" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

تقویم و زمان‌بندی برندگان لاتاری: چه کاری در چه زمانی باید انجام شود؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

برنامه لاتاری آمریکا بر خلاف سایر روش‌های مهاجرتی به آمریکا، برنامه‌ای است که دارای سال مالی است، به این ترتیب که برندگان لاتاری در هر سال، مدت محدودی فرصت دارند که مراحل بعد از برنده شدن لاتاری را انجام دهند و ویزای خود را دریافت کنند.

در صورتی که برندگان لاتاری این فرصت محدود را از دست دهند، شانس آن‌ها برای همیشه از دست خواهد رفت و دیگر موفق به دریافت ویزا و مهاجرت به آمریکا نخواهند شد. بنابراین زمان بندی برای برندگان لاتاری از همه چیز مهم تر است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که در هنگام دریافت نامه دعوت به مصاحبه کاملا آماده باشند و هیچ فرصتی را از دست ندهند.

اگر با خواندن متن بالا به این فکر افتادید که برندگان لاتاری برای ورود به آمریکا چقدر فرصت دارند؟ این مقاله مخصوص شماست. در این مطلب تمام زمان بندی های لازم برای کارهای برندگان لاتاری آورده شده است. اگر تا انتهای این متن با لایزرو همراه باشید، جواب تمام سوالات خود در مورد زمان مورد نیاز برای کارهای بعد از برنده شدن در لاتاری را دریافت خواهید کرد.

مقاله های مرتبط

برندگان لاتاری چقدر زمان دارند؟

یک برنده لاتاری در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) متوجه می‌شود که برنده لاتاری شده است. باید بدانید که تا ماه اکتبر همان سال (ماه مهر) پرونده برندگان لاتاری آن سال به جریان نخواهد افتاد یا اصطلاحا کیس برندگان لاتاری کارنت نخواهد شد.

در نتیجه برندگان لاتاری در بین ماه می (اردیبهشت) تا ماه اکتبر (مهر) نباید انتظار دریافت نامه دعوت به مصاحبه را داشته باشند. این فرصت چند ماهه بهترین فرصت برای برندگان لاتاری است که کار جمع آوری مدارک خود و تکمیل فرم برندگان لاتاری (DS260) را انجام دهند.

پرونده برندگان لاتاری از ماه اکتبر (مهر) به جریان می‌افتد و برنده های لاتاری بر اساس کیس نامبر به مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا دعوت می‌شوند. روند انجام مصاحبه و صدور ویزا تا سی ام سپتامبر سال بعد میلادی (یعنی شهریور سال بعد) ادامه دارد. بعد از این تاریخ سال مالی برندگان لاتاری بسته می‌شود و پرونده برندگان سال بعد به جریان می‌افتد.

در نتیجه یک برنده لاتاری از زمان برنده شدن حدود یک سال و چهار ماه زمان دارد تا کارهای بعد از برنده شدن لاتاری را انجام دهد و ویزای خود را دریافت کند. توجه کنید که این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نیست!

حتی اگر مصاحبه سفارت آمریکا را انجام داده باشید و ویزای شما صادر نشده باشد، در صورتی که سال مالی تمام شود، پرونده شما به صورت ناقص بسته خواهد شد و نمی‌توانید وارد آمریکا شود.

پس زمان بندی در انجام کار برندگان لاتاری بسیار مهم است. هیچ زمانی نباید هدر برود و باید همه کارها را به بهینه ترین حالت ممکن انجام دهید. با این حال نگران نباشید! در ادامه این مقاله زمان بندی بهینه برای تمام مراحل بعد از برنده شدن لاتاری بیان شده است. امیدواریم با استفاده از این زمان بندی بتوانید تمام کارهای خود را در بهترین زمان ممکن انجام دهید و به هدف خود برسید.

بهتر است بدانید: بازگشت ترامپ و سرنوشت برندگان لاتاری 2025: چه می‌شود؟

زمان مورد نیاز برای جمع آوری مدارک لاتاری و ترجمه مدارک

  شما از زمانی که متوجه می‌شوید برنده لاتاری شده اید، می‌توانید به دنبال جمع آوری مدارک لازم برای ویزای لاتاری باشید. اصل مدارک تحصیلی، مدارک هویتی و ازدواج، گرفتن کارت واکسن بین المللی و دریافت گواهی تمکن مالی لاتاری از جمله مدارک مهمی هستند که باید تهیه کنید.

