" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزا درجا یا ویزا تک ضرب چیست؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

معمولا ایرانیانی که درخواست ویزا آمریکا دارند پس از مصاحبه در سفارت وارد چک امنیتی نیز می‌شوند، همه این مرحله را با نام کلیرنس می‌شناسند. کلیرنس (به انگلیسیWashington Special Clearance یا Security Advisory Opinion) نظر امنیتی مشورتی یا کلیرنس ویژه واشینگتن، پروسه ای است که وزارت امور خارجه آمریکا جهت تصمیم گیری جهت اعطا یا رد کردن درخواست ویزای متقاضی آن را اجرا می‌کند.

کسانی که پس از مصاحبه در سفارت ویزا آنها صادر می‌شود و وارد پروسه کلرنس یا Administrative processing نمی‌شوند به نحوه صدور ویزا آنها، ویزا درجا یا ویزا تک ضرب می‌گویند یعنی بدون بررسی های دیگر پس از مصاحبه سفارتی ویزا برایشان صادر می‌شود.

البته برخی تعریف دیگری هم برای ویزا درجا با عنوان Visa on arrival ارائه می‌دهند که این تعریف مربوط به دریافت ویزای لازم برای ورود به یک کشور در فرودگاه یا در مرز ورودی آن کشور است. اما بهتر است تعریف Visa on arrival را با تعریف ویزا درجا که در ابتدای مقاله توضیح دادیم ادغام نکنیم، زیرا Visa on arrival نوعی از ویزا و نحوه صدور آن است که با ویزا تک ضرب ماهیتی جداگانه دارد.

لایزرو یک دانش نامه مهاجرتی است. هدف ما افزایش آگاهی مهاجرتی و بیان مسائل مربوط به آن با زبانی ساده، صادقانه و بدون بزرگ نمایی است. شما می‌توانید جدیدترین و معتبرترین اطلاعات در زمینه انواع روش‌های مهاجرتی را در مقالات سایت لایزرو بخوانید و سوالات خود را در قسمت نظرات مقالات بپرسید.

ویزا درجا یا ویزا تک ضرب چیست؟ | لایزرو ویزا درجا یا ویزا تک ضرب نوعی از ویزا نیست بلکه به نحوه اخذ ویزا گفته می‌شود که دقیقا پس از مصاحبه سفارتی ویزا برای متقاضی صادر می‌شود.
ویزا درجا یا ویزا تک ضرب نوعی از ویزا نیست بلکه به نحوه اخذ ویزا گفته می‌شود که دقیقا پس از مصاحبه سفارتی ویزا برای متقاضی صادر می‌شود.
مقاله های مرتبط

سوالات متداول

سوال: آیا برندگان لاتاری ویزا درجا یا ویزا تک ضرب می‌گیرند؟

پاسخ: بین برندگان لاتاری و دیگر متقاضیان تفاوتی وجود ندارد، در صورتی که افسر سفارت تشخیص دهد که پرونده متقاضی نیاز به بررسی بیشتر ندارد ویزا را صادر می‌کند، خواه برنده لاتاری باشد یا متقاضی ویزا دانشجویی.

سوال: با چه موسسه ای می‌توانیم ویزا تک ضرب بگیریم؟

پاسخ: این موضوع ربطی به موسسه ندارد بلکه مربوط به شما و سوابق شما می‌شود. یک موسسه مهاجرت با تجربه می‌تواند شما را در دریافت ویزا راهنمایی کند اما قطعاً نمی‌تواند نظر افسر کنسولی را تغییر دهد.

سوال: ایشو (Issue) شدن ویزا یعنی چه؟

پاسخ: ایشو شدن ویزا (issue a visa) به معنی صادر شدن ویزا است، در صورتی که ویزا شما صادر شود گفته می‌شود ویزا ایشو شده است.

سخن پایانی

ویزا تک ضرب یا ویزا درجا یک اصطلاح است که مربوط به دریافت ویزا پس از مصاحبه در سفارت می‌شود یعنی افسر با توجه نظر خود در روز مصاحبه و پرونده متقاضی تصمیم می‌گیرد که بررسی بیشتر منجمله چک امنیتی انجام شود یا خیر; بدین ترتیب در صورتی که نخواهد بررسی بیشتر راجع به متقضای انجام شود ویزا درخواست کننده را صادر می‌کند. به نحوه دریافت ویزا به شکلی که بیان شده، ویزا درجا یا ویزا تک ضرب گفته می‌شود.

بهتر است بدانید که ویزا درجا یا ویزا تک ضرب نوعی از ویزا نیست بلکه اصطلاحی است که توسط موسسه های مهاجرتی باب شده است. این موسسات برای بیان موفقیت های خود در اخذ سریع ویزا و اینکه چقدر در کارشان تبحر دارند از این اصطلاح استفاده می‌کنند.

اگر شما هم تجربه اخذ ویزا تک ضرب را داشته اید آن را با ما درمیان بگذارید و از تجربیات خود دیگران دوستان را مطلع سازید همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق بخش نظرات آن را با ما درمیان بگذارید کارشناسان لایزرو در کوتاه ترین زمان پاسخ سوال شما رو خواهند داد. 

دیگر مقالات مرتبط
نظرات