" پیش ثبت نام لاتاری 2026 " شروع شد. همین حالا با نرخ سال گذشته ثبت نام کنید.

ویزای وان وی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

لایزرو
توسط لایزرو
تاریخ انتشار
مقاله های مرتبط

SSN آمریکا چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

تاری بروز رسانی: پنج‌شنبه 05 بهمن 1402

OIE چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

تاری انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1401

مهاجرت

تاری انتشار: پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

ویزای وان وی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

تاری انتشار: پنج‌شنبه 02 فروردین 1403

ویزای وان وی یک سفر بدون بازگشت تلقی می‌شود، این نوع ویزا به دلیل صدور سریع آن، معمولاً برای مهمانی‌ و سفر های کوتاه مدت مانند سفر تجربی، مهمانی‌های تحقیقاتی، یا سفرهای تجاری کوتاه مدت استفاده می‌شود. ویزای یک طرفه معمولاً برای مدت زمان محدودی اعتبار دارد و بعد از اتمام این مدت، شخص باید برای بازگشت به کشور خود درخواست و بلیط برگشت خود را تهیه کند.

در سال های گذشته ویزای یک طرفه یا ویزای وان وی، برای افرادی که قصد پناهندگی در اروپا را دارند و معمولاً بدون مهارت یا تحصیلات خاصی هستند، استفاده می‌شود. این نوع ویزا نیازی به ارائه بلیط برگشت ندارد و در برخی موارد می‌تواند بسیار دشوار باشد زیرا برای افسر کنسولی قابل باور و درک نیست که چرا بلیط یک‌طرفه تهیه کرده‌اید و بلیط برگشت ندارید; به همین دلیل حدث می‌زنند که ماندن شما در اروپا همیشگی است.

لایزرو یک موسسه مهاجرتی یا آژانس مسافرتی نیست، بلکه یک دانشنامه مهاجرتی رایگان است که هدف از ایجاد آن افزایش آگاهی شما مخاطبان است. امیدواریم بتوانیم با این مطالب آگاهی شما را درباره ویزای وان وی افزایش دهیم و به شما در گرفتن یک تصمیم درست کمک کنیم.

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با ویزای وان وی و نحوه اخذ آن می‌توانید از طریق پشتیبانی تلگرام با آیدی https://t.me/layzeroir با ما در ارتباط باشید.

مقاله های مرتبط

SSN آمریکا چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

تاری بروز رسانی: پنج‌شنبه 05 بهمن 1402

OIE چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

تاری انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1401

مهاجرت

تاری انتشار: پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

ویزای وان وی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

تاری انتشار: پنج‌شنبه 02 فروردین 1403

مشکلات ویزای وان وی

ویزای وان وی مشکلات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اولین مشکل صدور بسیار دشوار آن است، در جلسه مصاحبه سفارتی لازم است تا شما افسرکنسولی را قانع کنید که به کشور خود باز خواهید گشت این کار از چندین طریق انجام می‌شود که برخی از آنها عبارت است از:

  • ثابت کنید که ما در کشور خود مایملک زیادی دارید و به خاطر مایملک خود هم که شده باز خواهید گشت.
  • ثابت کنید که کسب و کار یا شغل مهمی دارید و حتما برای انجام امور شغلی خود باز خواهید گشت.
  • اثبات کنید که تمکن مالی بالایی دارید و نیازی به پناهندگی یا ماندن در کشور مقصد را ندارید.

این چند روش تنها بخشی از روش هایی است که هر شخص می‌تواند به سفارت یا افسرکنسولی اثبات کند که قصد بازگشت را دارد. با این تفاصیل افرادی هستند که از افسرکنسولی را قانع کرده‌اند ولی باز هم پناهنده شده‌اند. این دست موارد در نهایت باعث بی اعتمادی شدیدی شده است که سخت گیری های بسیاری در خصوص صدور ویزای وان وی به کار می‌گیرند.

پناهندگی با ویزای وان وی

یکی از مشکلات اصلی پناهندگان که از این نوع ویزا استفاده می‌کنند، مشکلات زبان است. زبان یک عامل کلیدی برای پیشرفت در جامعه جدید است و برای افرادی که بدون برنامه قابل‌توجیه برای مهاجرت اقدام کرده‌اند و توانایی تکلم به زبان‌های بین‌المللی را ندارند; این موضوع می‌تواند باعث شوده پناهندگان با مشکلاتی مانند عدم استقبال توسط مردم محلی کشور مواجه شوند.

ترد شدن از جامعه کشور مقصد برای هر فردی دردناک است این مشکل عدیده افرادی است که مهاجرت از روش ویزای وان وی را انتخاب می‌کنند.

مشکلات مسکن

مشکلات مسکن نیز یکی دیگر از چالش‌های اصلی پناهندگان است. در بسیاری از کشورهای میزبان پناهندگان، داشتن یک خانه مناسب برای زندگی یک گزینه نیست و پناهندگان معمولاً به مکان‌های دور از شهرها یا حومه‌ شهر فرستاده می‌شوند. در آنجا کمپ هایی برای نگهداری عده زیادی از پناهندگان ترتیب داده شده است که برخی از این کمپ ها وضعیت بسیار اسفناکی دارند.

مدارک قانونی و هویتی

یکی دیگر از مشکلات مهاجرت از طریق ویزای وان وی نداشتن مدارک هویتی و قانونی است، مدارکی که برای زندگی بهتر و داشتن شغل، خانه، ماشین و چیزهای دیگر نیاز خواهید داشت. بدون داشتن مدارک هویتی قادر نخواهید بود حساب بانکی افتتاح کنید یا در یک کسب و کار مشغول به کار شوید.

سخن پایانی

مهاجرت به خودی خود معایبی ندارد بلکه این مهاجرت کور کورانه مانند پناهندگی است که افراد را دچار مشکلات عدیده ای می‌کند. مهاجرت یک فرایند زمان بر است برای اینکه بتوانید در یک کشور زندگی کنید لازم است تا زبان و قوانین کشور مقصد را یادبگیرید و سپس در آنجا موقعیت شغلی داشته باشید تا از امکانات حداقلی زندگی خود بهره‌مند شوید.

پناهندگی را به هیچکس پیشنهادی نمی‌کنیم زیرا در نهایت، به دلیل وضعیت پناهندگی، می‌تواند پاسپورت پناهندگان بی‌ارزش شود و رد شدن ویزای آن‌ها برای سفر به کشورهای دیگر نیز افزایش یابد.

این بهانه‌ که پناهندگان ناقص قوانین بین‌المللی هستند باعث شده تا درخواست ویزای آن‌ها به سادگی رد شود. امیدواریم هیچ فردی برای مهاجرت از روش پناهندگی اقدام نکند. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید از طریق نظرات یا پشتیبانی تلگرام با ما در ارتباط باشید.

دیگر مقالات مرتبط
نظرات