مدارکی که به زبان فارسی هستند، نیاز به ترجمه دارند، ولی نیازی به مهر دادگستری و مهر وزارت امورخارجه نیست. همین که مهر مترجم رسمی بر روی آن باشد، کافی است.

از آنجا که اعتبار ترجمه مدارک سه ماه تا 6 ماه است. برخی برندگان لاتاری تمایل دارند که بعد از دعوت شدن به مصاحبه ترجمه مدارک خود را انجام دهند تا فقط یکبار این کار انجام دهند، اما این کار اصلا درست نیست!

توصیه می‌کنیم که قبل از تکمیل فرم برندگان لاتاری، حتما مدارک خود را ترجمه کنید و فرم خود را دقیقا همانند اطلاعات ترجمه شده تکمیل کنید. در هنگام مصاحبه لاتاری، تفاوت نوشتار در فرم برندگان لاتاری و ترجمه مدارک گاهی اوقات دردسرساز می‌شود و شاید افسر پرونده از شما درخواست ترجمه جدید کند و همین می‌تواند در حساس ترین زمان، پرونده شما را با تاخیر روبرو کند.

در ضمن دارالترجمه ها نیز معمولا شلوغ هستند و امکان دارد برای یک ترجمه ساده، چند ماه دیگر وقت دهند. بنابراین همیشه سعی کنید که پس از جمع آوری تمام مدارک لاتاری، روند ترجمه آن‌ها را آغاز کنید، تا بعدا دچار دردسر نشوید. حتی اگر تا زمان پایان اعتبار ترجمه مدارک به مصاحبه دعوت نشوید، باز هم به راحتی و با هزینه کمتر می‌توانید اعتبار آن‌ها را تمدید کنید.

نتیجه لاتاری در ماه می (اردیبهشت) اعلام می‌شود و اگر خیلی خوش شانس باشید، پرونده شما در ماه اکتبر (مهر) به جریان می‌افتد و به مصاحبه دعوت می‌شوید، بنابراین سعی کنید تمام مدارک را تا ماه اکتبر جمع آوری کنید. در نتیجه برای این کار 4 ماه فرصت دارید و می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

برای تکمیل فرم برندگان لاتاری چقدر مهلت داریم؟

یک برنده لاتاری تا زمانی که پرونده او به جریان بیافتد، یا اصطلاحا کارنت شود، مهلت دارد که فرم برندگان لاتاری (DS260) را تکمیل کند. پرونده شما چه زمانی به جریان میافتد؟ همه چیز به کیس نامبر شما و حجم کار سفارت های آمریکا بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقاله کارنت شدن کیس لاتاری چیست را مطالعه کنید.

ولی اگر خیلی خوش شانس باشید و در اولین نوبت پرونده شما به جریان بیافتد، احتمالا پرونده شما در ماه اکتبر (مهر) به جریان میافتد. پس شما از ماه می (اردیبهشت) تا ماه اکتبر (مهر) فرصت دارید که فرم برندگان لاتاری را تکمیل کنید، البته شاید فرصت بیشتری نیز داشته باشید، چون همه چیز به زمان کارنتی و به جریان افتادن پرونده شما بستگی دارد.

توجه کنید که بین زمان تکمیل فرم برندگان لاتاری و زمان دعوت به مصاحبه لاتاری، هیچ ارتباطی وجود ندارد. اینطور نیست که هر کس سریع تر فرم را تکمیل کند، سریع تر به مصاحبه دعوت می‌شود. اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

فرم برندگان لاتاری (DS260) را با دقت و حوصله تکمیل کنید، ولی اینطور نباشد که در تکمیل آن کوتاهی کنید و در فرصت مناسب این کار را انجام ندهید! اگر پرونده شما به جریان بیافتد و فرم شما تکمیل نشده باشد، امکان این وجود دارد که با تاخیر به مصاحبه سفارت دعوت شوید. پس سعی کنید، قبل از رسیدن ماه اکتبر، فرم برندگان لاتاری را تکمیل و ارسال کنید.

