادا در سال‌های اخیر به طور آزاردهنده ای افزایش یافته است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را دارید، حتما از خرج های زندگی خود و تناسب درآمدتان با اجاره خانه مطمئن شوید تا دچار دردسر نشوید. چرا که تعداد زیادی از مهاجران و حتی شهروندان کانادایی با این موضوع دچار مشکل شدید شده‌اند.

حکمرانی شدید قانون و جریمه های سنگین بدون گذشت

تعداد بسیار زیادی از افراد به همین دلیل به کانادا مهاجرت می‌کنند. چرا که از بی قانونی، ضعف قانون یا وجود فساد در کشور خود رنج زیادی می‌کشند، به همین دلیل به کشوری مانند کانادا مهاجرت می‌کنند که در آن قانون حاکم است و برای انجام هر کاری راه قانونی وجود دارد.

اما اگر گاهی عادت به رعایت قانون ندارید، احتمالا شما هم دچار پشیمانی از مهاجرت به کانادا خواهید شد. در کانادا قانون حرف اول و آخر را می‌زند، اگر قانون را رعایت نکنید، به شدت جریمه خواهید شد و تحت هر شرایطی باید آن را بپردازید و نمی‌توانید به بهانه مختلف از آن فرار کنید.

قانون ها بسیار زیاد و حساب شده است. به طور مثال قوانین بسیار زیادی در مورد حیوانات خانگی در کانادا وجود دارد که هیچکدام از آن‌ها در ایران وجود ندارد. به طور مثال بردن حیوان خانگی در زمین بازی کودک جریمه بسیار سنگینی دارد، اگر حیوان خانگی شما خیابان را کثیف کند یا کسی را بترساند، جریمه های بسیار سنگینی برای آن‌ها وجود دارد.

اگر در مجتمع ساختمانی خود، بعد از یک ساعت خاص به هر نحوی برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد کنید، مجازات می‌شوید و اگر مشخص شود در هنگام رانندگی مشروبات الکلی مصرف کرده‌اید، چنان مجازاتی در انتظار شماست که امکان دارد تمام زندگی شما را نابود کند.

پس اینطور تصور نکنید که همه چیز در کانادا آزاد است. اتفاقا شاید قانون بسیاری از آزادی ها را محدود کرده باشد و نحوه جریمه شما توسط قانون نیز بسیار بی رحمانه و شدید است. اگر عادت دارید که به حقوق دیگران و قانون احترام نگذارید، از زندگی در این کشور پشیمان خواهید شد.

هیچ چیزی رایگان نیست، پول همه چیز را باید پرداخت کنید

در اقتصادهای پیشرفته غربی، هیچ گونه خدمات رایگان یا یارانه‌ای یا به نرخ دولتی وجود ندارد. برای استفاده از هر خدمتی باید هزینه آن را پرداخت کنید. در بیشتر شهرهای کانادا حتی برای جمع آوری زباله از درب منزل باید اشتراک هفتگی یا ماهانه خریداری کنید، وگرنه هیچ کس برای برداشتن زباله به در خانه شما مراجعه نمی‌کند.

درست است که بسته های اینترنت نامحدود هستند، اما برای به اشتراک گذاشتن اینترنت گوشی یا لپ تاپ خود، باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید و نمی‌توانید آزادانه اینترنت خود را با همه به اشتراک بگذارید.

سیستم برخی بانک های کانادا نیز به گونه ای است که حتی برای نگهداری پول در حساب از شما کارمزد دریافت می‌شود و برای جابجایی پول یا استفاده از خدمات کارت بانکی، مدام باید کارمزدهای مختلفی را پرداخت کنید، که ایرانیان را شگفت زده خواهد کرد.

مالیات‌های متنوعی وجود دارد و باید هر چند ماه یکبار اظهارنامه مالیاتی تکمیل کنید. هزینه سوخت، انرژی و سایر موارد نیز باید به صورت کامل پرداخت شود. اگر از ایران به کانادا مهاجرت کنید، احتمالا از هزینه سوخت و انرژی بسیار شگفت زده می‌شوید. صرفه جویی در کانادا یک توصیه نیست، بلکه یک روش برای ادامه زندگی است. اگر در مصرف صرفه جویی نکنید، توان پرداخت هزینه ها را نخواهید داشت.

