" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

کیس نامبرهای بالا برندگان لاتاری: چه کنیم شانسمان از دست نرود؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار

برندگان لاتاری با کیس نامبرهای بالای 10000 که به آن‌ها اصطلاحا کیس نامبرهای بالا گفته می‌شود، نگرانی زیادی در مورد دعوت شدن به مصاحبه ویزای لاتاری دارند. همانطور که می‌دانید دعوت به مصاحبه لاتاری و به جریان افتادن پرونده برندگان لاتاری (کارنت شدن) به ترتیب کیس نامبر یا همان شماره پرونده برندگان لاتاری انجام می‌شود.

ویزا بولتن آمریکا نیز هر ماه شماره کیس نامبرهای کارنت شده را اعلام می‌کند و اولویت با برندگانی است که کیس های پایین تری دارند. در نتیجه در هر سال امکان این وجود دارد که برندگان لاتاری با شماره پرونده های بالا، اصلا به مصاحبه لاتاری دعوت نشوند و در نتیجه شانسی برای دریافت ویزا و ورود به آمریکا نداشته باشند.

اما آیا واقعا برندگان لاتاری با کیس نامبرهای بالای 10 هزار، هیچ شانسی برای رسیدن به آمریکا ندارند؟ آیا راه حلی برای این موضوع وجود ندارد؟ در این مقاله می‌خواهیم این موضوع را به صورت کامل توضیح دهیم و به برندگان لاتاری با کیس نامبرهای بالا بگوییم که باید چه کاری انجام دهند و انتظار چه چیزی را داشته باشند.

پس اگر شما هم جز برندگان لاتاری با کیس نامبرهای بالا همچون 10 هزار، 12 هزار ، 16 هزار، 22 هزار و حتی بالاتر هستید، توصیه می‌کنم که حتما تا انتهای این مقاله همراه لایزرو باشید. سایت لایزرو یک دانش نامه مهاجرتی رایگان است و هدف ما افزایش آگاهی و دانش مهاجرتی شماست.

آیا شانس برندگان لاتاری با کیس نامبرهای بالا می‌سوزد؟

اجازه دهید در همین ابتدای صحبت، یک واقعیت ساده و سر راست به شما بگوییم، در هر سال عده ای از برندگان لاتاری حتی برای مصاحبه به سفارت دعوت هم نمی‌شوند. یعنی حتی به یک قدمی ویزای لاتاری هم نمی‌رسند. چرا؟

چون تعداد برندگان لاتاری از ایران معمولا زیاد است. آمریکا نیز در ایران سفارت ندارد، پس پرونده برندگان لاتاری به یکی از سه سفارت آمریکا در امارات یا ترکیه یا ارمنستان واگذار می‌شود. این سفارت ها علاوه بر اینکه باید به شهروندان آن کشورها خدمت رسانی کنند، باید به شهروندان ایرانی و افغانستانی نیز خدمت رسانی کنند.

در نتیجه حجم کار این سفارت ها بسیار بالاست و سرعت رسیدگی به پرونده های لاتاری را پایین می‌آورد. بنابراین برندگان لاتاری از ایران باید مدت بیشتری منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه باشند.

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، به جریان افتادن پرونده برندگان لاتاری (کارنت شدن) و دعوت به مصاحبه به ترتیب کیس نامبر است. در نتیجه برندگان لاتاری از ایران که کیس نامبرهای پایینی دارند، زودتر دعوت می‌شوند و برندگان که کیس نامبرهای بالایی دارند، دیرتر دعوت می‌شوند.

برنامه لاتاری دارای سال مالی است، اگر سال مالی آن تمام شود، پرونده برندگان لاتاری آن سال به طور کامل بسته می‌شود. در نتیجه اگر سال مالی تمام شود و هنوز دعوت به مصاحبه نشده باشید، شانس شما خواهد سوخت و برنده شدن شما در لاتاری سودی برای شما ندارد.