بیشتر بدانید: بعد از برنده شدن در لاتاری چقدر زمان داریم؟

مدت زمان انتظار برای دعوت به مصاحبه لاتاری

در ماه می نتایج لاتاری اعلام می‌شود، تا شروع ماه اکتبر (مهر) هیچکدام از پرونده برنده های لاتاری به جریان نمی‌افتد و نباید انتظار دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری را داشته باشید. بعد از ماه اکتبر، پرونده های برندگان لاتای به ترتیب به جریان می‌افتد و اصطلاحا کارنت می‌شوند.

هر ماه در ویزا بولتن اعلام می‌شود که چه تعداد از پرونده برندگان لاتاری به جریان افتاده است و کدام کیس نامبرها باید منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه باشند. پس نمی‌توانیم به صورت عمومی اعلام کنیم که مدت انتظار برای دعوت مصاحبه لاتاری چقدر است.

بعضی در همان ماه اول دعوت به مصاحبه می‌شوند و برخی نیز در آخرین روزهای سال مالی لاتاری به مصاحبه دعوت می‌شوند. در بعضی سال‌ها نیز به برخی از برنده های لاتاری اصلا فرصتی نرسیده است و هیچگاه به مصاحبه دعوت نشده اند.

بنابراین تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که صبر داشته باشید و هر ماه ویزا بولتن را چک کنید و در انتظار دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری باشید. منتظر ماندن بسیار سخت است، ولی باید بدانید هیچ راهی برای دانستن زمان دقیق مصاحبه لاتاری برای هیچکس وجود ندارد و منتظر ماندن تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید.

چه زمانی مدیکال لاتاری را انجام دهیم؟

ویزای لاتاری جز دسته ویزاهای مهاجرتی آمریکا است و هر کسی با این ویزا آمریکا شود، به او کارت اقامت دائم داده می‌شود. در نتیجه برندگان لاتاری باید یک سری آزمایشات پزشکی را زیر نظر پزشک معتمد سفارت آمریکا انجام دهند که به آن مدیکال لاتاری گفته می‌شود.

همانطور که در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد، پزشک معتمد سفارت نیز در ایران وجود ندارد. بنابراین بهترین زمان برای انجام مدیکال لاتاری، یک هفته قبل از انجام مصاحبه لاتاری است.

برندگان لاتاری به محض آنکه نامه دعوت به مصاحبه خود را دریافت کردند و متوجه شدند که تاریخ مصاحبه آن‌ها چه زمانی است، باید نسبت به رزرو وقت مدیکال لاتاری در کشور محل مصاحبه خود اقدام کنند و وقت مدیکال لاتاری را به نحوی دریافت کنند که یک هفته قبل از مصاحبه لاتاری باشد.

به این ترتیب می‌توانید بدون هیچ استرسی تمام مراحل مدیکال را انجام دهید و مدت کافی برای دریافت نتیجه مدیکال و تحویل آن به سفارت را خواهید داشت.

مدت زمان اعلام نتیجه مصاحبه لاتاری

هنگامی که در مصاحبه لاتاری شرکت می‌کنید. افسر پرونده مدارک شما را بررسی می‌کند و سوالاتی را نیز از شما می‌پرسد. اینکه نتیجه ویزای شما را چه زمانی اعلام کند به شرایط متفاوتی بستگی دارد.

اگر افسر مشکلی در پرونده شما مشاهده نکند، در همان زمان ویزای شما را صادر می‌کند و پاسپورت شما را برای چسباندن ویزا دریافت می‌کند. یا آنکه به شما نامه ای می‌دهد و تقاضا می‌کند که پاسپورت را از طریق پست برای سفارت ارسال کنید.

گاهی اوقات افسر پرونده نیازمند این است که استعلاماتی را در مورد شما انجام دهد. بنابراین پرونده شما را وارد فرآیند بررسی بیشتر یا AP می‌کند. در چنین شرایطی تا نتیجه استعلامات افسر از دستگاه های مختلف دولت آمریکا صادر نشود، پرونده شما نهایی نمی‌شود و برای شما ویزا صادر نخواهد شد.