احتمال بی خانمان شدن با چند ماه کار نکردن

کانادا اقتصاد قوی دارد، تورم در این کشور بسیار پایین است. ولی این به آن معنا نیست که همه افراد ساکن در آن از یک زندگی بسیار مرفه و ثروتمند دارند! همانطور که در بخش قبل گفتیم برای استفاده از هر خدمتی در کانادا باید پول بپردازید. چون تورم پایین است، پس معمولا احتیاج به پس انداز کم است و هیچکس به دنبال خرید طلا، ماشین و خانه برای به دست آوردن سود نیست.

خانه خریدن در کانادا معمولا راحت است، شما در خانه ای زندگی می‌کنید که پول آن را ماهیانه و به صورت قسطی می‌پردازید. هر چیز دیگری که بخواهید را می‌توانید به صورت قسطی و اعتباری خریداری کنید، بنابراین خرید لوازمی که دوست دارید، بسیار راحت است.

اما همین سبک زندگی به مرور باعث می‌شود که در هنگام بحران به راحتی نابود شوید. معمولا پس از چند سال زندگی در کانادا و عادت به شرایط آن، به اندازه درآمد خود بدهی دارید یا به همان اندازه خرج خواهید کرد. بنابراین اگر درآمد شما به مدت کوتاهی قطع شود، امکان دارد که به راحتی بی خانمان شوید و به شرایط سختی دچار شوید.

از دست دادن کار در کانادا و بی کار ماندن، یک وحشت واقعی است که دلیل پشیمانی از مهاجرت به کانادا می‌شود. توجه کنید که سبک و روش زندگی در کانادا، کار کردن برای ادامه زندگی است. این سبک باعث می‌شود که نتوانید برای شرایط اضطراری مبلغی را پس انداز کنید.

در نتیجه قبل از مهاجرت به کانادا مطمئن شوید که می‌توانید به صورت پایدار در کانادا کار کنید و درآمد کسب کنید. چرا که از دست دادن کار به راحتی می‌تواند تمام زندگی شما را نابود کند. در این کشور باید همیشه منبع درآمدی برای جبران هزینه ها داشته باشید.

اتفاقات عجیب در ایالت های فرانسه زبان

کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی دارد، زبان رسمی ایالت کبک کانادا، فرانسوی است و حکومت فدرال این منطقه بسیار بر روی استفاده از زبان فرانسوی حساس است. تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا نشان می‌دهد که کارگروهی برای حفاظت از زبان فرانسوی در این ایالت وجود دارد که حتی به شرکت ها مراجعه می‌کند و تاکید دارد که بر روی تمام وسایل حتی نشانگر ماکرویو باید برچسب های زبان فرانسوی چسبانده شود.

این حساسیت ها به قدری است که شما را مجبور می‌کند که از زبان انگلیسی در این ایالت ها استفاده نکنید. با اینکه عده زیادی از کانادایی ها حتی در ایالت ها هم به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما اگر قصد مهاجرت به این ایالت ها را دارید، سعی کنید که تسلط کامل بر روی زبان فرانسوی را داشته باشید تا دچار مشکل و دردسر نشوید.

عقب ماندگی برخی شهرها و ایالت ها

توجه کنید که تمام شهرهای کانادا مانند تورنتو و ونکوور نیستند. در کانادا شهرها و استان هایی وجود دارند که شاید به لحاظ امکانات شهری در حد یک روستا باشند. شهرهایی در کانادا وجود دارند که هنوز از بخاری های هیزمی برای گرم کردن خانه استفاده می‌کنند.

بنابراین به شوق زندگی در کانادا، تصمیم نگیرید که در هر شهر یا ایالتی از کانادا زندگی کنید. قبل از مهاجرت شرایط و امکانات شهر محل زندگی خود را بررسی کنید. آیا می‌توانید زندگی نسبتا خوب شهری خود را رها کنید و در یک شهر کم امکانات زندگی کنید؟ اگر با آگاهی کامل این کار را انجام دهید، مسلما پشیمانی از مهاجرت به کانادا نخواهید داشت.