حالا سوال اصلی این است که کدام کیس نامبرها بالا محسوب می‌شوند؟ و این برندگان لاتاری با کیس نامبر بالا باید چه کاری انجام دهند؟

کیس نامبرهای بالا در لاتاری کدام هستند؟

واقعیت این است که هیچ تعریف دقیقی برای کیس نامبر بالا در لاتاری وجود ندارد. برخی می‌گونید که کیس نامبر بالای 10 هزار در لاتاری بالاست. ولی حقیقت این است که هیچ تعریف دقیقی وجود ندارد.

کیس نامبر برندگان لاتاری از ایران مربوط به آسیاست. یعنی اگر کیس نامبر شما 10 هزار باشد، یعنی ده هزارمین نفری هستید که از آسیا انتخاب شده اید. شما با آن ده هزار نفر قبل از خود نباید کاری داشته باشید، بلکه فقط ایرانیانی مهم هستند که کیس نامبرشان قبل از شما باشد. چون در نوبت دهی برای مصاحبه، شما بعد از ایرانیان قرار می‌گیرید، نه سایر شهروندان آسیایی.

اینکه چند برنده ایرانی قبل از کیس نامبر شما وجود دارند، به هیچ وجه مشخص نیست و هیچ آمار رسمی در این زمینه وجود ندارد. حتی احتمال این وجود دارد که شما برنده لاتاری با کیس نامبر 10 هزار باشید، ولی فقط سه ایرانی با کیس نامبر پایین تر از شما وجود داشته باشد!

پس در هر سال اصلا مشخص نیست که آیا کیس نامبر بالای 10 هزار برای ایرانیان، بالا محسوب  می‌شود یا خیر!

چیزی که ما می‌گوییم فقط بر پایه آمار و احتمال و تجربیات قبلی است. وقتی کیس نامبر شما بالای 10 هزار است، احتمال زیادی وجود دارد که تعداد زیادی برندگان لاتاری ایرانی، کیس نامبر پایین تری از شما داشته باشند.

تجربه هم نشان داده است که در چند سال گذشته، معمولا نوبت مصاحبه به کیس نامبرهای بالا نرسیده است. هر سال آمار متفاوت است. در یک سال که حجم کاری سفارت ها بالا بود، حتی کیس نامبرهای بالای 5 هزار نیز به مصاحبه دعوت نشدند. برعکس در یک سال تا کیس نامبرهای 16 هزار و 17 هزار نیز به مصاحبه دعوت شده اند.

ولی به صورت میانگین، تجربه نشان داده است که کیس نامبرهای بالای 12 هزار، شانس کمی برای دعوت به مصاحبه لاتاری دارند. (البته این فقط آمار میانگین است و کاملا احتمال دارد که امسال تا کیس نامبرهای بسیار بالا همچون 24 هزار نیز دعوت شوند. هیچ چیز مشخص نیست!)

در نهایت اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، برندگان لاتاری از ایران با کیس نامبرهای بالای 12 هزار، دارای کیس نامبر بالا محسوب می‌شوند و باید نسبت به شرایط خود آگاهی بیشتری داشته باشند. اینکه این برندگان چه کار باید بکنند را در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

برندگان لاتاری با کیس نامبرهای بالا چه کار کنند؟

اولین توصیه به برندگان لاتاری با کیس نامبر بالا این است که به هیچ وجه ناامید نباشید و شانس خود را از دست رفته ندانید! برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا شانس بسیار بزرگی است، نباید به همین راحتی از آن دست بکشید و ناامید شوید. شما باید تلاش خود را شروع کنید.

اولین قدم نیز این است که همانند سایر برندگان لاتاری، زمان بندی برندگان لاتاری را بدانید و مدارک مورد نیاز را برای ادامه مراحل لاتاری جمع آوری کنید. هیچ فرصتی را از دست ندهید و همه چیز را آماده کنید.

بعد از اینکه این کار را به سرعت انجام دادید، دو راه حل پیش روی برندگان لاتاری با کیس نامبرهای بالا وجود دارد که باید به سرعت یکی از دو راه را انتخاب و اجرا کنید. سرعت اولین حرف است! سریع باشید، اما عجله نکنید. این دو راه چیست؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

راه حل اول برای برندگان لاتاری با شماره کیس بالا

عجله اگر می‌توانید هزینه بیشتری انجام دهید و ریسک پذیری بالایی دارید، منتظر نامه دعوت به مصاحبه لاتاری نشوید. بلکه یک راه پر ریسک را شروع کنید. یعنی اینکه با گرفتن یک ویزای دیگر وارد آمریکا شوید و سپس داخل آمریکا به اداره مهاجرت (USCIS) مراجعه کنید و وضعیت مهاجرتی خود را به برنده لاتاری تغییر دهید.

به این شکل مصاحبه در سفارت را دور زده اید و به وسیله یک سیستم اداری دیگر وضعیت خود را تغییر داده اید. این راه کاملا قانونی است و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. دانشجویان ایرانی که در آمریکا مشغول تحصیل هستند، اگر در لاتاری برنده شوند، با همین روش وضعیت ویزای خود را تغییر می‌دهند و اصلا برای مصاحبه به سفارت آمریکا مراجعه نمی‌کنند.

اما اگر قصد دارید به این روش کار خود را پیش ببرید، باید بدانید که نباید هیچ اقدامی برای پرونده لاتاری خود انجام دهید و نباید فرم برندگان لاتاری را تکمیل کنید. چون امکان این وجود ندارد که یک شخص هم برای ویزای غیرمهاجرتی (تحصیلی، توریستی و ....) اقدام کند و هم برای ویزای مهاجرتی (لاتاری) پرونده تشکیل دهد.

شما باید به دنبال گرفتن یکی دیگر از ویزاهای آمریکا باشید که بتوانید قبل از تمام شدن سال مالی لاتاری (یعنی حدود یک سال و سه ماه) وارد آمریکا شوید.

این روش ریسک و هزینه زیادی دارد. احتمال دارد که نتوانید برای سایر ویزاهای آمریکا وقت سفارت دریافت کنید. احتمال دارد که چند بار در مصاحبه ویزا رد شوید و افسر برای شما ویزا صادر نکند. در این صورت دوباره باید نوبت بگیرید و برای مصاحبه های بعدی باید مجددا هزینه کنید.

پس انجام این روش به راحتی گفتن آن نیست. هیچکس نمی‌تواند تضمین کند که برای شما ویزای توریستی یا تحصیلی آمریکا می‌گیرد. بدون آگاهی کافی به حرف موسسات مهاجرتی گوش نکنید. نه آن‌ها و نه هیچکس دیگر نمی‌توانند تضمینی برای گرفتن ویزا بدهند!

اما اگر از این روش اقدام کنید و در نهایت قبل از تمام شدن سال مالی لاتاری، بتوانید یک ویزای آمریکا بگیرید. در آن صورت حدود 80 درصد کار شما پیش رفته است. فقط کافی است که با یک ویزای دیگر (تحصیلی، توریستی و ...) وارد آمریکا شوید.

سپس به اداره مهاجرت مراجعه می‌کنید و با استفاده از رویه های موجود اعلام می‌کنید که برنده لاتاری هستید که قصد عوض کردن وضعیت مهاجرتی خود را دارید. در این صورت هیچ نیازی به انتظار برای مصاحبه سفارت لاتاری ندارید. حتی شاید زودتر از کیس نامبرهای پایین تر وارد آمریکا شوید. (چه کسی می‌داند؟)

اگر به هر نحوی می‌خواهید از شانس برنده شدن در لاتاری استفاده کنید. این راه حل برای شماست. اما باید بدانید که پر از ریسک و هزینه های جانبی زیاد است. هیچکس هم نمی‌تواند تضمین کند که می‌تواند برای شما ویزا بگیرد. شما وقت محدودی دارید و شاید در این مدت اصلا نتوانید ویزای دیگر بگیرید.

شاید در مدتی که به دنبال گرفتن ویزای دیگر هستید، کیس نامبر شما کارنت شود و در آن وضعیت نتوانید پرونده لاتاری خود را اجرا کنید. امکان اتفاق افتادن هر چیزی وجود دارد و شما باید ریسک آن را بپذیرید.

راه حل دوم برای برندگان لاتاری با کیس بالا

اگر ریسک پذیر نیستید و نمی‌خواهید برای خود هزینه زیاد ایجاد کنید، فقط می‌توانید همه چیز را به شانستان بسپارید. شما با برنده شدن در لاتاری گرین کارت، جز افراد خوش شانس هستید، پس باید امید داشته باشید که شانس دوباره به شما رو کند.

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، احتمال هر چیزی وجود دارد. امکان دارد که امسال بر خلاف سال های گذشته حتی کیس نامبرهای بالای 20 هزار نیز به مصاحبه لاتاری دعوت شوند.

در چنین شرایطی شما باید مدارک مورد نیاز برای ادامه مراحل لاتاری را آماده کنید، فرم برندگان لاتاری را تکمیل کنید و منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه شوید. چنین کارهایی هزینه بسیار کمی دارد، پس حتی اگر به مصاحبه هم دعوت نشوید، چیز زیادی را از دست نداده اید.

توجه کنید که تا هنگامی که ویزا را نگرفته اید، به هیچ وجه از کار خود استعفا ندهید، هزینه های عجیب غریب انجام ندهید و مراقب روابط خانوادگی خود نیز باشید. چون همانطور که می‌دانید، احتمال دعوت به مصاحبه شما پایین است.

پس بهتر است که راجع به برنده شدن خود به کسی چیزی نگویید تا در صورت از دست دادن شانس خود، مشکلی برای شما پیش نیاید. روند عادی زندگی خود را داشته باشید و فقط امید داشته باشید که همه چیز خوب پیش رود. چون اگر ریسک پذیر نیستید و نمی‌خواهید هزینه های زیادی برای شانس خود خرج کنید، راهی جز انتظار و امید داشتن به شانس خود ندارید.

هر کس دیگری جای شما باشد، به او توصیه می‌کنیم که از شانس خود ناامید نباشید و حتما مراحل اولیه را انجام دهید. شما باید حداقل تلاش خود را برای استفاده از شانس بزرگ خود انجام دهید!

سوالات متداول

سوال: کدام کیس نامبرهای لاتاری بالا محسوب می‌شوند؟

پاسخ: به صورت میانگین، کیس نامبرهای بالای 12 هزار، کیس نامبرهای بالا محسوب می‌شوند.

سوال: آیا داشتن کیس نامبر بالا به معنای دعوت نشدن به مصاحبه لاتاری است؟

پاسخ: خیر. به هیچ وجه اینگونه نیست. حتی کیس نامبرهای بالا نیز شانس دعوت به مصاحبه لاتاری را دارند. ولی به دلایلی که در مقاله گفته شد، شانس دعوت به مصاحبه آن‌ها نسبت به برندگان با کیس نامبر پایین، کمتر است.

سوال: آیا راه حلی برای برندگان با کیس نامبر بالا وجود دارد؟

پاسخ: بله. راه حلی وجود دارد که بدون مصاحبه لاتاری خود را به آمریکا برسانید و سپس در آنجا از طریق اداره مهاجرت کار خود را پیگیری کنید. این راه حل دارای ریسک هایی است که در مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

سخن پایانی

این مقاله یک راهنمای کامل برای برندگان لاتاری با کیس نامبر بالا بود. این برندگان نگرانی بسیار زیادی دارند و هیچکس دقیقا نمی‌داند که آیا به مصاحبه لاتاری دعوت خواهند شد یا خیر؟

در این مطلب شرایط را به صورت کامل توضیح دادیم و راه حل هایی برای این برندگان لاتاری معرفی کردیم. هر کدام از این راه حل ها معایب و مزایایی دارند که آن‌ها را به صورت کامل برای شما توضیح دادیم.

برنده شدن در لاتاری شانس بسیار بزرگی است. باز هم به برندگان لاتاری با کیس بالا توصیه می‌کنیم که به راحتی از شانس خود نگذرند، اما در ضمن مراقب باشند که در دام موسسات سودجو هم نیافتند و تمام تصمیمات خود را با آگاهی از ریسک های آن بردارند.

نظر شما چیست؟ اگر یک برنده لاتاری با کیس نامبر بالا باشید، چه کاری انجام می‌دهید؟ آیا ارزش آن را دارد که به خاطر این شانس دست به ریسک و خرج هزینه بالا بزنید؟

دیگر مقالات مرتبط
نظرات