مدت زمان تکمیل فرآیند AP و آمدن نتیجه استعلامات یا اصطلاحا کلیر شدن شما، معمولا حدود سه ماه است. اما امکان دارد که 6 روز یا 6 ماه نیز طول بکشد، هیچ چیز ثابتی وجود ندارد و شما فقط باید منتظر باشید.

در برخی اوقات نیز مدت زمان کلیر شدن، به قدری طول می‌کشد که سال مالی لاتاری تمام می‌شود و شانس برنده لاتاری برای رفتن به آمریکا از بین می‌رود.

در نتیجه امکان دارد که بعد از مصاحبه لاتاری بلافاصله ویزای خود را دریافت کنید و امکان این همه وجود دارد که پرونده شما وارد فرآیند AP یا نقص مدارک شود و با تاخیر چند روز یا چند ماه ویزای خود را دریافت کنید.

برندگان لاتاری برای سفر به آمریکا چقدر فرصت دارند؟

در صورتی که ویزای لاتاری شما صادر شود، این ویزا تا شش ماه پس از زمان صدور مدیکال معتبر است. اگر ویزای خود را بلافاصله بعد از مصاحبه دریافت کرده باشید، ویزای شما شش ماه اعتبار دارد، ولی اگر به طور مثال سه ماه بعد از مصاحبه ویزای خود را دریافت کرده باشید، مدت زمان اعتبار ویزای لاتاری شما سه ماه خواهد بود. (چرا که سه ماه از تاریخ مدیکال شما گذشته است.)

تا زمانی که ویزای لاتاری شما معتبر است، می‌توانید به آمریکا سفر کنید و زندگی جدید خود در این کشور را آغاز کنید. البته امکان تمدید مدیکال آمریکا و در نتیجه تمدید مدت زمان اعتبار ویزای لاتاری وجود دارد که توصیه می‌کنیم این کار را نکنید و در فرصتی که دارید، حتما وارد آمریکا شوید.

زمان فروش اموال و تبدیل دارایی برای برندگان لاتاری

مسیر دریافت ویزای لاتاری، یک مسیر پر از پیچ و خم است. پس یک توصیه مهم به برندگان لاتاری این است، تا زمانی که ویزای لاتاری برای شما صادر نشده است، وضعیت زندگی خود را تغییر ندهید! اموال خود را نفروشید، از شغل خود استعفا ندهید، از دانشگاه انصراف ندهید و روابط خانوادگی خود را بر هم نزنید!

زمانی که ویزای لاتاری را دریافت کنید، به اندازه کافی زمان برای فراهم کردن پول کافی و استعفا از کار خواهید داشت. در ضمن شما می‌توانید وارد آمریکا شوید، کارت اقامت دائم خود را بگیرید و سپس بعد از مدت کوتاهی دوباره به ایران سفر کنید و کارهای باقی مانده خود را انجام دهید.

بنابراین در انجام چنین کارهایی عجله نکنید. شما حتی بعد از مهاجرت به آمریکا نیز فرصت انجام آن‌ها را خواهید داشت. برخی از برندگان لاتاری در زمان نامناسبی تمام اموال خود را می‌فروشند و حتی در نهایت ویزای لاتاری نیز دریافت نمی‌کنند. در چنین شرایطی چیزی جز حسرت برای برنده لاتاری باقی نخواهد ماند.

سخن پایانی

آنچه در این مقاله خواندید، یک راهنما و تقویم ساده و سر راست برای مدت زمان انجام تمام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری بود. در این مطلب توضیح دادیم که برای جمع آوری مدارک لاتاری و تکمیل فرم برندگان لاتاری چقدر مهلت دارید و برای دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری چقدر باید منتظر باشید.

در انتهای مقاله نیز زمان مناسب برای انجام مدیکال آمریکا، مدت زمان صدور ویزا پس از مصاحبه لاتاری و مهلت ورود به آمریکا بعد از صدور ویزای لاتاری را بیان کردیم. امیدواریم با این اطلاعات توانسته باشیم برندگان لاتاری را در مدیریت زمان کمک کنیم و در نهایت همه آن‌ها بتوانند ویزای خود را با کمترین دردسر دریافت کنند.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم!

دیگر مقالات مرتبط
نظرات