تحصیل در کانادا و مشکلات احتمالی

تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا نشان می‌دهد که تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز در برخی اوقات با مشکل های غیرمنتظره ای روبرو است. درست است که بیشتر دانشگاه های کانادا در رتبه های بالای جهانی قرار دارند، اما به آن معنا نیست که تمام استادان این دانشگاه ها دارای اخلاق حرفه ای هستند.

متاسفانه برخی اساتید با سخت گیری های بی مورد دانشجویان را بسیار آزار می‌دهند، شاید فکر کنید که این استادها کانادایی هستند و قصد آزار مهاجران را دارند، اما اشتباه می‌کنید، چرا که آمارها نشان می‌دهد بیشتر این استادها خودشان زمانی مهاجر بوده‌اند و حتی برخی شهروند کانادا نیز نیستند.

در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا، خصوصا در مقطع های ارشد یا دکترا را دارید، باید بدانید که استاد راهنمای شما نقش بسیار بزرگی در آینده تحصیلی شما بازی می‌کند. به فکر گرفتن پذیرش به هر قیمت نباشید. حتما درباره اخلاق حرفه‌ای استاد مورد نظر خود تحقیق کنید و از دانشجویان او سوالاتی را بپرسید.

با برخی اساتید قادر به ادامه مسیر تحصیلی خود نخواهید بود. حتما از حقوق خود مطلع باشید تا در صورت سو استفاده آن‌ها، امکان پیگیری و راه چاره داشته باشید. بسیاری از موارد پشیمانی از مهاجرت به کانادا مربوط به مواردی است که استاد راهنما فشار بسیار زیادی را بر روی دانشجو می‌آورد و او را از زندگی می‌اندازد.

در ضمن توجه کنید که تحصیل در کانادا به آن معنا نیست که حتما در یک نظام شایسته سالار و عادلانه تحصیل می‌کنید. گاهی دانشجویانی که توان مالی بالایی دارند، امتحانات یا تکالیف خود را به وسیله دانشجویان هندی انجام می‌دهند.

به طور کلی هندی ها در کانادا حضور بسیار زیادی دارند و در اکثر مشاغل تخصصی یا دانشجویی حضور دارند، همین موضوع باعث می‌شود که برخی موارد نتوانید شغل مورد نظر خود را پس از تحصیلات پیدا کنید و یا مجبور می‌شوید با توقع کمتری مشغول به کار شوید. اگر قصد کار پس از تحصیل در کانادا را دارید، حتما این موارد را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

اگر تمایل دارید بدانید که تجربه های شخصی مهاجران یکسال پس از مهاجرت به کانادا چگونه است و به دنبال دلایل اصلی پشیمانی از مهاجرت به کانادا هستید، در این مقاله اطلاعات خوبی در مورد این موضوعات ارائه شد.

همانطور که گفتیم این مقاله بر اساس تجربه های شخصی مهاجرت به کانادا نوشته شده است و از آنجا که محتوا زیادی درباره مزیت های زندگی در کانادا و روزهای اول مهاجرت به این کشور وجود دارد. در این مقاله سعی شد که به جنبه های دیگری از زندگی در کانادا پرداخته شود که برای برخی ایرانیان شرایط سختی را به وجود آورده است.

هدف از این مطلب بد جلوه دادن کشور کانادا نیست. قصد ما این است که با آگاهی کامل برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. در هر کشور شرایطی وجود دارد که برای برخی خوب و برای برخی دیگر آزاردهنده است، اگر با آگاهی از این شرایط تصمیم خود را بگیرید، مسلما زندگی بهتری در یک کشور جدید خواهید داشت و راحت‌تر می‌توانید خود را با شرایط جدید سازگار کنید.

نظر شما در مورد اطلاعات ارائه شده در این مقاله چیست؟ آیا شما هم تجربه ای مشابه شرایط بالا را تجربه کرده‌اید؟ آیا از مهاجرت به کانادا راضی هستید؟ در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد زندگی در کانادا دارید، خوشحال می‌شویم که آن را در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبان این مقاله به اشترک بگذارید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات